اقتصاد کلان

سود برف بیش از ضررش بوده است

برف روی درختان مانند مزارع عمل می‌کند و باعث افزایش راندمان تولید آنها می‌شود.

به گزارش تجارت امروز؛ قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی اعلام کرد که برفی که طی روزهای اخیر در بسیاری از استان‌ها آمد، خسارات چندانی برای بخش‌های مختلف کشاورزی نداشت و سودش بیشتر از ضرر بود.
محمد ابراهیم حسن‌نژاد اظهار کرد: با توجه به این‌که در زمستان محصولی روی زمین وجود ندارد و درختان نیز باری ندارند بارش برف اخیر نمی‌توانست زیان چندانی به بخش کشاورزی وارد کند و به نظر می‌رسد سود آن بیشتر از ضررش است.
وی افزود: البته در زمینه شکستن شاخه درختان یا آسیب‌های احتمالی دیگر نیز بررسی‌های لازم در استان‌های مختلف آغاز شد و با توجه به مکاتباتی که داشتیم به محض ارسال این گزارشات و جمع‌بندی خسارات وارد شده، آن را اعلام می‌کنیم اما اثراتش روی کاهش تولید باید محاسبه شود.
قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی گفت: در بخش زراعت و مزارع برف هیچ ضرری نمی‌زند چرا که محصولی روی زمین نیست و اتفاقا بسیار سودآور است، چرا که مانند پوششی روی زمین را می‌گیرد و باعث افزایش راندمان تولید در دوره بعد می‌شود.
حسن‌نژاد ادامه داد: پیش‌بینی‌ها از خسارات احتمالی به گونه‌ای نیست که نگران‌کننده باشد و به نظر می‌رسد خسارات چندانی متوجه تولید کنندگان نشود، چرا که به عنوان مثال در باغات با توجه به این‌که محصولی روی درخت نیست و اکثر آنها هرس شده‌اند احتمال شکستن شاخه درختان بسیار کم است.
وی اظهار کرد: برف روی درختان مانند مزارع عمل می‌کند و باعث افزایش راندمان تولید آنها می‌شود بنابراین می‌توان گفت که این برف سود بیشتری از خسارات‌اش برای تولید کنندگان و تولید محصولات کشاورزی مختلف خواهد داشت.
انتهای مطلب
امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا