رمز ارز

چگونه بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی را انتخاب کنیم؟

از سال ۱۳۹۶، تعداد پلتفرم‌های معاملاتی در ایران به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش یافته است، که عمدتاً روی بازار ارزهای دیجیتال تمرکز دارند. با گذشت زمان و رشد صرافی‌ ارز دیجیتال ایرانی در ایران، سوالی که در ذهن بسیاری از کاربران ایرانی مطرح شده است این است که کدام یک از این صرافی‌های دیجیتال بهترین خدمات را ارائه می‌دهند.

شاید برایتان جالب باشد که بیشتر این صرافی‌ها توسط دانشجویان برتر دانشگاه‌های معتبر ایران راه‌اندازی شده‌اند.در این مطلب از آکادمی استاد ترید، چهار مورد از بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی بهمراه ویژگی های آنها را معرفی می‌کنیم.

چگونه بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی را انتخاب کنیم؟

 ویژگی‎های بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی

پیش از اینکه به معرفی چهار مورد از بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی بپردازیم، لازم است که به مجموعه‌ای از معیارهای مهم برای انتخاب یک صرافی دیجیتال توجه داشته باشید. این معیارها شامل: داشتن تعداد کاربران بالا، حجم معاملات روزانه زیاد، پشتیبانی از تعداد زیادی از جفت ارزها، داشتن کارمزد مناسب، ارائه اپلیکیشن موبایل برای هر دو سیستم عامل اندروید و iOS، داشتن سطح امنیت بالا و در نهایت، ارائه خدمات پشتیبانی ۲۴ ساعته برای کاربران می‌باشد.

همه‌ی ویژگی‌های مطرح شده در انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی نقش پررنگی دارند. با این حال، کسب اطلاعات کامل درباره یک پلتفرم معاملاتی کار ساده‌ای نیست. با جمع‌آوری اطلاعاتی مانند حجم معاملات روزانه و تعداد کاربران، می‌توانید تصمیم بهینه‌تری در انتخاب صرافی مناسب ارز دیجیتال بگیرید.

۴ مورد از بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی

حالا که با پارامترهای مهم برای انتخاب یک صرافی دیجیتال آشنا شدید، قصد داریم چهار تا از بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی را معرفی کنیم. تلاش ما این است تا اطلاعات دقیق و به‌روز در مورد پلتفرم‌های معاملاتی رمزارز در ایران را برای شما فراهم کنیم، تا شما بتوانید با استفاده از این اطلاعات، بهترین تصمیم را در انتخاب صرافی مناسب کریپتوکارنسی بگیرید.

همچنین اگر به دنبال آموزش حضوری ازر دیجیتال در اصفهان هستید آکادمی استاد ترید با برگزاری دوره های حضوری آموزش ارز دیجیتال در اصفهان از صفر تا صد این بازار بزرگ مالی را به شما علاقه مندان آموزش می‌دهد.

۱. صرافی نوبیتکس

نوبیتکس، با داشتن بیش از چهار میلیون کاربر فعال، به عنوان یکی از بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی در بازار رمزارزها شناخته می‌شود. آمار نشان می‌دهد که تقریباً چهار در ده از ایرانیان فعال در بازار رمزارزها، کاربر نوبیتکس هستند، که این نشان‌دهنده محبوبیت بالای این پلتفرم است.

در نوبیتکس، شما می‌توانید ارزهای دیجیتال را با ریال یا تتر (USDT) خرید و فروش کنید. همچنین، اپلیکیشن موبایل نوبیتکس برای هر دو سیستم عامل اندروید و iOS قابل دسترسی است. این صرافی تدابیر امنیتی قابل توجهی را برای حفاظت از حساب کاربران اعمال کرده است، به طور مثال، دارایی‌های کاربران در کیف پول سرد نگهداری می‌شوند تا در برابر احتمال هرگونه خطر امنیتی محافظت شوند.

برخی از مزایای این صرافی معتبر عبارتند از: فرآیند احراز هویت نسبتاً ساده، داشتن اپلیکیشن موبایل برای هر دو سیستم عامل اندروید و iOS، امکان ایجاد حساب جداگانه با کارمزد خاص برای شرکت‌ها، پشتیبانی از تعداد زیادی از ارزها و ارائه تخفیف در کارمزد با استفاده از کد دعوت. اما یکی از معایب آن، کارمزد بالای معاملات است.

۲.صرافی آبان تتر

آبان تتر، با بیش از ۳۱۰ نوع ارز برای معامله، به عنوان یکی از بهترین صرافی‌ ارز دیجیتال ایرانی شناخته می‌شود. این صرافی امکان انتقال ارزهای دیجیتال بین کاربران صرافی خود را بدون پرداخت کارمزد ارائه می‌دهد، که به کاهش هزینه‌های انتقال داخلی شما کمک می‌کند.

اطلاعات درستی درباره حجم معاملات این صرافی در دسترس نیست، اما می‌دانیم که درحدود ششصد هزار حساب کاربری فعال در این صرافی فعالیت می‌کنند.

برخی از مزایای آبان تتر عبارتند از: پشتیبانی از بیش از سیصد ارز مختلف، ارائه قیمت مناسب نسبت به سایر صرافی‌ها، پشتیبانی ۲۴ ساعته در تمام روزهای هفته، فرآیند احراز هویت ساده و امنیت بالای این پلتفرم.

۳. صرافی بیت پین

بیت پین، یکی از بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی است که در سال ۱۳۹۹ تاسیس و شروع به کار کرد. این صرافی با هدف ایجاد یک بستر امن برای معاملات رمزارزی کاربران ایرانی فعالیت می‌کند. بیت پین نتیجه تلاش‌های شرکت سنا ایمن مبادله است که در زمینه‌های مختلفی از جمله فناوری اطلاعات و ارتباطات، مدیریت مالی و سرمایه‌گذاری و حقوقی فعالیت می‌کند.

بیت پین با ارائه خدمات متنوع ، مزیت های زیادی را برای تمام کاربران خود ایجاد کرده،که شامل پشتیبانی از سیستم عامل‌های اندروید و iOS و نسخه وب، پشتیبانی ۲۴ ساعته در تمام روزهای هفته، امکان معامله بیش از ۲۰۰ ارز مطرح بازار، امکان ثبت سفارش های شرطی با تعیین حد ضرر و حد سود، امکان تنظیم آلارم برای تغییرات قیمت‌ها و همچنین ایجاد کارت هدیه ارز دیجیتال بدون کارمزد است.

۴. صرافی تبدیل

تبدیل، یکی از صرافی‌های برتر ایران در زمینه ارزهای دیجیتال است که با استفاده از ابزارهای پیشرفته خود برای مدیریت ریسک و ثبت سفارشات خرید و فروش، در میان کاربران شناخته شده است. با اینکه اطلاعات دقیق درباره تعداد کاربران فعال و حجم معاملات تبدیل در دسترس نیست، اما بر اساس تحلیل‌ها، پس از نوبیتکس، بیشترین کاربران ایرانی بازار رمزارزها در صرافی ارز دیجیتال تبدیل فعالیت می‌کنند.

اپلیکیشن موبایل این صرافی برای استفاده کاربران وجود دارد. تیم پشتیبانی این صرافی همیشه آماده است تا به سوالات و مشکلات کاربران پاسخ دهد. در این صرافی، ارزهای دیجیتال را می‌توان در دو بازار تومان و تتر خرید و فروش کرد. همچنین، در حال حاضر بیش از ۲۰۰ نوع ارز دیجیتال در این صرافی قابل معامله هستند.

اهمیت احراز هویت

احراز هویت کاربران در صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی یکی از مراحل مهم ثبت نام است. این کار برای افزایش امنیت و جلوگیری از معاملات غیرقانونی و پول‌شویی انجام می‌شود.

کاربرانی که احراز هویت کامل انجام داده‌اند، از امکانات بیشتری برخوردار می‌شوند و محدودیت‌هایی مانند حجم معامله و میزان برداشت روزانه کاهش می‌یابد. کاربران ایرانی به دلیل محدودیت‌ها نمی‌توانند در صرافی‌های خارجی با مدارک خود احراز هویت کنند.

اما کاربران بدون احراز هویت فقط می‌توانند از معاملات اسپات صرافی‌های خارجی استفاده کنند. اگر مایل باشید، می‌توانید در صرافی‌های ایرانی به راحتی احراز هویت کنید تا حساب شما در چند ساعت یا حداکثر چند روز تأیید شود.

چگونه بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی را انتخاب کنیم؟

دریافت کارمزد در صرافی‌ ها

بهترین صرافی های ارز دیجیتال ایرانی معمولاً کارمزد معاملاتی خود را بر اساس درصد ثابتی از مقدار کوین معامله شده تعیین می‌کنند. این کارمزد از هر دو طرف معامله، یعنی خریدار و فروشنده، دریافت می‌شود و ممکن است بین آن‌ها تفاوت وجود داشته باشد.

صرافی‌های ارز دیجیتال به طور کلی الگوریتم محاسبه کارمزد خود را طوری طراحی می‌کنند که کاربران را به انجام معاملات با حجم بیشتر ترغیب کند. به عبارتی، کاربر هرچه معامله بزرگتری انجام دهد، کارمزد کمتری پرداخت می‌کند. در نهایت، میانگین کارمزد در صرافی‌های پرطرفدار بین ۰.۲ تا ۰.۴ درصد تغییر می‌کند.

کلام آخر

پس از معرفی بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی، لازم است بدانید که با وجود گذشت چند سال از شروع فعالیت بازار کریپتوکارنسی در ایران، هنوز قوانین رسمی برای سرمایه‌گذاری، خرید و فروش ارزهای دیجیتال وجود ندارد.

با این حال، برای معامله ارزهای دیجیتال قوانینی وضع نشده است وبه عنوان جرم تلقی نمی‌شود و افراد می‌توانند به خرید و فروش ارزهای دیجیتال بپردازند.

همچنین، پلیس فتا اعلام کرده که صرافی‌های دیجیتالی ایرانی باید فرایند احراز هویت و تأیید هویت کاربران خود را انجام دهند. بنابراین، در صورتی که کاربری در معاملات دیجیتال فعالیت غیرقانونی انجام دهد، پلیس می‌تواند پرونده را دنبال کند.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا