Uncategorized

راهنمای سفر داخلی با هزینه کمتر از 20 میلیون تومان در سال 1403

اگر قصد دارید برای تغییر حال و هوا و روحیه‌تان یک سفر ارزان بروید، مطلب راهنمای سفر داخلی با 20 میلیون تومان را از دست ندهید.

به گزارش تجارت امروز؛ اینکه شما بتوانید یک سفر اقتصادی داشت باشید که در آن از تمامی جاذبه های گردشگری شهر مورد نظر نیز بهره ببرید یک هنر است. اما اگر تاکنون تجربه گردش و سفر اقتصادی را نداشته اید؛ بهتر است در ابتدا برای سفر داخلی با ۲۰ میلیون تومان یا کمتر در شهرهایی که در ادامه آن‌ها را معرفی می‌کنیم شروع به سفر رفتن بکنید.

خوب است بدانید که سفر داخلی با ۲۰ میلیون تومان امکان پذیر است. معمولا برای ارزان سفر کردن معیار حمل و نقل، اقامتگاه‌های ارزان در نظرگرفته می شود. در بعضی از شهرها پیدا کردن هتلی ارزان کار دشواری است. در ادامه این مطلب شهرهایی از ایران را به شما معرفی واهیم کرد که با کمترین هزینه بهترین تفریح را داشته باشید.

سفر داخلی با ۲۰ میلیون تومان به استان لرستانلرستان

لرستان یکی از مقاصد زیبا و کم هزینه در ایران به شمار می رود. مرکز لرستان شهر خرم آباد است که نه تنها آثار طبیعت گردی خوبی دارد بلکه آثار تاریخی آن بسیار مهم  در آن  قرار دارد و به طور مثال قلعه فلک افلاک از مهمترین قلعه های به جامانده ی دوره ی ساسانیان است‌. این شهر هم برای تاریخ گردی و هم برای طبیعت گردی بسیار مناسب است. در استان لرستان شما می توانید بلیط های ارزان سفری را پیدا کنید هم چنین برای رفتن به این شهر از اتوبوس های بین شهری استفاده کنید که قیمت بالایی ندارد.

یکی دیگر از دلایل دیگر که باعث می شود لرستان جزو سفرهای ارزان در ایران به حساب آید وجود تنوع هتل و اقامتگاه های بوم گردی است که قیمت های مختلفی دارد و با توجه به هزینه ای که می کنید یکی را برای خودتان انتخاب کنید. از مکان های دیدنی این استان میتوان به تنگه شیرز، دریاچه کیو،  پارک جنگلی شورآب و… اشاره کرد. این استان ده ها جاذبه ی دیدنی جذاب و خاص را دارد که می توانید مقاله ی جاذبه های لرستان را در  بخوانید و یک برنامه ریزی سفری عالی برای خود انجام دهید.

سفر داخلی با ۲۰ میلیون تومان به استان ایلامایلام

ایلام نیز جزو مقاصدی از سفرهای داخلی با ۲۰ میلیون تومان در ایران است. این شهر که طبیعت کوهستانی بکری دارد کم تر از سوی گردشگران انتخاب شده است. این استان نیز جاذبه های طبیعی و تاریخی  را باهم دارد و می توانید در آن تاریخ گردی و طبیعت گردی حسابی داشته باشید. این موضوع که طبیعت ایلام در جنگل بلوط زاگرس زبانزد بسیاری از مناطق است بر هیچ گردشگری پوشیده نیست. همچنین این منطقه آبشارهای بسیار زیبایی نیز دارد.

شما در این استان می‌توانید با کمترین هزینه جابه‌جا شوید؛ چرا که حمل و نقل در خود شهر قیمت بالایی ندارد و هم چنین مردمان مهربان کرد زبان از شما نیز مهمان‌نوازی می کنند که در بسیاری مواقع شما برای صرف یک نهار و حتی یک چای مهمان می کنند که محبت و مهمان نوازی شان زبانزد گردشگرها است.

هزینه ی حمل و نقل هوایی آن به نسبت بسیاری دیگر از شهرها ارزان تر است و اقامتگاه های بیشتر آن هتل های  چهارستاره و  دو ستاره هستند از این رو اگر دوست دارید به مقصدی ارزان سفر کنید می‌توانید استان ایلام و شهرهایش را انتخاب کنید. پرواز ها به این شهر محدود است اما می‌توانید از حمل و نقل اتوبوس هاس بین شهری بهرهم ند شوید که قیمت بالایی ندارد. در این استان جاذبه های کوه قلاقیران،  قلعه قیران،  غار طلسم ،  شهر باستانی سیروان و تنگه ی چوبین، دره ی ارغوان، طاق شیرین و فرهاد و ده ها جاذبه ی دیگر وجود دارد که لذت سفر را برای شما دو چندان می کند.

کردستان یک مقصد سفر داخلی با ۲۰ میلیون تومانکردستان

استان کردستان یکی از استان های بسیار زیبا است که شما می‌توانید به عنوان یک مقصد برای سفر داخلی با ۲۰ میلیون تومان اوغات زیبایی از روستا گردی داشته باشید. از اورمان گرفته تا گلین سنندج تا روستاهای مریوان همگی دارای اقامتگاه های ارزان قیمت هستند و از این رو گردشگرهای بی شماری این استان را انتخاب می کنند. در سفر به کردستان بسته به این دارد که شهر بازدیدی شما کدام قسمت است. دریاچه زریبار مریوان یکی از مقاصد های گران کردستان در فصل های سیزن به حساب می آید اما بسیاری از روستاهای آن نیز ارزان قیمت هستند.

در کل اگر در کردستان هدفتان روستا گردی باشد از سفرهای ارزان در ایران به حساب می آید. کردها برای مهمان ارزش بسیاری قائل هستند و یکی از مهمان نواز ترین  قوم های ایرانی به حساب می آید. برای سفر به کردستان می توانید از حمل و نقل هوایی بهره مند شوید و در  به راحتی رزرو پرواز خود را انجام دهید. پروازها به مقصد کردستان کمی ارزان تر هستند اما به خاطر داشته باشید که پروازهای محدودی نیز در هفته دارند. استفاده از اتوبوس هاس پایانه مسافر بری نیز گزینه ی خوبی برای سفر به این استان است.

به خاطر تنوع اقامتگاه های بوم گردی باید به شما بگوییم که این استان ارزان است و جدا از آن واحد‌های خانه مسکونی اجاره داده می شوند که تنوع قیمت خوبی دارند و انتخاب بسیاری از مسافرها است که در مناطق بکر طبیعت گردی آن لذت ببرند.

شهر کاشان سفر داخلی با ۲۰ میلیون تومانکاشان

کاشان هم برای سفر شهر گرانی به حساب نمی آید و چندین دلیل دارد. یکی اینکه اقامتگاه های بوم گردی این شهر در خانه های سنتی  تعداد بالایی دارد  و از همین رو می توانید هر کدام را که میخواهید انتخاب کنید. از مهم ترین جاذبه های شهر کاشان محله سلطان میراحمد است که بیشتر آثار تاریخی مانند خانه بروجردی، طباطبایی، عباسی ها، حمام سلطان میر احمد، بقعه چهل دختران همگی در یک مکان قرار دارند و برای گردشگرهای یک مزیت محسوب می شود که هزینه بالایی برای رفت و آمد پرداخت نکنند.

شهر کاشان یکی از مقصدهای سفری یک روزه برای ساکنان تهران، اصفهان، قم و… به حساب می آید. با توجه به تمام دلایلی که ذکر شد کاشان از سفرهای ارزان در ایران به حساب می آید که می توانید یک تاریخ گردی حسابی در کوچه پس کوچه های این شهر داشته باشد و از تپه ی سیلک و باغ فین نیز بازدید کنید. بهترین راه سفر به کاشان استفاده از اتوبوس های بین شهری است که هزینه ی بالایی ندارد و به راحتی می توانید از طریق وب سایت های مختلف آن را خریداری کنید. هم چنین از تهران و یا اصفهان تعداد سرویس های اتوبوس قابل توجهی هر روز از پایانه های مسافر بری ارایه می شود از هم رو در هر ساعتی که بخواهید می‌توانید به این شهر سفر کنید.

شهر قزوین از مقاصد سفر داخلی با ۲۰ میلیون تومانقزوین

شهر قزوین چون از مقصدهای سفرهای یک روز برای ساکنان شهرهای هم جوارش به حساب می آید از  ارزان ترین شهرهای سفری  در ایرران نیز محسوب می شود بسیاری با سفرهای یک روزه هزینه ای برای اقمت نمیپردازند و در کاهش هزینه های سفر بسیار موثر است. در قزوین نیز مانند کاشان اکثر مناطق گردشگری تاریخی آن نزدیک یکدیگر است و شما به راحتی می‌توانید آثار تاریخی این شهر را دیدن کنید. با رفتن به کاروانسرای سعد السلطنه، بازار تاریخی، مساجد ، کاروانسراهای درون شهری قدیمی را ببینید. مسجد نبی نیز نزدیک بازاری سعد السلطنه قرار دارد.

البته آثار و جاذبه های تاریخی ماندگاری در اطراف شهر قزوین چون برج های خرقان و یا قلعه الموت نیز وجود دارد که خارج از شهر است و به نسبت آثار داخلی شهر باید هزینه ی برای حمل و نقل بپردازید. این شهر نه تنها آثار تاریخی دارد بلکه جاذبه های طبیعت گردی چون دریاچه اوان، کوه های الموت نیز از جاذبه های این شهر محسوب می شود و هرساله گردشگرهای بی شماری به این شهر سفر می کنند.

مقصد شهر قزوین از سفرهای ارزان در ایران به شمار می آید یکی اینکه از مقاصد یک روزه سفری هستند و دیگر اینکه تنوع اقامتگاه های بوم گردی در آن افزایش یافته است و شما می توانید با توجه به هزینه و امکانات آن ها یکی از اقامتگاه ها برای خود انتخاب کنید. حمل و نقل در شهر قزوین آنچنان گران نیست و می توانید از تاکسی های  حمل و نقل عمومی در شهر استفاده نمایید. این شهر چون مساحت کمی دارد و کوچک است استفاده از حمل و نقل در آن آسان و مقرون به صرفه است.

شهر اردبیل از مقصاد سفر داخلی با ۲۰ میلیون توماناردبیل

اگر می خواهید در یکی از شهرهای ارزان ایران سفرکنید می‌توانید اردبیل را انتخاب نمایید. این شهر وسعت بزرگی دارد و بخشی از آثار تاریخی اش در یک جا قرار دارد. مجموعه شیخ صفی الدین اردبیلی و بازار تاریخی در یک بخش از شهر است. اما برای رفتن به دریاچه شورابیل که در نزدیکی شهر است هزینه ی بیشتری برای حمل و نقل بپردازید. روستاهای اردبیل یکی از ارزان ترین مقصدهای سفری در ایران به شمار می آید که شما به راحتی می توانید در کنار دشت های پهناور سرسبز و رودخانه های جاری از طبیعت آرامش بگیرید.

اردبیل به خاطر چشمه ی آب گرم سرعین بسیار معروف است و مسافرهای بی شماری برای درمان از آن استفاده میکنند. حمل و نقل در این شهر به نسبت ارزان است و به خاطر چشمه آبگرم سرعین تعداد هتل های پنج ستاره تا دوستاره در این شهر وجود دارد که شما به راحتی می‌توانید اقامتگاه مورد نظر خود را انتخاب کنید. حمل و نقل هوایی و اتوبوس بین شهری در اردبیل موجود است که هر یک را می توانید انتخاب کنید.

اردبیل به خاطر اقامتگاه های روستایی ارزان، حمل و نقل ارزان شهری، رستوران های با کیفیت و نه چندان گران از مقصدهای سفرهای ارزان در ایران محسوب می شود و مانند شهر کاشان و قزوین بخشی از آثار تاریخی اش در یک قسمت از شهر وجود دارد.

همدان از مقصاد سفر داخلی با ۲۰ میلیون تومانهمدان

مقصد شهر همدان از سفر های  ارزان در ایران به حساب می آید. شهر همدان جاذبه های منحصر به فرد تاریخی دارد که بخشی در شهر و بخشی در اطراف شهر است. شما اگر قصد دیدن بازار تاریخی همدان، مقبره‌ی ابن سینا و مقبره ی بابا طاهر دارید می توانید از تاکسی های درون شهری استفاده کنید و نیازی ندارید هزینه ی بالایی برای رفت و آمد بپردازید. در شهر همدان حتما از بار تاریخی این شهر دیدن کنید و هم با معماری بازار و هم صنایع دستی همدان آشنایی پیدا کنید.

برخی از جاذبه های همدان چون گنج نامه، تپه های عباس اباد، محوطه ی هگمتانه و غار زیبای علیصدر در اطراف شهر قرار دارد که برای دیدن این آثار هزینه ی بیشتری برای رفت و آمد باید پرداخت کنید. در همدان نیز شما تنوعی از هتل و اقامتگاه های بوم گردی را می بینید که به دلخواه خود می‌توانید انتخاب کنید و از شهرهایی است که اقامتگاه های ارزان در آن وجود دارد از همین رو مقصد بسیاری از مسافرهایی که می‌خواهند ارزان سفر کنند به حساب می آید.

دیگر شهرهای استان همدان نیز گران نیستند و روستاهای آن کم تر در بین گردشگرها شناخته شده است و یکی از مقصدهای محبوب در فصل بهار و تابستان به حساب می آید.

جمع بندی

در این مقاله شهرهایی را که می‌توان به عنوان مقصد سفر داخلی با ۲۰ میلیون تومان در نظر گرفت را برای شما گرامی معرفی کرد. برای دیدن جاذبه های تاریخی هر کدام از شهرهای باید ورودیه طبق آیین نامه امکان بازدیدی میراث فرهنگی پرداخت کنید. خوشبختانه در ایران دیدن مکان های گردشگری و تاریخی قیمت بالایی ندارند و ارزان به حساب می آید اما یادتان باشد که قیمت اماکن تاریخی ایران بررسی کنید و به طور مثال در شهر همدان، قزوین ، کاشان و… آثار تاریخی متعددی  وجود دارد که اگر تعداد تان بالا باشد هزینه ی آن را باید کنار بگذارید. تمامی این شهرها دارای حمل و نقل عمومی ارزان هستند.

اگر ارزان سفر رفتن سبک سفری شما به حساب می آید پس یادتان باشید از تاکسی و اتوبوس استفاده کنید. قبل از هر سفر نرخ  اقامتگاه ها را بررسی کنید و ارزان ترین را برای خود انتخاب کنید. تیم گردشگری  نیز خدمات خوبی در زمینه رزرو پرواز و هتل دارد. برای رزرو پرواز از وب سایت  اگر ارزان ترین پرواز مدنظرتان است پرواز لحظه ی آخر را چک کنید و به آسانی برای خودتان رزرو نمایید.  سفر خوشی همواره برای شما آرزو می کند.

پایان مطلب/س.آ

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا