تجارت

بهترین دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره

اگر قصد خرید دستگاه ساعت زنی تشخیص چهره دارید و اطلاعات کافی در این زمینه ندارید و با توجه به تنوع مدل‌های موجود در بازار دچار سردرگمی شده‌اید، ادامه این مطلب برای شماست. در این مطلب قصد دارم کلیه تجربیات خود به عنوان کارشناس فروش سیستم‌های حضور و غیاب و کنترل تردد را در اختیار شما بگذارم تا بتوانید بهترین دستگاه حضور غیاب تشخیص چهره که پاسخگوی نیازهای شماست را انتخاب کنید.

راهنمای خرید بهترین دستگاه ساعت زنی تشخیص چهره

در تمامی مشاوره‌های پیش از فروش دستگاه، پیش از هرچیز ما از مشتریان خود سوالاتی از جمله زمینه کسب و کار، تعداد پرسنل و محیط نصب دستگاه را می‌پرسیم. شاید برای شما سوال باشه که زمینه کاری چه ارتباطی با خرید دستگاه دارد؟ اما واقعیت این است که نوع فعالیت در سازمان به طور مستقیم در انتخاب دستگاه نقش دارد. به عنوان مثال در کارگاه‌های صنعتی پیشنهاد ما خرید دستگاه ساعت زنی تشخیص چهره است و به هیچ عنوان دستگاه اثر انگشتی را پیشنهاد نمی‌کنیم. همچنین در محیط‌های صنعتی که پرسنل در حین ورود و خروج نیاز به استفاده از ماسک و عینک دارند، پیشنهاد ما دستگاه‌های مجهز به هوش مصنوعی است. در ادامه قصد دارم مهم‌ترین فاکتورهایی که باید هنگام خرید دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره در نظر بگیرید را به همراه توضیح کامل و دلیل هر یک، شرح بدهم.

مهمترین فاکتورها در انتخاب بهترین دستگاه تشخیص چهره:

  1. نوع تکنولوژی احراز هویت

در حین انتخاب دستگاه، به نوع تکنولوژی دستگاه توجه کنید، برخی از دستگاه‌ها با بهرمندی از دوربین‌های مادون قرمز تنها امکان تشخیص چهره را دارند و در صورت استفاده از کلاه و عینک، امکان شناسایی ندارند. اما دستگاه‌های مجهز به هوش مصنوعی امکان شناسایی چهره حتی با استفاده از ماسک، کلاه و عینک را دارند. این دستگاه‌ها همچنین امکان شناسایی چندین نفر به طور همزمان و حتی از فاصله چند متری  دارند. به عنوان مثال دستگاه‌های سری XFACE و XF100 با بهرمندی از هوش مصنوعی، قابلیت احراز هویت چند نفر به طور همزمان از فاصله دومتری و حتی با ماسک و عینک را دارند.

اساس کار دستگاه‌های مجهز به هوش مصنوعی مفهوم یادگیری عمیق (deep learning) در رابطه با تشخیص چهره و شناسایی چهره است. در یادگیری عمیق روش های مختلفی داریم یکی از این روش ها استفاده از شبکه های عصبی کانولوشن هست. همانطور که اشاره شد، دستگاه حضور غیاب نانوتایم مدل xf100 با بهره مندی از تکنولوژی (deep learning) امکان شناسایی افراد با ماسک حتی در حین حرکت را دارد. از دیگر مزایای این دستگاه می توان به قابلیت احراز هویت فرد از فاصله دو متری و همچنین چند نفر به طور همزمان اشاره کرد ، که می تواند به طور قبل توجهی در جلوگیری از هدر رفت وقت در زمان ثبت تردد ها تاثیر گذار باشد

  1. ظرفیت ذخیره‌سازی چهره:
  • ظرفیت ذخیره الگوی چهره در دستگاه: این فاکتور در حین انتخاب دستگاه بسیار اهمیت دارد. به عنوان مثال دستگاه‌های تشخیص چهره سری GOLD برند نانوتایم دارای ظرفیت پایین‌تری نسبت به دستگاه های سری XFACE و XF100 دارند. بنابراین پیش از خرید به ظرفیت ذخیره الگوی چهره در دستگاه توجه کنید.
  • ظرفیت ذخیره سازی رکورد تردد: حافظه ذخیره سازی دستگاه از دیگر فاکتورهای مهم در انتخاب دستگاه است. اگر شما دستگاهی با ظرفیت کم انتخاب کنید، در طول ماه مجبور هستید چندین مرتبه را بر اساس تعداد پرسنل فعلی و همچنین پیش‌بینی رشد آینده انتخاب کنید.
  1. سرعت تشخیص:
  • سرعت تشخیص چهره: مدت زمانی که طول می‌کشد تا دستگاه چهره فردی که مقابل دستگاه قرار گرفته را اسکن و با نمونه‌های موجود در دستگاه مقایسه و ورود و خروج فرد را ثبت کند. این فاکتور در سازمان‌هایی که تعداد پرسنل بالایی دارند بسیار حائز اهمیت است و مانع از تشکیل صف‌های طولانی می‌شود.

بهترین دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره

  1. روش‌های احراز هویت:
  • در برخی موارد ما به مشتریان خود، دستگاه‌هایی را پیشنهاد می‌کنیم که از از چندین روش احراز هویت به طور همزمان بهرمند هستند. به این دستگاه‌ها در اصطلاح دستگاه‌های هیبریدی گفته می شود. پشتیبانی از چندین روش احراز هویت این امکان را فراهم می‌آورد در صورتی که مشکلی در فرآیند تشخیص چهره بوجود آمد, شناسایی و ثبت تردد از روش دیگر از جمله اثر انگشت یا کارت انجام شود.

۵ . دقت تشخیص چهره:

  • مهم‌ترین عامل در سیستم‌های تشخیص چهره، دقت آن در شناسایی افراد مجاز و عدم شناسایی افراد غیرمجاز است. دقت را می‌توان با نرخ خطای تشخیص (TER) اندازه‌گیری کرد. TER پایین‌تر نشان‌دهنده دقت بیشتر دستگاه است.همچنین، دقت را در شرایط مختلف نوری، زاویه دید و کیفیت تصویر بررسی کنید. همچنین دستگاه‌های مجهز به تکنولوژی LFR یا همان تشخیص چهره زنده گزینه مناسبی برای افزایش سطح امنیت است. این تکنولوژی شرایطی را فراهم می آورد تا اگر چندین نفر به طور همزمان در مقابل دستگاه قرار دارند، تشخیص چهره به صورت خودکار انجام شود و تطابق بین تصویر ایستاده در مقابل دستگاه  و الگوهای ذخیره شده در پایگاه داده صورت گرفته و به این ترتیب تردد افراد ثبت شود.
  1. امکانات جانبی:
  • برخی از دستگاه‌ها امکانات جانبی مانند باتری داخلی و ماژول اکسس کنترل برخوردار هستند. با استفاده از ماژول اکسس کنترل امکان تعیین سطح دسترسی پرسنل به قسمت‌های مختلف سازمان فراهم می‌شود. این گزینه بخصوص برای مراکز درمانی یا سازمان‌هایی که دسترسی به برخی قسمت‌ها جنبه امنیتی دارد از اهمیت زیادی برخوردار است.

بهترین دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره

  1. نرم افزار دستگاه:
  • در کنار همه مشخصه‌های سخت افزاری، قابلیت‌های نرم افزاری دستگاه نیز از فاکتورهایی است که در حین خرید دستگاه باید به آن توجه کنید. در حین خرید توجه کنید نرم افزار حضور و غیاب ارائه شده به همراه دستگاه، نیازهای مجموعه کاری شما را پاسخگو است. قابلیت تعریف چه تعداد پرسنل در نرم افزار وجود دارد؟ آیا امکان تعریف شیفت و گروهی کاری در نرم افزار در نظر گرفته شده است؟ آیا این نرم افزار قابلیت اتصال به سایر نرم افزارها مانند نرم افزار حقوق و دستمزد را دارد؟ برخی از نرم افزارها امکان مانیتورینگ آنلاین تردد‌ها و گزارشگیری در لحظه را فراهم می‌کنند که معمولا در بستر کلود پیاده سازی شده اند.

       ۸. قیمت:

  • قیمت دستگاه‌های تشخیص چهره با توجه به قابلیت‌های آن به عنوان مثال ظرفیت ذخیره سازی، ماژول‌های الحاقی، بهرمندی از الگوریتم هوش مصنوعی و همچنین بهرمندی از چندین روش احراز هویت به طور همزمان متفاوت است. به عنوان مثال دستگاه‌های تشخیص چهره سری BF500برند نانوتایم نسبت به سری XFACE که از الگوریتم هوش مصنوعی بهرمند است به مراتب پایین تر است. مدیر مجموعه می‌‌تواند با توجه به نیاز مجموعه، دستگاه مورد نیاز با قابلیت‌های متناسب را انتخاب کند

        ۹. خدمات پس از فروش:

  • خدمات پس از فروش و گارانتی معتبر برای اطمینان از عملکرد صحیح دستگاه و دریافت پشتیبانی در صورت بروز مشکل ضروری است. آموزش نصب و راه‌اندازی و چگونگی استفاده از دستگاه باید توسط افراد کارشناس و مسلط به دستگاه انجام شود. بنابراین بهتر است از کمپانی خریداری کنید که بر روی محصولات خود مواردی همچون گارانتی، آموزش و خدمات پس از فروش را تضمین کند.

علاوه بر فاکتورهای فوق، موارد زیر را نیز در نظر بگیرید:

  • محل نصب دستگاه: با توجه به اینکه عملکرد دستگاه‌های کنترل تردد با تابش مستقیم نور خورشید و گرد و غبار و آلودگی‌های محیطی تحت تاثیر قرار می‌گیرد. بهتر است محلی را برای نصب دستگاه انتخاب کنید که کمترین آلودگی محیطی را داشته باشد و در صورت نیاز به نصب دستگاه در محیط بیرون از ساختمات از دستگاه‌های OUT DOOR استفاده کنید.  بهتر است دستگاه‌های تشخیص چهره با حساسیت بالا، در محل کم تردد نصب شود تا در حین تردد افراد با مشکل ثبت تردد‌های تکراری مواجه نشوید.
  • شرایط نوری: شرایط نوری، از دیگر مواردی است که در حین خرید سیستم تشخیص چهره باید به آن توجه کنید. تغییرات نوری زیاد، منجر به اختلال در احراز هویت می‌شود. بنابراین از نصب دستگاه در محلی با تابش مستقیم نور به دستگاه، یا محلی که تغییرات نوری زیادی را شاهد هستیم خود داری کنید. هرچند دستگاه‌های جدید برند نانوتایم مجهز به تکنولوژی  visible light یا همان نور ساختار یافته هستند که در صورت عدم تعادل نوری در محیط امکان شناسایی افراد فراهم شود.

با در نظر گرفتن این فاکتورها، می‌توانید انتخاب آگاهانه‌تری در خرید دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره  متناسب با نیازهای مجموعه خود داشته باشیبد. هرچند پیشنهاد می‌کنم پیش از خرید حتما از مشاوره رایگان شرکت نانوتایم بهرمند شوید. وب سایت ما https://nanotime.ir

 

۵/۵ - (۱ امتیاز)

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا