مدیریت بازاریابی و فروش

اپلیکیشن بازاریاب|نرم افزار سفارشگیری آنلاین|نرم افزار سفارش گیری اندروید

بازاریاب در صورت درخواست مشتری فاکتور برگشتی صادر کند؟ بازاریاب صرفا فروش انجام نمیدهد گاهی اوقات برگشتی هم انجام میدهد ، یک اپ بازاریاب امکان ثبت فاکتور برگشتی هم وجود داشته باشد که در اپ بازاریاب این مورد وجود داشته باشد وتعداد و قلم کالا ها برای ثبت مجوز برگشتی برای شرکت ثبت و ارسال کند.

چگونه با اپلیکیشن بازاریاب فروش خود را بیشتر کنیم ؟

در حدود ۳۰ سال پیش  مغازه داران برای تهیه مایحتاج فروش داخل مغازه شان ، به بانک داران به صورت حضوری مراجعه میکردند و هر چند وقت یه بار این کار تکرار میشد و در فاصله زمانی مشکلاتی مثل عدم حضور در مغازه و یا حمل و نقل کالاهای خود و اجاره گرفتن وانت جهت انتقال کالا ها به مغازه بود و حتی زمان مراجعه به بانک دار ممکن بود در صف فروش قرار بگیرند و بعضی مواقع هم کالاهایی هم در روال کارها فراموش می شد . بعد از مدتی بعضی از بانکدار ها جهت ارائه خدمات بهتر و فروش بیشتر به سمت صنعت پخش و فروش مویرگی روی آورند بازاریاب هایی را استخدام کردند که به جلوی در مغاره دار ها مراجعه کند و لیست سفارشات را از آنها بگیرند و جمع آوری کنند و پس از پایان برنامه ویزیت روزانه یا هفتگی به دفتر پخش مراجعه کنند و لیست سفارشات را به واحد توزیع ارائه میداند و برای فردا و یا روز مشخص شده توزیع شود و به دست مغازه داران برسد . هر چند که روال فروش و بازاریابی ساده به نشر میرسید اما چالش هایی هم  برای بازاریاب ها و هم برای مدیران پخش و فروش مویرگی به وجود می آمد .

پارت اول : هزینه زیاد جذب مشتری

مشکلاتی که در روش سنتی ثبت سفارشات درسفارشگیری آنلاین برای هر شرکتی ممکن بود متفاوت باشد ، قطعا بازایاب به صورت مویرگی ( به اصلاح خیابان به خیابان ، کوچه به کوچه ) دنبال مشتری های بالقوه خود میگشت و در صورت پیدا کردن مشتری هدف و ارائه لیست محصولات به  صورت عکس و البوم ، با کمک استراتژی های بازاریابی فروش خود را مدیریت میکرد وبا گرفتن اولین سفارش مشتری را بالفعل تبدیل میکرد . توجه داشته باشید که برای پیدا کردن چنین مشتری و با صرف انرژی و زمان بازاریاب چقدر هزینه به شرکت تحمیل شده است و حالا فرض کنید بازاریابی که آشنایی کامل با مشتری داشت از شرکت خارج شود ! قطعا مجددا برای بازاریاب بعدی در صورت نداشتن اطلاعات مشتری بایستی صرف زمان و انرژی مجدد شود و مجددا هزینه دیگر برای شرکت تحمیل می شد که هر چند قبلا این هزینه بازاریابی را پرداخت کرده بود .

پارت دوم : از دست دادن فروش

سفارشی که توسط بازاریاب ها جمع آوری شده است بایستی توسط تیم توزیع کالا ها را به دست مشتریان هدف رسانده می شد ، در صورتی که آدرس نامشخص باشد احتمال صرف زمان بیشتر برای پیدا کردن موقعیت مشتری برای توزیع کننده وجود داشت و احتمال پیدا نکردن مشتری هم وجود دارد که لیست اقلام در فاکتور به شرکت باز می گشت .

پارت سوم : اشتباهات در ثبت سفارشات بازاریاب

بازاریاب ها با دقت به صحبت مشتری ودیدن کالاها در ویترین مغازه لیست سفارش را آماده میکنند و روی کاغذ با فاکتور دستی ثبت میکنند ولی زمانی که به شرکت پخش ارائه میدهند احتمال دارد اپراتور  فاکتور زن در ثبت نهایی فاکتور فروش اشتباهاتی رخ دهد که منجرب به نارضایتی مشتری و احتمال از دست دادن مشتری وجود دارد .

پارت چهارم : عدم اطلاع از موجودی انبار در حین ویزیت

بازاریاب در حین گرفتن سفارش از موجودی دقیق انبار اطلاعات ندارد و بیشتر از موجودی انبار یک  کالای خاص سفارش میگیرد در حالی قول آن کالا را به مشتری داده بود که بازهم نارضایتی هم بازاریاب و هم مشتری اتفاق خواهد افتاد.و البته مسائلی همچون مشخص نشدن فرد سفارش دهنده و یا تغییر در شرایط پرداخت و زمان وصول مذاکره شده توسط بازاریاب و … خیلی از این چالش ها در ثبت سفارش به صورت سنتی وجود داشت .

در عرصه تلفن های هوشمند خیلی از صنعت ها و کسب وکار ها در خوش تغییر مثبت شدند و در کسب و کارهای فروش مویرگی اپلیکیشن بازاریاب برای کارهای ویزتوری و ثبت سفارش مطرح شد . که تمامی چالش های فروش مویرگی را بر طرف کرد . اپلیکیشن بازاریابی در اختیار فروشنده های حضوری قرار میگیرد و کارهای مارکتینگ ، تحقیقات بازار و ثبت سفارش را با استفاده از اپلیکیشن بازاریاب راحت مدیریت کرد.

برای انتخاب اپلیکیشن ویزیتور – اپلیکیشن بازاریاب آیا ثبت سفارش مهم است ؟

در دنیای در دنیای تکنولوژی IT و نرم افزارار اپلیکیشن های مختلفی وجود دارد که هر کدام به اهداف های خاصی برای مشتریای با سنین مشخص در حوزه  جغرافیای مد نظر طراحی و پیاده سازی شده است . در انتخاب سفارشگیری آنلاین یک پارامتر که باید در نظر گرفته شود امکان ثبت سفارش کالا توسط بازاریاب وجود داشته باشد ، بازاریاب بتواند با محیط گرافیکی مناسب کالاهلی مورد نیاز مشتری شان را در اپ بازاریاب ثبت کنند ، که به بایستی منو انتخاب کالا ساده باشد و امکان جستجو برا اساس نام هم داشته باشد که در  سریعترین زمان کالای مورد نظر را به سبد خرید مشتری اضافه کند ، خیلی از کالا ها احتمالا نسبت کارتن و عدد داشته باشد که بازاریاب به خواست مشتری تعداد نیاز کالایی مشتری را بر اساس کارتن ویا عدد را داشته باشد . به دلیل اینکه امکان دارد سایر همکاران بازاریابی به صورت همزمان از یک کالا خاص ثبت سفارش انجام دهند بایستی نرم افزار بازارایاب بتواند موجودی آنلاین انبار را در لحظه چک کند و در صورت عدم موجودی و یا عدم رزرو سفارش در اپ بازاریاب اعلام هشدار بدهد و یا امکان ثبت را به بازاریاب را ندهد . هر چند که بعضی از شرکت های پخش این دسترسی را به بازاریاب میدهند که بیشتر از موجودی انبار سفارش گرفته شود و در صورت تامین جنس آمار لیست کسری ها را داشته باشند .

کاتالوگ دیجیتال(نمایش گرافیکی کاتالوگ) در نرم افزار سفارشگیری ویزیتور چه کمکی به ویزیتور میکند ؟

اپلیکیشن بازاریاب|نرم افزار سفارشگیری آنلاین|نرم افزار سفارش گیری اندروید

برای معرفی محصول نیاز است کاتالوگ و عکس کالا همراه بازاریاب باشد و مشتری بتواند کالای مد نظرش را به  صورت بصری رویت کند و برای خرید بهتر و بیشتر مشتری  ، کاتالوگ وسیله مناسبی است ، نرم افزار سفارشگیری بازاریابان بایستی کاتالوگ دیجیتال داشته باشد که پرزنت خوبی داشته باشد و همزمان با نشان دادن عکس ، با اطلاع از قیمت و موجودی  تعداد سفارش را هم ثبت کند ، یک شاخصه مهم که در کاتالوگ دیجتال باید وجود داشته باشد ، وجود دسته بندی و آلبوم بندی زیر شاخه ای است که برای پرزنت یک گروه محصول خاص کاربرد دارد که مشتری در صورت درخواست محصولات برند خاصی به البوم مشخص مراجعه میکند و به مشتری نمایش میدهد و یا یک دسته نوع محصول خاص هم میتواند در آلبوم مشخضی جهت نمایش  باشد . یک کالا بشود در آلبوم های مختلف قرار بگیرد.

ثبت اطلاعات بیشتر و گزارش ویزیت های قبلی در اپ بازارایاب چه تاثیری در فروش بیشتر دارد؟

یک نرم افزار  بازاریاب یک   نوع CRM جهت مدیریت ارتباط باشتری بایستی باشد که تمامی فعالیت ها ، فروش های قبلی ، گزارش ویزیت های قبلی و پروفایل اطلاعات مشتریان را داشته باشد که با دید و اطلاعات کامل با مشتری شروع به مذاکره کند . این اطلاعات هم زمانی که فرد بازاریاب تغییر کند در اختیار بازاریاب بعدی قرار بگیرد . عنوان موضوع و متن موضوع میتواند توسط بازاریاب برای هر شخص در اپ بازاریاب ثبت شود ، به  صورت مثال میتواند یک عنوان مثل ملک که دارای خصوصیت استیجاری و یا صاحب ملک باشد که بازاریاب برای هر مشتری مشخص میکند و در صورتی که مستاجر بود و در توضیحات این ویژگی  ” برج ۱۲ هرسال زمان تمدید قرارداد استیجاری است  ” تایپ شود ،  در صورتی که با مراجعه در برج ۱۲ با خواندن این پروفایل مشتری بازاریاب متوجه میشود و از مشتری تصممیم بر تمدید و نحوه قرارداد استیجاری پرس و جو میکند . یا مشتری یک سری علایق و ویژگی های منحصر به خود دارد ، ویا یه یک گروه کالایی خاص در مغازه کار میکند و خیلی موارد دیگر که کمک به سزایی میکند هر بار ویزیت بازارایاب تاثیر مثبتی در پریزنت خواهد داشت.

در صورت مغایرت در حساب مشتری اپ بازاریاب گزارش معین داشته باشد؟

گاها در زمان ویزیت مشتری احتمال اختلاف حساب وجود دارد که بازاریاب بدون تماس با شرکت و یا گرفتن پرینت حساب معین مشتری بتواند در اپ بازاریاب گزارش معین مشتری را بگیرید و زیر و جزئیات را با مشتری بررسی کند . حتی این گزارش معین فاکتور های قبی و زیر اقلام قبلی و دریافتی های مشتری هم جهت نمایش به مشتری وجود داشته باشد.

برنامه ویزیت مشخص روزانه بازاریاب

یکی از خصوصیات یک نرم افزار سفارشگیر اندروید این است که لیست مشتریان مسیر ویزیت بازاریاب در اپ مشخص باشد که مشتریانی که امروز قصد ویزیت دارد در اپ به  صورت لیست وار نمایش دهد . یکی مزیت بهتر اپ داشتن موقعیت مکانی مشتری در اپ بازاریاب است که بازاریاب بتواند  نقشه منظقه ویزیت را همراه با لوکیشن مشتری در اپ داشته باشد که از طریق نقشه شروع به کارهای ویزیت و فروش کند و در صورت نیاز با ارسال لوکیشن مشتری با اپ های مسیریابی ، بهترین مسیر را به بازاریاب معرفی کند . در صورتی که مشتری جدید در مسیر و منطقه ویزیت وجود داشت در اپ معرفی کند و برای تحویل بار جهت توزیع برای موزعین هم  لوکیشن مشتری مشخص است و به راحتی موقیعت و مکان مشتری را پیدا کند.

اپلیکیشن بازاریاب|نرم افزار سفارشگیری آنلاین|نرم افزار سفارش گیری اندروید

تمامی چالش هایی که یک بازاریاب میتواند داشته باشد را در این مقاله بررسی کردیم و خصوصیات یک اپ مناسب هم مورد مطالعه قرار دادیم ، برای آشنایی با اپلیکیشن بازاریابی زرین با ما تماس بگیرید ۰۲۱۹۱۰۰۹۵۳۵

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا