سکه و طلا

بهترین نوع سرمایه گذاری در طلا در شرایط تورم!

در شرایط اقتصادی حال حاضر کشور، بسیاری از افراد به دنبال راهی هستند تا بتوانند ارزش سرمایه خود را حفظ کنند. سرمایه گذاری در طلا از جمله روش های سرمایه گذاری ایمن و پرسود محسوب می‌شود که از گذشته مورد توجه سرمایه گذاران قرار داشته است. ورود به بازار طلا و سرمایه گذاری روی این فلز گرانبها روش ها اصول خاص خود را دارد و هر کسی نمی‌تواند به راحتی در این بازار سرمایه گذاری کند!

البته علاوه بر نکات گفته شده باید به یاد داشته باشید که روش های مختلفی برای سرمایه گذاری روی طلا وجود دارند و شما باید با مزایا و معایب هر کدام از این روش های سرمایه گذاری آشنا شوید تا در انتها بتوانید بهترین روش سرمایه گذاری را برای خود انتخاب کنید.

در ادامه این مطلب قصد داریم تا شما را به روش های مختلف سرمایه گذاری روی طلا آشنا کنیم و مزایا و معایب هر کدام از این روش ها را مورد بررسی قرار دهیم. پس اگر می‌خواهید بهترین روش سرمایه گذاری را برای خود انتخاب کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

چرا سرمایه گذاری روی طلا مناسب است؟

امروزه وجود تورم و افزایش مداوم قیمت ها باعث شده است که افراد نسبت به سرمایه گذاری در بازار طلا، ترغیب شوند. دلایل زیادی در خصوص اهمیت سرمایه گذاری روی طلا وجود دارند که در ادامه برخی از مهم ترین آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم؛

  1. سرمایه گذاری روی طلا در بلند مدت می‌تواند سود زیادی داشته باشد و ارزش اصلی سرمایه شما را حفظ کند.
  2. یکی از مهم ترین دلایلی که اکثر اقتصاددانان، طلا را به عنوان یکی از بهترین روش های سرمایه گذاری معرفی می‌کنند، امنیت بالای آن در برابر تورم است! در دوره ای که تورم بر کشور حاکم است، ارزش سهام بورس افت می‌کنند ولی قیمت طلا بدون تغییر خاصی باقی می‌ماند. البته به یاد داشته باشید که در دوره ای که تورم طبیعی است، طلا به اندازه بازار سهام سود آور نیست!
  3. طلا نسبت به روش های دیگر سرمایه گذاری قدرت نقد شوندگی بالایی دارد.

در حال حاضر روش های زیادی برای سرمایه گذاری روی طلا وجود دارند که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند و به دو دسته کلی سرمایه گذاری فیزیک طلا و سرمایه گذاری غیر فیزیکی طلا تقسیم می‌شوند. شما باید براساس بودجه خود، یکی از این روش های سرمایه گذاری را انتخاب کرده و روی طلا سرمایه گذاری کنید.

روش های سرمایه گذاری فیزیکی طلا

همانطور که گفته شد، سرمایه گذاری روی سکه و طلا از گذشته تا کنون به عنوان یکی از متداولی ترین روش های سرمایه گذاری شناخته می‌شود. البته این روش سرمایه گذاری اصول و قواعد خود را دارد و از این رو به شما پیشنهاد می‌کنیم که برای آشنایی کامل با اصول سرمایه گذاری روی طلا در دوره آموزش سرمایه گذاری در طلا حتما شرکت کنید.

سرمایه گذاری در طلای زینتی

شما می‌توانید با خرید طلای زینتی علاوه بر استفاده شخصی، ارزش سرمایه و پول خود را در طولانی مدت حفظ کنید. ولی این روش سرمایه گذاری هزینه های مازاد مانند سود طلافروش، مالیات، وزن سنگ های غیر اصل و…. را بر ارزش واقعی طلا نیز برای شما ایجاد می‌کند. از این رو باید گفت که خرید و سرمایه گذاری روی طلای زینتی در کوتاه مدت به هیچ عنوان روش مناسبی نیست!

مزایای سرمایه گذاری روی طلای زینتی

  1. امکان استفاده شخصی از طلا
  2. عدم محدودیت برای خرید طلا زینتی
  3. حفظ ارزش پول در دراز مدت

معایب سرمایه گذاری روی طلای زینتی

  1. اضافه شدن هزینه های مازاد روی طلا
  2. کسر هزینه های اضافه شده در هنگام فروش
  3. بازده و سود کم در کوتاه مدت

بهترین نوع سرمایه گذاری در طلا در شرایط تورم!

سرمایه گذاری روی طلای دست دوم

طلای دست دوم که معمولا به آن طلای بدون اجرت نیز گفته می‌شود، یکی دیگر از روش های سرمایه گذاری محسوب می‌شود که می‌تواند به حفظ ارزش سرمایه شما کمک کند. طلای دست دوم در واقع به طلایی گفته می‌شود که توسط مصرف کننده فروخته شده و توسط مغازه دار خریداری شده است و دوباره به شخصی دیگری فروخته می‌شود. در طی سال های اخیر خرید و فروش طلای دست دوم در کشور افزایش یافته است.

مزایای سرمایه گذاری روی طلا دست دوم

  1. بدون اجرت و هزینه اضافی
  2. عدم حدودیت در خرید و سرمایه گذاری روی طلای دست دوم
  3. امکان استفاده شخصی و زینتی

معایب سرمایه گذاری روی طلا دست دوم

  1. احتمال تقلب در طلای دست دوم بالا است.
  2. فروش طلای دست دوم معمولا با عیار پایین انجام میشود.

به طور کلی باید گفت از آنجایی که احتمال فروش طلای دست دوم به صورت تقلبی بالا است، به شما پیشنهاد می‌کنیم برای کسب اطلاعات تخصصی در خصوص روش خرید و سرمایه گذاری طلا در دوره آموزش سرمایه گذاری روی طلا سایت ذهن بیدار حتما شرکت کنید.

روش های سرمایه گذاری غیرفیزیکی طلا

همچنین روش های دیگری نیز برای سرمایه گذاری روی طلا وجود دارند که به سرمایه گذاری غیرفیزیک طلا شناخته می‌شوند. در این روش سرمایه گذاری افراد باید با بازار های مالی و بورس آشنایی نسبی داشته باشند. در ادامه برخی از این روش های سرمایه گذاری را به شما معرفی می‌کنیم.

گواهی سپرده سکه در بازار بورس

خرید سکه در بازار بورس یکی از روش های غیرفیزیکی سرمایه گذاری روی طلا محسوب می‌شود که از طریق خرید گواهی سپرده امکان پذیر است. در این روش فرد باید معادل یک سکه یا حداقل ۱۰ سهم را خریداری کند. با خرید گواهی سکه شما می‌توانید به راحتی سکه خود را هر زمان که خواستید تحویل بگیرید.

مزایای سرمایه گذاری در گواهی سپرده سکه در بازار بورس

  1. ارزان تر بودن قیمت سکه در بازار بورس نسبت به قیمت آن در بازار های مالی
  2. گواهی سپرده از مالیات معاف است.
  3. عدم نیاز به نگهداری سکه به صورت فیزیک
  4. پرداخت کارمز پایین برای انجام معاملات در بورس

معایب سرمایه گذاری در گواهی سپرده سکه در بازار بورس

  1. در صورت نگهداری گواهی سپرده شما باید هزینه انبارداری را نیز پرداخت کنید.
  2. خرید سکه در بازار بورس دارای کارمزد میباشد.

بهترین نوع سرمایه گذاری در طلا در شرایط تورم!

صندوق های سرمایه گذاری طلا

در حال حاضر صندوق های سرمایه گذاری طلا به عنوان یکی از بهترین و پرسود ترین روش های سرمایه گذاری محسوب می‌شوند. این صندوق در واقع نوعی صندوق سرمایه گذاری و قابل معامله در بورس محسوب می‌شوند که حداقل ۷۰ درصد از دارایی های صندوق را روی گواهی سپرده سکه طلا و در بیشترین حالت ۲۰ درصد از دارایی ها را نیز روی اوراق مبتنی بر سکه طلا سرمایه گذاری می‌کنند. برای اینکه بتوانید در این صندوق های سرمایه گذاری کنید شما باید کد بورسی داشته باشید. همچنین میزان سود و بازده در این صندوق سرمایه گذاری نیز به قیمت دلار و همچنین قیمت اونس جهانی طلا بستگی دارد.

مزایای سرمایه گذاری در صندوق های سرمایه گذاری طلا

  1. عدم نیاز به نگهداری طلا به صورت فیزیکی
  2. کارمزد معاملیات بسیار کمتر از روش های فیزیک خرید طلا
  3. امکان سرمایه گذاری روی طلا حتی با سرمایه ناچیز و کم
  4. میزان نقدشوندگی بسیار بالا
  5. قابلیت فروش در مقدار دلخواه و کم

معایب سرمایه گذاری در صندوق های سرمایه گذاری طلا

  1. سود کمتر نسبت به سرمایه گذاری روی طلا به صورت فیزیکی
  2. کارمزد صندوق های سرمایه گذاری طلا بورس

البته به یاد داشته باشید که برای اینکه بتوانید در این بازار های مالی سود مناسبی کسب کنید و درآمد خود را به طور اصولی سرمایه گذاری کنید، لازم است هوش مالی خود را تقویت کنید. از این رو به شما پیشنهاد می‌کنیم که حتما در دوره آموزش هوش مالی شرکت کنید.

سخن پایانی

در این مطلب سعی شد تا به طور مختصر و کامل برخی از سوالاتی مانند برای سرمایه گذاری روی طلا چه بخرم؟ بهترین روش برای سرمایه گذاری روی طلا کدام است و… پاسخ داده شود. این موضوع به شما بستگی دارد که با بررسی معایب و مزایای هر کدام از روش های سرمایه گذاری و همچنین میزان بودجه ای که برای اینکار دارید، بهترین روش سرمایه گذاری مخصوص خود را انتخاب کنید!

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا