صنعت غذایی

بهترین کنجد برای روغن گیری کدام است؟ کنجد افغانی یا پاکستانی؟

کشت کنجد به‌عنوان یک دانه روغنی با میزان روغن‌دهی بالا در هر اقلیمی امکان‌پذیر نیست. عواملی مثل اقلیم منطقه کشت و نحوه فرآوری دانه‌های روغنی تاثیر بسیاری بر درصد روغن‌دهی کنجد می گذارند. شرایط آب‌وهوایی افغانستان و پاکستان برای کاشت کنجد مناسب هستند؛ رنگ، طعم و درصد روغن‌دهی دانه‌های کنجد پرورش یافته در این دو کشور، با یکدیگر متفاوت است. ما در این مقاله به‌طور‌کامل به معرفی بهترین کنجد برای روغن گیری با مقایسه دو کنجد افغانی و پاکستانی می‌پردازیم. برای تجربه خرید بهتر چند دقیقه از زمان خود را به مطالعه راهنمای مناسب خرید اقتصادی و درعین‌حال مرغوب از دانه‌های کنجد اختصاص دهید.

مقایسه رنگ کنجد افغانستانی با پاکستانی؛ یک روش تشخیص بهترین کنجد برای روغن‌گیری

کنجدهای قهوه‌ای و سفید در بسیاری از نقاط دنیا وجود دارند. معمولا در هنگام خرید بهترین نوع کنجد برای روغن‌گیری، از دانه‌هایی استفاده می‌شود که رنگ یکنواخت‌تری دارند. تولید روغن کنجد با دانه‌های یک رنگ، باعث افزایش کیفیت محصول خواهد شد.

رنگ دانه‌های کنجد افغانی تیره‌تر از این دانه‌های روغنی در پاکستان است. به همین دلیل روغن حاصل از کنجد افغانستانی نیز کمی تیره‌تر و متمایل به سبز است. در مقابل دانه کنجد پاکستانی کرم رنگ است دارد ولی کنجد پاکستانی مشکی نیز کشت می‌شود. معمولاً قیمت کنجد عمده رنگ روشن کنجد پاکستانی از نوع مشکی آن گران‌تر است؛ دانه‌هایی با رنگ روشن، روغن خوشرنگ‌تری هم تولید می‌کنند.

بهترین کنجد برای روغن گیری کدام است؟ کنجد افغانی یا پاکستانی؟

مقایسه عطر دانه‌های کنجد؛ کنجد پاکستانی با رایحه ملایم مناسب برای روغن‌گیری

دانه‌های کنجد اغلب بوی شدیدی دارند که هنگام آشپزی، عطر غذا را تا حدی تحت تاثیر قرار می‌دهند. به همین دلیل بعضی از افراد، استفاده این نوع روغن را در غذا محدود می‌کنند. اگر شما هم نسبت به بو و عطر موادی مثل روغن کنجد حساس هستید، استفاده از روغن کنجد پاکستانی گزینه مناسب‌تری است. این دانه‌ها عطر کمتری نسبت به کنجدهای افغانی دارند. کنجد افغانی روغن‌دهی بالایی دارند، اما به دلیل داشتن عطر بیشتر نسبت به دانه‌های کنجد پاکستان در اولویت استفاده قرار ندارد.

با در نظر گرفتن قیمت کنجد پاکستانی عمده در کنار مزیت مهم این محصول، انتخاب مناسبی برای تولید روغن محسوب می‌شوند. در واقع کنجد پاکستانی در خاورمیانه طرفداران بسیاری به‌عنوان بهترین کنجد برای روغن گیری با عطر ملایم دارد.

درصد روغن دهی؛ یکسان بودن میزان روغن‌دهی دانه‌های کنجد افغانی و پاکستانی

کنجد پاکستانی روغن‌گیری آسانی دارد و حتما باید دو بار بوجار شود؛ بوجار کردن به معنی خارج کردن دانه از پوست غلات است. گرفتن روغن از دانه‌های کنجد پاکستانی با استفاده از اکثر دستگاه‌های روغن‌گیری انجام می‌شود. بااین‌حال درصد روغن‌دهی کنجد افغانستانی و پاکستانی با یکدیگر تفاوتی ندارند. در شهرهای مختلف افغانستان کنجد مختلفی کشت می‌شود؛ کنجد شهرهای میمنه و مزار شریف از کیفیت و ارزش غذایی بالاتری برخوردار هستند. معمولاً فروش عمده کنجد افغانی برای تولید ارده طرفداران بیشتری دارد. به‌طور‌کلی درصد روغن‌دهی دانه‌های کنجد بین ۴۸ تا ۵۴ درصد برآورد می‌شود. هر چه میزان روغن‌دهی دانه کنجد بیشتر باشد، خرید آن نیز صرفه اقتصادی بیشتری دارد.

بهترین کنجد برای روغن گیری کدام است؟ کنجد افغانی یا پاکستانی؟

اولویت استفاده از دانه‌های پاکستانی نسبت کنجد افغانستانی؛ بهترین کنجد مال کجاست؟

بهترین نوع کنجد برای روغن گیری، دانه‌هایی با طعم ملایم و درصد روغن‌دهی بالا محسوب می‌شوند. همچنین روغن کنجد با رنگ روشن محبوبیت بیشتری دارد؛ هرچه دانه کنجد روشن‌تر باشد، روغن روشن و شفاف‌تری هم خواهیم داشت. روغن کنجد پاکستانی از روغن کنجد افغانستانی رنگ روشن‌تری دارد؛ بنابراین استفاده از این روغن کنجد طرفداران بیشتری را به خود اختصاص داده است. روغن حاصل از این دانه‌ها در پاکستان عطر کمی داشته و افراد حساس به بو را آزار نمی‌دهند.

همین‌طور خرید کنجد پاکستانی با قیمت کمتر تصمیم بهتری برای تولید روغن کنجد به شمار می‌رود. روغن افغانی برای روغن‌گیری، آشپزی، عطاری و نانوایی استفاده می‌شود. این نوع روغن از مرغوب‌ترین دانه‌های کنجد با درصد روغن‌دهی بالا گرفته شده است که برای تولید ارده نیز کاربرد دارد.

بهترین کنجد برای روغن گیری کدام است؟ کنجد افغانی یا پاکستانی؟

انتخاب بهترین دانه‌های روغنی از میان محصولات ویترین مارکت

در این مطلب به بررسی ویژگی‌های دو کنجد افغانستانی و پاکستانی و مقایسه محصول این دو کشور با یکدیگر پرداختیم تا متوجه شویم بهترین نوع کنجد برای روغن گیری کجا کشت می‌شود؟ کنجدهایی با طعم شیرین‌تر، فاقد رگه‌های تلخ و بوی ملایم‌ برای روغن‌گیری مناسب‌تر هستند. بعضی از کشورهای آسیایی مثل افغانستان، پاکستان و چین از بهترین مراکز تولید کنجد در دنیا شناخته می‌شوند. درصد روغن دهی کنجدهای پاکستانی تا ۵۵ درصد از هر کیلو دانه می‌رسد؛ بنابراین انتخاب کنجدهای پاکستانی یک تصمیم اقتصادی و درعین‌حال مطلوب مشتریان به شمار می‌رود.

خرید محصولات وارداتی مثل دانه کنجد که احتمال بی‌کیفیت بودن در آن وجود دارد، یک چالش همیشگی برای خریداران عمده یا جزئی این محصول به شمار می‌رود. کارخانه‌های روغن‌گیری به‌عنوان اولین مخاطب محصولات وارداتی مثل دانه‌های روغنی خوراکی شناخته می‌شوند.

فروشگاه اینترنتی ویترین مارکت یک راه دسترسی راحت به این نوع کالاهای وارداتی به شمار می‌رود تا امکان استفاده از دانه‌های روغنی برای روغن‌گیری را برای همه افراد فراهم کند. ارسال رایگان به تهران، توزیع سراسری به کلیه نقاط کشور و  بیمه سلامت کالای ارسالی از خدمات این فروشگاه محسوب می‌شود تا نیازی به پرداخت هزینه مازاد برای خرید محصول نداشته باشید. برای تهیه محصولات دانه‌های روغنی خوراکی به سایت vitrin e market.com مراجعه کنید.

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا