گردشگری

فاصله مشهد از شهرهای مختلف ایران چقدر است ؟

برای انتخاب بهترین مسیر سفر به مشهد و اطلاع از فاصله مشهد با دیگر شهرهای ایران می توانید از این لیست استفاده کنید.

شهر مقدس مشهد که به عنوان پایتخت مذهبی ایران نیز شناخته می شود یکی از پربازدیدترین شهرهای ایران است. افراد زیادی برای زیارت به حرم مطهر امام رضا (ع) می روند و در کنار آن از تفریحات و جاهای دیدنی در تور مشهد دیدن می کنند. از این رو این شهر توریستی میزبان تعداد زیادی از مسافران ایرانی و خارجی است که اطلاع از فاصله مشهد تا شهرهای دیگر ایران را برایشان بسیار پر اهمیت می کند. بدون شک سفرهای بین شهری هوایی خیلی سریعتر از زمینی است اما شاید هزینه های زیادی که دارد برای همه مقرون به صرفه نباشد. لذا مسافران روش های دیگر مانند سفر با قطار، اتوبوس و یا خودرو شخصی را برای سفر به مشهد انتخاب می کنند. بهترین امکانات خط راه آهن، فرودگاه و همچنین اتوبوس رانی به منظور آسودگی در سفر برای این شهر در نظر گرفته شده است. در ادامه به بررسی مختصر فاصله مشهد از شهرهای مختلف ایران می پردازیم.

فاصله مشهد تا تهران

تعداد بسیار زیادی از مسافران تور مشهد از مبدا پایتخت به این شهر سفر می کنند. در سفر پیش رو کاملا به خودتان بستگی دارد که از سفر زمینی و تماشای مناظر مسیر تهران به مشهد لذت ببرید و یا از طریق هواپیما سریعترین زمان ممکن را برای رسیدن به مقصد انتخاب کنید. اما دقیقا فاصله تهران تا مشهد چند ساعت است ؟

  • فاصله مشهد به تهران با خودرو شخصی: ۹۱۱ کیلومتر حدود ۱۰ الی ۱۲ ساعت

  • فاصله هوایی مشهد تا تهران : حدود ۸۰ دقیقه

  • فاصله تهران تا مشهد با قطار: مسافت ۹۰۰ کیلومتر با قطار عادی حدود ۱۱ ساعت و قطار سریع‌السیر بین حدود ۸ ساعت

فاصله مشهد تا گرگان

برای سفر از گرگان به مشهد می توانید دو مسیر را انتخاب کنید که با خودروی شخصی ممکن خواهد بود. در مسیر اول که از راه بجنورد به سمت گرگان می رود، چیزی حدود ۶۵۰ کیلومتر در مدت زمان حدودا ۸ ساعت در راه هستید و از مسیر دوم یعنی راه سبزوار گرگان باید ۶۱۵ کیلومتر که ۷ ساعت و ۴۴ دقیقه زمان می برد، در راه باشید. فاصله مشهد تا گرگان به صورت هوایی نیز ۱ ساعت و نیم به طول می انجامد. فاصله ریلی گرگان تا مشهد نیز ۱۱ ساعت است.

فاصله نیشابور تا مشهد

برای رفتن به نیشابور از مشهد روش های مختلفی در دسترس است. از طریق اتوبوس می توانید به ترمینال مشهد رفته و ۱ ساعت و ۴۵ دقیقه این مسیر ۱۳۵ کیلومتری را طی کنید. البته از طریق راه آهن نیز می توانید به وسیله ی قطار تهران مشهد سفر نموده و در ایستگاه نیشابور پیاده شوید.

فاصله مشهد تا شیراز

مشهد تا شیراز در ۳ مسیر متفاوت می تواند طی شود. اولین راه از بزرگراه مشهد نیشابور و بعد از آن بزرگراه ابرکوه سورمق می گذرد که بعد از عبور از بزرگراه آباده صفاشهر به شیراز می رسید. این مسیر ۱۳۴۳ کیلومتر است که حدودا ۱۷ ساعت زمان می برد. شهرهایی که در این راه وجود دارند ملک آباد، رباط سنگ، تربت حیدریه، شادمهر، فیض آباد، یونسی، بجستان، فردوس، دیهوک، رباط پشت بادام، ساقند، خرانق، تفت، اسلامیه، فیض آباد، هاشم آباد، بشه، دهشیر، ابرکوه، رحیم آباد، صفا شهر، سعادت شهر، اکبر آباد، عماد آباد، زرقان و باجگاه هستند.

مسیر دومتان، ۱۴۶۸ کیلومتر بوده که بعد از حدود ۱۸ ساعت شما را به مشهد می رساند. این جاده طولانی از شیراز، آباده، بزرگراه ابرکوه و سورمق، بزرگراه تربت حیدریه و در نهایت آزادراه مشهد باغچه خواهد گذشت.

و در آخر سومین مسیر حدود ۱۴۱۶ کیلومتر است که از مسیر سبزوار و نیشابور می‌گذرد. در این مسیر بعد از شیراز راهی یزد می شوید و در نهایت بعد از گذر از سبزوار و نیشابور به مشهد می‌رسید. از ویژگی های خوب این مسیر فرصت بازدید از شهرهای زیبای نیشابور، سبزوار و یزد است که خالی از لطف نخواهد بود.

فاصله طبس تا مشهد

در غرب استان خراسان جنوبی شهر طبس قرار دارد. برای رسیدن به طبس از مشهد باید ۵۵۸ کیلومتر مصادف با ۶ ساعت نیم ساعت را طی کنید. این شهر مملو از جاهای دیدنی و فروشگاه های سوغاتی‌ بوده و علاقمندان به کویرگردی همیشه طبس را به عنوان شهر مقصد انتخاب می کنند. ناگفته نماند که لقب عروس کویر ایران نیز به طبس داده شده است.

فاصله مشهد تا اصفهان

 چندین مسیر برای رسیدن به مشهد از اصفهان بر سر راه شما قرار دارد که کوتاه ترین و سریعترین مسیر پیشنهادی حدود ۱۲۴۴ کیلومتر تا مشهد فاصله دارد و با کمترین ترافیک در جاده روبرو خواهید بود. حدود ۱۲ ساعت برای برنامه ریزی سفر به مشهد از اصفهان نیز باید در نظر بگیرید.

  • مسیر یابی اول ۱۱۲۴ کیلومتر : اصفهان، سگزی،کوهپایه، تودشک، نائین، انارک، خور، طبس، دیهوک، فردوس، بجستان، فیض آباد، تربت حیدریه، ملک آباد، مشهد مقدس .

  • مسیر یابی دوم ۱۱۶۸ کیلومتر : اصفهان، سگزی، کوهپایه، تودشک،نائین، انارک، جندق، دامغان، شاهرود، میامی، داورزن، سبزوار، نیشابور، ملک آباد، مشهد مقدس.

  • مسیر یابی سوم ۱۲۳۵ کیلومتر :اصفهان، وزوان، دلیجان، سه راهی سلفچگان، قم، گرمسار، سمنان، دامغان، شاهرود، میامی، داورزن، سبزوار ، نیشابور، ملک آباد، مشهد مقدس.

  • مسیر یابی چهارم۱۲۵۰کیلومتر : اصفهان، نطنز، کاشان، مشکات ،قم ، گرمسار، سمنان،دامغان، شاهرود، میامی، داورزن، سبزوار ، نیشابور، ملک آباد، مشهد مقدس.

توجه داشته باشید که این زمان بندی ها نسبی بوده و برای سرعت مجاز ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت خودرو در نظر گرفته شده است.

فاصله مشهد از شهرهای مختلف ایران چقدر است ؟

کلام آخر

برای انتخاب بهترین مسیر رسیدن به مشهد اطلاع از فاصله مشهد با دیگر شهرهای ایران یکی از حیاتی ترین اطلاعاتی است که قبل از سفر به مشهد باید بدانید تا در مسیر با کمبود میزان سوخت مورد نیاز مواجه نشوید و به موقع به مقصدتان برسید. بررسی آب و هوا و وضعیت ترافیک های روزهای تعطیل سال که با تردد زیاد انواع خودرو و ترافیک های سنگین مخصوصا در مسیر جاده ی شمال همراه است نیز باید در الویتتان قرار گیرد، چرا که تمامی این موارد می توانند بر روی میزان زمانی که در راه هستید تاثیر مستقیم بگذارد. اگر قصد سفر به مشهد مقدس را دارید می توانید به منظور اطلاع از تورهای ارزان قیمت زمینی و هوایی در سایت لحظه آخر، کلمه ی تور قشم لحظه آخر را گوگل کرده و از آفرهای بی نظیر این تور بهره مند شده و یا از مشاورین حرفه ای لحظه آخر راهنمایی بگیرید.

۲/۵ - (۱ امتیاز)

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا