اجتماعی

رنگ مو چی بخریم؟ شناخت پایه رنگ مو و نحوه استفاده

اکثر خانم ها به دنبال شناخت پایه رنگ مو  هستند. رنگ مو در استایل و زیبایی تاثیر زیادی می گذارد. بنابراین افراد زیادی می خواهند با استفاده از رنگ مو در خود تغییری ایجاد کنند.

به گزارش تجارت امروز؛ شناخت پایه رنگ مو به شما در انتخاب رنگ مو کمک زیادی می کند. شما اگر بدانید موی شما مناسب چه پایه ای از رنگ کردن است به راحتی می توانید رنگ مناسب را پیدا کنید.

شناخت پایه رنگ مو و نحوه استفاده

شما اگر به دنبال رنگ کرددن مو هستید. اولین کاری که باید بکنید شناخت رنگ مو است. شما باید بدانید رنگ ها از چه پایه ای شروع می شود تا بتوانید انتخاب درست در ترکیب رنگ خود داشته باشید.

انواع رنگ مو بر اساس پایه

احتمالا شما نیز بارها هنگام خرید رنگ مو حروف انگلیسی بزرگ مانند N ، G، M و… را روی بسته‌های رنگ مشاهده کرده‌اید. این حروف مربوط به انواع سری‌های رنگ مو هستند که هر کدام دارای تناژ رنگی متفاوت و متناسب برای تناژ پوستی به خصوصی می‌باشند. بررسی این برچسب‌ها و دانستن اینکه هر کدام از این حروف مربوط به چه سری از رنگ مو  است گامی اساسی در انتخاب رنگ مو‌ی مناسب می‌باشد.

رنگ موی طبیعی سری N

افرادی که پوست سبزه و تیره دارند بهتر است که از رنگ های طبیعی n استفاده کنند. معمولا از این رنگ برای پوشش دهی استفاده می کنند. افرادی که سفیدی زیادی دارند می توانند این رنگ مو را انتخاب کنند.

رنگ موی طلایی سری G

رنگ موی طلایی نیز برای پوست‌های سبزه و گندمی مناسب می‌باشد. رنگ موی سری طلایی اغلب دارای تم اصلی زرد و طلایی است و اعداد موجود در کنار حروف نشان دهنده تناژهای مختلف این سری از رنگ مو است. لازم به ذکر است که در این سری از رنگ‌ مو اغلب از دکلره استفاده می‌شود زیرا در صورت عدم استفاده از دکلره در رنگ مو‌های سری طلایی ، مو‌ها ظاهر خوشایندی نخواهند داشت.

رنگ موی قرمز مدل R

این رنگ مو نیز برای افرادی که پوست سبزه، گندمی و روشن دارند. بسیار رنگ خوبی است. این رنگ کاملا گرم است و افرادی که علاقه ای به موی خنثی ندارند می توانند از این رنگ استفاده کنند. در این سری از رنگ مو مقدار قرمزی بسیار زیاد است و برای داشتن رنگی ملایم تر باید آن را با سایر گروه‌های رنگی ترکیب کرد.

رنگ موی m

این رنگ مو معمولا تناژهای تیره ای داردو به نسبت موی نچرال رنگ دهی بیشتری دارد. اگر به دنبال این هستید که مو‌های شما در نور آفتاب نیز تیرگی خود را حفظ کند و با شستشو تغییر زیادی نکند، رنگ موی سری مات می‌تواند برای شما انتخاب بسیار مناسبی باشد.

 رنگ موی موکا برزیلی که به عنوان w شناخته می شود

این رنگ مو تناز گرمی و قرمرزی دارد اما نسبت به سری قرمز قبلی که معرفی کردیم کم رنگ تر است. رنگ موکا برزیلی با همه پوست ها سازگار است. برای مثال رنگ قهوه‌ای سوخته رنگی ازاین سری می‌باشد که برای انواع پوست‌ها با تناژ رنگی روشن و تیره کاربرد دارد.

 رنگ موی دودی مدل c

رنگ موی دودی دارای مقدار اندکی تناژ رنگی بنفش است. این سری از رنگ مو نسبت به بقیه رنگ‌ها تیره‌تر و سرد‌تر می‌باشد. رنگ موی دودی برای پوست‌های روشن و سفید کاربرد دارد. توجه داشته باشید که برای اجرای رنگ‌های دودی حتما باید از دکلره استفاده کنید تا نتیجه‌ی خوبی را به دنبال داشته باشد.

شناخت پایه رنگ مو، رنگ مو خاکستری مدل a

رنگ خاکستری جز رنگ های سرد و خنثی است و افرادی که پوست های روشن دارند با رنگ خاکستری بسیار زیبا می شوند. در رنگ موی خاکستری برخلاف سری مات از رنگ آبی به جای رنگ سبز استفاده شده است.

معرفی پایه های رنگ مو

پایه های رنگ مو به ۱۰ دسته تقسیم بندی می شوند. که از گرم ترین و تیره ترین رنگ شروع مبی شود و آخرین پایه رنگ تقریبا استخوانی رنگ است.

۱. مشکی،تیره‌ترین رنگ

۲- قهوه‌ای تیره

۳- قهوه‌ای متوسط

۴- قهوه‌ای روشن

۵- قهوه‌ای خیلی روشن

۶- بلوند تیره

۷- بلوند متوسط

۸- بلوند روشن

۹- بلوند خیلی روشن

۱۰- بلوند خیلی خیلی روشن یا پلاتینه

رنگ مو را چگونه می خوانند؟

مثلا N6 و A6 هر دو یک پایه هستند ولی تن N6 بلوند تیره و تن A6 بلوند تیره خاکستری است.یادتان باشد عددهایی که در کنار رنگ نوشته ‌می‌شود به این صورت خوانده می‌شود که اسم شماره رنگ؛ سمت راست ممیزاست و درجه یا همان پایه رنگ؛ سمت چپ ممیز.

اکسیدان چیست؟

اکسیدان که به عنوان تسریع‌کننده فعالیت شیمیایی در رنگ مو به‌کار می‌رود، باتوجه به نتایج مورد دلخواه شما و همچنین با تمایلات سازندگان رنگ‌ها تعیین می‌شود.

انواع اکسیدان

اکسیدان۱ (۶٪): رنگ را فقط به طور جزئی باز می‌کند و برای پایه مو از یک تا ۴ است

اکسیدان ۲ (۹٪): قدرت بازکنندگی و روشن‌کنندگی بالا روی موهای سفید را دارد و برای پایه مو از ۵ تا ۱۰است

اکسیدان ۳ (۱۲٪): قدرت روشن‌کنندگی بالا با کمترین میزان رنگ را دارد و مخصوص دکلره است ولی در رنگ‌های بالا یعنی پایه ۹ و ۱۰ هم می‌توانیم استفاده کنیم(البته در رنگ مو چندان استفاده‌ای ندارد). از این اکسیدان معمولا استفاده نمی شود چرا که اکسیدان تاثیر بسیاری بر از بین رفتن مو دارد.

تاثیر رنگدانه های مو در روشن شدن

یکی از عناصر و عوامل مهم رنگ کردن مو تعیین رنگدانه زیرین موی شماست. وقتی که شما رنگی را انتخاب می‌کنید و روی موهای‌تان می‌گذارید امکان دارد به خاطر رنگدانه زیرین در موی شما، همان رنگ دلخواه به‌دست نیاید.

واریاسیون چیست ؟

واریاسیون ها بسیار قوی هستند که به کمک رنگ مو می روند و در ترکیب رنگ مو استفاده می شود. واریاسیون معمولا توانایی تغییر تناژ رنگ را دارد. لازم به ذکر است واریاسیون ها هرگز به تنهایی مورد استفاده قرار نمی گیرند و حتماً با رنگ مو مخلوط می شوند.  با یادگیری واریاسیون می توانید همچون یک آرایشگر حرفه ای به رنگ کردن موهایتان بپردازید.

شناخت پایه رنگ مو و نحوه ترکیب واریاسیون

.۱۱ یا E11 واریاسیون دودی است که با رنگ موهای دودی و خاکستری ترکیب می شوند و خاصیت ضد زردی و نارنجی دارند.

۰.۹۹ یا E12  واریاسیون بنفش است که با رنگ موی شرابی، بنفش و رنگ های طیف قرمز ترکیب می شود.

۰.۲۲ یا E13 واریاسیون نقره ای است که با رنگ موهای دودی و زیتونی قابل ترکیب است و همانطور که در بالا نیز گفته شد این واریاسیون برای براق کردن مو نیز کاربردی است.

۰.۱۰ یا E14  واریاسیون آبی است که با رنگ موهای گروه N مخلوط می شود. این واریاسیون خنثی کننده تناژ ناخواسته رنگ نارنجی است و می توان از واریاسیون آبی در ترکیب رنگ مشکی پر کلاغی هم استفاده کرد.

۰.۸۸یا E15  واریاسیون های قرمز هستند که با اکثر رنگ موها مخلوط می شوند.

۰.۵۵ یا E16  واریاسیون رنگ طلایی است که با همه رنگ ها ترکیب می شود.

۰.۳۳ یا E17 ، واریاسیون های سبز هستند که ترکیبی مناسب با رنگ های زیتونی، دودی و خاکستری است.

۰.۶۶ یا E18 واریاسیون خاکستری است که با رنگ موهای خاکستری و دودی قابل ترکیب است و رفله های ناخواسته تن زرد رنگ مو را از بین می برد.

۰۰۰ یا E20 واریاسیون روشن کننده است که باعث اندکی روشن شدن رنگ مو می شود.

رنگ مو بر اساس دوام و ماندگاری

ما چند دسته رنگ مو داریم که هر کدام یک مدت زمان بر روی مو باقی می مانند.

  •  رنگ موهای موقت
  • رنگ‌های نیمه موقت
  • رنگ‌های نسبتا موقت برای مو
  • رنگ موهای دائمی

انتهای مطلب/آ.ع

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا