اجتماعی

برای شکایت از برند کجا بریم؟

برند تجاری یا علامت تجاری امروزه یک موضوع بسیار مهم برای شناسایی و تعرفه یک واحد تجاری شناخته می شود. در نتیجه دعاوی مختلفی همه روزه در این خصوص در محاکم مطرح می گردد. یکی از ارکان مهم برای طرح یک دعوا شناخت دادگاهی است که صلاحیت رسیدگی به این دعوا را دارد. دادگاه صالح برای رسیدگی به دعاوی برند یا علامت تجاری محاکم حقوقی و کیفری تهران می باشد.

برند تجاری یا علامت تجاری چیست؟

برند تجاری در واقع در ایران مورد حمایت قرار نگرفته و به ناچار صاحبان کسب و کار برند تجاری خود را باید تحت عنوان علامت تجاری ثبت نمایند. لذا استفاده از لفظ برند تجاری به دلیل رایج بودن بین عموم مردم می باشد و از نظر حقوقی استفاده از کلمه علامت تجاری صحیح می باشد.

مرجع شکایت از برند کجاست؟

شکایت از یک برند تجاری و یا همه دعاوی مربوط به مالکیت فکری مطابق قانون ثبت اختراعات، طرح های صنعتی و علائم تجاری در صلاحیت محاکم تهران می باشد. دعاوی حقوقی به دو بخش تقسیم می شوند. دعاوی حقوقی و کیفری. دعاوی کیفری در دادسرا مطرح می شود و دعاوی حقوقی در دادگاه های حقوقی مورد رسیدگی قرار می گیرد.

شکایت کیفری از برند تجاری کجا رسیدگی می شود؟

اگر شما به عنوان مالک یک برند یا علامت تجاری قصد طرح دعوا در این خصوص را دارید باید به دادسرای ناحیه ۲۶ تهران مراجعه نمایید. دادسرای ناحیه ۲۶ تهران به عنوان یک مرجع تخصصی به دعاوی مربوط به برند یا علامت تجاری در تهران رسیدگی می نماید. در ادامه بعد از انجام تحقیقات در خصوص شکایت صورت گرفته پرونده برای صدور حکم به دادگاه کیفری دو مجتمع قضایی قدوسی تهران ارجاع می گردد.

دادخواست حقوقی در خصوص برند تجاری کجا رسیدگی می شود؟

دادخواست حقوقی در خصوص برند یا علامت تجاری در حال حاضر در شعبه سوم دادگاه عمومی و حقوقی تهران واقع در مجتمع قضایی شهید بهشتی مورد رسیدگی قرار می گیرد. شعبه سوم مجتمع قضایی شهید بهشتی تهران به عنوان مرجع تخصصی به دعاوی حقوقی در خصوص برند یا علامت تجاری رسیدگی می نماید.

برای شکایت از برند کجا بریم؟

مشاوره با وکیل برند تجاری

وکیل برند با توجه به توانایی و تخصصی که در این زمینه دارد، می تواند مشاوره مناسب به شما برای طرح دعوا در این خصوص ارائه نماید و شما با مشاوره وکیل برند می توانید بهترین راه کار را برای شکایت در خصوص برند تجاری در نظر بگیرید تا نتیجه مناسب را در این خصوص کسب کنید. موسسه حقوقی و داوری امین عدالت کبریا با کادری مجرب از وکلای پایه یک دادگستری که در زمینه برند تجاری دارای تجربه و تخصص کافی می باشند، آماده ارائه خدمات به شما عزیزان است.

مجازات سو استفاده از برند تجاری چیست؟

مجازات سو استفاده از برند تجاری در شکایت کیفری و یا دادخواست حقوقی متفاوت است. در شکایت کیفری در صورت احراز سو استفاده از علامت تجاری، دادگاه شخص سو استفاده کننده را مطابق ماده ۶۱ قانون ثبت اختراعات، طرح های صنعتی و علائم تجاری می تواند به مجازات پرداخت جزای نقدی و همچنین حبس محکوم نماید. در دادخواست حقوقی در صورت احراز سو استفاده دادگاه شخص مورد نظر را به منع استفاده از علامت تجاری مورد نظر و در صورت درخواست خواهان به پرداخت خسارت محکوم می نماید.

آیا سو استفاده کننده از برند باید به مالک برند خسارت پرداخت کند؟

در دعاوی حقوقی که از سوی مالک برند تجاری علیه سو استفاده کننده از برند یا علامت تجاری مطرح می شود، خواهان می تواند ضمن درخواست برای ممنوعیت استفاده از برند یا علامت تجاری، درخواست پرداخت خسارت از سوی شخص سو استفاده کننده را با جلب نظر کارشناس رسمی دادگستری نماید. در این صورت دادگاه پس از قطعیت حکم در خصوص سو استفاده صورت گرفته، در خصوص تعیین میزان خسارت پرونده را به کارشناسی ارجاع می نماید.

برای شکایت از برند کجا بریم؟

موسسه حقوقی امین عدالت کبریا

موسسه حقوقی امین عدالت کبریا به نشانی تهران، خیابان کریم خان زند، خیابان نجات الهی شمالی، کوچه ژاله پلاک۱ ، واحد۱ با کادری مجرب از وکلای پایه یک دادگستری که دارای تجربه و تخصص کافی در زمینه دعاوی مالکیت فکری می باشند، آماده ارائه خدمات حقوقی به شما عزیزان می باشد. شما می توانید از طریق شماره تماس های موسسه و یا از طریق پیام رسان های مختلف با ما در ارتباط باشید و از خدمات موسسه بهره مند شوید.

۴.۷/۵ - (۴ امتیاز)

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا