تلفن

بهترین گوشی تا 10 میلیون در بازار کدام است؟ | معرفی 14 گوشی که می توانید بخرید

گوشی های زیادی در بازار وجود دارند که شما می توانید با توجه به بودجه خود آنها را انتخاب کنید. اما در این مقاله تصمیم گرفتیم بهترین گوشی های تا 10 میلیون بازار را به شما معرفی کنیم.

به گزارش تجارت امروز؛ رنج قیمت بهترین گوشی تا ۱۰ میلیون است که اکثر گوشی های میان رده در آن قرار دارند و به همین دلیل تنوع زیادی دارد و کاربران برای انتخاب مدل خاصی کاملا سردرگم می شوند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این مقاله به بهترین گوشی های زیر ۱۰ میلیون بپردازیم تا بتوانید با گزینه های موجود آشنا شوید و سپس بر اساس نیاز خود بهترین انتخاب را داشته باشید. توجه داشته باشید که این لیست برای گوشی های زیر ۱۰ میلیون است و از قیمت بالا به پایین تنظیم شده است و اگر مدل های حدود ۷ میلیون می خواهید به انتهای مطلب مراجعه کنید.

Redmi Note 12 Pro 4G نسخه ۸/۲۵۶ گیگابایت

Redmi Note 12 Pro 4G

سری ردمی نوت ۱۲ پرو شیائومی در سه مدل ردمی نوت ۱۲ پرو ۴G، ردمی نوت ۱۲ پرو ۵G و ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس مانند نسل قبل عرضه شد و ما نسخه ارزان‌تر سری پرو را به شما معرفی می‌کنیم. یعنی هست ۴G. این گوشی طبق زبان طراحی جهانی تخت ساخته شده است و هیچ انحنای در قاب پشتی ندارد. پنل بسیار آشنا در جلوی این گوشی دیده می شود.

اندازه این نمایشگر ۶.۶۷ اینچ و از نوع AMOLED است و به لطف رزولوشن FHD+ تراکم پیکسلی ۳۹۵ را ارائه می دهد.این صفحه نمایش حدود ۸۶ درصد فضای جلویی را دارد و از نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز و Dolby Vision پشتیبانی می کند. در بخش سخت‌افزار، شیائومی انتخاب عجیبی کرد و به سراغ اسنپدراگون ۷۳۲ رفت، تراشه‌ای که در Redmi Note 10 Pro دیده می‌شد. قدرت سخت افزاری این چیپست برای کارهای روزمره خوب است، اما چندان قدرتمند نیست و نمی توان به عنوان یک تراشه بازی به آن اعتماد کرد.

در قاب پشتی این گوشی، ترکیب دوربین چهارگانه آشنا با ترکیب لنزهای اصلی، فوق عریض، ماکرو و عمقی با سنسورهای ۱۰۸، ۸، ۲ و ۲ مگاپیکسلی را مشاهده می کنید. این محصول همچنین دارای دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی است و انرژی خود را از یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع ۶۷ واتی تامین می کند.

مشخصات گوشی ردمی نوت ۱۲ پرو ۴G

تراشه Snapdragon 732G
پردازنده گرافیکی Adreno 618
دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسل واید

۸ مگاپیکسل اولتراواید

۲ مگاپیکسل ماکرو

۲ مگاپیکسل عمق میدان

دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسل
سیستم عامل Android 11, MIUI 13
حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت
رم ۸ گیگابایت
امکان افزایش حافظه / نوع کارت حافظه دارد
باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت، شارژ سریع ۶۷ وات

Poco X5 نسخه ۸/۲۵۶ گیگابایت

Poco X5

سری پوکو ایکس ۵ در دو مدل پوکو ایکس ۵ و پوکو ایکس ۵ پرو عرضه شد و این محصول نسخه پرچمدار این سری محسوب می شود و یکی از بهترین گوشی های زیر ۱۰ میلیونی بازار است. این میان رده دارای صفحه نمایش ۶.۶۷ اینچی Super AMOLED با وضوح +FHD است و از نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می کند.کیفیت این صفحه نمایش بسیار خوب است و نسبت به رنج قیمتی که دارد اشتباه نمی کنید.

این دستگاه دارای تراشه ۶ نانومتری اسنپدراگون ۶۹۵ است، همان تراشه ای که در Poco X4 Pro یافت می شود و قدرت کافی برای کارهای روزمره دارد. برای بازی در سطح متوسط ​​می توانید در این گوشی حساب باز کنید. پوکو ایکس ۵ دارای سه دوربین اصلی، فوق عریض و ماکرو با سنسورهای ۴۸، ۸ و ۲ مگاپیکسلی است و از دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی نیز بهره می برد.

انرژی این محصول را یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی با شارژ سریع ۳۳ وات تامین می کند. از دیگر ویژگی های این گوشی می توان به IP53، اندروید ۱۲، پشتیبانی از کارت حافظه جانبی و بلندگوهای استریو اشاره کرد.

مشخصات پوکو ایکس ۵

تراشه Snapdragon 695
پردازنده گرافیکی Adreno 619
دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسل واید

۸ مگاپیکسل اولتراواید

۲ مگاپیکسل ماکرو

دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسل
سیستم عامل Android 12, MIUI 13 for POCO
حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت
رم ۸ گیگابایت
امکان افزایش حافظه / نوع کارت حافظه دارد
باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت، شارژ سریع ۳۳ وات

گلکسی A34 نسخه ۸/۱۲۸ گیگابایت

گلکسی A34

گلکسی A34 برادر بزرگتر گلکسی A54 و یکی از جذاب ترین گوشی های بازار از نظر قیمت است. این محصول مانند سری S23 طراحی جدید و جذابی دارد و از گواهی IP67 نیز پشتیبانی می کند. این گلکسی مجهز به پنل ۶.۶ اینچی Super AMOLED با وضوح +FHD است و از نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز بهره می برد. این پنل دارای نسبت تصویر ۱۹.۵ به ۹ بوده و توانسته حدود ۸۵ درصد از فضای جلو را به خود اختصاص دهد.این گلکسی از تراشه ۶ نانومتری مدیاتک Dimension 1080 بهره می برد و قدرت خوبی نسبت به رنج قیمتی دارد، هم برای انجام کارهای ساده و روزمره و هم برای انجام بازی با گرافیک متوسط. نیروی مورد نیاز این چیپست توسط یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی با شارژ سریع ۲۵ واتی تامین می شود. این باتری شارژدهی بسیار خوبی دارد و جزو بهترین های موجود در بازار است.

گلکسی A34 از یک دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی و یک دوربین دوم ۸ مگاپیکسلی فوق عریض استفاده می کند. یک دوربین ماکرو ۵ مگاپیکسلی و یک دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی مجموعه را کامل می کنند و حتی دوربین سلفی نیز می تواند ویدیوهای ۴K ضبط کند. به روز رسانی نرم افزاری ۴ ساله، پشتیبانی از کارت حافظه خارجی، بلندگوهای استریو و حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر از دیگر ویژگی های مهم این کهکشانی است.

مشخصات گلکسی A34

تراشه مدیاتک ۱۰۸۰
تعداد سیم‌کارت دو
کیفیت دوربین دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی

دوربین اولتراواید ۸ مگاپیکسلی

دوربین ماکرو ۵ مگاپیکسلی

سیستم عامل One UI 5.1 بر پایه اندروید ۱۳
حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت
رم ۸ گیگابایت
باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت، شارژ سریع ۲۵ واتی

نسخه موتورولا موتو جی ۷۳ ۸/۲۵۶ گیگابایت

Moto G73

Moto G73 یک گوشی کاملاً جدید از شرکت موتورولا است که ۱۸۱ گرم وزن دارد و از صفحه نمایش ۶.۵ اینچی IPS با وضوح +FHD و نرخ تجدید ۱۲۰ هرتز استفاده می کند. تراشه ۶ نانومتری MediaTek Dimension 930 به عنوان قلب تپنده این گوشی عمل می کند که از قدرت کافی برخوردار است اما کامل نیست و می توانید گزینه های قدرتمندتری را در این رنج قیمت انتخاب کرده و خریداری کنید.

این شرکت از یک دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی برای دوربین اصلی Moto G73 استفاده می کند و یک دوربین ۸ مگاپیکسلی فوق عریض و یک دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی این بسته را تکمیل می کند. این گوشی دارای باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی است و با فناوری شارژ سریع ۳۰ واتی شارژ می شود. اندروید ۱۳، بلندگوهای استریو و البته حسگر اثرانگشت ادغام شده با دکمه پاور از دیگر ویژگی های این گوشی است.

مشخصات موتورولا موتو G73

تراشه دیمنسیتی ۹۳۰
پردازنده گرافیکی IMG BXM-8-256
تعداد سیم‌کارت دو / نانو سیم کارت / همزمان فعال
کیفیت دوربین ۵۰ مگاپیکسل واید

۸ مگاپیکسل فوق عریض

۱۶ مگاپیکسل سلفی

سیستم عامل اندروید ۱۳
حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت
رم ۸ گیگابایت
امکان افزایش حافظه / نوع کارت حافظه دارد
باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت

گلکسی A15 نسخه ۸/۲۵۶ گیگابایت

Samsung-Galaxy-A15-5G

اگر می خواهید روند صعودی فناوری را مشاهده کنید، باید سری گلکسی A1X را ببینید، از A10 تا A15، جدیدترین عضو خانواده. گلکسی A15 اکنون دارای یک قاب صاف و قاب پشتی است که تنها یک برآمدگی کوچک در محل دکمه‌ها قابل مشاهده است. این زبان طراحی باعث می‌شود با روندهای جهانی همراه باشید و حتی اگر یک گوشی ارزان قیمت می‌خرید، احساس فعلی‌تری داشته باشید.

سامسونگ در این گلکسی از صفحه نمایش ۶.۵ اینچی Super AMOLED با وضوح +FHD استفاده کرده و نرخ رفرش را تا ۹۰ هرتز افزایش داده است. این بدان معناست که شما می توانید حسی نزدیک به گوشی های میان رده یا حتی رده بالا مانند S23 FE را در یک گوشی مقرون به صرفه سامسونگ تجربه کنید و این یک چیز بسیار خوب در نظر گرفته می شود.همچنین نسبت صفحه نمایش به بدنه این گوشی از حدود ۸۰ درصد نسل قبل به ۸۴ درصد رسیده است که باعث می شود در هنگام تماشای محتوا احساس بهتری داشته باشید.

گلکسی A15 با رابط کاربری One UI 6 مبتنی بر اندروید ۱۴ وارد بازار شد و جدیدترین نرم افزار موجود را دارد. این گوشی از تراشه ۶ نانومتری Helio G99 بهره می برد و قدرت خوبی نسبت به نسل قبل دارد. تراشه A15 از نظر پردازش تا ۵۰ درصد و از نظر گرافیکی تا ۸۰ درصد بهتر از نسل قبل است. ترکیب دوربین در این گلکسی مشابه دوربین اصلی، فوق عریض و ماکرو با سنسورهای ۵۰، ۵ و ۲ مگاپیکسلی است. بودجه جدید سامسونگ دارای یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع ۲۵ واتی است.

آنر ۹۰ لایت دو ویژگی کلیدی دارد که آن را از بسیاری از رقبا متمایز می کند، یکی طراحی زیبا، باریک و چشم نواز آن و دیگری اینکه پنل آن توانسته حدود ۹۰ درصد فضای جلو را اشغال کند. این عدد تنها در گوشی های پرچمدار دیده می شود و حاشیه های بسیار کوچک اطراف صفحه نمایش در این گوشی، مدل های بسیار گران تری را به یاد می آورد.

مشخصات گلکسی A15

تراشه هلیو G99
پردازنده گرافیکی Mali-G57
تعداد سیم‌کارت دو سیم‌کارت
کیفیت دوربین ۵۰ مگاپیکسلی عریض
۵ مگاپیکسل فوق عریض
۲ مگاپیکسل ماکرو
سیستم عامل One UI 6.1 بر پایه اندروید ۱۴
حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت
رم ۸ گیگابایت
امکان افزایش حافظه / نوع کارت حافظه دارد
باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت، شارژ سریع ۲۵ وات

Honor 90 Lite

Honor 90 Lite

وزن این گوشی ۱۷۹ گرم و ضخامت آن ۷ است.۵ میلی متر است و از صفحه نمایش ۶.۷ اینچی با وضوح +FHD و نرخ به روز رسانی ۹۰ هرتز استفاده می کند. این پنل دارای فناوری IPS و تراکم ۳۹۱ پیکسل بر اینچ است. قلب تپنده آنر ۹۰ لایت تراشه ۷ نانومتری Dimension 6020 شرکت مدیاتک است و در قسمت نرم افزاری نیز شاهد Magic UI 7.1 مبتنی بر اندروید ۱۳ و سرویس های گوگل هستیم.

سازنده چینی برای دوربین اصلی این گوشی یک سنسور ۱۰۰ مگاپیکسلی در نظر گرفته که با دوربین ۵ مگاپیکسلی اولترا واید، ۱۶ مگاپیکسلی سلفی و ۲ مگاپیکسلی ماکرو همراه است. انرژی لازم برای این مدل توسط یک باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی تامین می شود که بسته به منطقه از شارژ سریع ۳۵ یا ۲۲.۵ واتی پشتیبانی می کند.

مشخصات آنر ۹۰ لایت

تراشه دیمنسیتی ۶۰۲۰
پردازنده گرافیکی Mali-G57 MC2
تعداد سیم‌کارت دو سیم‌کارت
کیفیت دوربین ۱۰۰ مگاپیکسلی عریض
۱۲ مگاپیکسل فوق عریض
۲ مگاپیکسل ماکرو
سیستم عامل Magic UI 7.1 بر پایه اندروید ۱۳
حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت
رم ۸ گیگابایت
امکان افزایش حافظه / نوع کارت حافظه ندارد
باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعت

Galaxy M33 v128/8

Galaxy M33

گوشی های سری M سامسونگ به لطف مشخصات جذاب و عملکرد خوب خود به تدریج جایگاه بهتر و بالاتری در بین مصرف کنندگان پیدا می کند و M33 یکی از گوشی هایی است که بسته به نیاز شما ممکن است ارزش خرید داشته باشد. این محصول در دو نسخه جهانی و ویژه بازار هند ساخته شده است که در نسخه هندی مورد نظر ما از باتری با ظرفیت ۶۰۰۰ میلی آمپر ساعت و شارژ سریع ۲۵ وات و ۴ شارژ معکوس بهره می برد.پشتیبانی از ۵ وات به لطف این باتری و البته تراشه این گوشی می توان انتظار شارژ خوبی را داشت.

سامسونگ از تراشه ۵ نانومتری Exynos 1280 خود برای این گلکسی استفاده می کند، همان تراشه ای که در A53 و A33 استفاده می شود و می دانیم که قدرت خوبی دارد، مخصوصا برای گوشی هایی با این قیمت! سازنده کره ای از ترکیب چهار دوربین اصلی فوق عریض، ماکرو و عمق میدان با سنسورهای ۵۰، ۵، ۲ و ۲ در یک قاب مربع استفاده می کند و دوربین سلفی نیز یک سنسور ۸ مگاپیکسلی است.

صفحه نمایش این گلکسی با محصولی مانند A33 بسیار متفاوت است و کره ای ها به جای پنل Super AMOLED از صفحه نمایش ۶.۶ اینچی TFT استفاده کرده اند. این پنل حاشیه های نسبتا بزرگی دارد و از رزولوشن FHD+ و نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز بهره می برد. کیفیت این صفحه نمایش زیاد نیست، اما خوب و راضی کننده است و قابل نقد نیست. از دیگر ویژگی های کلیدی M33 می توان به حسگر اثر انگشت ادغام شده با دکمه پاور، اندروید ۱۲، گوریلا گلس ۵ و پشتیبانی از کارت حافظه جانبی اشاره کرد.

مشخصات گلکسی M33

تراشه اگزینوس ۱۲۸۰
پردازنده گرافیکی Mali-G68
تعداد سیم‌کارت دو
کیفیت دوربین ۵۰ مگاپیکسل دوربین اصلی
۵ مگاپیکسل دوربین اولتراواید
۲ مگاپیکسل دوربین ماکرو
۲ مگاپیکسل دوربین تشخیص عمق
سیستم عامل اندروید ۱۲
حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت
رم ۸ گیگابایت
امکان افزایش حافظه داخلی/نوع کارت حافظه دارد
باتری ۶۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت، شارژ سریع ۲۵ وات

Nova 11i نسخه ۱۲۸/۸ گیگابایت

Nova 11i

نوا ۱۱i به تازگی وارد بازار ایران شده و گوشی زیبا و جذابی است که در قسمت هایی ارزش خرید دارد و در لیست بهترین گوشی های زیر ۱۰ میلیون قرار گرفته است.این محصول از نمایشگر ۶.۸ اینچی IPS LCD با وضوح +FHD بهره می برد. این صفحه نمایش دارای نرخ رفرش ۹۰ هرتز و از همه مهمتر نسبت صفحه نمایش به بدنه ۹۰ درصدی است. این بدان معناست که حاشیه های بسیار کمی در اطراف پنل دیده می شود و از این نظر Nova 11i می تواند با گوشی های پرچمدار رقابت کند.

تماشای محتوا در این صفحه نمایش بسیار دلپذیر است و فضای زیادی بدون حاشیه پیش روی شماست. این دستگاه دارای تراشه ۶ نانومتری اسنپدراگون ۶۸۰ است که برای یک گوشی میان رده بسیار قدرتمند است. البته در نظر داشته باشید که رقبای این محصول از قدرت سخت افزاری نسبتاً بیشتری برخوردار هستند و اگر این قسمت در اولویت شماست، شاید بهتر باشد سراغ گزینه های دیگر بروید.

Nova 11i از یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی تغذیه می کند و به لطف شارژ سریع ۴۰ واتی، در مدت زمان معقولی به طور کامل شارژ می شود. دوربین اصلی این گوشی دارای سنسور ۴۸ مگاپیکسلی است و این دوربین با سنسور عمق میدان ۲ مگاپیکسلی همراه است. دوربین سلفی این مدل نیز دارای سنسور ۱۶ مگاپیکسلی است.

مشخصات نوا ۱۱i

تراشه اسنپدراگون ۶۸۰
پردازنده گرافیکی Adreno 610
تعداد سیم‌کارت دو سیم‌کارت
کیفیت دوربین ۴۸ مگاپیکسلی واید
۲ مگاپیکسل تشخیص عمق
سیستم عامل EMUI 13
حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت
رم ۸ گیگابایت
امکان افزایش حافظه / نوع کارت حافظه دارد / microSDXC
باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت با شارژ سریع ۴۰ وات

ریلمی ۱۱ فورجی نسخه ۲۵۶/۸ گیگابایت

 

realme 11 4g

این گوشی از Realme دارای ویژگی های جذابی است که هر کاربری را متقاعد به خرید می کند.دوربین اصلی این محصول دارای سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی است و در قسمت سخت افزار از تراشه Helio G99 تغذیه می کند. صفحه نمایش این محصول Super AMOLED 6.4 اینچی با رزولوشن FHD+ و از نرخ رفرش ۹۰ هرتز پشتیبانی می کند.

علاوه بر این موارد، Realme 11 Forge دارای باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی است و از شارژ سریع ۶۷ واتی بسیار جذاب پشتیبانی می کند. تمامی این ویژگی های جذاب به همراه ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره سازی و ۸ گیگابایت رم در این مدل گنجانده شده است تا ارزش خرید را داشته باشد، به خصوص که قیمت این گوشی ریلمی واقعاً مناسب است.

مشخصات ریلمی ۱۱ فورجی

تراشه هلیو G99
پردازنده گرافیکی Mali-G57 MC2
تعداد سیم‌کارت دو سیم‌کارت
کیفیت دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی واید
۲ مگاپیکسل تشخیص عمق
سیستم عامل Realme UI 3.0 بر پایه اندروید ۱۲
حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت
رم ۸ گیگابایت
امکان افزایش حافظه / نوع کارت حافظه دارد / microSDXC
باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت با شارژ سریع ۶۷ وات

گلکسی A24 نسخه ۸/۱۲۸ گیگابایت

گلکسی a24

گلکسی A24 یکی از جدیدترین گوشی های سازنده کره ای و یکی از بهترین گوشی های زیر ۱۰ میلیون سامسونگ است. این محصول که نسل جدید گلکسی A23 است با پیشرفت های جذابی برای جذب کاربران بیشتر روانه بازار شد. این گوشی بر خلاف سال گذشته که نمایشگر خوبی نداشت، اکنون از نمایشگر ۶.۵ اینچی Super AMOLED با نرخ رفرش ۹۰ هرتز استفاده می کند و کیفیت بسیار خوبی دارد. در واقع کیفیت صفحه نمایش این گلکسی قطعا یکی از نکات مثبت آن است.

سامسونگ در این گوشی از تراشه هلیو G99 مدیاتک استفاده کرده است، تراشه ای که کمی قدرتمندتر از نسل قبلی اسنپدراگون ۶۸۰ است و به راحتی کارهای روزمره را انجام می دهد. به لطف این چیپست حتی می توانید بازی های جدید و سنگین را مشاهده کنید. دوربین های اصلی، فوق عریض، ماکرو و سلفی مجموعه دوربین های این گلکسی را تشکیل می دهند که به ترتیب سنسورهای ۵۰، ۵، ۲ و ۱۳ مگاپیکسلی برای این لنزها در نظر گرفته شده است.

گلکسی A24 دارای باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی است و از شارژ سریع ۲۵ واتی پشتیبانی می کند.شارژدهی این محصول فوق العاده خوب بوده و یکی از دلایل اصلی خرید آن می باشد. این گوشی با یک بار شارژ می تواند تا ۲ روز کامل دوام بیاورد که عملکرد فوق العاده ای است.

مشخصات گلکسی A24

تراشه هلیو G99
پردازنده گرافیکی Mali-G57 MC2
تعداد سیم‌کارت دو
کیفیت دوربین ۵۰ مگاپیکسل دوربین اصلی
۵ مگاپیکسل دوربین اولتراواید
۲ مگاپیکسل دوربین ماکرو
سیستم عامل One UI 5 بر پایه اندروید ۱۳
حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت
رم ۸ گیگابایت
امکان افزایش حافظه داخلی/نوع کارت حافظه دارد
باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت، شارژ سریع ۲۵ وات

Realme 10 نسخه ۲۵۶/۸ گیگابایت

Realme 10

گوشی هایی با برند ریلمی مانند شیائومی یا سامسونگ با تنوع زیادی وارد بازار کشور نمی شوند اما این سازنده چینی گوشی های جذابی تولید و روانه بازار می کند. این گوشی ۱۷۸ گرم وزن و ۸ میلی متر ضخامت دارد و از طراحی کاملا تخت بهره می برد. این مدل دارای پنل Super AMOLED 6.4 اینچی با وضوح +FHD است و از نرخ رفرش ۹۰ هرتز پشتیبانی می کند. این صفحه نمایش توانسته حدود ۸۴ درصد از فضای جلوی خود را اشغال کند.

قلب تپنده این محصول تراشه ۶ نانومتری مدیاتک هلیو G99 است و به لطف این تراشه، این گوشی به راحتی از پس کارهای روزمره بر می آید و سرعت مناسبی دارد. با این گوشی می توانید بازی های کژوال را در حالت گرافیکی متوسط ​​یا پایین با نرخ فریم رضایت بخشی نیز تجربه کنید. نیروی مورد نیاز این چیپست توسط یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع ۳۳ واتی تامین می شود.این گوشی از نظر شارژ بسیار خوب عمل می کند و با استفاده ساده و معمولی می تواند ۲ روز کامل شما را همراهی کند. برای این مدل، Realme دارای یک دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی و یک دوربین عمق میدان ۲ مگاپیکسلی است، در حالی که دوربین سلفی دارای یک سنسور ۱۶ مگاپیکسلی است. حسگر اثر انگشت ادغام شده با دکمه پاور و اندروید ۱۲ از دیگر ویژگی های این گوشی است.

مشخصات ریلمی ۱۰

تراشه هلیو G99
پردازنده گرافیکی Mali-G57 MC2
تعداد سیم‌کارت دو
کیفیت دوربین ۵۰ مگاپیکسل دوربین اصلی
۲ مگاپیکسل دوربین عمق میدان
سیستم عامل Realme UI 3.0 بر پایه اندروید ۱۲
حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت
رم ۸ گیگابایت
امکان افزایش حافظه داخلی/نوع کارت حافظه دارد
باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت، شارژ سریع ۳۳ وات

نسخه گلکسی M14 6/128 گیگابایت

galaxy-m14-5g

گلکسی M14 یکی از گوشی های جدید سامسونگ است که با ویژگی های خوبی که دارد می توان آن را گزینه بسیار مناسبی برای بسیاری از کاربران دانست. انرژی این محصول را یک باتری ۶۰۰۰ میلی آمپر ساعتی تامین می کند و به لطف ظرفیت بالای باتری می تواند مدت زمان زیادی دوام بیاورد. شارژ سریع ۲۵ واتی (در نسخه هندی) و شارژ سریع ۱۵ واتی در نسخه جهانی برای این گوشی در نظر گرفته شده است.

این گلکسی از صفحه نمایش ۶.۶ اینچی PLS LCD با وضوح +FHD استفاده می کند. این پنل دارای تراکم ۴۰۰ پیکسل در هر اینچ است و از نرخ رفرش ۹۰ هرتز پشتیبانی می کند. کیفیت صفحه نمایش این گوشی در مقایسه با برخی از رقبا مانند داریا بند یا گلکسی A24 یا ردمی نوت ۱۲ فورج خوب نیست، اما در مجموع راضی کننده است و نمی توان ایراد گرفت.سازنده کره ای از تراشه ۵ نانومتری خود به نام Exynos 1330 برای قسمت سخت افزاری این گوشی استفاده کرده است.

این تراشه نسبت به رنج قیمتی قدرت خوبی دارد و می تواند کارهای روزمره را با سرعت مناسبی انجام دهد. به عنوان مثال قدرت سخت افزاری این گوشی از نظر پردازشی بهتر از A24 است و از نظر گرافیکی تقریباً با این محصول برابری می کند. گلکسی M14 دارای سه لنز اصلی، ماکرو و عمق میدان با سنسورهای ۵۰، ۲ و ۲ مگاپیکسلی است و از دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی نیز بهره می برد.

مشخصات گلکسی M14

تراشه اگزینوس ۱۳۳۰
پردازنده گرافیکی Mali-G68 MP2
تعداد سیم‌کارت دو
کیفیت دوربین ۵۰ مگاپیکسل واید

۲ مگاپیکسل عمق میدان

۲ مگاپیکسل ماکرو

سیستم عامل One UI core 5.1 بر پایه اندروید ۱۳
حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت
رم ۶ گیگابایت
امکان افزایش حافظه / نوع کارت حافظه دارد (microSDHC)
باتری ۶۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت

Redmi Note 12S نسخه ۸/۲۵۶ گیگابایت

Redmi Note 12 Pro 4G

یکی از عجیب ترین گوشی های جدید شیائومی را می توان ردمی نوت ۱۲ اس دانست که نسل جدید ردمی نوت ۱۱ اس است، اما تغییرات عمده ای نسبت به این گوشی مشاهده نمی شود و شاید بتوان این مدل را ۱۱ اس با دید جدید این محصول همان صفحه نمایش ۶.۴۳ اینچی AMOLED ردمی نوت ۱۱ اس را دارد و از وضوح +FHD و نرخ رفرش ۹۰ هرتز استفاده می کند. ما قطعا ترجیح می‌دادیم این نرخ به‌روزرسانی به ۱۲۰ هرتز ارتقا یابد، اما ظاهرا شیائومی کاملاً با ما موافق نبود.

از نظر سخت افزاری، این محصول دقیقاً از تراشه مدیاتک هلیو G96 مشابه نسل قبل استفاده می کند.این چیپست قدرت کافی برای کارهای روزمره دارد، اما ما قطعاً ترجیح می‌دهیم شاهد پیشرفت‌هایی در بخش سخت‌افزار باشیم. جالب اینجاست که شیائومی هیچ تغییری در بخش دوربین ایجاد نکرده و شاهد همان سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی قبلی هستیم. دوربین سلفی ۱۶، فوق عریض ۸ و ماکرو ۲ نیز دقیقاً مانند قبل هستند. Redmi Note 12s از یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی با شارژ سریع ۳۳ واتی تغذیه می کند.

مشخصات ردمی نوت ۱۲s

تراشه هلیو G96
پردازنده گرافیکی Mali-G57 MC2
تعداد سیم‌کارت دو
کیفیت دوربین ۵۰ مگاپیکسل دوربین اصلی
۸ مگاپیکسل فوق عریض
۲ مگاپیکسل دوربین ماکرو
سیستم عامل MIUI 14 بر پایه اندروید ۱۳
حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت
رم ۸ گیگابایت
امکان افزایش حافظه داخلی/نوع کارت حافظه دارد
باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت، شارژ سریع ۳۳ وات

Honor X8a نسخه ۸/۱۲۸ گیگابایت

Honor X8a

اولین ویژگی این گوشی که نسبت به قیمتش واقعا جذاب است و نظر هر کاربری را به خود جلب می کند، طراحی عالی آن است. آنر برای این مدل از قاب کاملاً مسطح استفاده می کند و قاب پشتی نیز طرحی تخت است، بنابراین ظاهر این محصول کاملاً جدید و به روز است. فریم این میان رده همانطور که انتظار می رفت پلاستیکی است اما نور را جذب می کند و نوارهای زیبایی ایجاد می کند. این محصول به دلیل وزن و ضخامت مناسب از ارگونومی خوبی برخوردار است تا در بخش طراحی امتیاز بالایی کسب کند.

Honor از یک پنل IPS LCD با وضوح معمولی +FHD برای صفحه نمایش Honor X8a استفاده می کند. این صفحه نمایش ۶.۷ اینچی دارای تراکم ۳۹۱ پیکسل در هر اینچ است و از نرخ رفرش ۹۰ هرتز پشتیبانی می کند.کیفیت صفحه نمایش نسبت به قیمت پرداختی رضایت بخش است و محتوا با کنتراست و وضوح خوبی نمایش داده می شود و نرخ تازه سازی باعث می شود محتوا روان تر حرکت کند. نکته بسیار مثبت این پنل، حاشیه های بسیار کوچک آن است که حس یک پرچمدار را به شما القا می کند و توانسته حدود ۸۹ درصد از فضای جلو را به خود اختصاص دهد.

Honor X8a مجهز به تراشه Helio G88 است که به اندازه کافی برای انجام کارهای روزمره قدرتمند است. پکیج دوربین این گوشی از یک لنز واید با سنسور ۱۰۰ مگاپیکسلی، یک لنز فوق عریض با سنسور ۵ مگاپیکسلی و یک لنز ماکرو با سنسور ۲ مگاپیکسلی تشکیل شده است. در قسمت جلویی، یک دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی در سوراخ کوچک پانچ وجود دارد. در نهایت، Honor X8a از یک باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی تغذیه می کند و با فناوری ۲۲.۵ وات برای مدت زمان معقولی شارژ می شود.

مشخصات گوشی انر X8a

تراشه هلیو G88
پردازنده گرافیکی Mali-G52 MC2
تعداد سیم‌کارت دو سیم‌کارت / نانو / همزمان فعال
کیفیت دوربین ۱۰۰ مگاپیکسلی واید
۵ مگاپیکسل اولتراواید
۲ مگاپیکسل ماکرو
سیستم عامل Magic UI 6.1 بر پایه اندروید ۱۲ (پشتیبانی از سرویس‌های گوگل)
حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت
رم ۸ گیگابایت
امکان افزایش حافظه / نوع کارت حافظه ندارد
باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعت، شارژ سریع ۲۲.۵ واتی

انتهای مطلب

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا