اینترنت

تبلیغات در گوگل چیست و حراج تبلیغات گوگل چگونه کار می‌کند؟

بازاریابی به معنای دستیابی به افرادی است که علاقه مند به خرید محصول شما هستند. چه راهی بهتر از تبلیغات در محبوب ترین موتور جستجو برای دستیابی به آن افراد؟ در میان دیگر ابزارهای بازاریابی ارزشمند گوگل، مانند گوگل آنالیتیکس و گوگل ترندز، گوگل ادز یک روش فوق العاده موثر برای تبلیغات آنلاین است.

اگر می‌پرسید تبلیغات گوگل چیست، چگونه کار می‌کند و چگونه می‌توانید از آن برای رشد کسب‌وکارتان به روشی مقرون‌به‌صرفه استفاده کنید، پس به‌جای درستی آمده‌اید! با اینفوگرافیک حراج حماسی Google Ads و سؤالات متداول زیر همه چیز را در مورد آن بیاموزید.

فهرست مطلب

تبلیغات گوگل چیست؟

تبلیغات گوگل چیست؟ گوگل ادز که با نام گوگل ادوردز نیز شناخته می‌شود، سیستم تبلیغاتی گوگل است که در آن تبلیغ‌کنندگان روی کلمات کلیدی خاصی پیشنهاد می‌دهند تا تبلیغات قابل کلیک آن‌ها در نتایج جستجوی گوگل ظاهر شود. ازآنجایی‌که تبلیغ‌کنندگان باید برای این کلیک‌ها هزینه بپردازند، گوگل از این طریق از جستجو درآمد کسب می‌کند. این اینفوگرافیک به شما کمک می‌کند تا متوجه شوید که Google Ads چگونه کار می‌کند، جزئیات حراج Google Ads، روند مناقصه و توضیح عوامل مهم مانند امتیاز کیفیت و CPC. اگر می‌پرسید «ادوردز چگونه کار می‌کند؟» این صفحه برای شما مناسب است

آیا تبلیغات در گوگل کار می‌کند؟

آیا گوگل ادوردز کار می‌کند؟ ادوردز ممکن است برای کسب‌وکار شما کارساز باشد یا نباشد، بسته به رقابت کلمات کلیدی که روی آن‌ها مناقصه می‌دهید و اینکه چگونه آن کلمه کلیدی با تبدیل‌های واقعی شرکت شما ارتباط دارد. در بیشتر موارد، ما دریافتیم که گوگل ادوردز برای بسیاری از کسب‌وکارها بسیار مؤثر است، به‌شرط اینکه پول خود را برای کلمات کلیدی اشتباه هدر ندهند یا تبلیغات بدی با CTR پایین ننویسند.

هزینه تبلیغات گوگل چقدر است؟

عوامل زیادی می‌توانند بر هزینه تبلیغات گوگل ادز برای کسب‌وکار شما تأثیر بگذارند. در راهنمای ما در مورد هزینه تبلیغات گوگل چقدر است؟ درباره این هزینه‌ها، نحوه پیشنهاد قیمت و میانگین هزینه هر کلیک برای تبلیغ‌کنندگان بیاموزید.

چگونه با گوگل ادز تبلیغ کنیم

کسب‌وکارها می‌توانند با باز کردن حساب Google Ads در گوگل تبلیغ کنند. در اینجا درباره بهترین استفاده از Google Ads بیشتر بدانید. یا مسیر اثبات‌شده موفقیت Google Ads را در اینفوگرافیک نحوه استفاده از Google Ads دنبال کنید.

مناقصه در گوگل ادز چگونه کار می‌کند؟

نحوه کار کردن گوگل ادز

موقعیت واقعی تبلیغ شما با رتبه تبلیغ شما (حداکثر امتیاز کیفیت پیشنهاد) تعیین می‌شود. بالاترین رتبه آگهی رتبه اول را کسب می‌کند. CPC واقعی شما بر اساس رتبه آگهی بالاترین آگهی بعدی زیر شما، تقسیم‌بر امتیاز کیفیت شما تعیین می‌شود. تنها استثنای این قاعده زمانی است که شما تنها یا کمترین پیشنهاد در یک حراجی گوگل ادز هستید. سپس شما حداکثر پیشنهاد خود را به ازای هر کلیک پرداخت می‌کنید! مناقصه AdWords به‌شدت تبلیغ‌کنندگانی را که با نتایج باکیفیت پایین پیشنهاد می‌دهند جریمه می‌کند. برعکس، کسانی که امتیاز کیفیت بالایی دارند، رتبه تبلیغاتی بالاتر و CPC کمتری کسب می‌کنند.

حراج گوگل هرچند وقت یک‌بار برگزار می‌شود؟

این حراج هرماه میلیاردها بار برگزار می‌شود. نتایج این است که کاربران آگهی‌هایی را پیدا می‌کنند که مرتبط با آنچه به دنبال آن هستند، تبلیغ‌کنندگان با مشتریان بالقوه با کمترین هزینه ممکن ارتباط برقرار می‌کنند و گوگل میلیاردها دلار درآمد کسب می‌کند. حراج گوگل چگونه کار می‌کند؟

هنگامی‌که درخواستی برای گوگل ارسال می‌شود، موتور جستجو درخواست را پردازش می‌کند و حراجی را اجرا می‌کند که سپس موقعیت تبلیغ و CPC هر تبلیغ‌کننده را تعیین می‌کند.

چگونه وارد حراج گوگل شویم؟

هر بار که برای کلمات کلیدی مرتبط با عبارت جستجوی کاربر پیشنهاد می‌دهید، تبلیغات گوگل شما واجد شرایط حراج هستند. پیشنهاد‌ها، امتیاز کیفیت و ارتباط شما، همگی در تعیین اینکه آیا تبلیغ شما واجد شرایط ظاهر شدن در SERP است یا خیر، نقش دارند.

چه چیزی وارد حراج گوگل می‌شود؟

هنگامی‌که تبلیغ‌کنندگان کلمات کلیدی را که می‌خواهند برای آن پیشنهاد بدهند، شناسایی کردند، Google کلیدواژه‌ای را از حساب شما به حراج می‌گذارد که به نظر می‌رسد مرتبط‌ترین باشد، با حداکثر پیشنهادی که مشخص کرده‌اید و آگهی منطبق.

CPC چیست؟

CPC یا هزینه به ازای هر کلیک، مبلغی است که یک تبلیغ‌کننده هر بار که شخصی روی تبلیغ Google Ads خود کلیک می‌کند، پرداخت می‌کند.

CPC چگونه کار می‌کند؟

CPC شما بر اساس رقابت کلمات کلیدی، حداکثر قیمت پیشنهادی و امتیاز کیفیت تعیین می‌شود. گران‌ترین کلمات کلیدی در تبلیغات گوگل را بیاموزید.

میانگین هزینه هر کلیک برای تبلیغات در گوگل چقدر است؟

نحوه تصمیم گیری در خصوص تبلیغات در گوگل

میانگین هزینه هر کلیک بر روی تبلیغات گوگل بر اساس کلمه کلیدی و صنعت متفاوت است، اما تقریباً ۲.۳۲ دلار در شبکه جستجو و ۰.۵۸ دلار در شبکه نمایش است.

امتیاز کیفیت گوگل چیست؟

این معیاری است که Google برای تعیین میزان مرتبط و مفید بودن تبلیغ شما برای کاربر استفاده می‌کند، در درجه اول بر اساس CTR آگهی شما، ارتباط کلمه کلیدی و کیفیت صفحه فرود شما. هرچه امتیاز کیفیت شما بالاتر باشد، بهتر است: کلمات کلیدی با امتیاز کیفیت بالا در هزینه شما صرفه‌جویی می‌کنند و رتبه‌بندی تبلیغاتی بهتری برای شما به ارمغان می‌آورند.

نمره کیفیت شما چگونه با سایرین در صنعت شما مقایسه می‌شود؟

فوراً ارزیابی عملکرد Google Ads را رایگان دریافت کنید.

گوگل چگونه میزان پرداخت شما را تعیین می‌کند؟

هزینه‌ها بر اساس حداکثر پیشنهاد، امتیاز کیفیت و رقابت کلید شما تعیین می‌شود

رتبه گوگل ادز چیست؟

رتبه آگهی گوگل موقعیت تبلیغات یک شرکت در صفحه موتور جستجو بر اساس ترکیبی از حداکثر پیشنهاد شرکت و امتیاز کیفیت است. رتبه آگهی در مقابل امتیاز کیفیت

رتبه آگهی میزان تبلیغات نمایش داده‌شده در صفحه است. امتیاز کیفیت، از سوی دیگر، بر اساس ارتباط و سودمندی برای جستجوگر تعیین می‌شود و تنها بخشی از فرآیند موقعیت‌یابی تبلیغات است. از سال ۲۰۱۳، زمانی که میانگین امتیاز کیفیت از ۷ به ۵ تغییر کرد، امتیاز کیفیت گوگل به‌طور فزاینده‌ای ارزشمند شده است.

جایگاه تبلیغ در گوگل ادز چیست؟

موقعیت تبلیغ موقعیتی است که در نتایج صفحه موتورهای جستجو در آن تبلیغ نسبت به سایر تبلیغات ظاهر می‌شود.

CPC واقعی چیست؟

CPC واقعی مبلغی است که تبلیغ‌کننده هر بار که جستجوگر روی تبلیغ خود کلیک می‌کند پرداخت می‌کند. این عدد بسته به سایر آگهی‌دهندگان در حراج متفاوت است و همیشه کمتر از حداکثر پیشنهاد است.

گوگل چگونه CPC واقعی را محاسبه می‌کند؟

CPC واقعی با تقسیم رتبه آگهی رقیب زیر آن (رتبه نمایش آگهی) بر امتیاز کیفیت به‌اضافه ۰.۰۱ دلار تعیین می‌شود.

روش‌های جایگزین مناقصه چیست؟

روش‌های پیشنهادی جایگزین شامل CPM و CPA است.

مناقصه CPM چیست؟

مناقصه CPM بر اساس نمایش‌ها است و می‌توان آن را همراه با پیشنهاد قیمت CPC استفاده کرد.

CPC در مقابل CPM

CPC هزینه یک تبلیغ بر اساس تعداد کلیک‌هایی است که دریافت می‌کند، درحالی‌که CPM هزینه یک تبلیغ بر اساس تعداد نمایش‌هایی است که دریافت می‌کند. هر دو روش را می‌توان به‌طور هم‌زمان استفاده کرد.

کلمات کلیدی تبلیغات در گوگل چیست؟

سیستم انتخاب گوگل ادز

کلمات کلیدی گوگل ادز کلمات و عباراتی هستند که تبلیغ‌کنندگان به این امید پیشنهاد می‌کنند که وقتی مردم آن محصولات یا خدمات را جستجو می‌کنند، تبلیغاتشان در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) ظاهر شود. به‌عنوان‌مثال، اگر کفش‌ها را به‌صورت آنلاین می‌فروشید، می‌توانید با کلمات کلیدی مانند «کفش‌های ورزشی نایک» و «کتانی‌های پنی» پیشنهاد قیمت بدهید. تحقیق کلمات کلیدی فرآیند استفاده از ابزارها و داده‌ها برای تعیین اینکه کدام کلمات کلیدی به‌احتمال‌زیاد ترافیک مرتبط را به تبلیغات و سایت شما هدایت می‌کنند است.

بهینه‌سازی موتور جستجو چیست؟

بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو، عملی برای بهبود دید سایت یا صفحه در صفحه نتایج موتور جستجو از طریق روش‌های ارگانیک است. این کار را می‌توان با استفاده از کلمات کلیدی جستجو در محتوای خود انجام داد تا موتور جستجو بتواند سایت شما را سریع‌تر و با دقت بیشتری پیداکرده و نمایش دهد. اعتبار سایت و پروفایل لینک شما نیز در رتبه‌بندی موتور جستجوی شما نقش دارد.

شبکه نمایش گوگل چگونه کار می‌کند؟

Google Display Network یا GDN یک شبکه بسیار بزرگ از سراچه‌ها است که به گوگل اجازه می‌دهد تا تبلیغات نمایشی را قرار دهد که بیش از ۹۰ درصد از کاربران اینترنت را به خود اختصاص دهد! معمولاً تبلیغ‌کنندگان متوجه می‌شوند که هزینه‌های کلیک روی شبکه نمایش کمتر از کلیک روی شبکه جستجو است و بسته به روش‌های هدف‌گیری شما، CTR ها می‌توانند زیاد و CPA ها پایین باشند.

گروه تبلیغاتی در گوگل ادز چیست؟ گروه‌های تبلیغاتی چگونه کار می‌کنند؟

یک گروه تبلیغاتی محفظه‌ای برای تبلیغات، کلمات کلیدی و صفحات فرود گوگل ادز شما است. Google تمایل دارد به تبلیغ‌کنندگانی که کمپین‌های Google Ads را با گروه‌های تبلیغاتی ساختاریافته ایجاد می‌کنند، پاداش دهد. مهم است که همه کلمات کلیدی خود را در یک گروه تبلیغاتی قرار ندهید، بلکه آن‌ها را بر اساس موضوع سازماندهی کنید.

منظور از تبلیغات گوگل ادز چیست؟

ارتباط آگهی معیاری است که نشان می‌دهد کلمه کلیدی هدف شما چقدر با تبلیغات شما مرتبط است و همچنین چقدر کلمات کلیدی شما با صفحات خلاقانه و فرود شما مطابقت دارند. ارتباط بیشتر تبلیغات و کلمات کلیدی شما می‌تواند نرخ کلیک و امتیاز کیفیت شما را بهبود بخشد.

بهینه ‌ساز تبدیل چگونه کار می‌کند؟

Google Ads Conversion Optimizer یک ابزار دست‌کاری قیمت است که پیشنهاد‌ها در سطح کلمه کلیدی را مدیریت می‌کند تا هزینه هر تبدیل ایجادشده توسط تبلیغ‌کننده (همچنین به‌عنوان هزینه به ازای هر اقدام یا CPA شناخته می‌شود) تبدیل شود. من در گوگل تبلیغ می‌کنم.

در WordStream، ده‌ها هزار حساب Google Ads را از سراسر جهان، در صنایع مختلف، تجزیه‌وتحلیل کرده‌ایم. ساده‌ترین راه برای مشاهده عملکرد Google PPC این است که عملکرد PPC خود را با تبلیغ‌کنندگان مشابه در صنعت شما و در حدود بودجه خود مقایسه کنید. خوشبختانه WordStream یک ابزار رایگان برای این کار دارد.

انتهای مطلب

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا