بورسورزشی

شرایط عجیبی که بورس برای خریداران 85 درصدی سرخابی ها گذاشت!

خریداران 85 درصد از سهام سرخابی موظفند در برنامه عملکردی خود، 6 محور سازمان خصوصی‌سازی را با احتساب اهداف کمی و افزایشی یک ساله رعایت کنند.

به گزارش تجارت امروز؛  ۸۵ درصد از سهام سرخابی ها در روز دوشنبه (۱۲ اردیبهشت) به قیمت هر سهم استقلال ۳ هزار و ۴۶ ریال و ارزش کل معامله این باشگاه روی بورس است. بازار حدود ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان و قیمت هر سهم باشگاه پرسپولیس ۳ هزار و ۵۸۰ ریال و ارزش کل معامله حدود ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بوده است.

بر این اساس ۶ بانک «شهر، ملت، تجارت، صادرات، رفاه و اقتصاد نوین» از جمله نامزدهای خرید سهام باشگاه پرسپولیس و چهار شرکت هلدینگ خلیج فارس، پتروشیمی بوعلی سینا، پتروشیمی تندگویان، پتروشیمی پارس و پتروشیمی بندر امام از جمله خریداران این باشگاه است. آنها مستقل بودند.

همچنین قرار است ۱۰ درصد این معامله به صورت نقد و ۹۰ درصد به صورت اقساطی انجام شود که بخش نقدی آن تصمیم گیری شده و بخش اقساطی آن توسط کنسرسیوم ها در ۶ اقساط ماهانه پرداخت می شود.

بر این اساس خریدار موظف است در برنامه مدیریت و توسعه شرکت خود محورهای زیر را جهت دهد. این برنامه که باید شامل اهداف کمی و به صورت افزایشی یکساله باشد، جزء تعهدات خریدار بوده و به طور مرتب نظارت خواهد شد. در صورت عدم انجام تعهدات موضوع این بند، سازمان خصوصی سازی حق فسخ قرارداد واگذاری را دارد.

الف- پیش بینی منابع درآمدی جدید و پایدار و افزایش درآمد از منابع جاری.

ب- مدیریت هزینه و استراتژی جذب بازیکنان و کادر فنی.

ج- کاهش بدهی های معوق.

د- خروج از زیان انباشته و سودآوری پایدار شرکت.

E- برنامه تقویت و توسعه تیم های اصلی و کسب درآمد از این مکان.

و- هدف قرار دادن جایگاه و رتبه تیم در بین باشگاه های ایرانی و آسیایی.

انتهای مطلب

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا