بورس

تحلیل هفتگی بورس؛ امروز ۱۳ مهر ۱۴۰۲

در دومین هفته از مهرماه سال جاری شاخص کل بورس تهران دو روز کاهشی و دو روز با شیب افزایشی بود، با این حال دست آخر شاخصی پایین‌تر از هفته گذشته را ثبت کرد.

به گزارش تجارت امروز؛ در هفته‌ای که گذشت، شاخص کل بورس تهران در روز شنبه ۸ مهر ۱۴۰۲، سقوط ۱۳ هزار و ۳۹۹ واحدی را تجربه کرد. در روز یکشنبه ۹ مهر شاخص ۱۷ هزار و ۳۷۴ واحد افت پیدا کرد. همچنین روز دوشنبه ۱۰ مهر؛ در پایان روز شاخص کل بورس تهران ۳۵۹ واحد رشد داشت. در آخرین روز معاملاتی هفته نیز شاخص کل ۲ هزار و ۲۶۳ رشد یافت.

بازدهی هفته

شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم ۲ میلیون و ۶۹ هزار و ۸۰۰ واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی هفته قبل ۲۸ هزار و ۱۷۷ واحد پایین‌تر ایستاد و بازدهی هفته شاخص بورس منفی ۱,۳ درصد شد.
شاخص هم وزن نیز در پایان هفته نسبت به هفته پیشین ۲ هزار و ۶۳۴ واحد پایینتر ایستاد و بازدهی منفی ۰,۳۷ درصدی را ثبت کرد.

رشد ارزش معاملات سهام

در این هفته، میانگین ارزش معاملات بازار سهام ۶۷ هزار و ۱۸۸ میلیارد تومان بود که نسبت به هفته پیشین ۳۵۳ درصد افزایش یافته است. میانگین ارزش معاملات خرد بورس نیز ۴ هزار و ۴۱۰ میلیارد تومان بود که نسبت به رقم ۵۴ هزار و ۱۸ میلیاردی هفته پیشین، افزایش ۱۰ درصدی داشته است.

افزایش میانگین هفتگی ارزش صف‌های فروش

میانگین ارزش صف‌های فروش در هفته اخیر ۴۵۰ میلیارد تومان بود که از میانگین هفته‌ پیشین ۴۳ میلیارد تومان بیشتر بود و رشد ۱۱ درصدی داشته است. بالاترین رقم هفته ۶۸۷ میلیارد تومان بود که در روز ‌‌یک‌شنبه ثبت شد و کمترین رقم ۳۴۴ میلیارد تومان بود که در روز چهارشنبه ثبت شد.

افت میانگین هفتگی ارزش صف‌های خرید

میانگین ارزش صف‌های خرید در هفته اخیر ۱۵۹ میلیارد تومان بود که از میانگین هفته گذشته ۴۰ میلیارد تومان کمتر بود. در این هفته، میانگین ارزش صف‌های خرید ۲۰ درصد کاهش یافته است. بالاترین رقم هفته ۱۸۶ میلیارد تومان بود و در روز ‌شنبه ثبت شد. پایین‌ترین رقم به روز چهار‌شنبه برمی‌گردد که ۱۲۷ میلیارد تومان بود.

خروج سرمایه حقیقی

در اولین روز معاملاتی هفته، برای هشتمین روز متوالی، پول حقیقی از بازار خارج شد که ارزش آن ۲۸۸ میلیارد تومان بود. روز یکشنبه نیز ۴۲۶ میلیارد تومان خارج شد. روز دوشنبه نیز ۹ میلیارد تومان خارج شد و در آخرین روز معاملاتی هفته ۴۵ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد تا رکورد ۱۱ روز متوالی خروج سرمایه حقیقی ثبت شود.
در مجموع کل هفته ۷۶۸ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد. میانگین روزانه خروج پول حقیقی ۱۹۲ میلیارد تومان بود.

پایان مطلب/س.آ

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا