واردات و صادرات

انواع زعفران صادراتی + قیمت

انواع زعفران صادراتی چیست؟ چه زعفران‌هایی برای صادرات مورد استفاده قرار می‌گیرد و چگونه می‌توانیم از قیمت آن مطلع شویم؟

زعفران جزو مهم‌ترین محصولات صادراتی ایران است و کشور ما نیز بزرگترین تولیدکننده زعفران در جهان شناخته می‌شود. این محصول ارزشمند در صنعت داروسازی و همچنین غذا در سطح جهان کاربر فراوانی دارد.

ازآنجایی‌که رونق صادارت زعفران از سال گذشته تاکنون رونق زیادی یافت و معافیت‌های مالیاتی نیز برای این محصول وجود دارد، افراد و شرکت‌های زیادی اخیرا وارد این حوزه شده‌اند. اگر شما هم قصد دارید در زمینه تجارت و صادرات زعفران فعالیت کنید پیشنهاد می‌کنیم با انواع زعفران صادراتی که در ادامه معرفی می‌کنیم، آشنا شوید.

انواع زعفران صادراتی چیست؟

به‌صورت کلی در بازار انواع زعفران زیر وجود دارد:

  • سوپر نگین اتویی
  • سوپر نگین
  • نگین
  • سرگل
  • پوشال
  • دختر پیچ
  • نرمه

در بین زعفران‌های موجود در بازار بیشتر زعفران سوپر نگین اتویی، نگین و سرگل به کشورهای مختلف صادر می‌شود. سایر انواع زعفران مانند دختر پیچ، نرمه و.. بیشتر در بازار ایران مصرف می‌شوند.

زعفران سوپر نگین اتویی به دلیل ظاهر صاف و زیبا و همچنین عیار بالا، در بیشتر کشورها مورد استقبال قرار گرفته است.

زعفران سرگل نیز به دلیل اینکه به شکل سنتی خشک می‌شود عطر بیشتری نسبت به سوپر نگین دارد و مورد پسند برخی از کشورهای عربی مانند عمان هست.

در کل در انتخاب زعفران صادراتی باید ذائقه و انتخاب مشتریان کشور هدف را مد نظر قرار دهید، اما همان‌طور که گفتیم زعفران سرگل و سوپر نگین اتویی بیشترین میزان صادرات را دارند.

موضوع دیگری که در بحث انتخاب زعفران صادراتی باید در نظر بگیرید محل کشت زعفران است، چراکه ارتباط مستقیمی با کیفت و عیار زعفران دارد. در حال حاضر مرغوب‌ترین زعفران ایران در شهرستان قائنات کشت می‌شود و شهرت زعفران قائنات جهانی است.

قیمت زعفران صادراتی

زعفران که با نام طلای سرخ شناخته می‌شود قیمت بسیار متغییری دارد و ممکن است قیمت امروز زعفران صادراتی با قیمت فردای آن متفاوت باشد. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم برای اطلاع از قیمت به لینک https://bagheiran.com/export-grade-saffron مراجعه کنید و قیمت روز را مشاهده نمایید.

سایت باغ ایران که لینک آن در بالا ذکر شده است در زمینه فروش عمده زعفران صادراتی نیز فعالیت دارد و می‌توانید زعفران را با گواهینامه و استانداردهای آزمایشگاهی متناسب با صادرات تهیه کنید.

صادرات زعفران به ترکیه

علاوه بر صادرات زعفران در سطح کلان، برخی در زمینه صادرات چمدانی زعفران فعالیت دارند. درواقع این نوع صادرات بیشتر با هدف تامین مخارج سفر انجام می‌شود و عموما توسط ایرانیانی که عازم ترکیه هستند مورد استفاده قرار می‌گیرد.

طبق آنچه در سایت گردشگری علی بابا آمده است، در صادرات چمدانی زعفران به ترکیه هر فرد اجازه دارد تا ۱۰۰ گرم زعفران را با خود از کشور خارج نماید.

عموما مسافران عازم به سه کشور ترکیه، امارات و عمران بهترین زعفران صادراتی ایران را با خود به ترکیه می‌برند و در بازارهای ترکیه آن را با قیمت بالاتر به فروش می‌رسانند. این باعث می‌شود هم بخشی از هزینه سفر خود را تامین نمایند و هم برای برخی شروعی برای صادرات زعفران در مقیاس کلان‌تر باشد.

اطلاعات بیشتری در خصوص صادرات زعفران به ترکیه در این لینک وجود دارد که درصورت تمایل می‌توانید مطالعه کنید.

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا