صنعت

علت لرزش و صدای زیاد لباسشویی پاکشوما

علت لرزش و صدای زیاد لباسشویی پاکشوما ممکن است به دلیل گیر کردن اجسام خارجی مانند سکه، دکمه، سگک و … در ماشین باشد. همچنین، عیب فنی در دستگاه لباسشویی پاکشومای شما مانند خرابی در بلبرینگ‌ ها و یا موتور نیز می‌ تواند باعث تولید این صداها شود. از آنجایی که این مشکل معمولاً در مرحله چرخش دستگاه صورت می گیرد، می‌ تواند باعث آسیب جدی به دستگاه گردد

علت لرزش و صدای زیاد لباسشویی پاکشوما ممکن است به دلیل گیر کردن اجسام خارجی مانند سکه، دکمه، سگک و … در ماشین باشد. همچنین، عیب فنی در دستگاه لباسشویی پاکشومای شما مانند خرابی در بلبرینگ‌ ها و یا موتور نیز می‌ تواند باعث تولید این صداها شود. از آنجایی که این مشکل معمولاً در مرحله چرخش دستگاه صورت می گیرد، می‌ تواند باعث آسیب جدی به دستگاه گردد. از جمله علل صدای زیاد لباسشویی پاکشوما می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • صدای خرخر: وقتی صدای خرخر کردن را از ماشین لباسشویی پاکشوما می شنوید، احتمالا به دلیل مسدود شدن لوله تخلیه است. اگر لوله تخلیه ماشین مسدود باقی بماند، ممکن است باعث ترکیدن لوله شود. در نتیجه، برای برطرف کردن این مشکل، بهتر است ابتدا ماشین لباسشویی را خاموش کنید و سپس لوله تخلیه را چک کنید تا از مسدودیت آن مطمئن شوید.
  • صدای کلیک: وقتی صدای کلیک از ماشین لباسشویی می‌ آید، احتمالا ناشی از گیر کردن یک جسم خارجی در واشر تخلیه یا لاستیک دور درب دستگاه است. بنابراین، بهتر است در ابتدا واشر تخلیه و لاستیک دور درب دستگاه را چک کنید و هر گونه جسم خارجی را از آن‌ خارج نمایید. این کار ممکن است به جلوگیری از آسیب جدی به ماشین لباسشویی کمک کند.
  • صدای وزوز: صدای وزوز نیز می تواند از دیگر علت لرزش و صدای زیاد لباسشویی پاکشوما باشد. این صدا ممکن است به دلیل یک جسم خارجی در پمپ دستگاه بوده که در این صورت، پمپ نمی‌ تواند آن را عبور دهد. بنابراین سبب ایجاد صدای زیاد و آسیب دیدن پمپ تخلیه لباسشویی می شود.
  • صدای تق تق: این صدا معمولا زمانی شنیده می‌ شود که ماشین لباسشویی پاکشوما بیش از حد مجاز، پر شده باشد. علاوه بر این صدای تق تق ممکن است به علت خرابی بلبرینگ، پولی یا موتور دستگاه نیز شنیده شود.
  • صدای جیرجیر: در مورد صدای جیرجیر ماشین لباسشویی باید گفت که علت اصلی تولید این صدا به دلیل پر شدن بیش از حد دستگاه، وجود نقص فنی و یا مشکلات دیگر مانند خرابی تسمه، بلبرینگ یا کوپلینگ پمپ تخلیه باشد.

دلایل اصلی لرزش لباسشویی پاکشوما

مشکلات و خرابی‌ های مختلف در قطعات ماشین لباسشویی پاکشوما می‌ تواند منجر به تولید لرزش و صدای زیاد شود. از دلایل اصلی لرزش لباسشویی پاکشوما وجود خرابی یا ایراد در یکی از قطعات این دستگاه می باشد. به طور کلی دلایل بسیاری وجود دارد که باعث لرزش و تکان خوردن لباسشویی پاکشوما می‌ شوند. در ادامه به بررسی علل این مشکل خواهیم پرداخت.

 تنظیم نبودن پایه های لباسشویی پاکشوما:

برای تراز کردن ماشین لباسشویی پاکشوما، می‌ توانید از پایه‌ های زیر دستگاه استفاده کنید. بعضی از مدل‌ ها دارای چهار پایه در زیر دستگاه بوده که شما می‌ توانید با استفاده از دو پایه جلویی، ماشین را تنظیم کنید. لاستیک پایه‌ ها را بررسی کنید و در صورت نیاز، آن ها را تعویض کنید. در نظر داشته باشید که وزن ماشین لباسشویی باید بر روی چهار پایه تقسیم شود.

 ایجاد تعادل در بین لباس‌ های لباسشویی:

برای ایجاد تعادل در بین لباس‌ های لباسشویی، می‌ توانید به چند روش عمل کنید. یک روش موثر استفاده از لباس‌های کوچک مانند لباس زیر و جوراب در کنار لباس‌های بزرگتر است. با قرار دادن این لباس‌ های کوچک در کنار لباس‌ های بزرگ، می‌ توانید تعادل را در دیگ لباسشویی حفظ کنید و لرزش ناشی از بار نامتعادل را کاهش دهید.

 خرابی کمک فنر های لباسشویی پاکشوما:

کمک فنر های لباسشویی وظیفه تعادل دیگ ماشین را در هنگام شستشو برعهده دارند. خرابی کمک فنر ها می تواند از دیگر علل لرزش و صدای زیاد لباسشویی پاکشوما باشد. برای برطرف کردن این مشکل بهتر است که به صورت دوره‌ ای کمک فنر ها را بررسی کرده و در صورت نیاز، آن‌ ها را تعویض کنید. این کار می‌ تواند باعث حفظ تعادل دیگ و کاهش لرزش و سروصدا در لباسشویی پاکشوما شود. توجه کنید که همه کمک فنرها را به صورت همزمان تعویض نمایید تا تعادل بیشتری در دیگ لباسشویی خود داشته باشید.

 مشکل در فنر های نگهدارنده مخزن:

از دیگر دلایل اصلی لرزش لباسشویی پاکشوما، مشکل در فنر های نگهدارنده مخزن است‌. این قطعات مسئول نگهداری مخزن در محل قرارگیری مناسب خود هستند و وظیفه دارند تا لرزش‌ های دیگ لباسشویی را در هنگام چرخش کنترل کنند. برای بررسی وضعیت فنر ها، ابتدا باید قابی که در بالای لباسشویی قرار دارد را جدا کنید تا به فنر ها دسترسی داشته باشید. سپس باید اطمینان حاصل کنید که فنرها به درستی در جای خود قرار دارند و هیچ خرابی یا تغییرات غیرمعمولی ندارند.

علت لرزش و صدای زیاد لباسشویی پاکشوما

 خرابی تسمه و ایجاد لرزش لباسشویی پاکشوما:

اگر ماشین لباسشویی پاکشومای شما از تسمه برای حرکت دیگ استفاده می‌ کند، ممکن است در طول زمان خراب شود. خرابی تسمه باعث می‌ شود که دیگ با اتاقک برخورد کرده و لرزش و صدای ناخوشایندی را ایجاد کند. عواملی مانند پر کردن بیش از حد لباس در دستگاه و اعمال فشار زیاد می‌ تواند باعث خرابی تسمه شوند. درنتیجه، در صورت بروز چنین مشکلی، توصیه می‌ شود که تسمه‌ دستگاه را تعویض کنید. این کار می‌ تواند مشکل لرزش و صدا را حل کند و عمر ماشین لباسشویی شما را بهبود ببخشد.

 عدم تخلیه درست آب زمان خشک کن دستگاه:

علاوه بر موارد ذکر شده، عدم تخلیه درست آب زمان خشک کن دستگاه یکی از علت های لرزش و تکان خوردن لباسشویی پاکشوما می باشد. پیش از خشک کردن لباس ها، آب زیادی در لباسشویی قرار دارد که حتما باید به وسیله پمپ و شلنگ تخلیه از ماشین لباسشویی خارج شود. اگر این آب به موقع تخلیه نشود، مرحله خشک کن لباسشویی پاکشوما با لرزش و صدای زیادی همراه خواهد بود.

علت لرزش و صدای زیاد لباسشویی پاکشوما

 خرابی بالشتک لباسشویی پاکشوما:

خرابی بالشتک لباسشویی پاکشوما یک مشکل مهم است که نباید آن را نادیده گرفت. بالشتک موتور، قطعه‌ ای است که در اکثر ماشین‌ های لباسشویی برند پاکشوما برای انتقال قدرت موتور استفاده می‌ شود. وظیفه بالشتک موتور، کاهش لرزش و صدای ماشین لباسشویی است. بعد از مدت زمان طولانی استفاده از لباسشویی، بالشتک موتور ممکن است خراب شده و یا فرسوده شود. در این صورت، ممکن است صدا های زیادی در عملکرد ماشین لباسشویی به وجود آید. بنابراین، بررسی و تعویض بالشتک موتور برای حل این مشکل بسیار ضروری است.

مشکل فنی برد الکترونیکی ماشین لباسشویی پاکشوما:

از آنجایی که همه ماشین‌ های لباس‌ شویی دارای برد های الکترونیکی مخصوصی هستند. اگر برد الکترونیکی ماشین لباسشویی پاکشوما دچار خرابی شود، تعادل دستگاه تحت تأثیر قرار می‌ گیرد و باعث لرزش و تکان‌ های شدید ماشین لباسشویی می‌ شود. در صورتی که علت لرزش ماشین لباس‌شویی با خرابی برد مرتبط باشد، پیشنهاد می‌ کنیم با نمایندگی تعمیرات لباسشویی پاکشوما در کرج تماس بگیرید. تا با تعمیر برد و ارائه خدمات لازم مشکل لباسشویی پاکشومای شما را حل کرده و کارایی آن را به حالت اولیه بازگردانند.

 برطرف کردن لرزش و صدای زیاد لباسشویی پاکشوما

با توجه به وجود خرابی های احتمالی در قطعات ماشین لباسشویی پاکشوما، ممکن است این دستگاه صدا های زیادی تولید کند. برای برطرف کردن لرزش و صدای زیاد لباسشویی پاکشوما باید تمامی موارد ذکر شده در بالا را به طور دقیق بررسی کرده و در صورت لزوم تعمیر یا تعویض نمایید. همچنین، نگهداری و تعمیرات دوره‌ ای دستگاه نیز می‌ تواند به کاهش این صدا های اضافی در لباسشویی کمک کند. مرکز تعمیرات لباسشویی پاکشوما در کرج دارای تخصص و تجربه‌ بالایی است که قادر به تحلیل صداهای غیرعادی دستگاه شما و تعمیر آن ها می‌ باشد. بسیاری از صدا های غیرضروری در ماشین لباسشویی پاکشوما، ناشی از اجسام خارجی هستند که به همراه لباس‌ ها درون آن قرار می‌ گیرند.

به عنوان مثال جواهرات، کلید و غیره معمولا به اشتباه با لباس‌ ها شسته می‌ شوند و بدین ترتیب باعث ایجاد صدا های نامطلوبی می‌ شوند. برای حل این مشکل، بهتر است قبل از قرار دادن لباس‌ ها درون ماشین لباسشویی، جیب آن‌ ها را بررسی کنید و از وجود اجسام خارجی اطمینان حاصل کنید. در صورتی که صدای ماشین لباسشویی بر اثر وجود اجسام خارجی اضافی نیست، بهتر است علت دیگری را برای ایجاد صداهای مربوطه در ماشین لباسشویی پیدا کنید. در این راستا تعمیر و تعویض کلاچ آسیب دیده، کمک فنر، تسمه دیگ، کوپلینگ و موتور متحرک نیز اقداماتی هستند که می‌ توانند به برطرف کردن مشکلات و علت لرزش و صدای زیاد لباسشویی پاکشوما کمک کنند.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا