صنعت غذایی

راز فروش در کسب و کار شیرینی پزی خانگی

کسب و کار شیرینی پزی خانگی علاوه بر درآمد خوب و موقعیت های مهاجرتی مناسب یک شغل پر از ذوق و علاقه است که شما هروز باید از خلاقیت خود در این کار استفاده کنید.

به گزارش تجارت امروز؛ کسب و کار شیرینی پزی خانگی همانند هر شغل خانگی دیگری به ابزار و وسایل خاص خودش نیاز دارد. مهم‌ترین چیزی که نیاز دارید یک فِر برای پخت شیرینی و کیک است که غالبا در اکثر گازهای خانگی وجود دارد. فر شما باید تایمر و درجه‌ای برای تنظیم حرارت داشته باشد تا بتوانید هر بار براساس دستور پخت شیرینی‌ها آن‌ها را تغییر دهید. پس از آن به ابزارهای دیگری نظیر همزن دستی یا برقی، ظرف و سینی‌های مخصوص، وردنه، پیمانه و قالب نیاز دارید.

نکات مهم شروع کسب و کار شیرینی پزی خانگی

اگر به فروشگاه‌های مخصوص سر بزنید یا در کلاس‌ها و پیج‌های آموزشی شرکت کنید، به راحتی می‌توانید لیستی از ابزارآلات مورد نیاز خود برای شروع کسب و کار شیرینی پزی خانگی را تهیه و خریداری کنید. لازم است از ابتدای کار، بخشی از سرمایه‌ی خود را برای خرید وسایل ضروری کنار بگذارید تا اواسط کار به کمبود منابع مالی دچار نشوید.

درست کردن کیک و شیرینی برای خانواده و دوستانپخت نان با ایده جدید

پس از آن‌که در پخت و تهیه انواع شیرینی ها به تبحر رسیدید برای آشنایی دیگران با کسب و کار شیرینی پزی خانگی شما می‌توانید از خانواده و دوستانتان شروع کنید. در ابتدا ابزارهای لازم را خریداری کردید، می‌توانید فعالیت خود را آغاز کنید. طبیعتا نمونه‌های اولیه‌ی کار شما تا مدتی فقط در جمع خانواده یا دوستان عرضه می‌شود. نکته مثبت آن این است که تعاریف یا انتقادهای آن‌ها از شیرینی و کیکی که پختید، می‌تواند درجه‌ی کار شما را بالا ببرد و به افزایش کیفیت آن کمک کند. پس از مدتی، می‌توانید با تبلیغاتِ دوستان و آشنایان سفارش کار بگیرید و از این طریق فعالیت رسمی خود را آغاز کنید.

تولید شیرینی با ایده جدید

تولید محصولات جدید و پرفروش در بازار امروز یک فرمول اساسی دارد.

مرحله اول

یک محصول پرفروش کلاسیک را انتخاب کنید.

مرحله دوم

یک تغییر چشمگیر و جذاب در آن به وجود آورید.

نتیجه

یک محصول جدید و پرفروش خواهید داشت.

خب حالا این فرمول را در رول نیویورکی بررسی کنیم:

۱.کروسان که یک نان شیرینی قدیمی و بسیار پرطرفدار است.

۲.یک تغییر چشمگیر و جذاب در آن به وجود آورید.

۳.خمیر کروسان را به صورت رول می پیچیم.

۴.درون آن کرم های خوش طعم و جذاب تزریق میکنیم.

۵.روی آن را با همان کِرِم و میوه تزیین می کنیم تا بیانگر محتویات رول نیویورکی باشد.

نتیجه

مبدع کروسان نیویورکی با ایجاد تغییرات جزئی در یک شیرینی شناخته شده و محبوب یک شیرینی جدید و پرفروش تولید کرد که هر روز مشتری های زیادی برای تجربه طعم آن صف می کشند.

بازاریابی و فروش در کسب و کار شیرینی پزی خانگیتبحر در پخت یک شیرینی

تا به اینجا متوجه شدیم که یک شیرینی جدید در کسب و کار شیرینی پزی خانگی چگونه به عنوان یک محصول جدید و پرفروش ابداع شد.

حال این سوال مهم وجود دارد که چگونه یک شیرینی جدید مانند کروسان نیویورکی به این سرعت معروف شد و جای خود را در بازار به دست آورد. آیا این یک پیش آمد شانسی بوده ؟ و یا یک پروسه دقیق با استراتژی از پیش تعیین شده رول نیویورکی را تبدیل به پرفروش ترین شیرینی نیویورک کرده؟

از نظر من این موضوع اتفاقی نبوده. در ادامه مقاله به بررسی روند بازاریابی و فروش رول نیویورکی خواهیم پرداخت. اما قبل از آن باید به این نکته توجه کنیم که بازاریابی و فروش دو مقوله متفاوت هستند اما ارتباط مستقیمی با یکدیگر دارند. یعنی اگر هر کدام به درستی انجام نشوند در نتیجه کار اختلال ایجاد میکنند. درست مانند دو بال یک پرنده. در واقع صف طولانی برای خرید رول نیویورکی نتیجه بازاریابی صحیح میباشد.

صف طولانی برای مشتریان رول نیویورکی

ابزار بازاریابی کسب و کار شیرینی پزی خانگی

به زبان ساده بازاریابی به بخش تبلیغات و جذب مشتری مرتبط می شود.

اینستاگرام شیرینی فروشی

تیک تاک و اینستاگرام دو ابزار اصلی و قدرتمند در بازاریابی رول نیویورکی بوده اند. تولید محتوای جذاب و مناسب پلتفرم اینستا و تاک برگ برنده تیم بازاریابی شیرینی نیویورکی است. به عنوان مثال به مراحل معرفی شیرینی کروسان نیویورکی که یک شیرینی جدید است با کرم مغزی خوشمزه است می‌پردازیم.

طعم های مختلف کروسان نیویورکی

به تصویر بالا دقت کنید، چه کسی میتواند در مقابل حس چشایی خود برای تجربه طعم این اثر هنری لذیذ ایستادگی کند؟

مرحله اول:

مدیر کافه ابتدا با استفاده از این دو ابزار رایگان محصول جدید خود را معرفی کرد.

مرحله دوم:

سپس به سراغ اینفلوئنسر های خوراکی رفت تا تعداد افراد بیشتری با محصول جدید آن آشنا شوند.

مرحله سوم:

در یک برنامه تلویزیونی پرطرفدار و سرگرم کننده رول نیویورکی را معرفی میکنند. در این مرحله میلیون ها نفر در سراسر آمریکا از وجود این محصول جدید مطلع شده اند و کنجکاوند که محصول جدید را تجربه کنند.

حالا نوبت استراتژی فروش است تا بال دیگر پرنده به حرکت درآید و آمار فروش رول نیویورکی به آسمان پرواز کند.

نمایش رضایت مشتری

تیم مارکتینگ کافه از تجمع مشتری ها تصویر برداری میکنند و رضایت مشتری را در ویدئو های خود نشان میدهند. آنها مشتری های واقعی و تجربیات واقعی را در وبسایت های مختلف به نمایش میگذارند تا مخاطب از کسی مثل خودش (یک مشتری دیگر) درباره محصول اطلاعاتی بگیرد. این کار معجزه میکند.

خودتان را بروز نگه دارید

ایده پخت شیرینی جدید

امروزه تمام رشته‌ها در هر زمینه‌ای به شدت در حال رشد کردن است و شیرینی پزی هم از این مسئله مستثنی نیست.

هر روز روش‌ها و ایده‌های جدیدی در صنعت کیک و شیرینی به وجود می آید و اگر قناد به خوبی از آن‌ها اطلاع داشته باشد، صدها پله از رقبای خودش جلو می‌زند.

برای بروز کردن اطلاعات خودتان از سه خوب و رایگان می‌توانید بهره ببرید :

  • مقالات سایت‌های تخصصی
  • فیلم‌های یوتیوب
  • کارگاه یا کلاس‌های آموزشی از اساتید معروف

سخن پایانی

در کسب و کار شیرینی پزی خانگی برای خودتان در پخت یک نوع شیرینی یا کیک، مهارت و شهرت به دست بیاورید. به بیان دیگر، یعنی در یک مدل شیرینی یا کیک، تخصص خاصی پیدا کنید. در این صورت تمام مشتریانتان، شما را با آن طعم می شناسند.

یکی از بهترین جاهایی که می‌توانید از آن ایده جدید بگیرید و با خلاقیت خود ترکیب کنید جستجو در گوگل، اینستاگرام و یوتیوب است.

از فورمول کسب و کار شیرینی پزی خانگی خودتان باید محافظت کنید.

هر چند وقت یکبار، یک مدل به شیرینی‌های مخصوص خودتان اضافه کنید.

پایان مطلب/س.آ

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا