برق

انواع اینورتر در بازار کدامند؟

اینورتر یا مبدل جریان DC به AC نقش معکوس کننده را دارد. این دستگاه در تنظیم دور موتور موثر است و امکان روشن/خاموش کردن آن را بدون نیاز به قطع و وصل منبع اصلی فراهم می کند. از طرفی انواع گوناگونی دارد و به صورت ماشینی، صنعتی، خورشیدی و… به تولید می رسد. اگر می خواهید بدانید که انواع اینورتر در بازار کدامند و هر کدام چه کاربردی دارند، این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

انواع اینورتر در بازار کدامند؟

اینورتر دستگاهی است که باعث تبدیل جریان مستقیم برق (DC) به جریان متناوب (AC) می شود. این دستگاه ولتاژ و فرکانس متناسب با کارکرد برقی مصرف کننده را ارائه می دهد و در تنظیم سرعت گردش موتور نقش دارد. به همین دلیل در بیشتر لوازمی که به نوعی دارای حرکت هستند، استفاده می شود.

انواع اینورتر در بازار موجود هستند تا حرکات الکتروموتور را به صورت کنترل شده و هوشمندانه تنظیم کنند. پس می توان گفت این دستگاه ها مدل های گوناگونی دارند و متناسب با ساختار خود، عملکرد متفاوتی را ارائه می دهند. به طور کلی اینورترهای موجود در بازار شامل موارد زیر هستند. برای اطلاع از قیمت اینورتر نیز کافیست از سایت های معتبری همچون برق شهر ۱۱۰ که واقع در لاله زار تهران است و سابقه درخشان آن پوشیده نیست جویا شوید.

انواع اینورتر در بازار کدامند؟

اینورتر ماشینی و یا خودرویی

یکی از انواع اینورتر در بازار، اینورتر ماشینی یا خودرویی است. این دستگاه در ماشین به کار رفته و از توان ۱۰۰ تا ۱۰۰۰ وات پشتیبانی می کند. همچنین در بیشتر موارد مجهز به شارژر فندکی است. اینورتر یا مبدل برق خودرو، با متصل شدن به باتری انرژی مورد نیاز این دستگاه را تامین می کند. این قطعه، جریان خروجی با ولتاژ AC را به وسایل الکتریکی می رساند.

همان طور که می دانید باتری خودرو توانایی تولید ولتاژ AC را ندارد. به همین دلیل از اینورتر به عنوان مبدل برق DC به AC استفاده می شود. ولتاژ برق خودرو ۱۲ ولت DC است و این در حالی است که بیشتر وسایل الکتریکی به برق ۲۲۰ ولت AC احتیاج دارند. در این شرایط اینورتر وارد عمل می شود و به عنوان مبدل برق ۱۲ ولت به ۲۲۰ ولت از باتری انرژی می گیرد. سپس ولتاژ مستقیم را به جریان متناوب تبدیل کرده و امکان تغذیه وسایل الکتریکی را فراهم می کند.

انواع اینورتر در بازار کدامند؟

اینورتر صنعتی

این دستگاه در مقایسه با اینورتر ماشینی از توان و کیفیت بالایی برخوردار است. به همین دلیل برای انجام کارهای سنگینی مثل دریل کاری و جوشکاری به کار می رود. اینورتر صنعتی به عنوان یکی از انواع اینورتر در بازار برای مصارف صنعتی خریداری می شود و وظیفه دارد سرعت الکتروموتور را کنترل کند.

این دستگاه باعث راه اندازی نرم موتور می شود و توانایی تبدیل برق DC به AC را دارد. بدین ترتیب جریان AC خروجی با ولتاژ و فرکانس مورد نیاز تامین می شود. به همین دلیل برای موتورهای AC سه فاز تا توان ۱۱ کیلو وات پیشنهاد می شود. اینورتر صنعتی به عنوان هسته اصلی تولید توان در یک منبع تغذیه بدون وقفه، بازدهی سیستم را افزایش می دهد. از طرفی قابلیت اطمینان بالایی داشته و کیفیت ولتاژ خروجی را تضمین می کند.

اینورتر خورشیدی

یکی از انواع اینورتر در بازار که در پنل ها و سیستم های خورشیدی کاربرد دارد، اینورتر خورشیدی است. این دستگاه جریان مستقیم را به جریان متناوب هم تراز با ولتاژ برق شهر تبدیل می کند و باعث می شود تا حداکثر توان از منبع نور دریافت شود. به علاوه اعوجاج هارمونیکی را کاهش داده و محافظت بالایی در برابر اتصال کوتاه، دمای بیش از حد و اضافه ولتاژ باتری ایجاد می کند. اینورتر خورشیدی وظیفه دارد برق تولیدی را به شبکه محلی برساند. به همین دلیل باید کاری کند موج سینوسی برق AC خروجی با مشخصات برق شبکه هماهنگ باشد.

اینورتر شارژ دار یا سانورتر

این دستگاه به عنوان یکی از انواع اینورتر در بازار به عنوان برق اضطراری استفاده می شود. همچنین با شارژ باتری و از طریق برق شهر انرژی مورد نیاز خود را تامین می کند. اینورتر سانورتر با داشتن کارایی بالا و مصرف بهینه انرژی در سیستم های خورشیدی به کار می رود. این دستگاه برای سیستم های جدا از شبکه یا متصل به آن کاربرد دارد و مجهز به یک سوییچ انتقال خودکار است. از طرفی باتری دار است و در زمان قطع برق، انرژی باتری را به جریان متناوب AC تبدیل می کند. نکته جالبی که راجع به این دستگاه وجود دارد، توانایی شارژ همزمان باتری و تامین برق تجهیزات الکتریکی AC است.

اینورتر کنترل دور یا فرکانسی

این دستگاه به عنوان یکی از انواع اینورتر در بازار تبدیل ولتاژی انجام نمی دهد و وظیفه تغییر فرکانس موتورها را بر عهده دارد. اینورتر کنترل دور که نیروی محرکه خطوط تولید و تجهیزات را تامین می کند، نویزهای جریان DC را از بین می برد. بدین ترتیب یک موج سینوسی قابل تنظیم ایجاد می شود که قابلیت کنترل دور موتور را دارد.

این دستگاه در فن های صنعتی، پمپ ها، آسانسور، نوار نقاله و… کاربرد دارد و به کاهش شدید مصرف برق کمک می کند. از طرفی جریان راه اندازی و ضربه های مکانیکی را کاهش می دهد. همچنین امکان تغییر جهت چپگرد و راستگرد بودن الکتروموتور را فراهم می کند.

اینورتر فرکانسی با استفاده از برق تکفاز توانایی راه اندازی موتورهای سه فاز تا ۱۱ کیلووات را دارد. به علاوه می تواند فرکانس را تغییر داده و زمان شتاب، توقف و دور موتور را کنترل کند. بدین ترتیب طول عمر تجهیزات بیشتر شده و هزینه های مربوط به تعمیر و نگهداری کمتر می شود.

 

بهترین اینورتر را از کجا بخریم؟

پس از آشنایی با مدل های مختلف درایو AC، انتخاب یک فروشگاهی معتبر برای خرید این دستگاه لازم و ضروری است. فروشگاه اینترنتی برق شهر با پوشش دادن مدل های جدید انواع اینورتر در بازار، انتخاب مناسبی برای خرید این دستگاه محسوب می شود.

این فروشگاه دارای یک تیم باتجربه و متخصص است و خدمات مشاوره محصول ارائه می دهد. بدین ترتیب امکان خرید کالایی اصل متناسب با بودجه و نیازتان را فراهم می کند. اعتبار و سابقه بالای این فروشگاه، به دلیل پوشش دادن محصولات برندهای معتبر است و این موضوع به تجربه خریدی اقتصادی و ایمن کمک می کند.

در آخر 

اکنون که با انواع اینورتر در بازار آشنا شدید، می توانید متناسب با نیازها و انتظاراتی که از این دستگاه دارید یکی از بهترین مدل های آن را خریداری کنید. از طرفی با مراجعه به یک فروشگاه معتبر از اصالت کالا مطمئن شوید و از گارانتی و خدمات پس از فروش آن استفاده کنید. فروشگاه برق شهر یکی از بهترین نمایندگی های فروش انواع اینورتر است که خدمات مشاوره محصول ارائه می دهد. این تیم بسیار حرفه ای و متخصص بوده و توانسته است رضایت حداکثری مشتریان خود را به دست بیاورد. به همین دلیل برای خرید انواع اینورتر پیشنهاد می شود و با داشتن پشتیبانی گسترده راهنمای کامل خرید هر محصول را در اختیار شما می گذارد.

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا