راهنمای سرمایه گذاران

بهترین کشورها برای ثبت شرکت کدامند؟

ثبت شرکت همواره یکی از بهترین راهها برای سرمایه گذاری در کشورهای دیگر بوده و از این طریق بسیاری از کسب و کارها می توانند جایگاه خود را در بازارهای جهانی پیدا کنند.

امروزه بسیاری از تاجران و فعالان اقتصادی برای گسترش کسب و کار خود در بازارهای جهانی به سرمایه گذاری در زمینه ثبت انواع شرکت ها در نقاط مختلف دنیا می پردازند. حال مسئله ای که در این رابطه مطرح می شود، انتخاب بهترین کشورها برای ثبت شرکت است که ما در این مقاله به شرح این موضوع می پردازیم.

جالب توجه است که ثبت شرکت در کشورهای خارجی روشی برای اخذ اقامت دائم و موقت برای سرمایه داران و خانواده آن هاست. بنابراین، بهتر است قبل از هر چیزی با ضوابط و قوانین کشور مقصد خود آشنایی داشته باشند تا با یک برنامه ریزی اصولی آینده درخشانی برای خود و شریکان و کارمندانشان رقم بزنند.

معرفی برخی از بهترین کشورها برای ثبت شرکت در اروپا

بسیاری از کشورهای اروپایی وجود دارند که امروزه شرایط مناسبی را برای ثبت انواع شرکت پیش روی متقاضیان قرار داده اند. از بهترین کشورهای اروپایی می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

کشور اسپانیا

دولت اسپانیا شرایط مناسبی را برای سرمایه داران خارجی فراهم کرده است، تا بدون هیچ دغدغه ای به ثبت شرکت در این کشور بپردازند. برای مثال، از شرایط این کشور می توان به عدم نیاز به پرداخت هزینه های بالا برای ثبت شرکت و بهره مندی از حمایت دولت در این کشور اشاره کرد. همین موضوع، زمینه های مهاجرت افراد برای ثبت شرکت های تجاری و غیرتجاری را به این کشور فراهم آورده است. شما می توانید ضمن ثبت شرکت در این کشور به مزایای زیر نیز دست یابید:

  • افتتاح حساب شخصی و شرکتی در معتبرترین بانک های اروپایی
  • ثبت و اداره شرکت با کمترین هزینه در این کشور
  • امکان برخورداری از اقامت دائم اسپانیا پس از سه سال
  • امکان دسترسی به بازارهای اروپایی
  • استفاده از علائم تجاری اروپایی
  • امکان دریافت پاسپورت بعد از پنج سال اقامت دائم در این کشور
  • عدم برخورداری از قوانین اجباری نظیر داشتن شریک اسپانیایی
  • امکان دریافت ویزای سایر کشورهای جهان با اقامت در اسپانیا
  • قوانین تجاری و گمرکی آزاد در محدوده کشورهای عضو شینگن
  • دریافت ویزای شینگن برای تمامی اعضای خانواده

کشور اسلواکی

کشور اسلواکی از جمله کشورهای اروپای مرکزی است که با خشکی محصور شده است. با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر این کشور بسیاری از افراد همه ساله به قصد سرمایه گذاری، ادامه تحصیل، کاریابی و گسترش تجارت خود این کشور را برای مهاجرت انتخاب می کنند. یکی دیگر از دلایل مهاجرت افراد به کشور اسلواکی ثبت شرکت در این کشور است که دلایل آن در ادامه شرح داده شده اند:

  • اخذ اقامت آسان در اروپا با ثبت شرکت در اسلواکی
  • برخورداری اعضای خانواده از امکانات کار، تحصیل و… در تمامی کشورهای حوزه شنگن و دریافت حقوق کامل شهروندی اروپا
  • دریافت اقامت برای خود فرد و خانواده او با هزینه پایین و حتی بدون سرمایه گذاری در این کشور
  • عدم نیاز به ارائه‌ مدرک تحصیلی و مدرک زبان برای اقامت
  • هزینه های پایین زندگی در اسلواکی نسبت به سایر کشورهای اروپایی و پایین بودن قیمت ملک
  • افزایش امکان دریافت ویزای استرالیا، کانادا، آمریکا و انگلستان به دلیل داشتن کارت اقامت اروپا

کشور مجارستان

این کشور به جهت برخورداری از منطقه امن تجاری از جمله پرمتقاضی ترین کشورها برای مهاجرت از طریق ثبت شرکت در سال ۲۰۱۸ شناخته شده است. افراد می توانند ضمن سرمایه گذاری در کشور مجارستان از امکانات اقامت دائم در آن بهره مند شوند.

کشور گرجستان

گرجستان از جمله کشورهای اروپایی- آسیایی است که از پیشتازترین کشورها در زمینه اصلاحات اقتصادی محسوب می شود. همه ساله گردشگران زیادی از ایران جهت بهره مندی از خدمات  ویژه کشور گرجستان برای آن ها به این کشور مهاجرت می کنند. یکی از این خدمات وجود کسب و کارهای متعدد است که ثبت شرکت تنها یک روش بهره مندی از فواید کسب و کارهای متعدد است.

کشور لهستان

یکی دیگر از کم هزینه ترین و بهترین کشورها برای ثبت شرکت می توان کشور لهستان را نام برد که امکان دریافت اقامت دائم در آن نیز از این طریق فراهم است. متقاضیان ثبت شرکت می توانند ضمن سرمایه گذاری در کشور لهستان از بهترین و سریع ترین روش های اخذ اقامت این کشور استفاده کنند که این اقامت دائم شامل خانواده فرد سرمایه گذار نیز می شود.

بهترین کشورهای آسیایی برای ثبت شرکت

علاوه بر کشورهای اروپایی تعدادی از کشورهای آسیایی نیز شرایط خوبی برای ثبت شرکت دارند که عبارتند از:

کشور عمان

این کشور در حوزه خلیج فارس قرار دارد و مانند ایران از فروش نفت و گاز کسب درآمد می کند، اما ارزش پول آن بسیار بالاست‌. امروزه، به دلیل قرار گرفتن کشور عمان در همسایگی ایران بسیاری از سرمایه داران در تلاشند که به واسطه مهاجرت از طریق ثبت شرکت به عمان در این کشور سرمایه گذاری کنند. چرا که این کشور از نظر اقتصادی در شرایط خوب و باثباتی قرار دارد و دولت عمان روش های مختلفی را برای سرمایه گذاری در این کشور در اختیار متقاضیان قرار داده است.

در واقع، متقاضیان ثبت شرکت در عمان می توانند از مزایایی نظیر موقعیت جغرافیایی خوب منطقه، ارزش بالای پول و نرخ کم مالیات برخوردار شوند. البته آن‌ها باید با داشتن توانایی های بخصوص برای کشور عمان سودآور باشند.

در این کشورمتقاضیان باید در ابتدا نوع شرکت خود را مشخص و سپس به طی کردن مراحل لازم بپردازند. به همین دلیل، ما در این مقاله انواع شرکت های ثبتی در کشور عمان را شرح داده ایم:

  • شرکت با مسئولیت محدود، شرکت سهامی عا‌م و خاص، شرکت مشارکت محدود، آژانس بازرگانی، دفتر شعبه و دفترنمایندگی.

کشور امارات

کشور امارات از کشورهای عربی و جزو بهترین کشورها برای ثبت شرکت به شمار می رود که در مجاورت عمان قرار دارد. در این کشور وجود شرایط مختلف از قبیل رشد سریع اقتصادی، وجود فرصت های مختلف سرمایه گذاری و فعالیت تجاری باعث شده است که فرصت مناسبی برای سرمایه گذاران خارجی فراهم شود.

بهترین کشورها برای ثبت شرکت کدامند؟

باید توجه داشت که ثبت شرکت در این کشور مزایای بسیاری را در پی دارد و از همین رو بسیاری از شرکتهای داخل ایران، به ویژه شرکت هایی که اغلب به صورت آنلاین فعالیت دارند، در این کشور ثبت شرکت انجام می دهند. در واقع اکثر این شرکتها با استفاده از طراحی سایت باکیفیت برای شرکت خود، قادر خواهند بود که پس از ثبت شرکت در امارات، کلیه امور مربوط به کسب و کار خود را از داخل ایران پیگیری نموده و این امر می تواند یک موقعیت ویژه در رونق کسب و کار آنها فراهم آورد. در ادامه به برخی از مزایای ثبت شرکت در امارات پرداخته شده است:

  • عدم نیاز به مدرک زبان و مدرک تحصیلی جز برای تعدادی از مشاغل و حوزه های حرفه ای
  • عدم نیاز به داشتن شرکتی قدیمی در این کشور
  • عدم نیاز به داشتن کارمند با بیمه
  • امکان پرداختن به ده فعالیت تجاری به واسطه داشتن تنها یک مجوز
  • ثبت شرکت برای تمامی بازه های سنی ۱۸ الی ۶۰ سال
  • برخورداری همسر و فرزندان از اقامت دائم این کشور
  • برخورداری از حق تحصیل و بیمه سلامت
  • اخذ اقامت سه ساله امارات با قابلیت تمدید به صورت نامحدود
  • امکان جذب نیروی کار از سایر کشورها پس از شروع فعالیت شرکت

کشور چین

همانطور که می دانید کشور چین از جمله بزرگترین قطب های اقتصاد در جهان محسوب می شود که در صورت سرمایه گذاری در آن می توانید به سود کلان دست یابید. چرا که شهرهای بزرگی نظیر پکن و هنگ کنگ در این کشور آن را به محلی برای سرمایه گذاری کشورها و شرکت های بزرگ آسیایی و اروپایی مبدل کرده است.

کشور چین تاکنون موفق به تجربه سریع ترین رشدهای اقتصادی در جهان شده است و از جمله بزرگترین صادرکنندگان کالا در جهان به شمار می رود. باید توجه داشت که سرمایه گذاری و ثبت شرکت در کشور چین به دلایل زیر جذابیت بالایی دارد:

  • تولید بالا، نیروی کار ارزان و فراوان، زیرساخت های مناسب و نظایر آن.

جالب توجه است که سرمایه گذاران خارجی قادرند شعبه یا دفتر نمایندگی خود را در این کشور دایر و بدین ترتیب فعالیت خود را آغاز کنند. چنانچه سرمایه گذاری در این کشور جزو رویاهای شماست، کارشناسان ثبت شرکت فکر برتر می توانند با دادن مشاوره درست در زمینه امور ثبتی و مراحل ثبت شرکت، این آرزوی شما را به واقعیت مبدل کنند.بهترین کشورها برای ثبت شرکت کدامند؟

کشور ژاپن

علت مهاجرت سرمایه گذاران از طریق ثبت شرکت به ژاپن به سیاست های جدید این کشور نظیر افزایش میزان وام و تسهیلات بانکی و قوانین مالیاتی آن مربوط می شود. جالب اینکه در طی ده سال اخیر میزان تقاضا برای سرمایه گذاری در ژاپن به ۴ برابر افزایش یافته است و این امر باعث شده است که سرمایه گذاران تمایل بیشتری برای ثبت شرکت در ژاپن داشته باشند. انواع شرکت های ثبتی در کشور مزبور نیز تنها شامل دو نوع مختلف شرکت با مسئولیت محدود و کارآفرینی است.

حاصل سخن

امروزه یکی از بهترین روش ها برای سرمایه گذاری و رسیدن به سود بیشتر مهاجرت از طریق ثبت شرکت به کشورهای مختلف است. با توجه به اینکه انتخاب کشور مقصد یکی از دغدغه های سرمایه گذاران ایرانی است، در این مقاله تلاش کردیم که بهترین کشورها را برای شما معرفی کنیم.

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا