خودرو

معرفی خودرو آریزو ۶ جی تی + طراحی ظاهری و تصاویر

خودرو آریزو ۶ جی تی سدان تقریبا تازه نفس مدیران خودرو را در مقاله زیر با ریز جزئیات بررسی کرده ایم. در ادامه با سایت تجارت امروز همراه باشید.

به گزارش تجارت امروز؛ محصول جدید شرکت مدیران خودرو از لحاظ مشخصات ارائه شده ما بین آریزو ۶ و آریزو ۸ قرار دارد. در نمایی جلویی این خودرو شاهد جلو پنجره‌ای به سبک خودرو‌های لکسوس خواهید بود و در سایر قسمت‌ها نیز همین المان‌ها را برای طراحی آریزو ۶ جی تی مشاهده خواهید نمود. در یک توضیح کوتاه طراحی مدرن این خودرو و همچنین مشخصات فنی به روز رسانی شده نسبت به نسخه‌های پیشین این ماشین را برای قشر جوان محبوب‌تر است.

بررسی مشخصات فنی آریزو ۶ جی تیفضای داخلی آریزو 6 جی تی

در مشخصات خودرو آریزو ۶ حالت‌های رانندگی ECO و SPORT را می‌توان به راحتی با دکمه تعبیه شده روی صفحه کنترل مرکزی این خودرو تغییر داد تا پاسخگوی نیازهای رانندگی مختلف باشد. حالت ECO خودروی آریزو ۶ از قدرت موتور متوسط و مصرف سوخته بهینه بهره‌مند است. حالت SPORT در مشخصات خودرو آریزو ۶ طی مدت زمان ۴ ثانیه از سرعت ۰ کیلومتر در ساعت به ۶۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد و طی مدت زمان ۹ ثانیه از سرعت ۰ کیلومتر در ساعت به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد و شما از لحظه شروع شتابی پرشور و هیجان را تجربه خواهید کرد.

امکانات آریزو ۶ جی تی

  • جهز به سیستم های کمکی راننده ADAS
  • انتخاب حالت رانندگی : اکو / اسپرت
  • ترمز پارک برقی EPB + Autohold
  • سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک
  • گرم کن و سرد کن صندلی های جلو
  • سنسور پارک جلو و عقب
  • سانروف برقی دو حالته به همراه سایبان دستی
  • سنسور نور و باران
  • سیستم کنترل فشار بادتایر (TPMS)

موتور خودرو آریزو ۶ جی تیموتور سدان جدید آریزو 6 جی تی

موتور آریزو ۶ جی تی دارای راندمان حرارتی تا ۳۷.۱ درصد، حداکثر قدرت ۱۴۷ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۲۱۰ نیوتن متر است. این موتور دارای فناوری‌های پیشرفته یکپارچه است که پاسخ شتاب را تا ۳۵ درصد افزایش می‌دهد و مصرف سوخت ۱۰۰ کیلومتری را به ۶.۴ لیتر کاهش می‌دهد و راننده را قادر می‌سازد تا از رانندگی در دور بالا بدون نگرانی در مورد مصرف سوخت لذت ببرد.

ویژگی های ظاهری آریزو ۶ جی تینمای ظاهری آریزو 6 GT

بدنه خودروی آریزو ۶ به خطوط نرم و براقی مزین شده است که تصویری که از خود در چشم بیننده ایجاد می‌کند همچون شی پرنده‌ای است که در حال پرواز است. مشخصات خودرو آریزو ۶ از نظر طراحی فست بک (fastback) خودرو آریزو ۶ با شیب ملایم و پیوسته‌ای از سقف خودرو به سمت عقب خودرو در هماهنگی کامل با سایر قسمت‌های خودرو انجام شده است و موجب شده که ضریب درگ (drag coefficient) را تا ۰.۲۸ پایین بیاید.

به کارگیری چندین خط تیز در نمای جلوی خودروی آریزو ۶ القا کننده نمایی X شکل در نگاه بیننده است که تاثیر بصری حیرت‌انگیزی ایجاد می‌کند. طراحی X تایپ که به صورت مورب روی بدنه امتداد یافته است تصویری عریض‌تر از خودرو را به نمایش می‌گذارد. مشخصات خودرو آریزو ۶ در سبک اسپرت این خودرو با مرکز ثقل پایین‌تر موجب شده است این خودرو همچون هواپیمایی که بر فراز زمین در حال حرکت است نمایان شود.

جلو پنجره بزرگ مشبک خودروی آریزو ۶ همراه با قالب کروم مورب و چراغ‌های جلوی کاملاً جدید و چراغ روشنایی روز LED با ابعاد بزرگ، تاثیر بصری چهره جلویی این خودرو را چند برابر کرده است.

چراغ‌های عقب LED ماتریکس شکل خودروی آریزو ۶ با نوار کرومی که از میان آن گذشته و ادامه پیدا کرده است به زیبایی هر چه تمام ترکیب شده است. این طراحی ترکیبی نه تنها تصویری زیبا را در خاطر بیننده ثبت می‌کند بلکه انعکاسی از جلوی خودرو آریزو ۶ است و هم‌خوانی دلنشینی را در بدنه خودرو ایجاد کرده است.

آینه‌های بغل خودروی آریزو ۶ با زاویه دید منحصر به فرد خود با عملکردهای مختلفی از جمله قفل شدن اتومبیل، جمع شدن اتوماتیک، بخارزدایی خودکار و چراغ‌های راهنمای LED ادغام شده است، که نشان‌دهنده به کارگیری فناوری روز دنیا است.

مشخصات خودرو آریزو ۶ در قسمت رینگ‌های تراش خورده به شکل الماس خودروی آریزو ۶ همچون تیغه‌‌ای است که می‌درخشند و ژن اسپرت جذاب این خودرو را به زیبایی تمام به رخ می‌کشد.

بررسی فضای داخلی آریزو ۶ جی تیامکانات کابین داخلی

این خودرو علاوه بر طراحی جذاب خارجی ، دارای طراحی داخلی زیبا و جذابی نیز می باشد . نمایشگر دوگانه ۲۰ اینچی (صفحه کیلومتر ۱۰ + صفحه نمایش ۱۰) ، تریم داخلی زیبا و تغییر رنگ فضای داخلی از دیگر دلایل جذابیت خودرو آریزو ۶ GT می باشد که این طراحی با استفاده از مواد با کیفیت و خطوط ظریف و مدرن ، فضایی لوکس و اسپرت برای راننده و سرنشینان آن فراهم آورده است.

با ورود به کابین نسخه gt آریزو ۶ ، تغییرات قابل توجهی نسبت به نمونه پرو مشاهده می‌شود . قسمت اصلی داشبورد دچار تغییر شده و به داشبورد فونیکس تیگو ۸ پرو بسیار شبیه شده است. اما مجموعه رودری، صندلی‌ها و کنسول بدون تغییر باقی مانده‌اند.

پنل ابزار ال سی دی چند کاره ۷ اینچی

پانل ابزار با تکنولوژی طراحی سی دی اعمال شده و با تزئینات کروم تزئین شده است و سبک ترازو از ساعت Patek Philippe الهام گرفته شده است که عنصر ساعت نفیس را تراوش می کند. صفحه نمایش رنگی نامنظم ۷ اینچی دارای سه تم پر از حس علم و فناوری است و اطلاعاتی مانند دما، مصرف سوخت، فشار تایر کنترل شده، یادآوری تعویض دنده و هشدار خطا را ارائه می دهد.

در کابین این خودرو، نمایشگرهای بهم پیوسته عریض به عنوان بخش جذاب‌ترین از کابین مطرح می‌شوند . همچنین، غربیلک فرمان نیز با طراحی زیبا و اسپرتی، به سبک محصولات جدید چری و فونیکس FX تغییر یافته است.

طراحی جسورانه آریزو ۶ جی تی فصل تازه ای در طراحی خودروهای اسپرت می باشد . رینگ های آلومینیومی ۱۷ اینچی نیز زیبائی این خودرو را دوچندان کرده است.

ایمنی فضای داخلی خودرو آریزو ۶ جی تیامنیت و راحتی رانندگی آریزو 6 جیتی

عملکردهایی از جمله TCS +ABS+EBD+HHC برای نظارت خودکار وضعیت در حال حرکت خودرو در زمان واقعی یکپارچه شده اند و هنگامی که خودرو در وضعیت خطرناکی قرار گرفت که به دلیل چرخش کم یا زیاد فرمان آریزو ۶ جی تی مسیر مشخص شده را منحرف کرد، ESP دستور ارسال می کند. به TCS، ABS، EBD و سایر عملکردهای امنیتی برای مداخله در چرخ های مربوطه برای از بین بردن یا کاهش خطر است.

مشخصات خودرو آریزو ۶ در نسل سوم بدنه از نوع قفس فولادی با استحکام بالا است. ۶ قطعه فولاد ترموفرم شده با مقاومت ۱۳۰۰ مگاپاسکال. نسبت کاربرد مقاومت بالا بیش از ۶۰% و استفاده از تکنولوژی نورد و خود لحیم کاری برای تیر سپر جلو. یک کابین ایمنی بدون نگرانی برای سرنشینان خودرو ایجاد می کند و آسیب های ناشی از برخورد را به حداقل می رساند.

سیستمHHC  در سربالایی

برای خودرویی که مجهز به HHC نیست، هنگام استارت زدن در شیب شهری احتمال دارد با خودروی جلویی خود برخورد کند. با این حال می‌توان از HHC برای شروع راحت در تپه کمک کند.

جمع بندی

این شرکت چینی‌، آریزو ۶ جی تی را با پلتفرم M1X ساخته‌ است؛ یعنی همان پلتفرمی که با همکاری جگوار لندرور، برای خودروهای چری طراحی و تولید شده است. نکته دیگر در مشخصات خودرو آریزو ۶ به لحاظ ابعادی، تفاوت قابل توجهی نسبت به آریزو۵ ندارد؛ مثلا طول کلی آن هرچند حدود ۱۲ سانتیمتر بیشتر از آریزو۵ است ولی فاصله محوری‌اش، تقریبا با آریزو۵ هم‌اندازه است. به لحاظ فنی نیز آریزو۶، قلب ۱.۵ لیتری‌اش را از آریزو۵ توربو به ارث برده است. با توجه به مشخصات فنی و امکانات آریزو ۶ جی تی، به نظر قیمت این محصول با خودرو‌هایی مانند آریزو ۶ تفاوت زیادی خواهد داشت و متمایل به سمت خودرو‌های شاسی بالا رده فونیکس باشد.

پایان مطلب/س.آ

۳/۵ - (۱ امتیاز)

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا