صنعت

راهنمای خرید کفش ایمنی

فرقی نمی‌کند که در چه زمینه شغلی مشغول فعالیت هستید و یا شغلتان چه خطراتی را برای شما به همراه دارد. به هر حال شما برای حفاظت از جان خود باید تدابیر لازم را اتخاذ کنید، مانند استفاده از کلاه ایمنی، دستکش ایمنی و غیره. اما به نظر شما بهترین وسیله در بین وسایل ایمنی گفته شده و سایر وسایل ایمنی موجود در بازار کدام است؟ حفاظت از مهم‌ترین عضو بدن یک وظیفه اساسی و مهم افراد است که اگر افراد از آن محافظت نکنند ادامه فعالیت حرفه‌ای برایشان سخت خواهد شد.

پاها یکی از مهم‌ترین اعضای بدن افراد است که در صورت بروز مشکل برای آن‌ها انجام فعالیت‌های شغلی برای افراد سخت خواهد شد. به همین منظور افراد باید از کفش‌های ایمنی برای محافظت از آن‌ها استفاده کنند. در این مقاله قصد داریم درباره نحوه انتخاب و خرید کفش ایمنی مناسب، ویژگی‌های آن و قیمت این محصول بپردازیم.

کفش ایمنی چیست؟

کفش ایمنی کفشی است که شیوه طراحی و تولید آن باعث محافظت پای کارکنان و کارگران در محیط‌های صنعتی، ساختمانی و غیره می‌شود. این کفش‌ها با استفاده از مواد و فناوری‌های خاص، ایمنی و حفاظت فیزیکی را برای افراد به همراه می‌آورند. این نوع کفش‌ها دارای ویژگی‌های خاصی هستند که در ادامه این مقاله به آن‌ها پرداخته خواهد شد.

راهنمای خرید کفش ایمنی

افراد هنگام خرید بهترین کفش ایمنی باید به موارد و نکات بسیاری توجه داشته باشند، به همین منظور در ادامه این مقاله مهم‌ترین مواردی را که در هنگام تهیه کفش ایمنی باید در نظر بگیرید را مطرح کرده‌ایم.

بهترین جنس کفش ایمنی برای مشاغل مختلف

قبل از هر چیزی ابتدا باید با توجه به نوع شغل و خطراتی که این حرفه برای شما به همراه دارد توجه کنید. زیرا کفش‌های چرم در جنس‌های مختلفی طراحی و تولید می‌شوند و هر کدام از آن‌ها برای مشاغل خاصی کارایی بهتری دارند.

  1. کفش ایمنی چرم طبیعی: خرید کفش ایمنی با رویه چرم طبیعی معمولا دارای مقاومت و دوام بالایی است، همچنین این نوع کفش‌هاانعطاف‌پذیری و راحتی مناسبی را برای مصرف‌کننده ایجاد می‌کنند به همین سبب از آن‌ها معمولا در فعالیت‌های سبک تا متوسط و در محیط‌های خشک استفاده می‌شود.
  2. کفش ایمنی چرم مصنوعی: کفش‌های ایمنی که دارای رویه چرم مصنوعی هستند، معمولا انعطاف‌پذیری و مقاومت خوبی دارند. از این نوع کفش‌های ایمنی بیشتر در محیط‌های خشک و مرطوب استفاده می‌شود و برای فعالیت‌های کاربردی و صنعتی مناسب هستند.
  3. کفش ایمنی نایلونی: کفش ایمنی که رویه و پوشش نایلونی دارد، معمولا سبک و انعطاف‌پذیر است؛ به همین دلیل از آن‌ها بیشتر در فعالیت‌هایی که نیاز به حرکت آزاد و راحتی دارد استفاده می‌کنند. از این مدل کفش‌های ایمنی در صنایع ساختمان سازی، باغبانی و فعالیت‌های خارج از منزل استفاده می‌شود.
  4. کفش ایمنی کامپوزیت: رویه‌های کامپوزیت کفش‌های ایمنی از موادی مانند فیبر کربن، فیبرگلاس یا کربن نانوتیوپ ساخته می‌شوند. این نوع کفش‌ها معمولا دارای وزنی سبک‌تر از فولاد بوده و عایق الکتریکی خوبی نیز هستند. از کفش ایمنی با رویه کامپوزیت برای فعالیت‌هایی استفاده می‌کنند که با مواد نشتی، جریانات الکتریکی یا ضربه‌های سنگین مواجه هستند.
  5. کفش ایمنی فولادی: خرید کفش ایمنی که با رویه‌های فولادی طراحی و تولید می‌شود برای مشاغلی مناسب است که افراد با ضربه‌های سنگین، فشار مواجه هستند. این نوع کفش‌ها معمولا مقاومت بسیار بالایی در برابر ضربه‌های سنگین دارند و در مشاغلی مانند: ساختمان سازی، معدن یا آهنگری استفاده می‌شوند.

همچنین، افراد بسته به محیط کاری ممکن است دست به انتخاب سایر کفش‌های ایمنی با رویه‌های مختلف بزنند. با این وجود بهتر است اول به شرایط شغلی توجه شود.

راهنمای خرید کفش ایمنی

سایر موارد و نکات مهم در خرید بهترین کفش ایمنی

در زمان خرید کفش ایمنی علاوه بر در نظر گرفتن موارد و نکات گفته شده در بالا باید نکات دیگری را نیز افراد در نظر داشته باشند تا بتوانند بهترین گزینه را انتخاب کنند. برخی از سایر موارد عبارتند از:

  1. اندازه کفش: در هنگام خرید و انتخاب کفش ایمنی حتما به سایز و اندازه آن توجه داشته باشید. افراد باید مطمئن شوند که اندازه کفش با اندازه پاهایشان سازگاری دارد، زیرا اگر کفش اندازه و مناسب پا افراد نباشد در راحتی افراد در طول روز و در هنگام کار تاثیر بسیاری دارد.
  2. راحتی کفش ایمنی: حتما اطمینان حاصل کنید که کفش ایمنی برای شما راحت است و در طول روز قابل استفاده باشد. همچنین افراد باید بررسی کنند و دریابند که کفش ایمنی پد ضربه‌گیر مناسب دارد یا خیر؟ و یا کفش دارای سیستم و منافض تهویه مناسب است یا نه؟ زیرا تنفس پا در هنگام فعالیت بسیار اهمیت دارد.
  3. بررس استانداردها و گواهینامهها: در زمان تهیه‌ی کفش ایمنی حتما اطمینان حاصل کنید که کفش مورد نظر بر اساس استانداردهای پذیرفته‌شده طراحی و تولید شده است. معمولا کفش‌های ایمنی را بر اساس استاندارد‌های EN ISO 20345 یا ASTM F2413-11 تولید می‌کنند که این استانداردها معیار ایمنی و سلامت کفش‌ها هستند.
  4. جنس کفش: کفش‌های ایمنی در جنس‌های مختلفی طراحی و تولید می‌شود که برخی از این رویه‌ها عبارتند از: چرم طبیعی، چرم مصنوعی و غیره. همان گونه که در بالا گفته شد هر کدام از این جنس‌ها برای موقعیت مکانی و شغل‌های خاصی مناسب هستند. به همین منظور حتما در هنگام خرید کفش ایمنی به جنس آنها توجه کنید.
  5. بررسی کیفیت ساخت: هر تولید کننده بر اساس ابزار و تجهیزات مختلفی که دارد اقدام به تولید کفش ایمنی می‌کند. چون ابزار و تجهیزات تولیدکنندگان با یکدیگر متفاوت است در بسیاری از موارد کیفیت ساخت کفش‌ها نیز با یکدیگر متفاوت است. پس بهتر است قبل از تهیه کفش ایمنی از فروشگاه‌های معتبر کیفیت ساخت آن را بررسی کنید یا حتی در صورت نیاز اط مشاوران کمک دریافت نمایید.
  6. قیمت کفش ایمنی: کفش‌های ایمنی توسط تولیدکنندگان مختلفی با تجهیزات و مواد اولیه متفاوتی ساخته می‌شوند به همین منظور قیمت ثابت و یکسانی ندارد. کسانی که قصد خرید کفش ایمنی را دارند باید بدانند که عوامل مختلفی هستند که می‌توانند بر قیمت این کفش‌ها تاثیر بگذارند، پس بهتر است قبل از خرید از قیمت آن آگاهی بدست آورند.

اگر شما مصرف‌کنند کفش‌های ایمنی هستید و از آن‌ها بسیار استفاده می‌کنید بهتر است همیشه چند جفت از آن‌ها را داشته باشید. زیرا بهتر است بسته به موقعیت محیطی شغلتان آن را تغییر دهید و همچنین بهتر است به کفش‌ها فرصت تهویه و خشک شدن بدهید. افراد با رعایت کردن این نکات می‌توانند اقدام به خرید کفش ایمنی مناسب کنند و در انجام فعالیت‌های شغلی خود به راحتی و ایمنی بیشتری برسند.

راهنمای خرید کفش ایمنی

عوامل موثر بر قیمت کفش ایمنی

قیمت کفش‌های ایمنی تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار دارد که در ادامه این بخش، برخی از عوامل موثر بر قیمت این نوع کفش‌ها را بیان کرده‌ایم:

  • کفش‌های ایمنی بر اساس استاندارد‌های مختلفی طراحی و تولید می‌شوند و هر کدام از این استاندارد‌ها شرایط خاص تولیدی خود را دارند. این استانداردها چون برای افزایش ایمنی هستند تاثیر مستقیم بر قیمت خرید کفش ایمنی دارند.
  • هر چه جنس و مواد اولیه تشکیل دهنده کفش‌های ایمنی گران قیمت‌تر و کمیاب‌تر باشد، باعث افزایش هزینه تولید و در نتیجه افزایش قیمت کفش می‌شود.
  • اگر کفش ایمنی را بر اساس طرح خاصی تولید کرده باشند یا در فرآیند ساخت آن از فناوری پیشرفته‌ای استفاده شده باشد می‌تواند بر قیمت تاثیر بگذارد.
  • افرادی که به دنبال کیفیت و ایمنی بیشتر هستند، کفش‌های خود را از برند‌های مطرح و شناخته شده بخرند باید قیمت بیشتری پرداخت کنند.
  • اگر کفش خریداری شده ویژگی و امکانات اضافی داشته باشد، این امکانات و تجهیزات اضافی بر قیمت خرید کفش ایمنی تاثیر می‌گذار و باعث افزایش قیمت آن می‌شود.
  • عوامل مختلف مربوط به توزیع و فروش محصول مانند: هزینه تولید، هزینه بازاریابی، هزینه خرید مواد اولیه بر قیمت تاثیر می‌گذارند.

عوامل بسیار دیگری نیز وجود دارد که می‌تواند بر قیمت محصول مورد نظر تاثیر داشته باشد، به همین دلیل یکی موارد مهم که باید در هنگام خرید کفش ایمنی توجه داشته باشید قیمت آن است.

کلام آخر

کفش ایمنی باعث افزایش ایمنی و حفظ سلامت افراد می‌شود به همین دلیل خرید آن برای افرادی که در محیط‌های سخت و خطرناک فعالیت می‌کنند ضروری است. اما در هنگام خرید کفش ایمنی موارد و نکات بسیاری مانند: جنس، کیفیت ساخت، استاندارد‌های ساخت محصول و غیره وجود دارد که باید به آن توجه داشته باشید.

اگر شما نیز مانند بسیاری از مصرف کنندگان به دنبال خرید کفش‌های ایمنی با کیفیت و مقرون به صرفه هستید تیم ما شرکت یحیی را به شما توصیه می‌کند. این مجموعه با داشتن سال‌ها تجربه در زمینه طراحی و تولید کفش و دستکش‌های ایمنی آماده خدمت رسانی به مصرف‌کنندگان است.

۴.۵/۵ - (۲ امتیاز)

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا