مدیریت بازاریابی و فروش

تاثیر هوش تجاری بر کسب و کار از نگاه دکتر میثم شکری ساز!

به صورت کلی، کسب و کار مفهومی پر اهمیت به حساب می آید که مباحث زیادی را در خود جای داده است. هوش تجاری یکی از مفاهیم پر اهمیت و کاربردی مطرح شده در حوزه کسب و کار می باشد.

تاثیر هوش تجاری بر کسب و کار چیست؟ این سوال از جمله سوالات متداولی به حساب می آید که صاحبان کسب و کار های مختلف در بازه های زمانی متنوع با آن مواجه شده اند. به صورت کلی، کسب و کار مفهومی پر اهمیت به حساب می آید که مباحث زیادی را در خود جای داده است. هوش تجاری یکی از مفاهیم پر اهمیت و کاربردی مطرح شده در حوزه کسب و کار می باشد.

تاثیر هوش تجاری بر کسب و کار می تواند میزان سود یک مجموعه و نحوه عملکردش را به صورت مستقیم تحت تاثیر خود قرار دهد. هوش تجاری به گونه ای طراحی شده تا روند تصمیم گیری در یک سازمان را سریع تر و بهینه تر کند. اگر مدیران تکنیک های مختلف هوش تجاری را مورد استفاده قرار دهند، طی مدت زمان کوتاهی به بازدهی مطلوبی دسترسی پیدا خواهند کرد. امروز ما قصد داریم تا دیدگاه دکتر میثم شکری ساز در مورد کاربرد هوش تجاری در کسب و کار را بررسی کنیم. پس با ما همراه شوید.

هوش تجاری چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

قبل از بررسی تاثیر هوش تجاری بر کسب و کار ، بیایید به چیستی مفهوم هوش تجاری نگاهی بیندازیم. بر اساس دیدگاه دکتر میثم شکری ساز مدیر و کارآفرین ملی ، هوش تجاری یک فرآیند پر اهمیت به حساب می آید که برای تجزیه و تحلیل داده ها و تصمیم گیری در مورد آینده شرکت مورد استفاده قرار می گیرد. این فرآیند به مدیران کمک می کند تا خیلی آگاهانه تر تصمیمات تجاری خود را پیاده سازی نمایند.

هوش تجاری می تواند خیلی از فرآیند های سازمان را تحت تاثیر خود قرار دهد. با استفاده از هوش تجاری، شما نه تنها روند تصمیم گیری را ارتقا می دهید بلکه می توانید آینده سازمان را نیز متحول سازید. استفاده درست از هوش تجاری به سازمان های بزرگ کمک می کند تا همه مشکلات خود را به راحتی نابود کنند. فقط برای کسب بیشترین بازدهی ممکن از این پروسه، مدیران نباید با تصمیم گیری بر پایه هوش تجاری و آنالیز داده ای مشکلی داشته باشند.

تاثیر هوش تجاری بر کسب و کار از نگاه دکتر میثم شکری ساز!

چرا استفاده از هوش تجاری اهمیت زیادی پیدا کرده است؟

حتما شما هم از خود می پرسید که چرا کاربرد هوش تجاری در کسب و کار پر رنگ است؟ پاسخ های زیادی را می توان به این سوال داد. به گفته دکتر میثم شکری ساز، پیشرفت دیجیتالی باعث شده تا زندگی انسان ها دستخوش تغییرات قابل توجهی شود. در دنیای تجارت ما این تغییرات را به وضوح دیده و احساس می کنیم. از آنجایی که این تغییرات باعث شده اند تا اطلاعات مشتریان خیلی راحت تر در اختیار یک سازمان قرار گیرد، اکثر کسب و کار ها باید با تکنولوژی های جدید نیاز های مشتریان را بررسی کند.

کاربرد هوش تجاری در کسب و کار باعث شده تا مدیران یک سازمان بتوانند محصولات عرضه شده توسط خود را خیلی راحت تر بر اساس نیاز های مشتریان بهینه سازند. متاسفانه خیلی از شرکت ها به آنالیز بر پایه هوش مصنوعی علاقه ای نداشته و استراتژی های پر اهمیت این پروسه را مورد استفاده قرار نمی دهند. اگر این سازمان ها برای وضعیت خود فکری نکنند، طی مدت زمان کوتاهی از چرخه تجارت حذف شده و با سازمان های قدرتمند تری جایگزین می شوند که تکنیک های هوش تجاری را مورد استفاده قرار می دهند.

تاثیر هوش تجاری بر کسب و کار را از چه جهاتی می توان بررسی کرد؟

تاثیر هوش تجاری بر کسب و کار را می توان از جهات مختلفی زیر ذره بین برد. دکتر میثم شکری ساز معتقد است که هوش تجاری روی منابع انسانی، فروش، بازاریابی و اهداف شرکت تاثیر می گذارد. بازاریابی را می توان به عنوان قلب یک کسب و کار در نظر گرفت. اگر شما به درستی ترافیک سایت خود را تحلیل نکنید یا اینکه میزان سرمایه گذاری و هزینه های خود را به درستی بررسی نکنید، احتمال اینکه در روند بازاریابی با مشکلات گسترده ای مواجه شوید، افزایش پیدا می کند.

تاثیر هوش تجاری بر کسب و کار از نگاه دکتر میثم شکری ساز!

تاثیر هوش تجاری بر کسب و کار باعث می شود تا یک مجموعه به اهداف و خواسته هایش دسترسی پیدا نماید. اهدافی همچون بینش جدید در مورد مشتریان، شناسایی الگو های موثر، بهبود کارایی و بهره وری و افزایش میزان سود از جمله اهدافی به حساب می آیند که تحت تاثیر هوش تجاری و تکنیک های طراحی شده بر پایه آن قرار می گیرند. پس اگر شما هم به دنبال پیشرفت هستید، لزوما باید طرح های مربوط به هوش تجاری را پیاده سازی کنید.

کاربرد هوش تجاری در کسب و کار به عقیده دکتر میثم شکری ساز!

حال که با تاثیر هوش تجاری بر کسب و کار آشنا شدیم، بیایید کاربرد های این پروسه را مورد بررسی قرار دهیم. همانطور که گفته شد، هوش تجاری در یک کسب و کار می تواند قسمت های مختلفی را تحت تاثیر خود قرار دهد. از جمله مهم ترین انواع کاربرد هوش تجاری در کسب و کار می توان به افزایش سرعت تصمیم گیری، بالا بردن میزان بازدهی مجموعه، کاهش ریسک و بهبود ارتباط با مشتریان اشاره نمود. روشی که شما آن را برای پیاده سازی هوش تجاری مورد استفاده قرار می دهید، به صورت مستقیم روی کسب و کار و فرآیند های اصلی آن تاثیر گذار است. پس برای کسب بازدهی مطلوب در این زمینه، شما لزوما باید کمی وقت خود را صرف تحقیق در مورد این طرح ها و انتخاب بهترین طرح کنید.

انواع هوش تجاری چه انواع و دسته بندی هایی دارند؟

برای افزایش میزان تاثیر هوش تجاری بر کسب و کار ، شما لزوما باید بهترین مدل های این پروسه را مورد استفاده قرار دهید. هوش تجاری می تواند انواع زیادی داشته باشد. هر کدام از این مدل ها و انواع، یک سری ویژگی های خاص و کلیدی را نیز در خود جای داده اند. از جمله متداول ترین مدل ها و ساختار های هوش تجاری می توان به داشبورد، هوش مربوط به تحلیل گزارش، هوش تجاری مربوط به خدمات داده و هوش تجاری مربوط به تجزیه و تحلیل اشاره نمود. هر کدام از این موارد به نحوی خاص پروسه تصمیم گیری را تحت تاثیر خود قرار داده و آن را متحول می کنند.

تاثیر هوش تجاری بر کسب و کار از نگاه دکتر میثم شکری ساز!

بررسی مثال هوش تجاری در جامعه امروزی ما

تا امروز شرکت های زیادی این طرح را پیاده سازی کرده و تاثیر هوش تجاری بر کسب و کار را به صورت دقیق مشاهده نموده اند. بیایید یک مثال هوش تجاری در جامعه امروزی را با هم بررسی کنیم. شرکت HelloFresh یک مشکل بزرگ داشت: طولانی بودن و وقت گیر بودن گزارش های بازاریابی دیجیتال. این مسئله باعث شده بود تا تمرکز کارکنان این مجموعه به جای بازاریابی، روی نگارش گزارش باشد. این شرکت با استفاده از هوش تجاری و تجزیه رفتار مشتریان، سه شخصیت خرید پیشفرض برای خود تعریف کرد. HelloFresh در مرحله بعد با توجه به همین شخصیت ها، یک سری گزارش های پایه ای را ایجاد نمود و توانست رفتار مشتریان را پیش بینی کند. این مسئله باعث جلب اعتماد مشتریان شد و میزان فروش HelloFresh تا حد قابل توجهی بالا رفت.

منبع: فراگیر پیام نور (faragirfpe.com)

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا