اقتصاد خرد

روش پس انداز با درامد کم (انواع راه ها) + فرمول

پس انداز کردن پول یک جور برنامه ریزی برای آینده است. در واقع ما پول‌هایمان را با هدف سود بردن از آن در آینده، ذخیره می‌کنیم. شاید با خود بگویید کسی پول‌هایش را پس‌انداز می‌کند که درآمدش بالا باشد و پول اضافه بیاورد ولی اینطور نیست. همه افراد حتی با کمترین درآمد هم می‌توانند به طور دقیقی برنامه‌ریزی کنند و پس از گذشت زمان و تلمبار شدن آن پول‌های خرد، سرمایه‌ای را بیابند که فکر کردن راجع به آن نیز در گذشته سخت بوده است.

بیخود نیست که می‌گویند: قطره قطره جمع گردد وانگهی دریا شود.

با یادگیری روش پس انداز با درامد کم و شروع به اقدام، پس از مدتی به درجاتی می‌رسید که می‌توانید گران‌قیمت‌ترین و باارزش‌ترین دارایی‌ها را به دست آورید.

در این مقاله، راه های پس انداز با درامد کم را به شما آموزش می‌دهیم.

روش پس انداز با درامد کم چیست؟

هرقدر که درآمد دارید، بنشینید و با حوصله برای آن برنامه‌ریزی کنید. بودجه و مخارج را مشخص نموده و به یک نتیجه نهایی از میزان مبلغی که مازاد است، برسید. برای هر کاری، به‌صرفه‎ترین راه را انتخاب کنید مثلا از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید و از فروشگاه‌های دارای تخفیف خرید خود را انجام دهید.

یکی از راه‌های به دست آوردن پول برای پس انداز کردن، فروش اقلام موجود در انباری است. آن‌ها را سر فرصت دسته بندی کنید و آن‌هایی را که احتیاج ندارید، بفروشید و پول آن را ذخیره کنید.

همه پول خود را در جیب‌تان نگذارید. مقداری مشخص و محدود را از حساب خود بیرون آورید و در طول روز سعی کنید همان را خرج کنید.

 دیگر راه های پس انداز با درامد کم چه هستند؟

دارایی‌هایی که برای شما خرج به بار می‌آورند را بفروشید و با پول آن دارایی‌های باارزش‌تری را به دست آورید. برای مثال اگر زمینی در یک باغستان دارید ولی ماهانه باید مبلغ بالایی را برای پول آب و باغبان و برق و مخارج ساخت بنا کنید، بهتر است یک ملک تجاری را جایگزین آن نمایید.

خریدهای باکیفیتی داشته باشید تا مدام در حال تعمیر و یا خرید دوباره همان کالا نباشید.

پولی که قصد دارید کنار بگذارید و ذخیره کنید را حتما به طلا یا چیزهای گران‌بهای دیگری تبدیل نمایید.

روش پس انداز با درامد کم (انواع راه ها) + فرمول

فرمول پس انداز ۵۰ ۲۰ ۳۰

یک روش پس انداز با درامد کم این است که شما از فرمول ۵۰ ۲۰ ۳۰ استفاده کنید به این صورت که ۵۰% درآمد خود را صرف مخارج لازم و ضروری کنید و ۳۰% دیگر را برای خواسته‌ها و نیازهای احتمالی خود کنار بگذارید و ۲۰% باقی‌مانده را ذخیره و پس انداز نمایید.

بهترین راه پس انداز خانم خانه دار

ممکن است باور نکنید ولی خانم‌های خانه‌دار هم قادر هستند پولی را برای خود پس‌انداز کنند. چگونه؟ آن‌ها می‌توانند با صرف زمان برای یادگیری مهارت‌های پولسازی چون ادمینی اینستاگرام، طراحی سایت، طراحی لوگو، تولید محتوا، راه‌اتدازی و ساخت سایت و … در منزل به درآمد برسند و برای خرج و مخارج تصمیم بگیرند.

چگونه آموزش ببینیم؟

آموزش دیدن در دنیای امروز بسیار ساده و در دسترس شده است. شما می‌توانید در هر موضوعی که می‌خواهید، داخل آپارات، یوتوب، گوگل و … منابع زیادی را پیدا کنید و یا دوره‌های آموزشی را خریداری کنید و به سادگی در منزل خود یادگیری را آغاز نمایید ولی در برخی از مواقع، حضور یک منتور در کنار شما می‌تواند مسیر را برایتان هموارتر سازد. برای مثال برای یادگیری طراحی سایت، می‌توانید از مشاورین طراحی سایت کمک بگیرید و دوره‌ها را با آن‌ها بگذرانید.

عامل اصلی سوخته شدن پس انداز در خانواده

پول را در هر مسیری خرج کنیم، قطعا یا نیاز بوده و یا خوشی و سرگرمی به همراه داشته است و در این اوقات، احساس می‌کنیم در جای درستی پول را خرج کرده ایم. در این میان، خانواده‌هایی هستند که درگیر اعتیاد می‌شوند و تمامی پول‌های ذخیره شده توسط انواع راه های پس انداز را از دست می‌دهند. این شاید واقعی‌ترین مورد از سوخته شدن پس انداز قلمداد شود زیرا در بدترین مسیر که فقط ضرر به همراه دارد، خرج شده است.

در این موقعیت، بهتر است خیلی سریع به یک مرکز ترک اعتیاد مراجعه کنید تا خانواده را از یک خطر بزرگ نجات دهید.

پس از رسیدن به پس انداز کافی چه کنیم؟

بهترین کار پس از پس‌انداز کردن این است که آن را وارد کار کنید تا پول برایتان پول بیاورد. استارت زدن کسب و کاری که از آن خود شما باشد و با صرف هزینه‌های معقول، برای تبلیغات محیطی آن از جمله سفارش تابلو سردر چلنیوم یا فلکسی، چاپ تراکت، بیلبورد و … قدم بردارید و پس از مدتی شاهد افزایش ورودی ناشی از کسب و کارتان شوید.

بهترین مجریان چاپ تبلیغات محیطی در تهران چه شرکت هایی هستند؟

یکی از بهترین شرکت های ساخت تابلو و چاپ انوع تبلیغات محیطی در شهر تهران گروه تابلوسازی رنگین رسانه (ranginrasaneh.com) است.

روش پس انداز با درامد کم (انواع راه ها) + فرمول

اگر در شرکتی سرمایه گذاری کردیم و به مشکلات حقوقی با شرکای تجاری خود خوردیم، چه کنیم؟

یکی از بهترین گزینه ها در همچین شرایط مشاوره با یک وکیل حقوقی کارکشته در زمینه دعاوی تجاری است. کشور ایران متخصصین حقوقی زیادی مثل سیاوش اسکندرزاد داشته، که به خوبی میتوانند در این شرایط به شما کمک کنند.

منابع این محتوا :

  • Investopedia.com
  • Responsiw.com
  • Wealthsimple.com
  • Eskandarzad.com
امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا