خواندنی

تهران گردی در سیزده به در

تهران گردی در سیزده به در برای کسانی که تهران زندگی می کنند دغدغه ای مهم است زیرا تهران شهری پر از آلودگی و دود با فضای سبز کمتر نسبت به شهرستان ها می باشد. افرادی که در تهران هستند روز 13 فروردین به دنبال مکانی سبز و دنج هستند.

به گزاش تجارت امروز؛ با توجه به اینکه گشت و گذار در روز ۱۳ فروردین از رسومات خاص و ویژه ایرانیان محسوب می شود، ماندن در خانه جایز نیست و همه ما برای شروع سال جدید به طبیعت می رویم تا با شادی و خنده سال خود را آغاز کنیم. ما در این مقاله سعی داریم تهران گردی در سیزده به در را برای شما راحت کنیم تا لیستی کامل برای آخرین روز تعطیل خود داشته باشید.

  بهترین مکان ها برای تهران گردی در سیزده به در

با خواندن این مقاله دیگر نیازی نیست شما نگران مکانی مناسب برای سیزده به در باشید مطمئن باشید بهترین مکان ها را در اختیارتان قرار می دهیم تا با خیالی راحت به گردش بروید.

پارک آب و آتش

در حال حاضر یکی از محبوب ترین پارک های تهران، پارک آب و آتش است. مساحت آن بیش از ۲۴۰۰۰ متر مربع است. علت نام گذاری آن وجود چند برج آتش در کنار آب نماهای زیبایی است که در کنار آن ها ساخته شده است.

در پارک تمام امکانات رفاهی مانند چندین رستوران و فودکرت، فروش انواع تنقلات، آلاچیق، نمازخانه، زمین بازی اسکیت و دوچرخه و سرویس بهداشتی وجود دارد. علاوه بر این امکانات چمن کاری و گل کاری های زیبای، نیمکت های فراوان، فانوس دریایی و آمفی تئاتر کوچک آن نیز موجب جذب گردشگران بیشتر شده است.

اما ویژگی منحصر به فرد آن پل طبیعت است، سازه ای که همه دوست دارند روی آن قدم بزنند، عکس بگیرند و از چشم انداز زیبای آن لذت ببرند. این پل شما را به پارک طالقانی می رساند. سمت دیگر بوستان پل ابریشم قرار دارد که با عبور از آن به گنبد مینا، بوستان بنادر و بوستان نوروز می رسید.

پارک جنگلی چیتگر

برای تهران گردی درتهران به پارک جنگلی چیتگر که امکانات  خوبی از جمله  تفریحی، ورزشی و رفاهی متنوعی  در محدوه شرقی پارک قرار دارند و محدوده غربی به‌صورت جنگلی باقی مانده است بروید. پارک چیتگر دارای پیست‌های ورزشی، کتابخانه (ضلع غربی، بلوار دستواره، جنب اداره فضای سبز)، سالن اجتماعات (ضلع شرقی، میدان بهار)، ایستگاه‌های اسکان اضطراری، پارکینگ، نمازخانه، سرویس بهداشتی، آلاچیق و یگان حفاظت است.

پارک جمشیدیه مکانی دنج

پارک جمشیدیه در 13 به در

پارک جمشیدیه تهران در تمام فصول سال زیبایی بی نظیری دارد، به خصوص فصل بهار که درختان به تازگی شکوفه داده اند و انتخابی عاقلانه برای تهرانی های عزیز در روز سیزده به دراست. مساحت این پارک اندازه ده ها زمین فوتبال است و فضای بسیار زیادی دارد.

پارک جمشیدیه تهران یکی از پارک‌های معروف تهران است که در ناحیه ۴ و منطقه ۱ شهرداری تهران قرار گرفته. این پارک در شمال خیابان نیاوران قرار گرفته و از جهات مختلف، ۴ ورودی دارد.

پارک جنگلی کوهسار بهترین مکان در غرب تهران

پارک جنگلی کوهسار یکی دیگر از مناطق تهران است که می‌توان سیزده بدر خوبی را در آن گذراند. این پارک جنگلی در شمال غربی شهر تهران و در دامنه رشته‌کوه البرز قرار گرفته است.

افرادی که به دنبال  تهران گردی در سیزده به در مفرح  هستند، به پارک جنگلی کوهسار بروند می‌توانند از طریق بزرگراه آبشناسان به این پارک جنگلی دسترسی داشته باشند. آن‌ها در پارک جنگلی کوهسار می‌ توانند علاوه بر استفاده از آلاچیق‌ های تعبیه شده از پیست موتورسواری و گلایدر استفاده کنند و روش ساخت بالن و بومرنگ را یاد بگیرند.

خرگوش دره از پارک های خوش آب و هوا

اگر در غربی ترین نقطه تهران زندگی می کنید و نمی خواهید خیلی از خانه خود دور شوید خرگوش دره برای شما بسیار عالی است فقط کافی است تایم کمی را در ترافیک و خیابان های شلوغ تهران باشید تا به یک فضای سربز و زیبا دسترسی پیدا کنید.

امکاناتی نظیر زمین ورزش، زمین بازی برای کودکان، سکو جهت نشستن، سرویس بهداشتی، فضاهایی مناسب برای چادر زدن، مکان هایی برای بازی کردن و آلاچیق  در این پاک قراردارد.

پارک جنگلی لویزان تهران برای سیزده بدر

جنگل های لویزان از بهترین تفرجگاه‌هایی است که برای تهران گردی در سیزده به دریا سپری‌کردن پیک‌نیک و تعطیلات می‌شود همراه خانواده به آن‌جا رفت.اگر به قسمت پارک شیان لویزان بروید، شهر را می‌توانید در یکی از مرتفع‌ترین نقطه پایتخت با منظره‌ای چشمگیر و کم‌نظیر تماشا کنید.

خاطرتان از بابت امکانات رفاهی مجموعه لویزان جمع باشد و با خیال آسوده راهی جاده زیبا و سرسبز لویزان شوید. پارک جنگلی لویزان به معنای واقعی از ارائه بهترین امکانات و خدمات رفاهی کوتاهی نکرده  است و ساعت‌ها و روزهای خاطره‌انگیزی را برای لویزانی‌ها ترتیب می‌دهد.

لتمان کن پارکی در ارتفاعات تهران

لتمان کن در روز طبیعت

این پارک جنگلی بیشتر از ۱۰۰ هکتار مساحت دارد و منظره آن از بالای شهر واقعا زیبا و دیدنی است. درختکاری‌های وسیع و گسترده این پارک، آن را به یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های جنگلی پایتخت تبدیل کرده‌است. این محدوده تاریخ پیچیده‌ای را در طول سال‌ها سپری کرده‌است.

پارک جنگلی لتمال حدودا ۱۸۰۰ متر از دریا بالاتر است. این موضوع باعث وجود هوای بسیار خنکی در این محدوده شده‌است.امکانات لتمان کن شامل آلاچیق، سیستم روشنایی، مسیر پیاده روی همچنین دوچرخه سواری است، علاوه بر این در پایین لتمان کن غرفه هایی قرار دارد تا اگر نیاز به خرید خوراکی و غذا داشتید به راحتی تهیه کنید.

تنگه واشی منطقه ای جذاب در تهران

تنگه واشی یا تنگه ساواشی در حدود ۱۵ کیلومتری شمال‌ غربی شهرستان فیروزکوه قرار گرفته و با داشتن آب‌ و‌ هوای مناسب در تابستان‌ ها، میزبان جمعیت کثیری از مسافران و گردشگران است.

شاید یکی از جذاب‌ ترین بخش‌ های سفر به تنگه واشی حرکت در رودخانه‌ای است که در بین یک دره سنگی قرار دارد. با توجه به نزدیکی تنگه واشی به شهر تهران، امکان مسافرت یک روزه به این منطقه وجود دارد و به خصوص در تابستان هزاران نفر به این منطقه مسافرت می‌ کنند.

فشم پر از حس خوب در ۱۳ فروردین

شم یکی از مناطق ییلاقی نام آشنا و شناخته شده در شهرستان شمیرانات، واقع در استان تهران است. فشم جاهای دیدنی بسیار متنوعی دارد و علاوه بر این، مسیر دسترسی به آن هم بسیار زیبا است. دشت، رودخانه و آبشارهای این منطقه ییلاقی از محبوبیت خاصی برخوردارند و وقت گذراندن در این نواحی می‌تواند یک روز عالی و خاطره‌انگیز را برای شما رقم بزند. بسیاری از افراد در گوشه‌ای از مسیر زیبای دسترسی به فشم، زیرانداز پهن کرده و در کنار عزیزان خود از طبیعت بکر این منطقه لذت می‌برند.

باملند تهران زیبا و دل نشین

باملند در کنار خلیج فارس و نزدیک به پارک جنگلی چیتگر قرار دارد.این مکان امکانات تفریحی فوق الهاده ای را در اختیار شما قرار می دهد از روبه رو به دریچه زیبای خلیج فارس و پشت آن پر از فروشگاه و غرفه های بستنی و غذا می باشد. همچنین کنار باملند پارک برای نشستن یا پیاده روی و دوچرخه سواری قراردارد.

پارک ملی سرخه حصار

سرخه حصار

پارک ملی سرخه حصار، پارکی در شرق تهران است که در سال ۱۳۵۰ یک شکارگاه سلطنتی بود تا اینکه در سال ۱۳۵۸ در اختیار سازمان حفاظت از محیط زیست قرار گرفت. امروزه بخشی از این پارک با عنوان پارک جنگلی سرخه حصار شناخته می شود و میزبان کسانی است که می خواهند ساعاتی را به دور از روزمرگی ها و دغدغه ها بگذرانند و لحظات خوشی داشته باشند.

به خاطر مسیر آسفالته می توانید به راحتی در این پارک جنگلی گشت بزنید و لذت ببرید. مسیر دوچرخه سواری این پارک یکی از مسیرهای معروف در تهران است و علاقه مندان به این تفریح را به سوی خود می کشاند. از دیدنی های این پارک نیز می توان به آبنمای سنگی آن اشاره کرد و باشگاه پینت بال از جمله امکانات تفریحی آن به شمار می رود.

انتهای مطلب/آ.ع

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا