خواندنی

3 روش تهیه توت فرنگی خشک شده (چیپس توت فرنگی) + نحوه نگهداری چیپس توت فرنگی 

توت فرنگی از آن دسته میوه هایی است که به سرعت، خراب می شود. برای اینکه توت فرنگی را برای مدت طولانی تری نگهداری کنید می توانید، توت فرنگی خشک شده (چیپس توت فرنگی) تهیه کنید و برای چند ماه توت فرنگی داشته باشید.

به گزارش تجارت امروزر؛ شما با تهیه توت فرنگی خشک شده (چیپس توت فرنگی)، تا مدتها در خانه خود توت فرنگی ترد و خوشمزه دارید. اگر جز کسانی باشید که توت فرنگی دوست دارند، حتما از خوردن چیپس توت فرنگی لذت خواهید برد.

چرا توت فرنگی خشک شده (چیپس توت فرنگی) درست می کنیم؟

دلیل اصلی ما برای تهیه توت فرنگی خشک شده (چیپس توت فرنگی)، ماندگاری طولانی مدت در خانه است. شما زمانی که توت فرنگی میخرید، تا نوبت به خوردن آن می رسد معمولا توت فرنگی ها له و خراب شده اند. پس تنها روشی که با آن همیشه توت فرنگی ترد و تازه دارید، خشک کردن آن است. در ادامه آموزش خشک کردن توت فرنگی در هانه را داریم.

روش اول برای تهیه توت فرنگی خشک شده (چیپس توت فرنگی) در خشک کن

خشک کردن توت فرنگی در خشک کن

برای تهیه توت فرنگی خشک شده (چیپس توت فرنگی) شما به توت فرنگی های تازه، کاغذ روغنی و چاقوی تیز نیاز دارید. تهیه توت فرنگی خشک شده بسیار ساده است.

مرحله اول: توت فرنگی ها را بشویید و ساقه های آنها را بردارید. سپس آنها را به صورت نازک و یکنواخت برش دهید.

مرحله دوم: برش های توت فرنگی را روی یک سینی کاغذی قرار دهید. در این مرحله ما توت فرنگی را در خشک کن قرار می دهیم تا به خوبی میوه های ما خشک شوند.

مرحله سوم: در دمای ۱۳۵ درجه فارنهایت/۵۷ درجه سانتیگراد برای حدود ۱۰-۱۴ ساعت خشک کنید. زمان خشک شدن به تازه بودن توت فرنگی و ضخامت برش ها و همچنین سطح رطوبت کلی در خانه شما بستگی دارد.

شما بعد از آن توت فرنگی ها را خارج کرده و اجازه دهید تا در محیط خانه باقی بماند. حواستان باشد که کاملا خشک شوند.

روش دوم برای تهیه توت فرنگی خشک شده (چیپس توت فرنگی) در فر

تهیه توت فرنگی خشک شده (چیپس توت فرنگی) در فر

در روش دوم تهیه توت فرنگی خشک شده (چیپس توت فرنگی)، توت فرنگی ها را در پایین ترین حالت فر خشک کنید، این معمولا حدود ۱۷۰ درجه فارنهایت/۷۵ درجه سانتیگراد است. برای حدود ۴-۶ ساعت. مطمئن شوید که درب فر را با یک قاشق چوبی یا سایر ابزار ضد گرما باز بگذارید. مراقب آنها باشید، ما می خواهیم توت فرنگی خشک شود، نه پخته شود یا بسوزد.

اگر فر شما می تواند به ۱۳۵-۱۴۰of/57-60OC برسد، سپس آنها را برای حدود ۱۰-۱۴ ساعت خشک کنید (همانطور که در خشک کن انجام می دهید)  و پس از ۱۰دقیقه  بررسی کنید.

زمان بندی بستگی به ضخامت برش های توت فرنگی شما دارد، بنابراین اگر برش های کمی ضخیم تر یا نازک تر را برش دهید، حتما تنظیم کنید.

روش سوم برای تهیه توت فرنگی خشک شده (چیپس توت فرنگی) به روش سنتی

تهیه توت فرنگی خشک شده (چیپس توت فرنگی) به روش سنتی

نگران نباشید، اگر در خانه خود فر یا خشک کن ندارید، به راحتی می توانید توت فرنگی های خود را خشک کنید. کافی است توت فرنگی های برش داده شده را در کف سینی فلزی بچینید و روی پشت بام خود یا در بالکن جلوی نور خورشید قرار بدهید. معمولا حدود نصف روز برای کار لازم است تا خشک شوند.

البته حواستان باشد که برگ های سبز آن را از قبل جدا کنید و بعد برش بزنید. همچنین برای اینکه گرد و غباری روی توت فرنگی ها نشیند. می توانید یک طوری سفید را روی سینی بکشید و با خیالت راحت اجازه بدهید تا خشک شود.

نحوه نگهداری توت فرنگی خشک شده (چیپس توت فرنگی)

مانند بیشتر غذاهای نگهداری شده، توت فرنگی خشک شده یک راه عالی برای نگه داشتن میوه های تازه برای مدت طولانی تر است. این توت فرنگی ها ماه ها در یک ظرف در دمای اتاق نگهداری می شوند. فقط مطمئن شوید که آن را در یک مکان خنک و تاریک نگه دارید تا بافت ترد خود را حفظ کنند.

اجازه دهید قبل از انتقال آنها به یک ظرف کاملا خنک شوند. برای تازه و ترد نگه داشتن آنها، یک بار در روز ظرف خود را تکان دهید تا میوه نچسبد. همچنین باید مطمئن شوید که ظرف شما در دمای اتاق است و کاملا خشک است. رطوبت می تواند بافت آنها را خراب کند.

نکات مهم در تهیه توت فرنگی خشک شده (چیپس توت فرنگی)

آن را حتی نگه دارید: اگر برش های توت فرنگی شما اشکال و اندازه های مختلفی داشته باشند، با سرعت یکنواخت کم آب نمی شوند.

مراقب باشید: این به ویژه مهم است اگر یک دسته بزرگ باشد. مراقب باشید که ابتدا قطعات کوچکتر توت فرنگی خشک شوند؛ با چند ساعت باقی مانده، توت فرنگی ها را بررسی کنید و هر کدام را که سریعتر خشک می شوند را بردارید.

بدون فویل: آلومینیوم را کنار بگذارید! فویل جریان هوا را در یک خشک کن محدود می کند، بنابراین خشک شدن توت فرنگی بیشتر طول می کشد و ممکن است دستگاه دچار اختلال شود. به جای آن کاغذ برگی یا فرش سیلیکونی را انتخاب کنید.

فر را باز نگه دارید: اگر از فر استفاده می کنید، در را کمی باز نگه دارید. این به جریان هوا کمک می کند و اطمینان حاصل می کند که توت فرنگی شما به طور مساوی خشک می شود.

خنک نگه دارید: اجازه دهید توت فرنگی خشک شده شما قبل از لذت بردن یا ذخیره کردن آنها کاملا خنک شود. این باعث می شود آنها برای مدت طولانی تری ترد شوند.

انتهای مطلب/آ.ع

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا