سیاست خارجی

تنها راه دفاع از خودمان حمله به اسرائیل بود!

وزیر امور خارجه کشورمان در گفت و گوی تلفنی با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل، عملیات نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران علیه مواضع نظامی رژیم متجاوز صهیونیستی را تشریح کرد.

به گزارش تجارت امروز؛ وزیر امور خارجه کشورمان در گفت و گوی تلفنی با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل، عملیات نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران علیه مواضع نظامی رژیم متجاوز صهیونیستی را تشریح کرد.

امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در گفتگوی تلفنی با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد، عملیات نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران علیه مواضع نظامی را تشریح کرد. رژیم صهیونیستی متجاوز در چارچوب دفاع مشروع و حقوق بین الملل گفت: جمهوری اسلامی ایران با وجود خود که توانست این عملیات را در شعاع وسیع تری انجام دهد، تنها بخشی از مواضع نظامی را هدف قرار داد. رژیم صهیونیستی که از آنجا حمله به سفارت کشورمان در دمشق انجام شد.

امیرعبداللهیان ضمن تشکر از تلاش های دبیرکل سازمان ملل متحد برای کمک به مردم فلسطین، افزود: با توجه به ناکارآمدی شورای امنیت و محکوم نشدن حمله رژیم اسرائیل به سفارت ایران در دمشق، در نتیجه تنها گزینه است. دفاع مشروع و مجازات رژیم صهیونیستی پیش روی ما باقی مانده است.رئیس دستگاه دیپلماسی کشور یادآور شد: امنیت منطقه برای ما بسیار مهم است اما رژیم صهیونیستی شش ماه است که کودکان و زنان بی دفاع غزه را می کشد و نسل کشی می کند و آمریکا و متحدانش این کار را نخواهند کرد. متوقفش کن.” آیا شش ماه جنگ، جنایت و نسل کشی رژیم اسرائیل کافی نیست و جامعه جهانی چه زمانی برای پایان دادن به این نسل کشی و جنایات اقدام خواهد کرد؟

امیرعبداللهیان از رویکرد و تلاش های مثبت دبیرکل سازمان ملل متحد برای توقف جنگ علیه غزه و ارسال کمک های بشردوستانه و دو بازدید سایت وی از منطقه رفح قدردانی کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران از ابتکار دبیرکل سازمان ملل برای دستیابی به این هدف استقبال می کند. امنیت پایدار در منطقه

در این تماس تلفنی، آنتونی گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، با اشاره به عملیات جمهوری اسلامی ایران علیه رژیم اسرائیل، خواستار تداوم خویشتن داری کشورهای درگیر در مناقشات منطقه ای شد.

دبیرکل سازمان ملل متحد تاکید کرد: دیروز و بار دیگر هرگونه حمله و حمله به پست‌های دیپلماتیک را محکوم و تاکید کردم که باید از پست‌های دیپلماتیک محافظت شود.

گوترش با ابراز خرسندی از موضع جمهوری اسلامی ایران برای توقف عملیات بیشتر علیه رژیم صهیونیستی گفت: همچنین از اسرائیل می خواهیم که برای کاهش تنش در منطقه به نفع صلح و گسترش خشونت، اقدام متقابل نکند.

انتهای مطلب

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا