اقتصاد خرد

ثبت شرکت و ثبت برند کم هزینه و فوری نیک پارس در سال جدید

فعالیت‌های تجاری و اداری معمولاً از شراکت و همکاری دو یا چند نفر شکل گرفته و گسترش پیدا می‌کنند. یکی از مهمترین موضوعات در مقوله تشکیل گروه به‌منظور انجام معامله‌ها و فعالیت‌های اقتصادی و تجاری، مشخص کردن مکانی به‌عنوان شرکت است. برای به رسمیت شناختن این مکان ما نیاز به ثبت شرکت داریم. در واقع ثبت شرکت و رسمی کردن فعالیت‌های تجاری، وجهه و اعتبار متفاوتی به آن مکان می‌بخشد.

ثبت شرکت چیست؟

زمانی که دو یا چند نفر در یک هدف با یکدیگر تفاهم داشته و شراکتی پایدار بین خود ایجاد می‌کنند، برای برخورداری از سهم و سودی برابر نیاز به ثبت مجموعه یا شرکت خواهند داشت. به همین جهت افراد با مراجعه به سازمان امور مالیاتی و دارایی شرکت خود را معرفی کرده و برای قانونی کردن آن اقدام می‌کنند. توجه داشته باشید که هر گروهی به منظور انجام فعالیت‌های گسترده تجاری و اقتصادی موظف به تاسیس شرکت یا برند خود هستند.

نکات مهم و ضروری جهت ثبت شرکت

  • برای تشکیل یک شرکت شما نیاز به یک یا چند شریک کاری دارید.
  • در این مسیر طرفین همکاری باید برای شروع این شراکت علاقه و رضایت خود را اعلام کنند.
  • سرمایه. یکی از مهمترین فاکتورها در این مبحث، تأمین سرمایه لازم است. تأمین و تهیه این سرمایه به‌صورت نقدی و غیر نقدی امکان‌پذیر خواهد بود.
  • ضرورت فعال بودن شرکا در معامله‌های تجاری.
  • برقراری عدالت در سود و زیان شرکت.

اهمیت ثبت شرکت

همان‌طور که اشاره کردیم یکی از مهمترین موارد ضرورت ثبت یک مجموعه، رسمی شدن آن است. در واقع تحقق این امر باعث می‌شود تا شرکت‌ها بدون هیچ محدودیتی با شرکت‌های تجاری دیگر بر سر فعالیت‌های مختلف اقتصادی، بازرگانی و… به توافق برسند. توجه داشته باشید که هیچ شرکتی حاضر به بستن قرارداد کاری با یک شخص نخواهد بود. به این ترتیب ضرورت تشکیل گروه و ثبت شرکت مشخص می‌شود.

ثبت شرکت و ثبت برند کم هزینه و فوری نیک پارس در سال جدید

یکی‌دیگر از موارد اهمیت این موضوع، عدم سوءاستفاده از نام و فعالیت شرکت است. این فرایند شرایطی را فراهم می‌کند تا افراد سودجو توانایی سوءاستفاده کردن از نام و نشان تجاری شما را نداشته باشند.

مراحل ثبت شرکت

امروزه با توسعه کسب و کارهای مختلف، افراد در زمینه‌هایی متفاوت به انجام اموری مفید مشغول هستند. شاید این سؤال برای شما پیش بیاید که برای به رسمیت شناختن یک مکان باید به کجا مراجعه کنیم. در حال حاضر مؤسسات مختلف در این زمینه راهنمایی مؤثر برای افرادی هستند که هیچ‌گونه آگاهی و اطلاعی از روند انجام این امور ندارند. همچنین بسیاری از افراد برای انجام این مراحل وقت کافی نداشته و ترجیح می‌دهند آن را به دست اشخاصی کاردان بسپارند.

برای درج اطلاعات فردی و حقوقی و مجوز انتخاب نام، شما موظف به پرداخت هزینه هستید. اولین مرحله در این روند تعیین نامی مناسب برای شرکت است که شرایط ویژه‌ای برای انتخاب نام نیز وجود دارد. در مرحله دوم مسئول پذیرش باید اطلاعات را درج کرده و تأییدیه پذیرش را به متقاضی ارجاع دهد. پس از این مرحله متقاضی می‌تواند برای نهایی کردن درخواست ثبت مجموعه یا شرکت خود اقدام کند.

مدارک لازم جهت ثبت شرکت

  • اظهارنامه و اساسنامه شرکت
  • صورت‌جلسه از رؤسا و اعضای هیئت‌مدیره
  • اصل شناسنامه و کارت ملی تمامی اعضای شرکت
  • اصل سند مالکیت
  • ارائه گواهی حساب بانکی شرکت
  • گواهی عدم سوءپیشینه
  • وکالت‌نامه امضاء شده
  • اصل قیم‌نامه و…

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد تاسیس و ثبت شرکت میتوانید به لینک زیر مراجعه کنید :

https://nikepars.com/ثبت-شرکت/

ثبت برند چیست؟

در دنیای وسیع کسب و کار، لوگو یا نشان تجاری به منظور معرفی یک مجموعه یا فعالیت اهمیت بسیاری دارد. تصور کنید شما کسب و کاری کوچک برای خود راه‌اندازی کرده‌اید. برای معرفی خود به دوستان، نزدیکان و اطرافیان نیاز به یک نشان یا تصویری خاص دارید تا در ذهن دیگران نقطه‌ای برجسته و روشن به جای بگذارید. برای طراحی و اجرایی کردن این نشان تجاری شما نیاز به ثبت آن دارید. در واقع با ثبت برند، نوع فعالیت و شرکت شما مشخص شده و به دیگران معرفی می‌شوید.

مراحل ثبت برند

قبل از هر چیز باید از این موضوع اطمینان حاصل کنید که لوگو یا نشان تجاری انتخابی شما قبلا استفاده نشده باشد. در قدم‌های ابتدایی شما نیاز به تأیید اظهارنامه نشان تجاری یا همان لوگوی خود دارید. برای این منظور باید به سایت مرکز مالکیت معنوی مراجعه کنید. حساب کاربری که در این وب‌سایت برای خود باز کرده‌اید باید به تأیید دفترخانه رسمی برسد. در نهایت نیز پس از دریافت تأییدیه و آپلود آن در سایت باید برای دریافت جوابیه متخصصان و کارشناسان در این زمینه، منتظر بمانید.

ثبت شرکت و ثبت برند کم هزینه و فوری نیک پارس در سال جدید

برای ثبت برند متقاضیان باید آن را در روزنامه‌ای رسمی به چاپ برسانند. چاپ شدن برند در روزنامه رسمی به این دلیل انجام می‌شود که اعتراض یا شکایتی جهت کپی بودن نشان تجاری صورت نگیرد. پس از یک ماه اگر هیچ اعتراضی در این خصوص انجام نشود، متقاضی برای چاپ آگهی دوم اقدام می‌کند. در نهایت پس از صدور سومین آگهی در روزنامه‌ای رسمی، شرایط لازم برای ثبت برند فراهم می‌شود.

مدارک لازم جهت ثبت برند

ارائه مدارک بر اساس وضعیت حقیقی و حقوقی اشخاص یا شرکت‌ها تکمیل می‌شود. در ادامه به مدارک لازم جهت به رسمیت شناخته شدن لوگو یا نشان تجاری اشخاص حقیقی اشاره می‌کنیم.

  • پروانه کسب یا اجازه‌نامه تولید
  • نام یا تصویر لوگو یا نشان تجاری
  • اصل شناسنامه، کارت ملی و کدپستی
  • ارائه کارت بازرگانی

 انجام ثبت برند

ثبت نشان تجاری نیز مراحل و شرایط مخصوصی دارد. همچنین برای این منظور شما نیاز به ارائه مدارکی دارید که بسیاری از افراد با عدم آگاهی نسبت به این مرحله موفق به ثبت نشان تجاری خود نمی‌شوند. مؤسسات و کارشناسان باتجربه در این زمینه به‌راحتی می‌توانند صفر تا صد مراحل ثبت برند، شرکت و ثبت تغییرات شرکت را برای متقاضیان انجام دهند. این مؤسسات نسبت به جمع‌آوری مدارک و انجام روند اداری این امور آشنایی و تجربه کافی داشته و در مدت زمانی کوتاه تمامی مراحل مربوطه را به سرانجام می‌رسانند.

اخذ رتبه و ثبت شرکت نیک پارس

یکی از موفق‌ترین وب‌سایت‌ها در این زمینه مجموعه نیک پارس https://nikepars.com است. در این وب‌سایت متقاضیان می‌توانند برای انجام مراحل مربوط به ثبت و تغییرات شرکت، رتبه‌بندی شرکت، مالکیت معنوی و… به کارشناسان این مجموعه مراجعه کنند. اگر قصد ثبت برند شخصی و تجاری خود را دارید، همین حالا به گروه نیک پارس اعتماد کرده و فرصت را از دست ندهید. این مجموعه با بیست خط ویژه با شماره تماس ۲۲۸۸۱۲۳۵-۰۲۱ با شما در ارتباط خواهد بود. با کلیک بر روی لینک وب‌سایت اخذ رتبه و ثبت شرکت نیک پارس می‌توانید از تمامی خدمات مفید این مجموعه بهره‌مند شوید.

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا