اجتماعی

رایج‌ترین موقعیت‌هایی که به یک وکیل حرفه‌ای نیاز خواهید داشت

هریک از ما ممکن است در برهه‌هایی از زندگی خود، با قوانین پیچیده روبه‌رو شویم. در زندگی روزمره، حتی در خانۀ خود نیز ملزم به رعایت برخی قوانینی هستید که تخطی از آن‌ها شما را به‌عنوان مجرم معرفی خواهد کرد. بااین‌حال، قوانین ساده و معمولی اغلب پیچیدگی‌هایی را برایتان ایجاد نمی‌کنند.

در مقابل، شرایطی را تصور کنید که با شریک کاری خود در شراکت دچار اختلاف شده‌اید؛ در این حالت عدم آشنایی با قانون، سبب پایمال شدن حقتان شده و ممکن است علی‌رغم آن‌که حق با شماست، در این جدال شکست بخورید. بنابراین آشنایی با کسی که با قانون آشنا بوده و بتواند برای احقاق حق شما تلاش کند ضروری است. یک وکیل حرفه‌ای همان کسی است که شما را از سخت‌ترین شرایط نجات خواهد داد. در این مقاله، با معرفی گروه وکلای «تهران مدافع»، به این موضوع بیشتر می‌پردازیم.

نقش وکیل در پروسه‌های قضائی

پیش از هرچیز برای آگاهی بیشتر از نقش وکیل در پرونده‌های حقوقی و علت ضرورت همکاری با یک وکیل حرفه‌ای، وظایف وکلا را شرح می‌دهیم. در لغت، وکیل به کسی اطلاق می‌شود که مجوز انجام امور و فعالیت‌هایی را به‌جای موکل خود دارد. این مجوز طی عقد یک قرارداد میان وکیل و موکل اعطا می‌شود و پس از آن وکیل می‌تواند امور مختلف را به جای موکل خود پیگیری کند.

یکی از مهم‌ترین وظایف وکلا، حضور در دادگاه به جای موکلین است. هر شخصی که به‌عنوان شاکی یا متهم در دادگاه حاضر می‌شود، وظیفه دارد تا از حق خود دفاع کند. یک وکیل حرفه‌ای با توجه به آن‌که قانون را به‌خوبی می‌شناسد و از جزییات آن آگاه است، می‌تواند با زبان قانون، قاضی را قانع کند. همچنین داشتن وکیل مزایایی دارد که ازجملۀ آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • با داشتن یک وکیل خصوصاً اگر از گروه وکلای تهران مدافع باشد، دیگر استرس و نگرانی نخواهید داشت، چراکه دفاع از حقوق شما در دادگاه، برعهدۀ یک وکیل کاردان است.

  • ازآن‌جاکه وکلا اطلاعات کاملی در خصوص قوانین و جزییات آن‌ها دارند، می‌توانند با تکیه بر قانون، قاضی پرونده را مجاب کرده و شانس موفقیت را افزایش دهند.

  • همان‌طورکه گفته شد، وکیل می‌تواند به جای شما در دادگاه حاضر شود. این‌گونه در وقتتان نیز صرفه‌جویی شده و می‌توانید به کارهای دیگر خود برسید.

  • زمانی که کار را با یک وکیل پیش ببرید، می‌توانید پروسه را تا حد قابل‌توجهی تسریع کنید، چراکه او با قوانین آشناست و راه‌حل سریع‌تر و کاربردی‌تر را می‌‌شناسد.

رایج‌ترین موقعیت‌هایی که به یک وکیل حرفه‌ای نیاز خواهید داشت

چه زمان‌هایی داشتن وکیل ضروری است؟

موارد متعددی وجود دارند که ارتباط با یک وکیل مجرب و کارکشته می‌تواند کار را برایتان تسهیل کند. هرجا که اختلافی به شکل قانونی شکل بگیرد و نیاز به حضور در دادگاه داشته باشید، همراهی وکیل به شما توصیه می‌شود. بااین‌حال در کشور ما برخی موقعیت‌ها بیشتر از سایر مشکلات قانونی ایجاد می‌شوند و هریک از ما ممکن است در معرض مواجه با آن‌ها قرار بگیریم. چند نمونه از آن‌ها را در ادامه بررسی کرده‌ایم. در هر یک از این شرایط می‌توانید از گروه وکلای تهران مدافع کمک بگیرید:

  • وکیل خانواده

مشکلات و دعاوی خانوادگی بیش از هر مشکل دیگر رخ می‌دهند. ازاین‌رو ممکن است بسیاری از افراد به یک وکیل خانواده برای رفع مشکلات خود نیاز داشته باشند. این دسته از وکلا که بهترین آن‌ها را در گروه وکلای تهران مدافع خواهید یافت، به هرگونه مشکل خانوادگی نظیر مهریه، نفقه، طلاق، حضانت فرزندان و… می‌پردازند.

وظیفۀ وکیل خانواده در وهلۀ اول این است که سازش را میان دو طرف برقرار کند و در صورت عدم امکان سازش، برای دفاع از حقوق موکل خود تلاش کند. یکی از رایج‌ترین اتفاقاتی که با آن مواجه‌ایم، اقدام برای طلاق توافقی و طلاق از طرف زن است. در این حالت داشتن یک وکیل حرفه‌ای نقش بسیار مهمی در پیشرفت پرونده خواهد داشت. بدون داشتن وکیل، باید بارها‌وبارها پله‌های دادگاه را بالا و پایین کنید تا درنهایت بتوانید پروندۀ طلاق توافقی را به نتیجه برسانید.

وکلای باسابقه در مجموعۀ «تهران مدافع»، چندین و چند پروندۀ طلاق از طرف زن را به نتیجۀ مطلوب رسانده‌اند.

  • وکیل ملکی

وکیل ملکی نیز همان طور که از نامش پیداست، بر مقررات و قوانین حوزه املاک اشراف کامل داشته و می‌تواند در این حوزه مرثر واقع شود. به عنوان مثال مشکلات میان خریدار و فروشنده، مالک و مستأجر، دعاوی در خصوص عقد بیع یا خرید و فروش، عقد رهن و هر مسئله مربوط به این حوزه، توسط وکیل ملکی قابل پیگیری است.

وکیل اداره کار

هر محیط کاری که از تجمع تعداد قابل توجهی از کارمندان و کارگران تشکیل شده باشد، طبیعتاً دچار اختلافات و مشکلاتی نیز خواهد شد که برای مدیریت و سازماندهی آن‌ها می‌توان از یک وکیل اداره کار کمک گرفت. وکلای اداره کار در گروه وکلای تهران مدافع، بر قوانین و مقررات مرتبط با حقوق کارمندان و کارگران و همچنین کارفرمایان اشراف داشته و می‌توانند راهنمای مجموعه باشند. کارخانه‌ها و کارگاه‌های بزرگ به صورت مداوم با یک وکیل اداره کار همکاری می‌کنند تا از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کنند.

بهترین وکلای تهران برای پیشبرد دعاوی حقوقی کدام‌اند؟

در همه جای دنیا وکلا و تیم‌های گسترده‌ای از آن‌ها وجود دارند که همواره در تلاش برای احقاق حق افراد، در رفت و آمد به دادگاه‌ها هستند. گاهی گروهی از وکلا چنان شناخته‌شده و مطرح می‌شوند که آوازه آن‌ها در جهان می‌پیچد. به عنوان مثال Slater & Gordon Lawyers یک شرکت حقوقی در استرالیا است که از سال ۱۹۳۵ توسط افرادی به همین نام تأسیس شده و حالا علاوه بر شهرت جهانی، سهام آن نیز در بوورس اوراق بهادار استرالیا به فروش رسیده است. همچنین گروه وکلای stowe family law نیز گروه دیگری هستند که در حوزه‌های مختلف حقوقی خدماتی را ارائه می‌دهند. این مجموعه‌ها وبسایت‌هایی را دارند که می‌توانید سوال‌هایتان را مطرح کرده و منتظر جواب باشید.

گروه وکلای تهران مدافع

اگر می‌خواهید یک مسئله حقوقی را حل کنید، بهتر است وقت خود را برای وکلای بی‌تجربه و ناآشنا به کار صرف نکنید. گروه وکلای تهران مدافع، مجموعه‌ای از وکلای پایه یک دادگستری است که هر یک از موضوعات را به وکیل متخصص می‌سپارد. به عنوان مثال موضوعات مربوط به امور ملکی را یک وکیل ملکی پیگیری خواهد کرد. همچنین طلاق توافقی و یا طلاق از طرف زن، به وکلای خانواده سپرده خواهد شد. شما می‌توانید برای مشاوره رایگان وارد سایت شده و اطلاعات تماس خود را وارد کنید. وکلای مجموعه برای راهنمایی با شما تماس خواهند گرفت. سپس می‌توانید با بررسی جزئیات، انتخاب خود را انجام دهید. امکان دریافت مشاوره حقوقی تلفنی یکی از برترین مزایای این مجموعه است.

رایج‌ترین موقعیت‌هایی که به یک وکیل حرفه‌ای نیاز خواهید داشت

کلام آخر

در نهایت باید گفت انتخاب یک وکیل حرفه‌ای و مناسب به شما کمک می‌کند تا مسیر چندین ماهه را در کمترین زمان ممکن طی کنید و از راحت‌ترین راه ممکن به نتیجه برسید. با این حال آن چه که ضامن موفقیت شماست، کمک گرفتن از وکیلی است که چند و چون راه را بداند و سابقه درخشانی در این حوزه داشته باشد. پیشنهاد می‌کنیم از جلسه مشاوره حقوقی رایگان استفاده کرده و خودتان در خصوص ادامه راه تصمیم بگیرید.

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا