صنعت غذایی

یک کیلو حلوا سفید یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان! /جدیدترین قیمت ماهی در بازار؛ ۱۷ مهر ۱۴۰۲

یکی از گران ترین ماهی های موجود در بازار حلوا سفید که این روزها به ازای یک کیلو از این ماهی باید تقریبا یک میلیون و ششصد هزار تومان پرداخت کنید.

به گزارش تجارت امروز؛ مقایسه قیمت ماهی در میادین میوه و تره‌بار نشان می‌دهد قیمت این محصول در یک ماه اخیر افزایش یافته است.

طبق نرخنامه جدید میادین میوه و تره‌بار، در حال حاضر قیمت هر کیلو قزل‌آلای رنگین‌کمان ۱۶۵ هزار تومان، حلوا سیاه ۲۴۰ هزار تومان، سنگسر طلایی ۱۸۵ هزار تومان، ماهی شوریده ۲۲۰ هزار تومان و هر کیلو فیله منجمد تیلاپیا ۳۵۰ هزار تومان است.

جدیدترین قیمت ماهی

قیمت ماهی در مغازه‌های سطح شهر بالاتر از میادین میوه و تره‌بار است. در حال حاضر، هر کیلو ماهی قزل‌آلا در قصابی‌های مرکز تهران ۱۸۰ تا ۱۹۵ هزار تومان و هر کیلو سالمون (ماهی قزل‌آلا ویژه سالمون) ۱۸۸ تا ۱۹۰ هزار تومان است. البته قیمت فیله ماهی بالاتر است. برای مثال، هر کیلو فیله قزل‌آلا تا ۳۳۰ هزار تومان و هر کیلو سالمون هم به بیش از ۵۵۰ هزار تومان می‌رسد.

قیمت ماهیان جنوب

در میان انواع ماهی، ماهیان جنوب مانند شیر، شوریده، حلوای سیاه و سفید و سنگسر افزایش قیمت بیشتری داشته است. علت گرانی قیمت ماهیان جنوب به کاهش صید و صادرات این ماهیان مربوط می‌شود.

قابل بیان است که امروز امکان ارسال ماهی تازه از جنوب کشور فراهم است و سایت‌های خرید اینترنتی این کار را راحت کرده‌اند و شما می‌توانید ماهی تازه صید روز جنوب سفارش بدهید و به صورت هوایی برایتان ارسال شود. خرید ماهیان صید روز جنوب شامل هزینه حمل و نقل هم می‌شود که بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان متفاوت است.

در حال حاضر هر کیلو ماهی سرخو (از مبدأ جنوب کشور) ۵۰۰ هزار تومان، شیرماهی ۶۰۰ هزار تومان و هر کیلو ماهی حلوا سفید (زبیدی) که گران‌ترین و به نوعی لوکس‌ترین ماهی محسوب می‌شود در سایز متوسط ۸۰۰ هزار تومان و در سایز درشت یک‌میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است که در تهران تا یک‌میلیون و ۷۵۵ هزار تومان هم به فروش می‌رسد.

انتهای مطلب/م.ع

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا