صنعت غذایی

معروف ترین انواع عسل

آیا می دانستید که عسل هرگز خراب نمی شود؟ در واقع، باستان شناسان کوزه های عسل باستانی را در داخل مقبره های مصری پیدا کرده اند که بیش از هزاران سال قدمت دارند. عسل یکی از معدود مواد غذایی با ماندگاری بی پایان است، به شرطی که در شیشه محکم بسته شده باشد و آب یا رطوبت دور نگه داشته شود. اگر آب وارد مخلوط شود، می تواند باعث خراب شدن ترکیب عسل شود. ترکیب طبیعی عسل بدون آب، اسیدیته بالا و آنزیم هایی که زنبورها به آن اضافه می کنند، آن را تقریبا شکست ناپذیر می کند. این یک خوراکی شیرین بوده است که برای سال‌ها مورد تحسین بسیاری قرار گرفته است.

اگر تا به حال به خرید عسل طبیعی رفته باشید، احتمالاً انواع مختلف زیادی را در قفسه فروشگاه های مواد غذایی دیده اید. اما همه طعم های عسل از کجا می آیند؟ تا زمانی که در حال خرید عسل طبیعی و بدون تقلب هستید، ممکن است از دانستن این موضوع که طیف وسیعی از طعم‌های عسل نتیجه‌ای از این است که زنبورها شهد خود را از کجا تهیه می‌کنند، شگفت‌زده شوید. به عنوان مثال، عسل اسطوخودوس طعم اسطوخودوس را ندارد – این محصولی است که زنبورها از شهد خود گیاهان اسطوخودوس درست می کنند. در واقع بیش از ۳۰۰ نوع مختلف عسل برای فروش تنها در ایالات متحده (از طریق هیئت ملی عسل) موجود است. بیایید برخی از محبوب ترین انواع عسل را بررسی کنیم.

عسل شبدر

عسل شبدر یکی از رایج ترین و شناخته شده ترین انواع عسل موجود در بازار است. این به احتمال زیاد به دلیل فراوانی گیاهان شبدر است – آنها در سراسر کانادا، ایالات متحده، سوئد و نیوزلند برداشت می شوند. آنها در برابر آب و هوا مقاوم هستند و زنبورها آنها را دوست دارند، به طوری که عسل شبدر پرمصرف ترین عسل موجود است. بسته بندی شده در بطری پلاستیکی نمادین خرس، شاید قابل تشخیص ترین نوع عسل برای فروش باشد.

عسل شبدر مورد علاقه مصرف کنندگان است زیرا بسیار همه کاره است. با رنگ و طعم روشن، نت‌های گلی ملایم و کمی دارچین، به خوبی با بسیاری از انواع غذاها و نوشیدنی‌ها جفت می‌شود. خوشمزه است که روی پنکیک یا دسر ریخته می شود، به عنوان یک شیرین کننده در چای یا سایر نوشیدنی ها استفاده می شود، به سس اضافه می شود، یا روی ماست یا بلغور جو دوسر اضافه می شود. به طور کلی، مشخص است که عسل تیره‌تر ارزش غذایی و فواید دارویی بیشتری در مقایسه با انواع با رنگ روشن‌تر دارد، زیرا آنتی‌اکسیدان‌های قوی مانند پلی‌فنول‌ها رنگ تیره‌تری دارند. رنگ طلایی روشن عسل شبدر نشان می دهد که این عسل به اندازه سایر عسل های تیره تر حاوی آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی نیست، اما هنوز هم یک افزودنی خوشمزه برای تقریباً هر غذایی است.

عسل گل وحشی یا عسل وحشی

عسل گل وحشی یک نام چتری است که به نوعی عسل اطلاق می شود که از انواع گل های وحشی تهیه می شود. این عسل معمولاً از زنبورهایی می آید که شهد را در زمین های باز با گل های وحشی فراوان جمع آوری می کنند، بنابراین تقریباً غیرممکن است که دقیقاً عسل را از کدام گیاهان جمع آوری کنید. از آنجایی که گل‌های وحشی تقریباً در سراسر جهان رشد می‌کنند، این نوع عسل را می‌توان در سرتاسر جهان تهیه و فروخت، و بسته به منطقه‌ای که آن را از آن خریداری می‌کنید و فصل تولید آن، از نظر رنگ و طعم متفاوت است.

به طور کلی، عسل گل وحشی تمایل به رنگ طلایی متوسط ​​دارد و در جایی در وسط بین عسل های روشن و تیره قرار می گیرد. معمولاً در طیف گسترده ای از غذاها، از جمله غذاهای اصلی صبحانه مانند وافل، پنکیک و ماست، یا ریختن روی دسر استفاده می شود. همچنین یک ماده محبوب است که برای تهیه شربت ساده برای کوکتل استفاده می شود و طعم دوست داشتنی در یک فنجان چای دارد. عسل گل وحشی همچنین یک افزودنی سنتی خوشمزه به تخته‌های غذاخوری است.

عسل سیاه یا گندم سیاه

عسل گندم سیاه از گرده گل های ریز گیاه گندم سیاه، یک دانه معمولی که برای تهیه آرد استفاده می شود، به دست می آید. این گیاه را می توان در ایالات متحده، فرانسه، کانادا، ژاپن و هلند یافت. عسل گندم سیاه یکی از تیره‌ترین عسل‌های موجود است که رنگ کهربایی عمیق و رنگ مایل به قهوه‌ای دارد که نشان‌دهنده محتوای آنتی‌اکسیدانی بالای آن است. این آنتی اکسیدان ها برای کمک به عملکرد سیستم ایمنی و تسکین سرفه های مرتبط با سرماخوردگی و سایر عفونت های تنفسی (از طریق Healthline) شناخته شده اند.

خرید عسل سیاه نسبت به سایر انواع عسل بهتر است زیرا کمتر شیرین است و بوی خاکی و طعم قوی دارد. طعم و بافت تقریباً شبیه ملاس بند سیاه است. به همین دلیل، عسل گندم سیاه اغلب در دستور العمل های پخت و پز استفاده می شود، اگرچه اگر از طعم آن لذت می برید، همچنان می توانید از آن در کنار غذاهای صبحانه، دسرها یا در چای استفاده کنید. هنگامی که از عسل گندم سیاه به عنوان جایگزین شکر در پخت استفاده می شود، رطوبت لذت بخشی به بافت کالای پخته شده می افزاید و احتمال خشک شدن یا ترک خوردن آن را کاهش می دهد.

عسل بوقناق

عسل بوقناق یا عسل زول یک نوع عسل است که از شهد گیاه زول یا بوقناق تولید میشود. گیاه زول یک گیاه خاردار و معطر است که در مناطق کوهستانی و سردسیر ایران رشد میکند. عسل بوقناق دارای رنگ زرد روشن و طعم شیرین و ملایم است. خرید عسل بوقناق می‌تواند فواید زیادی برای شما داشته باشد، از جمله:

  • درمان بیماریهای پوستی مانند اگزما و زخم
  • کنترل قند خون و پیشگیری از دیابت
  • تقویت کبد و کلیه و رفع سموم بدن
  • تقویت قوای جنسی و نیروی جسمی
  • افزایش اشتها و تنظیم هضم

عسل بوقناق یکی از عسلهای کوهی با کیفیت است که میتوانید از فروشگاههای معتبر خریداری کنید. برای مصرف صحیح این عسل، بهتر است روزانه یک قاشق غذاخوری از آن را در آب ولرم یا شیر حل کنید و قبل از صبحانه یا شب بخورید.

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا