صنعت غذایی

معرفی فروشگاههای برتر تجهیزات آشپزخانه صنعتی در دنیا

با توجه به اهمیت این موضوع و وضعیت روبه‌رشد رستوران‌ها در کشور ما، این مقاله را به معرفی بهترین برندهای ساخت تجهیزات آشپزخانه صنعتی اختصاص خواهیم داد.

در بسیاری از مواقع برایتان پیش آمده که پس از یک روز سخت کاری، همین طور که از محل کار به سمت خانه در حرکتید، برای صرف یک وعده غذایی پیش روی رستورانی توقف کنید. گاهی نیز برای داشتن یک شب به یادماندنی در کنار خانواده، وعده شام را در یکی از رستوران‌های نزدیک به محل سکونتتان میل می‌کنید. این‌ها اتفاقاتی هستند که بارها و بارها برایتان تکرار می‌شوند و در واقع، معرف صنعت عظیم رستوران‌داری هستند.

این روزها در هر کوچه و خیابانی می‌توانید کافه‌ها و رستوران‌های متعددی را ببینید که هر یک از آن‌ها مشتریان خاص خود را دارند و به ارائه خدمات مشغول‌اند. با وجود آنکه شما تنها چند نفر را مشغول به خدمت‌رسانی می‌بینید، اما در واقع زنجیره عظیمی از افراد و صنایع مختلف برای آماده شدن غذا و رسیدن به دست شما مشغول به فعالیت‌اند. یکی از مهم‌ترین صنایع، ساخت تجهیزات آشپزخانه صنعتی است که در سرتاسر دنیا در مسیر راه‌اندازی رستوران‌ها نقشی مهم و اساسی ایفا می‌کنند. با توجه به اهمیت این موضوع و وضعیت روبه‌رشد رستوران‌ها در کشور ما، این مقاله را به معرفی بهترین برندهای ساخت تجهیزات آشپزخانه صنعتی اختصاص خواهیم داد. تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

اهمیت انتخاب تجهیزات مناسب برای آشپرخانه‌های صنعتی

پیش از آنکه به بهترین برندهای این حوزه بپردازیم، بد نیست مروری بر اهمیت انتخاب تجهیزات آشپزخانه صنعتی داشته باشیم. در واقع در قدم اول باید ضرورت انتخاب بهترین‌ها را درک کنیم. باید بدانید که انتخاب تجهیزات آشپزخانه صنعتی مناسب، تأثیر مستقیم بر کیفیت محصولاتی دارد که به مشتریان خود ارائه می‌کنید. با توجه به اینکه در یک رستوران، حجم بالایی از غذا برای تعداد زیادی از مشتریان طبخ می‌شود، طبیعتاً ابزار و تجهیزاتی که در خانه استفاده می‌کنید، جوابگو نیست و باید از تجهیزات صنعتی قدرتمندی استفاده کنید. حال کیفیت این ابزارآلات نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

شرایطی را در نظر بگیرید که به یک رستوران مراجعه می‌کنید و در انتخاب، مرغ سوخاری را سفارش می‌دهید. حال اگر سرخکن صنعتی این مجموعه کیفیت لازم را نداشته باشد، احتمالاً هرگز برای بار دوم پا به آن رستوران نخواهید گذاشت. به همین دلیل است که تجهیزات صنعتی مناسب در آشپرخانه می‌تواند بر موفقیت یا عدم موفقیت مجموعه تأثیرگذار باشد.

از جانب دیگر، انتخاب تجهیزات آشپزخانه صنعتی نامرغوب اگر چه ممکن است در اولین اقدام هزینه‌های شما را کاهش دهد، اما پس از مدتی استفاده می‌بینید که هزینه تعمیر یا تعویض آن‌ها بسیار بیشتر از خرید تجهیزات باکیفیت تمام می‌شود. تجهیزات یک آشپزخانه صنعتی دائماً در حال استفاده شدن هستند و نمی‌توان در خرید و انتخاب آن‌ها ریسک کرد. با توجه به این موارد، منطقی است که در همان ابتدای راه، بهترین تجهیزات صنعتی آشپزخانه را برای راه‌اندازی رستوران برگزینید. در ادامه بهترین برندهای ساخت و توزیع تجهیزات صنعتی آشپزخانه را به اختصار شرح خواهیم داد.

معرفی فروشگاههای برتر تجهیزات آشپزخانه صنعتی در دنیا

با بهترین برندهای تجهیزات آشپزخانه صنعتی آشنا شوید

در طول تاریخ همواره صنایع غذایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بودند؛ اما مهم‌ترین نقطه پیشرفت آن‌ها را می‌توان قرن نوزدهم میلادی دانست. در این برهه زمانی رستوران‌های مختلف در جای‌جای دنیا راه‌اندازی شد و رشد کردند. به این ترتیب، صنعت ساخت تجهیزات صنعتی آشپزخانه نیز پیشرفت کرد و روزبه‌روز بر تعداد کارخانجات فعال در این حوزه افزوده شد. کشورهایی چون آلمان، ایتالیا و امریکا از پیشتازان این صنعت بودند که امروزه نیز از بهترین تولیدکنندگان به حساب می‌آیند. برندهای مطرح این سه کشور را می‌توانید در لیست زیر ببینید.

برند فاگور

برند فاگور یکی از مطرح‌ترین برندهای فعال در زمینه طراحی و تولید تجهیزات آشپزخانه صنعتی است که زادگاه آن، کشور اسپانیاست. به طور کلی فاگور به طراحی و تولید انواع محصولات خانگی و اداری پرداخته است و در کشور اسپانیا به عنوان برترین تولیدکننده لوازم خانگی شناخته می‌شود. برند فاگور همچنین در کشورهایی چون فرانسه، لهستان، مراکش، آلمان، پرتقال، جمهوری چک و انگلستان نمایندگی‌های فعال دارد.

از جمله محصولات تولید شده در کمپانی فاگور می‌توان انواع آبمیوه‌گیری‌، انواع توستر برقی، آب‌سردکن، زودپز، چای‌ساز، چرخ گوشت، همزن، ماشین ظرفشویی و … را نام برد که به طور کلی در دسته محصولات سرمایشی، گرمایشی و شستشو طبقه‌بندی می‌شوند. فاگور یکی از بهترین‌های طراحی و تولید تجهیزات آشپزخانه صنعتی است که محصولات آن در سرتاسر دنیا و در بهترین رستوران‌ها دیده می‌شود.

برند لوتوس

اگر به دنبال یک برند تولید تجهیزات آشپزخانه صنعتی باشید که تمام لوازم مورد نیاز شما را به زیباترین شکل طراحی و با بهترین کیفیت تولید کند، برند لوتوس بهترین انتخاب برای شماست. لوتوس را به جرأت می‌توان یکی از نام‌آشناترین برندها در سرتاسر دنیا دانست که محصولات آن را می‌توان در سرتاسر دنیا مشاهده کرد. این مجموعه نمایندگی‌های معتبر متعددی دارد و به اغلب کشورهای دنیا، محصولات خود را صادر می‌کند. لوتوس تمام محصولات مورد نیاز برای داشتن یک آشپزخانه صنعتی مجهز را تولید می‌کند و به معنای واقعی کلمه از سایر برندها بی‌نیاز خواهید بود. فر پیتزای این برند ایتالیایی یکی از معروف‌ترین تولیدات آن به شمار می‌رود.

برند توربو ایر

برند توربو ایر از دیگر برندهای معتبر فعال در حوزه تولید تجهیزات آشپزخانه صنعتی است که نمونه‌هایی از محصولات آن در ایران نیز پیدا می‌شود. باید بدانید که فعالیت برند توربو ایر در حوزه تولید تجهیزات برودتی است و انواع یخچال‌ها و فریزرهای کوچک و بزرگ صنعتی در کمپانی توربو ایر تولید می‌شوند. یخچال ایستاده، فریزر ایستاده، یخچال و فریزر خوابیده، کانتر سرد، انواع یخچال‌های ویترینی و مواردی از این دست، از جمله تولیدات کمپانی توربو ایر هستند. لازم به ذکر است که تجهیزات تولید شده توسط توربو ایر که به ایران وارد می‎‌شوند، اغلب قیمت بسیار زیادی دارند و چندان به‌صرفه به نظر نمی‌رسند. جهت آشنایی با این شرکت بین المللی می توانید به سایت https://turboairinc.com/ مراجعه کنید.

برند لینکلن

لینکلن یکی از معروف‌ترین برندهای تولید تجهیزات آشپرخانه صنعتی در سرتاسر دنیاست که ریشه‌ای آمریکایی دارد. لینکلن در کشور آمریکا به تولید انواع تجهیزات آشپرخانه‌ و به خصوص آشپزخانه تولید فست‌فود می‌پردازد. اگر تا به حال برای راه‌اندازی یک فست فود اقدام کرده باشید، می‌دانید که فرهای پیتزای لینکلن یکی از معروف‌ترین‌های این حوزه است. با توجه به شهرت پیتزای آمریکایی در سرتاسر دنیا، طبیعی است که یک برند آمریکایی همچون لینکلن در زمینه تولید تجهیزات آشپزخانه صنعتی چنین موفق عمل کرده باشد.

برند APW

برند APW یکی دیگر از برندهای مطرح امریکایی در این زمینه است که انواع تجهیزات گرمایشی آشپزخانه را تولید می‌کند. اگر قصد خرید یک دستگاه گریل صنعتی بی‌نظیر را داشته باشید، قطعاً برند APW بهترین انتخاب شما خواهد بود. رایج‌ترین محصولاتی از برند APW که در ایران می‌بینید، عمدتاً شامل انواع گازهای دو شعله و چهار شعله هستند که با طراحی‌های مختلف در بازار وجود دارند. محصولات این برند در میان ایرانیان نیز محبوب است و به فراوانی استفاده می‌شوند.

برند نگین طبخ خاورمیانه

برند نگین طبخ یا نگین طبخ خاورمیانه یکی از معروفترین برندهای داخلی است که انواع ماشین آلات و لوازم و تجهیزات آشپزخانه صنعتی را تولید می کند. این برند در سایت خود از سیخ استیل گرفته تا یخسازهای صنعتی ۲ میلیارد تومانی را در سایت خود به نشانی https://negin-tabkh.com/ به فروش می رساند. جهت حمایت از تولیدات داخلی این شرکت می توانید سری به این سایت بزنید و با تجهیزات این شرکت خوشنام آشنا شوید.

معرفی فروشگاههای برتر تجهیزات آشپزخانه صنعتی در دنیا

کلام آخر

با توجه به پیشرفت صنعت رستوران‌داری و رشد تعداد کافه و رستوران در ایران، پرداختن به موضوعات مختلف در این حوزه می‌تواند به افراد علاقمند برای آغاز به کار کمک کند. به همین بهانه مقاله فوق را به بررسی برندهای معتبر تولید تجهیزات آشپزخانه صنعتی اختصاص دادیم. فراموش نکنید که پیش از خرید انواع تجهیزات، باید تحقیقات خود را درباره برندها تکمیل کنید و با توجه به نیازها و شرایطتان بهترین مورد را انتخاب کنید. امیدواریم از مطالب این مقاله استفاده لازم را برده باشید.

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا