اجتماعی

مقایسه بوتاکس مو و مزوتراپی مو( کدام روش باعث رشد سریع مو می شود؟)

مو عضوی مهم از بدن است و نقش پر رنگی در زیبایی و اعتماد به نفس ما دارد. ممکن است برای هر یک از ما پیش آمده باشد که به دلایلی مانند تغییر هورمون­ ها، بیماری ­های گوناگون و یا افزایش سن، به موهایمان آسیب­ وارد شده باشد. در چنین شرایطی لازم است به دنبال راه حل باشیم تا از آسیب هر چه بیشتر آن­ها جلوگیری کنیم. امروزه با توجه به پیشرفت علم، روش­ها مختلفی برای محافظت و احیای آن­ها وجود دارد. بوتاکس و مزوتراپی مو از جمله این راه ­ها هستند. در این مطلب قصد داریم به مقایسه بوتاکس مو و مزوتراپی مو از جنبه­ های گوناگون بپردازیم. اگر از دیدن موهای آسیب ­دیده خود خسته شده ­اید و یا به دنبال راهی برای درخشندگی بیشتر آن­ها هستید، در ادامه با ما همراه باشید.

مقایسه بوتاکس مو و مزوتراپی مو از جنبه مواد تشکیل ­دهنده

مزوتراپی از طریق تزریق ­کردن نوعی مایع مغذی به لایه میانی پوست سر انجام می­شود. مایعی که حاوی ویتامین ­ها، پروتئین­ ها، آنتی ­اکسیدان­، آمینواسید­ و مواد معدنی است و به سلول ­های پوست، تغذیه­ رسانی می­کند.

نوشته های مشابه

از سوی دیگر بوتاکس مو علاوه بر پروتئین­، حاوی لیپید، کلاژن، آمینواسید و ویتامین نیز هست.

مقایسه بوتاکس مو و مزوتراپی مو از جنبه هدف فرایند

بوتاکس مو بیشتر با هدف احیای موی آسیب ­دیده، نرم­ کنندگی عمقی موهای شکننده و افزایش درخشندگی و سلامتی آن انجام می­شود. در حالی که مزوتراپی، روشی درمانی برای کاهش و قطع ریزش مو و افزایش حجم آن­ است.

مقایسه بوتاکس مو و مزوتراپی مو از نظر فواید

در اینجا قصد داریم به مقایسه بوتاکس مو و مزوتراپی مو از طریق بیان ویژگی­های مثبت هر یک از آن­ها بپردازیم.

مزیت­های بوتاکس مو

  • سبب کاهش خشکی و شکنندگی مو می­شود.
  • از ریزش مو جلوگیری می­کند.
  • آسیب ناشی از رنگ ­کردن مو و کشیدن سشوار را درمان می­کند.
  • روشی غیرتهاجمی است.
  • یک بار انجام می­شود و نیاز به تکرار جلسات هفتگی ندارد.

مزیت­های مزوتراپی مو

  • ریزش مو تا حد زیادی کاهش می­یابد.
  • سبب ضخیم ­شدن تارهای مو می­شود.
  • خون و اکسیژن بهتر از پیش به سلول­ های پوست سر می­رسد.
  • روشی امن و بدون خطر است.
  • باعث کاهش چربی پوست سر می­شود.

مقایسه بوتاکس مو و مزوتراپی مو( کدام روش باعث رشد سریع مو می شود؟)

عوارض و اثرات جانبی این دو روش

مزوتراپی می­تواند سبب خارش و سوزش در نواحی تزریق ­شده و یا کبودی پوست سر شود. ممکن است مواد موجود در بوتاکس سبب ایجاد التهاب، قرمزی پوست و خارش شوند. برای جلوگیری از این پیامدها بهتر است سعی کنید مواد بوتاکس با پوست سر تماس نداشته باشند.

تعداد جلسات لازم

یکی از موارد مهمی که باید برای مقایسه بوتاکس مو و مزوتراپی مو به آن توجه کرد، تعداد دفعات لازم برای انجام این روش ­ها برای گرفتن نتیجه مطلوب و دلخواه است.

در واقع تعداد جلسات انجام مزوتراپی با توجه به حجم ریزش مو و نازکی تارهای آن برای هر فردی متفاوت است و به صورت میانگین برای یک دوره، بین ۴ تا ۸ جلسه متغیر است.

انجام بوتاکس مو با توجه به تعداد دفعاتی که فرد در طول سال موهایش را رنگ می­کند یا اتو و سشوار می­کشد متفاوت است. اما ایده ­آل­­ ترین حالت ممکن ۳ یا ۴ ماه یک بار است.

هزینه لازم

بودجه مورد نیاز برای انجام بوتاکس مو با توجه به عواملی مانند ضخامت و قد موها، تکنیک و روش انجام، برند مواد مصرفی و… متفاوت است. هزینه مزوتراپی نیز به عواملی مانند روش انجام، مهارت پزشک، برند مواد، گستردگی ناحیه مورد درمان و… بستگی دارد. پس مقایسه بوتاکس مو و مزوتراپی مو از این نظر تقریبا غیر ممکن است.

مراقبت ­های مورد نیاز پس از انجام مزوتراپی و بوتاکس

برای مراقب و نگهداری بیشتر و همچنین تاثیرگذاری طولانی ­تر بوتاکس بهتر است که پس از انجام این فرایند بر روی مو، به مدت ۴۸ تا ۷۲ ساعت از شستن موها خودداری کنید. چرا که در این مدت هنوز جذب مواد مغذی از روی ساق­ه ای مو انجام می­شود و شست و شوی آن­ها باعث کاهش بازده و از بین ­رفتن مواد استفاده شده می­شود. نکته دیگری که باید به آن توجه کرد این است که پس از دو یا سه روز که اقدام به شستن موها می­کنید، لازم است که از شامپویی استفاده کنید که فاقد ترکیبات گوناگون سولفور باشد و پی اچ آن بین ۵,۵ تا ۶ باشد. برای افزایش عمر مفید بوتاکس پیشنهاد می­شود که حداقل هفته­ای یک بار از ماسک مو استفاده کنید تا درخشندگی و شادابی موهای شما ادامه ­دار باشد. همچنین از سشوار با حرارت مناسب و ملایم برای نرم و بدون گره نگه­داشتن مو استفاده کنید.

برای مقایسه بوتاکس مو و مزوتراپی مو بعد از بیان مراقبت ­های لازم پس از بوتاکس، نوبت به نکات مربوط به مزوتراپی می­رسد. وقتی که انجام این فرایند پایان یافت، برای جلوگیری از التهاب از کمپرس آب یخ استفاده کنید و در صورت بروز درد در نقاط تزریق، از دکتر خود درباره­ چگونگی مصرف مسکن مشورت بگیرید. از سوی دیگر، بهتر است برای جلوگیری از سوزش و عفونت، به مدت ۲۴ تا ۴۸ ساعت اقدام به شست و شوی سر خود نکنید. همچنین حداقل تا ۸ هفته بعد از انجام این کار، از رنگ ­کردن موهای خود خودداری کنید. دقت کند به مدت ۲ یا ۳ روز در معرض پرتوهای خورشید قرار نگیرید.

بوتاکس مو یا مزوتراپی مو؟

حال نوبت پاسخ به این سوال مهم است. بوتاکس مو یا مزوتراپی مو؟ باید دانست که همیشه یک جواب کوتاه برای این سوال وجود ندارد. در واقع پاسخ این پرسش برای هر فردی بسته به نوع آسیب مو، بودجه مد نظر و محدودیت­های موجود متفاوت است. پس بهتر است علاوه بر توجه ­کردن به این نکات، برای اطمینان به دکتر متخصص در این زمینه مراجعه کنیم.

مقایسه بوتاکس مو و مزوتراپی مو( کدام روش باعث رشد سریع مو می شود؟)

سخن پایانی

تا به اینجا سعی کردیم در مقایسه بوتاکس مو و مزوتراپی مو همه جوانب را در نظر بگیریم و به بررسی جامع و کامل هر یک از آن­­ها بپردازیم. علاوه بر آن دانستیم که مراقبت و نگهداری درست از مو علاوه بر تجربه درخشندگی مو، سبب زیباتر دیده ­شدن ما نیز می­شود. اکنون انتظار می­رود که بعد از ایجاد هرگونه آسیب، با علم بر اهمیت سلامتی مو و از سمت دیگر روش­ های احیا آن، تصمیم درستی در این راستا بگیریم.

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا