گردشگری

با جاهای دیدنی گرگان تا ساری آشنا شوید

گرگان و ساری، هر دو از مهم‌ترین شهرهای گردشگری ایران هستند. هر ساله، مسافران داخلی و خارجی بسیاری برای بازدید از جاهای دیدنی گرگان و ساری به شمال کشور سفر می‌کنند؛ اما در مسیر این دو شهر نیز جاذبه‌های زیادی وجود دارد که با بازدید از آنها، سفری پربارتر و خاطره‌انگیزتر برایتان رقم خواهد خورد. با ما همراه شوید تا ببینیم در مسیر گرگان تا ساری چه جاذبه‌هایی را مشاهده خواهید کرد.

images_1703424230_658830e65b792

آبشار شادان یا هفت طبقه

آبشار شادان یا آبشار هفت طبقه از مکان های دیدنی در کردکوی گلستان است و در مسیر گرگان تا ساری قرار دارد. این آبشار یکی از مناطق بکر شمال محسوب می‌شود که به تازگی کشف شده است. آبشار زیبای شادان ۴۰ متر ارتفاع دارد و در ۷ کیلومتری جنوب شهرستان کردکوی واقع شده است.

برای رفتن به آبشار شادان یا هفت طبقه، باید از مسیر دوا یا دوآب حرکت کنید و پس از رسیدن به تابلوی درازنو، مسیر سمت چپ را تا رسیدن به این منطقه ادامه دهید. گفتنی است که این مسیر به حدود یک ساعت پیاده‌روی نیاز دارد.

ییلاق دراز نو گلستان

در ۳۵ کیلومتری کردکوی با یکی از شگفت انگیزترین روستاهای ایران روبه‌رو می‌شوید. روستای ییلاقی درازنو در منطقه مرتفع قرار گرفته و چشم‌انداز وسیعی به سوی شهرها و روستاهای اطراف دارد. این روستا مملو از درختانی سوزنی‌شکل با برگ‌های پهن است که قرارگیری آنها در دل ارتفاعات و در میان هوای مه‌آلود، منظره‌ای منحصربه‌فرد ایجاد می‌کند. صحنه جادویی درازنو، یکی از جاهای دیدنی گرگان به‌شمار می‌رود که حیف است لذت تماشای آن را از دست دهید.

در داخل روستای ییلاقی درازنو گلستان، جاذبه‌های دلفریب دیگری مانند دو غارگنج، انبار حسن خان، چشمه رزو و هزار منزل وجود دارند. اگر با خودروی شخصی سفر می‌کنید، می‌توانید چند ساعتی را به دیدن این مکان‌ها اختصاص دهید.

images_1703424230_658830e6631c3

دهکده جهان نما گرگان

در مسیر گرگان تا ساری به دهکده‌ای حیرت‌انگیز می‌رسید که خانه‌های ییلاقی با سقف‌ها و شیروانی‌های رنگی دارد. این دهکده در دشت وسیع و مه‌آلودی قرار گرفته است و چشم‌انداز بی‌نظیری دارد. حتی اگر توقف کوتاهی داشته باشید، می‌توانید مهمان کلبه مش‌صفر شوید و طعم غذاهای خانگی و چای زغالی را در این فضای بهشتی مزه کنید.

در ارتفاعات دهکده جهان نما گرگان جانورانی مثل روباه، گربه جنگلی، خرس قهوه‌ای، خوک و شوکا مشاهده می‌شوند؛ همچنین این دهکده محل زندگی و رفت‌وآمد پرندگان بسیاری مثل بلدرچین، شاهین، فاخته، قرقاون و حتی عقاب است. صدای پرندگان همراه با هوای دلپذیر و تابلویی که درختان، آبشارهای پرآب و دره‌های مملو از گل ایجاد کرده‌اند، زیبایی این خطه بهشت‌مانند را تکمیل می‌کند.

پارک جنگلی امام رضا

یکی دیگر از جاهای دیدنی استان گلستان، پارک جنگلی امام رضا واقع در ۴ کیلومتری جنوب کردکوی است. این پارک در مساحتی به وسعت ۵۴ هکتار احداث شده و فضای دل‌انگیز و امکانات رفاهی نسبتا خوبی دارد. رودخانه پلنگ پا از وسط این پارک جنگلی عبور می‌کند و حال‌وهوای روح‌نوازی به این مکان بخشیده است.

امکانات رفاهی پارک جنگلی امام رضا مواردی از قبیل آلاچیق، سوییت، مهمانسرای اقامتی، رستوران، پارکینگ، ایستگاه‌های اقامتی برای مهمانان و … را شامل می‌شود. در سفر از گرگان به ساری، وقتی هنوز به مازندران نرسیده‌اید، می‌توانید از این مکان زیبا و مفرح نیز دیدن کنید.

غار باد لکلک

یکی از جذاب‌ترین بخش‌های سفر به شمال، دیدن جاذبه های طبیعی استان مازندران است. غار باد لکلک یکی از این اماکن شگفت‌انگیز محسوب می‌‌شود که در مسیر گرگان به ساری و در روستای پچت بهشهر قرار دارد. بازدید از این مکان به‌ویژه به افرادی پیشنهاد می‌شود که هم به دنبال آرامش طبیعت شمال و هم خواهان اندکی هیجان هستند. غار باد لکلک از زیر روستای پچت گذر می‌کند و دارای دو بخش شرقی و غربی است.

علت نامگذاری غار باد لکلک، بادی است که از دهانه این غار می‌وزد و در فصل تابستان هوای خنکی را در نزدیکی آن ایجاد می‌کند. این غار حوضچه‌ای به عمق تقریبی ۵ متر و وسعت ۵۰ متر دارد؛ آب این حوضچه بسیار سرد بوده و به‌طورکلی، پیشروی در آن بدون تجهیزات غارنوردی و راهنما دشوار است.

images_1703424230_658830e6680ed

دره ارگت ساری

در مسیر گرگان تا ساری، به یکی دیگر از جاذبه های طبیعی مازندران یعنی دره ارگت می‌رسید. این دره نیز از مناطق بکر شمال است و در میان منطقه حفاظت‌شده دودانگه ساری قرار دارد. ورود به دره ارگت ساری فقط با مجوز سازمان حفاظت از محیط زیست امکان‌پذیر است؛ برهمین اساس، در صورتی که همراه با تورهای مسافرتی سفر کنید، بازدید از این منطقه برایتان آسان می‌شود.

گفتنی است که برای رفتن به دره ارگت باید تاحدودی با کوهنوردی و سنگ‌نوردی آشنا باشید؛ زیرا مسیرهایی که از آبشار ابتدای این دره تا سفید رود طی می‌کنید، نسبتا طولانی و بسیار مرتفع هستند.

چشمه عمارت بهشهر

در بهشهر مازندران چندین مکان دیدنی و جذاب برای گردشگران وجود دارد. می‌توانید در مسیر گرگان تا ساری، مدتی را در بهشهر بمانید و از مکان های دیدنی این شهر بازدید کنید. چشمه عمارت یکی از مکان های تاریخی شمال کشورمان است و در نزدیکی مرکز بهشهر قرار دارد. در این مکان، چشمه‌ای از دل زمین جوشیده است و در اطراف آن مناظر چشم‌نواز و عمارتی با معماری خاص و مجذوب‌کننده‌ای به چشم می‌خورد.

بازدید از چشمه عمارت بهشهر رایگان است و گردشگران می‌توانند یک الی دو ساعت را در این فضای زیبا و منحصربه‌فرد به گشت و گذار بپردازند.

سایر جاهای دیدنی در گرگان تا ساری

مسافت جاده‌ای گرگان تا ساری حدود ۱۳۵ کیلومتر است و به طور معمول در یک ساعت و نیم طی می‌شود. در فاصله این دو، شهرها و روستاهایی از جمله کردکوی، بهشهر، کلاجان سادات، گرجی محله، خلیل شهر و … را پشت سر خواهید گذاشت. شما می‌توانید علاوه بر بازدید از جاهای دیدنی گرگان که بسیار متنوع و جذاب هستند در مسیرتان تا شهر ساری، اماکن گردشگری متنوع زیر را هم ببینید.

  • آبشار دوآب کردکوی

  • گنبد راکان

  • جاده شاه عباسی

  • امامزاده روشن‌آباد

  • غارهای هوتو کمربند و علی‌تپه

  • پارک ملی پابند

  • تپه نارنج باغ

  • مجموعه تفریحی عباس‌آباد

  • باغ چهلستون اشرف

  • و ….

با سرویس‌های متنوع فلای تودی، آسان سفر کنید

فلای تودی یکی از بهترین و معتبرترین آژانس‌های مسافرتی ایران و خاورمیانه است که امکان سفری آسان را برای کاربران خود فراهم می‌کند. از طریق این آژانس می‌توانید بلیط قطار یا هواپیما به هرکدام از مقاصد گردشگری ایران و بسیاری از شهرهای خارج از کشور را تهیه کنید. فلای تودی همچنین امکان رزرو آنلاین هتل در ایران و خارج از کشور را فراهم کرده است. از طریق سایت و اپلیکیشن فلای تودی، می‌توانید اقدامات لازم سفر را در خانه و فقط با چند کلیک انجام دهید. جهت اطلاع از سرویس‌های متنوع این آژانس به سایت فلای تودی مراجعه کنید.

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا