تجارت

بهترین روش تمیز کردن استخر

در این مقاله با بهترین ماده تمیز کننده رسوبات استخر آشنا خواهید شد.

شنا کردن و گذراندن چند ساعت شاد و آرام بخش در محیط استخرها یکی از تفریحات مهم در کشورمان محسوب می شود. تا جایی که حتی شهرهای توریستی و تفریحی تمامی اماکن اقامتی خود از جمله هتل، ویلا و خانه های اجاره ای مجهز به استخر و تفریحاتی آبی نموده اند.

همین موضوع باعث شده است که تمیز بودن و نظافت کلی محیط استخر برای شناگران و استخرداران به امری حتمی و بسیار با اهمیت تبدیل شود و همیشه صاحبان این محیط ها به دنبال بهترین روش ها و مواد تمیز کننده هستند.

چرا که تمیزی محیط استخرها اولین چیزی است که نظر شناگران را به خود جلب می کند. این موضوع امر بسیار مهمی است چرا که بطور مستقیم با سلامت جسم ارتباط دارد. بیماری های خطرناک و بسیاری از محیط کثیف و همچینین آب آلوده استخرها قابل انتقال است که پروسه درمان بسیار طولانی خواهد داشت.

دیسکلر معجزه تمیزی استخر

یکی از بهترین محلول هایی که چند سالی است توسط متخصصین در شرکت های مواد شیمیایی تولید شده و در بازار مصرف به وفور یافت می شود، دیسکلر مخصوص استخر است. این محصول که کاملا تولید داخلی است، با استفاده از مواد اولیه شیمیایی بسیار با کیفیت تولید می شود.

صاحبان استخرهای عمومی و همچنین اشخاصی که در محیط منازل خود استخر شنا داراند، خریدران شوینده استخر هستند.

آیا هر شخصی می تواند از دیسکلر استفاده کند؟

یکی از مزیت هایی که باعث شده است این محصول در بین هزاران ماده تمیز کننده استخر، بیشترین خریدار را داشته باشد، نحوه مصرف بسیار راحت آن است. نحوه تمیز کردن استخر با این نوع رسوب زدا استخر بسیار راحت است، هر شخص بالغ می تواند به راحتی با خرید دیسکلر و تجهیزات تمیز کننده اولیه مثل فرچه استخر، جارو این موارد به راحتی در کمترین زمان ممکن تمام رسوبات و جرم های قدیمی و سخت استخر را تمیز کند.

مزیت های ماده شوینده استخر

  • از بین بردن جرم از سطوح
  • از بین بردن آلودگی محیط استخر
  • تمیز کردن بند کاشی‌های استخر

مکان های قابل استفاده دیسکلر

  • آبنما
  • استخر
  • جکوزی
  • سونا بخار
  • حوضچه آب سرد

مراحل اسید شویی با استفاده از دیسکلر استخر

۱- باید قبل از انجام این کار آب استخر خالی شود.

۲- برای اسیدشویی استخر حتما باید از دستکش و لباس مناسب استفاده شود.

۳- برای محافظت از چشم در زمان اسیدشویی باید از عینکی که دور آن پلاستیکی بوده واز ورود بخارات اسید به چشم جلوگیری می‌کند استفاده کرد.

۴- برای انجام اسیدشویی باید از ماسک مناسب استفاده شود.

۵- باید برای استفاده از اسید حتما به آن آب اضافه کرد تا رقیق شود.

۶-میزان اسید و رقیقی آن با نوع و مقدار کثیفی استخرها با هم فرق دارد.

۷-برای انجام اسیدشویی هیچ وقت اسیدی را با اسید دیگر ترکیب نکنید.

۸- برای انجام اسیدشویی استخر از هواکش مناسب برای خارج کردن گاز و بخارات تولید شده استفاده کرد.

۹- حتی‌الامکان اسیدشویی استخر با کمک فرد کمکی انجام شود.

۱۰- در صورت تماس اسید با چشم و بدن حتما با آب زیاد آن را شستشو و به دکتر مراجعه شود.

۱۱- اسیدشویی سونا بخار, حوضچهء آب سرد و جکوزی هم به روش استخرها انجام می‌گیرد.

۱۲- وقتی اسیدشویی استخر به پایان رسید اسید ته نشین در استخر را با دو کیلو سود خنثی، خنثی کنید و پمپاژ شود به بیرون از استخر

بهترین روش تمیز کردن استخر

شوینده استخر دیسکلر را از کجا بخریم؟

شرکت بازرگانی مواد شیمیایی و کلیه فروشگاه های فروشنده تجهیزات استخر و همچینی فروشگاه های فروش تجهیزات ساختمانی بطور معمول محصول دیسکلر را در بسته بندی های متنوع عرضه می کنند.

چرا باید از دیسکلر برای تمیز کردن استخر استفاده کرد؟

  1. مقرون به صرفه
  2. فاقد اثرات سوء برای تجهیزات
  3. قدرت پاک کنندگی بالای کف و دیواره
  4. ایجاد شفافیت و براقیت فوق العاده
  5. عدم ایجاد خوردگی روی سطوح و کف
  6. عدم آسیب رسانی به پوست و سیستم تنفسی
  7. نفوذ پذیری بالا در رسوبات قدیمی سطوح و کف

زمان مناسب برای تمیز کردن استخر

یکی از پرسش‌های اساسی در نظافت استخر این است که هرچند وقت‌ یک‌بار باید اقدام به تمیز کردن استخر کنیم؟ زمان مناسب برای انجام این کار به دو دسته کلیِ تمیز کردن استخر بستگی دارد. دسته اول نظافت جزئی و دسته دوم نظافت حرفه‌ای آن است. در ادامه به شما خواهیم‌ گفت که هر یک از انواع این نظافت‌ها می‌بایست در چه بازه‌ای از زمان انجام شود.

هر روز چند دقیقه از زمان خود را به تمیزکردن سطح استخر اختصاص دهید. این بخش از نظافت برای از بین بردن چیزهایی مانند شاخه‌ها و برگ‌ها، حشرات یا گرد و خاک‌‌های سطحی است که می‌توانند روزانه استخر شما را در معرض آلودگی قرار دهند. انجام این مرحله باعث می‌شود تا در زمان نظافت حرفه‌ای کم‌تر به دردسر بیفتید.

بخش دوم، تمیز کردن هفتگی استخر است که به زمان بیشتری نیاز دارد. بخشی از زمان شما در آخر هفته یا روزی که مشغله‌ی زیادی ندارید بهترین فرصت برای نظافت هفتگی است. در این بخش از تمیزکردن استخر باید به نظافت کاشی‌ها، کف و دیواره بپردازید تا زمینه رشد جلبک‌ها فراهم نشود. انجام این کار با یک برس مناسب ممکن است. اما حتما پس از برس کشیدن، کف استخر را جارو بکشید. در هنگام نظافت نیز حتما از لوازم بهداشتی و ضدعفونی ‌کننده مناسب استفاده کنید. در پایان با استفاده از کیت اندازه‌گیری pH، از درجه اسیدی- قلیاییِ آب اطمینان حاصل کنید. این درجه می‌بایست بین ۷.۲ تا ۷.۶ باشد.

یکی از اقدامات حرفه‌ای در تمیزکردن استخر آزمایش آب استخر در آزمایشگاه است. دست‌کم هر شش ماه یک بار آب استخر را آزمایش کنید تا از سلامت آن مطمئن شوید.

کارکرد موتور استخر را چک کنید. این موتور باید دست‌کم ۱۰ ساعت در روز جهت بهبود گردش آب کار کند.

هر دو یا سه ماه یک بار از متخصصین برای متعادل ‌کردن و تمیزکردن آب استخر کمک بگیرید. آن‌ها از سیستم‌های فیلتراسیون، پمپاژ و دیگر لوازم و امکانات ویژه برای بررسی وضعیت آب استخر استفاده می‌کنند.

فراموش نکنید که شرایط آب و هوایی محل زندگی شما، در سیکل نظافت استخر تاثیرگذار است.

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا