صنعت

معرفی انواع شمش فولادی برای ساخت میلگرد

میلگرد یکی از پرمصرف‌ترین و همچنین رایج ترین انواع شمش فولادی است که در صنایع مختلف از جمله ساخت و ساز به کار میرود. با توجه به این موضوع کارخانجات فولادی بسیار زیادی روی ساخت شمش فولادی ویژه میلگرد، سرمایه گذاری کرده‌اند. به همین دلیل شما هنگام خرید انواع شمش فولادی برای ساخت میلگرد انتخاب‌های بسیار زیادی دارید و نکته بسیار مهم آن کیفیت و نوع ترکیبات مواد اولیه آن است.

میلگرد یکی از پرمصرف‌ترین و همچنین رایج ترین انواع شمش فولادی است که در صنایع مختلف از جمله ساخت و ساز به کار میرود. با توجه به این موضوع کارخانجات فولادی بسیار زیادی روی ساخت شمش فولادی ویژه میلگرد، سرمایه گذاری کرده‌اند. به همین دلیل شما هنگام خرید انواع شمش فولادی برای ساخت میلگرد انتخاب‌های بسیار زیادی دارید و نکته بسیار مهم آن کیفیت و نوع ترکیبات مواد اولیه آن است. چرا که خلوص میلگرد کاملا متفاوت است و هر یک از آن ها برای یک مورد خاص مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
به نقل از سایت خرید آنلاین میلگرد برنا فولاد ، میلگرد در ۴ نوع اصلی مورد استفاده دارد که هر یک را در بخش‌های بعدی به صورت ویژه مورد بررسی قرار خواهیم داد. قیمت انواع شمش فولادی برای ساخت میلگرد با توجه به قیمت‌های جهانی محاسبه می‌شود. به همین دلیل است خرید میلگرد آنلاین با قیمت روز بسیار مهم است. معمولا در بازار ایران هر روز میلگرد از ساعت ۱۰.۳۰ مظنه داده می‌شود و از ساعت ۱۱ نیز معاملات آن آغاز می‌شود و تا ساعت ۱۵ نیز ادامه دارد. زمانی که قصد خرید میلگرد در ابعاد وسیع دارید، اگاهی از این زمان ها ضروری می باشد.

شمش فولادی چیست؟

برای شناخت انواع شمش فولادی برای ساخت میلگرد باید ماهیت آن درک شود. زمانی که سنگ آهن به صورت ناخالص استخراج می‌شود، در عملیات ذوب و ریخته گری خالص می‌شود. به دلیل حمل و نقل مناسب آن را در چندین حالت مختلف به صورت شمش تولید می‌کنند. البته منظور ما از شمش فولادی سه حالت اسلب، بیلت و بلوم است. هر یک از انواع شمش فولادی برای ساخت میلگرد اندازه و ابعاد متفاوتی دارند. به همین دلیل افراد با توجه به نوع میلگرد مورد نیاز خود از یک مدل شمش خاص استفاده می‌کنند.
دقت کنید که در ایران هر سه مدل شمش فولادی به سادگی تولید می‌شود و به صورت خام به کشورهای مختلف صادر می‌شود. اما صنعتگران ایرانی از بلوم و بیلت برای ساخت میلگرد استفاده می‌کنند. در نظر داشته باشید که نوع میلگرد و همچنین نوع آهن قراضه مورد استفاده در شمش فولادی نیز بسیار مهم است که در بخش‌های بعدی به آن اشاره خواهیم کرد.

معرفی انواع شمش فولادی برای ساخت میلگرد

انواع شمش فولادی برای ساخت میلگرد چیست؟

به این نکته توجه نمایید که در ایران موارد استفاده شمش فولادی ویژه میلگرد به دو صورت بلوم و بیلت می باشد که در ادامه مورد بررسی قرار خواهد گرفت. اما قبل از بررسی انواع شمش فولادی برای ساخت میلگرد لازم است به استاندارد شمش فولادی نیز اشاره نماییم. چرا که استاندارد شمش فولادی و همچنین نوع میلگرد در انتخاب شمش فولادی مورد نیاز صنعتگر، بسیار تاثیر گذار است. به همین دلیل در زمان خرید آنلاین شمش فولادی حتما به استانداردهای آن نیز توجه نمایید.

بیلت

بیلت یکی از انواع شمش فولادی برای ساخت میلگرد است که با سطح مقطع دایره یا مربع مورد استفاده قرار می گیرد. در صنایع فولادی برای خرید شمش فولادی بیلت از اصطلاح شمشال نیز کمک می گیرند. معمولا بیلت را از طریق خروجی کوره بلند و یا کوره‌های قوس الکتریکی به دست می‌آورند. در ایران معمولا بیلت به سادگی تولید شده و به همین علت نیز در صنایع فولادی مختلف با توجه به استانداردهای تولید آن و همچنین کیفیت شمش فولادی دارای یک قیمت رقابتی در بازار می باشد.
در صورتی که از انواع شمش فولادی برای ساخت میلگرد قصد تهیه بیلت دارید، بهتر است که از طریق سایت های معتبر در این حوزه مانند برنا فولاد استعلام قیمت آن را انجام دهید. چرا که یک اختلاف قیمت چند ریالی با توجه به میزان خرید یک صنعتگر عدد قابل توجهی خواهد شد. لازم به ذکر است که تولید بیلت یا همان شمشال در کوره های قوس الکتریکی نیازمند آهن قراضه می باشد، به همین دلیل ترکیبات این نوع بیلت بسیار مهم است. در برخی مواقع آهن قراضه ویژه و سوپر ویژه مورد استفاده قرار می‌گیرد و به همین دلیل نیز استحکام شمش فولادی به دست آمده بیشتر است. به یاد داشته باشید فرآیند استفاده از بیلت برای ساخت میلگرد به مراتب ساده‌تر از بلوم می باشد.

بلوم

بلوم نیز یکی از انواع شمش فولادی برای ساخت میلگرد است که در صنایع فولادی با نام شمشه نیز شناخته می‌شود. بلوم معمولا به صورت های چهار ضلعی و ذوزنقه‌ای شکل تولید و به بازار عرضه می شود . نکته بسیار مهم ابعاد و همچنین نوع اندازه آن است. چرا که کاربرد بلوم علاوه بر میلگرد برای تولید انواع تیر آهن نیز می باشد. در صورتی که قصد تولید میلگرد آجدار برای صنایع ساختمانی و صنایع بتونی دارید، این انتخاب یک گزینه عالی برای شما خواهد بود. طول شمشه گاها تا ۱۲ متر نیز میرسد. به همین دلیل است که صنعتگران از آن برای تولید میلگرد ساده یا آرماتور استفاده می‌کنند.

معرفی انواع شمش فولادی برای ساخت میلگرد

انواع میلگرد مورد استفاده در صنایع

مادامی که در مورد انواع میلگرد مورد استفاده در صنایع اطلاعات کافی نداشته باشید، انتخاب شمش فولادی برای تولید میلگرد کار سختی خواهد بود. با ما همراه باشید، تا با انواع میلگرد آشنا شوید.

۱. میلگرد آجدار

این نوع میلگرد روی بدنه خود معمولا از برآمدگی تکرار شونده می‌باشد. برای تولید میلگرد آجدار بهترین نوع شمش فولادی بیلت خواهد بود. چرا که نوع ساختار و همچین نحوه نورد آن مراحل تولید میلگرد آجدار را برای صنعتگران کوتاه می‌کند.

۲. میلگرد ساده

میلگرد ساده یا آرماتور معمولا برای بهبود قابلیت کشسانی بتن استفاده می‌شود. برای تولید میلگرد ساده می‌توان از بیلت و بلوم استفاده کرد و نوع آن تفاوت چندانی ندارد. معمولا صنعتگر قبل از تهیه شمش فولادی، قیمت و همچنین استاندارهای آن را مورد بررسی قرار میدهد.

۳. کلاف آجدار

میلگرد همیشه به صورت شاخه‌ای به فروش نمیرسد و در برخی مواقع صنعتگران از کلاف آجدار میلگرد نیز بهره می برند. در این روش معمولا چندین متر میلگرد آجدار به صورت کلاف دور هم پیچیده شده است و بهترین شمش فولادی برای ساخت آن نیز بیلت خواهد بود.

۴. کلاف ساده

این نوع میلگرد نیز به صورت کلاف‌های میلگردی برای حمل و نقل حجم بالای میلگرد مورد علاقه صنعتگران است.

سخن پایانی

در صورتی که به شناخت بهتر انواع شمش فولادی برای ساخت میلگرد علاقه دارید، می‌توانید از اطلاعات جذاب سایت برنا فولاد استفاده نمایید. چرا که در این کمپانی متخصصین و مشاورین حوزه فولاد آخرین اطلاعات خود را در قالب پست و مقالات آموزشی منتشر خواهند کرد. البته برای خرید میلگرد و دیگر فرآورده‌های فولادی نیز می‌توانید روی برنا فولاد حساب کنید.

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا