خودرو

خودروی ۳۰ میلیاردی که رهبر چین از آن استفاده می کند

هونگچی L۵ خودرو رسمی دولت چین به‌حساب می‌آید و شی جین پینگ، رهبر این کشور از آن استفاده می‌کند.

به گزارش تجارت امروز؛ ترکیبی از المان‌های نو و قدیمی را در طراحی این سدان لوکس چینی می‌توان دید. ال ۵ خودرو رسمی دولت چین به‌حساب می‌آید و شی جین پینگ، رهبر این کشور از آن استفاده می‌کند. همچنین این سدان Hongqi طول ۵.۵۵۵ میلی‌متری دارد که اشاره‌ای به ۵ به‌عنوان یکی از اعداد خوش‌یمن در فرهنگ چین است.

هرچند کمپانی‌هایی مثل بنتلی و رولزرویس در اقصی نقاط دنیا به تولید پر زرق و برق‌ترین سدان‌ها مشهورند، در چین این هونگچی ال ۵ است که ارج و قرب بالایی دارد. برای چینی‌هایی که به فرهنگ و ملیت خود به‌شکلی سفت و سخت پایبندند، دستیابی به این سدان لوکس خودروساز چینی Hongqi دارای ارزشی بسیار بالاتر از نمونه‌های مشابه خارجی است. با این توضیحات، احتمالاً قرارگیری این سدان با قیمت پایه ۷۲۰ هزار دلاری (حدود ۳۰ میلیارد تومان!) در لیست گران‌ترین خودرو‌های چینی منطقی به‌نظر می‌رسد.

طراحی داخلی هونگچی L۵

طراحی داخلی hongqi L۵، به سبک مینیمال و با الگوگیری از طرح ساختمان‌های سنتی چین انجام شده است و نمایی تماما لوکس، اما نسبتا ساده و مدرن را به نمایش می‌گذارد. تودوزی این کابین، کاملا توسط دست انجام شده و نمایی زیبا و منظم دارد. طرح پشت‌سری صندلی‌ها نیز از روی کلاه رسمی ویژه سلسله تانگ چین به عاریت گرفته شده است. صندلی‌های این خودرو، در تلاش هستند تا راحت‌ترین وضعیت ممکن را برای بدن سرنشینان فراهم بیاورند و در طول مسافرت، کمترین خستگی و کوفتگی را به آن‌ها تحمیل کنند. در این راستا، صندلی‌های عقب قابلیت تنظیم گرمای ۵حالته و تنظیم تهویه سه‌حالته را دارند و آسایش بالایی را برای کاربران به ارمغان می‌آورند.

مشخصات فنی هونگچی L۵

شرکت فاو، مالک برند هونگچی، از یک پیشرانه ۱۲ سیلندر ۶ لیتری تنفس طبیعی به‌همراه گیربکس اتوماتیک شش‌سرعته و سامانه انتقال قدرت تمام‌چرخ‌محرک برای این محصول بهره برده است. حداکثر قدرت پیشرانه V۱۲ فوق، برابر با ۴۰۲ اسب‌بخار است و بیشینه گشتاور آن نیز، به رقم ۵۵۰ نیوتن‌متر می‌رسد. حداکثر سرعت این سدان ۳۱۵۰ کیلوگرمی، معادل ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت اشت و معادل ۱۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر سوخت مصرف می‌کند. ظرفیت باک آن نیز ۱۰۵ لیتر در نظر گرفته شده است.

در سال ۲۰۱۶، یک نسخه مجهز به پیشرانه v۸ توربوشارژ ۴ لیتری به‌همراه گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک نیز برای این خودرو معرفی شد. حداکثر توان خروجی این نسخه، معادله ۳۸۱ اسب‌بخار است و با کد ca۷۴۰۰ شناخته می‌شود. مدل وی۱۲ نیز با کد ca۷۶۰۰ معرف حضور مشتریان است.

امکانات رفاهی هونگچی ال ۵

از یک خودروی تماما لوکس، انتظار می‌رود که همه امکانات رفاهی موردنظر را درون خود جای داده باشد. هونگچی ال ۵ نیز در این زمینه، سنگ‌تمام گذاشته است و تقریبا هر نوع آپشنی در آن یافت می‌شود.

تهویه مطبوع اتوماتیک با کنترل جداگانه برای هر ردیف صندلی، استارت و ورود بدون کلید، حس‌گر‌های پارک جلو و عقب، دوربین عقب، چراغ‌های زنون، چراغ‌شور، مه‌شکن‌های جلو و عقب، اتولایت، نویگیشن، نمایش‌گر لمسی داشبورد و استراحت‌گاه ردیف عقب، تنظیمات برقی صندلی‌ها، بلوتوث و usb، نویگیشن، تهویه صندلی‌های جلو و عقب، گرم‌کن صندلی‌ها، تنظیم خودکار صندلی‌های عقب، تنظیم برقی غربیلک فرمان چرمی، آینه وسط با تنظیم برقی و قابلیت تاشوندگی و سنسور باران، ازجمله مهم‌ترین تجهیزات رفاهی این سدان لوکس چینی به شمار می‌روند.

ایمنی

متاسفانه سابقه‌ای از حضور این سدان لوکس چینی در آزمون‌های ایمنی‌سنجی موسسات معتبر جهانی یافت نشد؛ اما قطعا خودرویی به این قیمت و با این درجه از کیفیت، از لحاظ ایمنی نیز بالاترین استاندارد‌ها را رعایت می‌کند تا بتواند حداکثر امنیت را برای مالکان و کاربران فوق‌ثروتمند خود فراهم بیاورد. بنابراین، شکی نیست که امنیت هونگچی ال پنج در بالاترین سطح خود قرار دارد.

هم‌چنین وجود تجهیزات ایمنی هم‌چون سامانه‌های کنترل کشش و پایداری، حس‌گر‌های پارک، حس‌گر فشار باد تایر، ترمز‌های ضدقفل abs و ebd، ترمز کمکی، کنترل توقف در سربالایی، ترمز پارک خودکار، کیسه‌های هوای متعدد و… امنیت این خودروی لوکس را برای کاربران تضمین خواهند کرد.پ

انتهای مطلب

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا