خواندنی

جرم‌ گیری ماشین لباسشویی پاکشوما

بوی بد ماشین لباسشویی پاکشوما، کاهش کیفیت شستشو، مسدود شدن فیلترها و لوله‌های لباسشویی، افزایش مصرف انرژی و … ؛ همه از مهم‌ترین عواملی هستند که نشان می‌دهند زمان جرم‌ گیری ماشین لباسشویی پاکشوما رسیده است و هر چه سریع‌تر باید آن را جرم‌گیری کنید. اگر دوست دارید بیشتر با عواملی که نشان‌دهنده زمان جرم‌گیری ماشین لباسشویی هستند آشنا شوید و بدانید که چطور باید این کار را انجام دهید تا جرم‌گیری این دستگاه از آسیب دیدن آن جلوگیری کرده و همچنین به افزایش طول عمر آن کمک کنید، ادامه این مطلب را دنبال کنید.

 علت جرم گرفتن ماشین لباسشویی پاکشوما چیست؟

همه لباسشویی‌ها پس از مدتی جرم می‌گیرند و ماشین لباسشویی پاکشوما نیز از این مسئله مستثنی نیست. البته علت جرم گرفتن ماشین لباسشویی به چندین و چند عامل بستگی دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

  • پایین بودن کیفیت آب

یکی از عواملی که موجب جرم گرفتن لباسشویی و درنتیجه جرم‌گیری ماشین لباسشویی پاکشوما می‌شود، پایین بودن کیفیت آب است. چراکه آب سخت دارای مقادیر بالایی از مواد معدنی مانند کلسیم و منیزیم می‌باشد که در قسمت‌های مختلف ماشین لباسشویی رسوب می‌کند.

  • دمای آب

دمای آب، عامل دیگری است که در جرم گرفتن لباسشویی، بی‌تاثیر نیست. چراکه استفاده مکرر از آب سرد برای شستشو می‌تواند باعث تجمع باکتری‌ها و کپک در لباسشویی شود، زیرا آب سرد به خوبی این میکروارگانیسم‌ها را از بین نمی‌برد.

  • مواد شوینده و نرم‌کننده‌ها

خود مواد شوینده و نرم‌کننده‌هایی که از آن‌ها استفاده می‌کنیم در جرم گرفتن لباسشویی بی‌تاثیر نیستند. استفاده بیش از حد از مواد شوینده و نرم کننده‌ها درنهایت پس از مدتی شما را مجبور به جرم‌گیری ماشین لباسشویی پاکشوما می‌کنند چراکه تجمع این مواد در قسمت‌های مختلف دستگاه موجب ایجاد جرم و کپک می‌شوند.

  • تخلیه نامناسب آب

گاهی اوقات وجود مشکلات فنی در لباسشویی مانند درست کار نکردن سیستم تخلیه ماشین لباسشویی می‌توانند موجب جرم گرفتن این دستگاه شوند. خرابی سیستم تخلیه لباسشویی می‌تواند موجب باقی ماندن آب در قسمت‌هایی از دستگاه شده و درنتیجه منجر به تجمع باکتری و کپک شود.

  • نگهداری نامناسب

و اما یکی دیگر از مهم‌ترین عواملی که منجر به رسوب زدایی ماشین لباسشویی پاکشوما می‌شود، نگهداری و استفاده نادرست از این دستگاه است. برای مثال زمانی که کار شستشوی لباس‌ها به پایان می‌رسد و لباس‌ها را از لباسشویی خارج می‌کنید باید درب آن را باز بگذارید تا دیگ لباسشویی خشک شود. عدم باز گذاشتن درب ماشین لباسشویی پس از استفاده، می‌تواند محیط مرطوبی ایجاد کند که بستر مناسبی برای رشد باکتری و کپک است.

جرم گرفتن لباسشویی پاکشوما موجب بروز چه مشکلاتی در این دستگاه می‌شود؟

جرم گرفتن ماشین لباسشویی می‌تواند منجر به مشکلات متعددی در عملکرد دستگاه شود، که شامل موارد زیر است:

  • کاهش کیفیت شستشوی لباس‌ها

جرم گرفتن لباسشویی جریان آب را کاهش داده و با کاهش جریان آب نیز کیفیت شستشوی لباس‌ها پایین می‌آید. به این معنا که لباس‌ها به خوبی تمیز نشده و مجددا باید برنامه شستشو لباسشویی را تکرار کنید. به همین دلیل توصیه می‌شود که برای جلوگیری از کاهش کیفیت شستشوی لباس‌ها، هر چند وقت یک بار پروسه جرم‌گیری ماشین لباسشویی پاکشوما را انجام دهید.

  • بروز مشکلات فنی

اگر رسوب‌زدایی لباسشویی پاکشوما را عقب بیاندازید و این دستگاه را جرم‌گیری نکنید، این احتمال وجود دارد که با تجمع رسوب‌ها به اجزای مکانیکی و الکتریکی لباسشویی آسیب برسد. و درنتیجه هزینه‌های زیادی را برای شما به دنبال داشته باشد. اگر لباسشویی شما هم به دلیل عدم جرم‌گیری این دستگاه دچار مشکلات فنی شده است به شما پیشنهاد می‌کنیم با نمایندگی تعمیر لباسشویی پاکشوما در کرج تماس بگیرید؛ تا تکنسین‌های این مرکز در آدرس مورد نظر حاضر شده و به عیب‌یابی و تعمیر لباسشویی شما بپردازند.

  • بوی نامطبوع

یکی از رایج‌ترین مشکلاتی که به دلیل جرم گرفتن ماشین لباسشویی به وجود می‌آید، بوی نامطبوع در لباسشویی و حتی روی لباس‌های شسته شده است. که به دلیل تجمع باکتری‌ها و کپک در اثر جرم گرفتگی این دستگاه بروز می‌کند. از این‌رو توصیه می‌شود جرم‌گیری ماشین لباسشویی پاکشوما را جدی بگیرید تا با چنین مشکلاتی مواجه نشوید.

  • به وجود آمدن لکه بر روی لباس‌ها

جرم و رسوب لباسشویی در طول چرخه‌های شستشو روی لباس‌ها باقی مانده و باعث می‌شود لکه‌هایی بر روی لباس‌ها به وجود آیند که البته ممکن است به راحتی پاک نشوند. بنابراین اگر شاهد به وجود آمدن لکه‌هایی بر روی لباس‌های شسته شده بودید، مطمئن باشید زمان جرم‌گیری ماشین لباسشویی پاکشوما رسیده است.

  • کاهش طول عمر دستگاه

در نهایت، تمامی مشکلاتی که به دلیل جرم گرفتن لباسشویی و از همه مهم‌تر عدم جرم‌گیری این دستگاه در زمان مناسب به وجود می‌آیند؛ منجر به کاهش طول عمر کلی ماشین لباسشویی می‌شوند و نیاز به تعویض زودهنگام دستگاه را افزایش می‌دهند.

جرم‌ گیری ماشین لباسشویی پاکشوما

رسوب زدایی لباسشویی پاکشوما، چه فوایدی برای این دستگاه دارد؟

جرم‌گیری ماشین لباسشویی پاکشوما به صورت منظم فواید زیادی برای این دستگاه دارد که در ادامه به برخی از مهم‌ترین آن‌ها اشاره کرده‌ایم:

  • افزایش کیفیت شستشوی لباس‌ها

از آن‌جایی که جرم‌گیری لباسشویی پاکشوما موجب از بین رفتن رسوبات و جرم‌ها می‌شود، بنابراین جریان آب بهبود یافته و لباس‌ها به طور موثرتری شسته می‌شوند. درنتیجه کیفیت شستشوی لباس‌ها افزایش پیدا می‌کند و نیازی به اجرای مجدد برنامه شستشوی لباسشویی نیست.

  • افزایش طول عمر لباسشویی

با جلوگیری از تجمع جرم و رسوب، اجزای مکانیکی و الکتریکی دستگاه کمتر دچار فرسایش می‌شوند، در نتیجه عمر مفید ماشین لباسشویی افزایش می‌یابد. بنابراین اگر شما هم علاقه‌ای به خرید لباسشویی پس از مدتی کوتاه ندارید، بهتر است جرم‌گیری ماشین لباسشویی پاکشوما را به صورت منظم انجام دهید.

  • کاهش مصرف انرژی

زمانی که لباسشویی هیچ جرمی نداشته باشد کارآیی بالاتری دارد چراکه کمتر برای انجام کارهایی مانند گرم کردن آب تلاش می‌کند، بنابراین کمتر انرژی مصرف می‌کند. از این‌رو مجبور نیستید هزینه زیادی را برای برق و آب پرداخت کنید.

  • کاهش هزینه‌های تعمیر و نگهداری

جرم‌گیری ماشین لباسشویی پاکشوما به طور منظم از خرابی‌ها و تعمیرات گران‌قیمت این دستگاه جلوگیری می‌کند، زیرا احتمال خرابی اجزای داخلی آن به صورت چشم‌گیری کاهش می‌یابد.

  • بو نگرفتن لباس‌ها و ماشین لباسشویی

یکی از مهم‌ترین فوایدی که رسوب‌زدایی لباسشویی پاکشوما به دنبال دارد این است که کپک و باکتری‌های داخل این دستگاه از بین رفته و بوی نامطبوع از بین برود. درنتیجه نه لباسشویی و نه لباس‌های شسته شده، هیچ‌کدام بوی نامطبوع نمی‌دهند. از همه مهم‌تر اینکه هیچ لکه‌ای بر روی لباس‌ها خودنمایی نمی‌کند.

بهترین زمان برای جرم‌ گیری ماشین لباسشویی پاکشوما چه زمانی است؟

اگر از لباسشویی پاکشوما به صورت منظم و روزانه استفاده می‌کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که این دستگاه را هر ۳ یا ۶ ماه جرم‌گیری کنید. از طرفی اگر نشانه‌های جرم‌ گرفتن لباسشویی را که در این مطلب به آن‌ها اشاره کردیم، مشاهده کردید هر چه سریع‌تر این دستگاه را جرم‌گیری کنید تا از مشکلات ناشی از عدم جرم‌گیری ماشین لباسشویی پاکشوما خلاص شوید.

چگونه می‌توان لباسشویی پاکشوما را جرم‌گیری کرد؟

برای جرم‌گیری ماشین لباسشویی پاکشوما می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • از سرکه و جوش شیرین استفاده کنید

یکی از روش‌های جرم‌گیری لباسشویی پاکشوما با موادی مانند سرکه و جوش شیرین است که در هر خانه‌ای پیدا می‌شود. برای جرم‌گیری این دستگاه با سرکه ابتدا باید نصف یا یک لیوان سرکه سفید را درون محفظه مایع لباسشویی بریزید و اجازه دهید یک بار برنامه شستشوی لباسشویی اجرا شود. پس از پایان آن یک بار دیگر مقداری جوش شیرین را درون محفظه پودر لباسشویی بریزید و برنامه شستشوی این دستگاه را بار دیگر اجرا کنید. به همین راحتی می‌توانید لباسشویی خود را جرم‌گیری کنید.

  • از پودر یا قرص جرم‌گیر استفاده کنید

شما می‌توانید به جای استفاده از سرکه یا جوش شیرین برای جرم‌ گیری لباسشویی پاکشوما از پودر جرم‌گیر ماشین لباسشویی پاکشوما یا قرص جرم‌گیر این دستگاه استفاده کنید. استفاده از این مواد شیمیایی برای جرم‌گیری ماشین لباسشویی پاکشوما، بسیار راحت بوده و براساس دستوراتی است که بر روی بسته‌بندی آن‌ها توضیح داده شده.

  • واشر درب و فیلتر لباسشویی را تمیز کنید

پس از اینکه با استفاده از سرکه و جوش شیرین یا با استفاده از پودر و قرص جرم‌‌گیر، پروسه جرم‌ گیری ماشین لباسشویی پاکشوما را انجام دادید؛ بهتر است با یک دستمال آغشته به سرکه واشر درب و فیلتر لباسشویی را نیز تمیز کنید تا هیچ جرم و آلودگی باقی نماند.

  • دیگ لباسشویی و درب آن را خشک کنید

در پایان نیز فراموش نکنید که با یک دستمال خشک دیگ لباسشویی و درب آن را کاملا خشک کنید و سپس درب لباسشویی را ببندید؛ تا باز هم با مشکل بروز کپک و بوی نامطبوع در لباسشویی مواجه نشوید. البته می‌توانید با باز گذاشتن درب لباسشویی نیز به خشک شدن دیگ آن نیز کمک کنید. بنابراین فراموش نکنید که پس از پروسه جرم‌گیری لباسشویی پاکشوما، برای بستن درب آن عجله نکنید و اجازه دهید تا کاملا خشک شود.

علت جرم گرفتن لباسشویی و مشکلاتی که در پی دارد، فواید جرم‌ گیری ماشین لباسشویی پاکشوما و بهترین زمان برای انجام این کار و همچنین آموزش نحوه رسوب‌زدایی لباسشویی پاکشوما؛ همه و همه از مواردی بودند که در این مطلب به آن‌ها اشاره کردیم تا شما را از اهمیت جرم‌گیری لباسشویی به صورت دوره‌ای و منظم باخبر کنیم. امیدواریم با درک اهمیت جرم‌گیری این دستگاه در بازه‌های زمانی منظم، بتوانید هزینه‌های تعمیر و نگهداری ماشین لباسشویی را کاهش داده و طول عمر این دستگاه را نیز افزایش دهید.

جرم‌ گیری ماشین لباسشویی پاکشوما

 

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا