سکه و طلا

وام‌های طلا شرکتی چگونه هستند؟

شما این وام را می‌توانید از طریق بانک‌های مختلف موجود در کشور و البته شرکت‌های خصوصی دریافت کنید. دلیل شرکتی خطاب کردن وام مورد نظر همین موضوع است. دقت داشته باشید که گرفتن این وام از بانک، اعتبار و امنیت بیشتری برای شما خواهد داشت ا

وام طلا که به عنوان وام طلا شرکتی هم شناخته می‌شود، فرصت خوبی برای افرادی است که می‌خواهند بدون گذراندن مراحل پیچیده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن تسهیلات دریافت کنند. شاید برای شما این سوال ایجاد شود که چرا به وام طلا، شرکتی می‌گویند.

شما این وام را می‌توانید از طریق بانک‌های مختلف موجود در کشور و البته شرکت‌های خصوصی دریافت کنید. دلیل شرکتی خطاب کردن وام مورد نظر همین موضوع است. دقت داشته باشید که گرفتن این وام از بانک، اعتبار و امنیت بیشتری برای شما خواهد داشت ا

ما نکته مهم این است که مبلغ آن در شرکت‌ها، بسیار بیشتر از بانک است و به همین دلیل گزینه شرکت، جذاب‌تر به نظر می‌رسد. در هر صورت این شما هستید که باید انتخاب کنید وام‌های طلا را از شرکت‌های خصوصی دریافت کنید یا برای به دست آوردن آن مثل اکثر تسهیلات دیگر به سراغ بانک بروید

چرا وام طلا مورد استقبال واقع شده است؟

وام طلا در حقیقت ریشه تاریخی دارد و فقط در سال‌های اخیر رواج پیدا نکرده است. در گذشته و قبل از آن که سیستم منظم بانکداری در کشور‌ها رواج پیدا کند، طلا بهترین گزینه برای پس انداز مردم بوده است. به همین دلیل بسیاری از افراد برای اینکه سرمایه خودشان را از بین نبرند روی طلا سرمایه گذاری می‌کرده‌اند.

در همان زمان امکان به ضمانت سپردن طلا و وام گرفتن از طریق آن وجود داشته است. البته نحوه گرفتن وام به این شکل بوده است که مردم طلای خودشان را به عنوان ضمانت به افراد قابل اعتماد می‌دادند و در مقابل آن مبلغی را تحت عنوان قرض دریافت می‌کردند.

برخی از وام دهندگان در قبال وجهی که به صاحب طلا پرداخت می‌کردند، سود مطالبه می‌نمودند و برخی دیگر آن را هم نمی‌خواستند. در جهان امروزی هم با سیستم منظم بانکداری بسیاری از انسان‌ها با توجه به شرایطی که دارند روی به وام‌های کلان می‌آورند.

ویژگی مثبت این وام این است که شما سرمایه خودتان را حفظ می‌کنید و ارزش آن را پایین می‌آورید و در مقابل، نیاز ضروری خودتان را برطرف می‌سازید. سپردن طلا به عنوان وام هم مشکل اضطراری شما را برطرف می‌کند، هم شما سرمایه ارزشمند خودتان را از دست نمی‌دهید و هم شرکت و بانک‌ها ‌می‌توانند از طریق طلایی که شما ضمانت داده‌اید درآمدزایی خودشان را ادامه دهند.

وام‌های طلا شرکتی چگونه هستند؟

مزایای گرفتن تسهیلات با ضمانت گذاشتن طلا

در مورد اهمیت دریافت وام طلا چند نکته را در بخش‌های قبلی بیان کردیم. اما مزایای دریافت این وام بسیار بیشتر از این چند مورد است. مهمترین مزایایی که وام روی طلا می‌تواند برای شما داشته باشد عبارتند از:

  • سریع: یکی از مزایای مهم دریافت وام با ضمانت گذاشتن جواهراتی مثل طلا، سرعت دریافت تسهیلات است. در روش‌های دیگر شما زمان زیادی برای دریافت یک وام باید صرف کنید اما در این روش حتی در کمتر از یک روز هم می‌توانید وام بگیرید. گرفتن این وام در شرایط اضطراری برای برطرف کردن مشکلات و حتی انجام فعالیت‌های تجاری بسیار مناسب است.
  • ضامن: با ضمانت گذاشتن طلا برای دریافت تسهیلات، عملاً نیازی به پیدا کردن ضامن هم نخواهید داشت. پیدا کردن ضامن معمولاً برای افرادی که دنبال وام هستند همیشه دردسر بزرگی بوده اما با این روش این دردسر هم از اثر راه شما برداشته می‌شود.
  • حفظ سرمایه: اگر شما بخواهید با سپرده گذاری در بانک از روی پول خودتان وام بگیرید، باید این انتظار را داشته باشید که هنگام تسویه وام و برداشت سپرده، بخشی از ارزش آن را از دست داده باشید. اما زمانی که طلا را به عنوان ضمانت در اختیار بانک قرار می‌دهید، این اطمینان را دارید که ارزش سرمایه خود را حفظ کرده‎اید.

شرایط دریافت وام با طلا از بانک چگونه است؟

هر کدام از بانک‌ها بر اساس قوانینی که دارند شرایط متفاوتی را برای اعطای وام طلا به مردم در نظر می‌گیرند. نمی‌توانیم به صورت کلی بگوییم که شرایط دریافت این وام از تمام بانک‌ها یا شرکت‌های خصوصی چگونه است. به همین دلیل بهتر است شرایط هر کدام از این بانک‌ها و شرکت‌ها را به صورت مجزا با هم مورد بررسی قرار دهیم و از وضعیت آنها اطلاعات بهتری کسب کنیم. در ادامه در مورد شرایط هر کدام از بانک‌ها برای اعطای این وام، نکاتی را بیان خواهیم کرد.

وام‌های طلا شرکتی چگونه هستند؟

شرایط بانک کارگشایی برای اعطای وام طلا چیست؟

دریافت وام طلا از بانک کارگشایی مثل این است که بخواهید از بانک ملی این وام را دریافت کنید. بانک کارگشایی در واقع زیر مجموعه بانک ملی برای پرداخت وام‌های طلا است. برای دریافت وام از طریق بانک کارگشایی شما دو مسیر پیش روی خودتان دارید. در مسیر اول می‌توانید به سراغ وام قرض الحسنه بروید. وام قرض الحسنه حداکثر ۵ میلیون تومان است و به اندازه آن بانک کارگشایی از شما طلا به عنوان ضمانت دریافت می‌کند. بازپرداخت این وام به صورت یک ساله است و در پایان سال شما باید تمام مبلغ را به بانک برگردانید. در وام قرض الحسنه نرخ سود ۴ درصد می‌باشد. البته اگر بانک از شما مبلغی برای حفاظت از سرمایه‌ای که به ضمانت می‌گذارید درخواست کرد زیاد تعجب نکنید.

این پول به عنوان حق الحفاظه از شما دریافت می‌شود. در مسیر دوم می‌توانید از وام جعاله استفاده کنید. میزان تسهیلات در این روش ۲۰ میلیون تومان است که طبیعتاً باید به اندازه آن طلا یا جواهرات به عنوان ضمانت در اختیار بانک کارگشایی قرار دهید. نرخ سود و حق الحفاظه وام جعاله از وام قرض الحسنه بسیار بیشتر است. شما برای این وام باید ۲۳ درصد سود پرداخت کنید. توجه داشته باشید که در برخی از شهرستان‌ها، بانک کارگشایی در شعب اصلی بانک ملی، باجه دارد. در واقع اگر در شهر شما بانک کارگشایی وجود نداشت، به بانک ملی بروید و از آن طریق به دنبال باجه کارگشایی باشید.

بانک رسالت وام با ضمانت طلا را چگونه پرداخت می‌کند؟

با وجود اینکه شهرت بانک‌های صادرات و ملت در کشور ما بیشتر است اما وام طلا در بانک رسالت شرایط بهتری دارد. در واقع دو بانک ملت و صادرات وام مستقیم در مورد طلا ندارند. در بانک رسالت اما شما می‌توانید وام‌های قرض الحسنه با کمترین سود ممکن در ازای به ضمانت گذاشتن طلا دریافت کنید. در این بانک شما می‌توانید سکه‌های طلا یا جواهرات خودتان را به ضمانت بسپارید و در ازای آن وام دریافت کنید.

مبلغ تسهیلاتی که این بانک در اختیار شما قرار می‌دهد، بر اساس ارزش ضمانتی است که در اختیار آن قرار داده‌اید. طبیعتاً هرچه ارزش جواهرات بیشتر باشد، می‌توانید وام بیشتری دریافت کنید. البته نکته بسیار مهم دیگر این است که این وام هم در بانک رسالت محدودیت دارد. معمولاً حداکثر تسهیلاتی که توسط بانک رسالت در اختیار مردم قرار میگیرد ۳۰ میلیون تومان می‌باشد. سود دریافتی بانک برای وام قرض الحسنه با ضمانت طلا تنها دو درصد و مدت زمان بازپرداخت هم یک سال است.

۶دریافت وام طلا از شرکت‌های خصوصی چگونه است؟

یکی دیگر از روش‌هایی که برای دریافت وام طلا وجود دارد و بین مردم هم طرفداران زیادی پیدا کرده، گرفتن تسهیلات از بخش خصوصی است. شما می‌توانید به موسسات و شرکت‌های خصوصی که اینگونه وام‌ها را اعطا می‌کنند مراجعه کنید و شرایط آنها را بررسی نمایید. به طور کلی معمولاً این شرکت‌ها به اندازه ارزش روز طلای شما حاضرند تسهیلات پرداخت کنند. یعنی محدودیت تسهیلات در آنها بازه بزرگتری دارد. این دقیقاً برخلاف بانک‌ها است که اکثراً وام‌های زیر ۳۰ میلیون تومان به ازای ضمانت طلا در اختیار مردم قرار می‌دهند. البته مهمترین مشکل گرفتن وام طلا از شرکت‌های خصوصی، اعتبار کمتر آنها در مقایسه با بانک است.

بانک یک موسسه دولتی می‌باشد و شما با اعتماد کامل می‌توانید سرمایه ارزشمند زندگی خود را در اختیار آن قرار دهید. این در حالی است که شرکت‌های خصوصی چنین اعتباری ندارند. اگر قرار است به این شرکت‌ها اعتماد کنید، ابتدا باید تحقیقات کامل در مورد آن‌ها انجام دهید. معمولاً سودی که شرکت‌های خصوصی برای بازپرداخت این وام در نظر می‌گیرند، حداکثر سه و نیم درصد به صورت ماهیانه است

یکی از شرکتهای معتبر در ارائه تسهیلات مالی فوری طلای گلدیس می باشد که با ۲۲ سال سابقه در برج گلدیس تهران در میدان صادقیه کماکان به متقاضیان وام فوری روی طلا می دهد

جمع‌بندی

با توجه به مشکلاتی که مردم در دریافت تسهیلات دارند، استفاده از فرصت وام طلا می‌تواند مشکل فوری آنها را برطرف سازد. این وام به عنوان وام شرکتی هم شناخته می‌شود. درواقع وام‌های با ضمانت طلا هم به وسیله بانک‌ها و هم توسط شرکت‌های خصوصی به مردم ارائه می‌گردند. این وام از لحاظ تاریخی سابقه طولانی دارد و در گذشته هم رواج داشته است. سرعت دریافت وام، عدم نیاز به ضامن ، حفظ سرمایه و سود کمتر برای بازپرداخت از جمله مزایای مهم وام‌های با ضمانت طلا هستند. هرکدام از بانک‌ها برای اعطای این وام شرایط متفاوتی را پیش روی متقاضیان قرار می‌دهند. بانک کارگشایی هم به صورت قرض الحسنه و هم به صورت جعاله این وام را به مردم پیشنهاد می‌کند. بانک رسالت نیز به ازای دریافت جواهرات، حاضر است تسهیلات در اختیار متقاضیان قرار دهد. ضمناً شرکت‌های خصوصی از نظر بازپرداخت و سود جذاب‌تر هستند اما اعتبار کمتری دارند.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا