بانک

صفر تا صد دریافت کارت و وام بلو بانک سامان

در بانکداری جدید، شرایط افتتاح حساب و دریافت وام از نیز تغییر کرده است. بلو بانک نیز یکی از حساب های نوین است که با دیجیتال کردن خدماتش شرایط را برای کاربرانش ساده کرده، در ادامه شرایط و نحوه در یافت وام بلو بانک را کامل برایتان توضیح خواهیم داد.

به گزارش تجارت امروز؛ بلوبانک (نئوبانک سامان) بانکی است که برای بهره‌مند‌شدن از خدمات آن، به مراجعه به شعب و پرکردن فرم‌های کاغذی و انجام فرایندهای معمول نیازی ندارید. درواقع، بلوبانک اولین بانک کاملاً دیجیتالیِ بانک سامان است که پیچیدگی‌های بانک‌های سنتی را ندارد و می‌توانید آنلاین و رایگان تمام عملیات و خدمات بانکی خود را ازطریق اپلیکیشن این بانک انجام دهید.

بلوبانک از همان روزِ اول فعالیت برای ارائه‌ی تجربه‌ای جذاب و بدون دردسر در فرایندهای بانکی تلاش و به‌تازگی نیز در کنار تمام قابلیت‌های نوآورانه‌ی قبلی، سرویس وام بلوبانک را راه‌اندازی کرده است.

شرایط و مبلغ دریافت وام بلو بانک ( وام شخصی بلو بانک )وام بلو بانک

همان طور که در ابتدا گفتیم بلو بانک مبلغ وام‌های خود را به دو شکل شخصی و سازمانی در اختیار درخواست کنندگان قرار می‌دهد. به طور کلی شرط اصلی هم میانگین حساب کاربر است؛ یعنی میانگین حساب شما به عنوان کاربر در سه ماه منتهی به دریافت وام، بررسی می‌شود و اگر میانگین حساب‌تان در این سه ماه بیشتر از سه میلیون تومان باشد آن وقت گزینه‌ی وام برای شما فعال می‌شود و می‌توانید درخواست وام کنید. این وام از ۵۰۰ هزار تومان تا سقف ۱۰ میلیون است که به تازگی وام ۱۰ تا ۴۰ میلیون هم به این سرویس اضافه شده است.

همان‌طور که در بالا هم گفتیم وام‌ بلو بانک نیاز به ارائه‌ی ضامن و وثیقه ندارد. تنها شرط دریافت وام بلو بانک با تایید اعتبار سنجی پیش می‌رود که به طور کلی این تاییدیه شامل ۵ مورد زیر می‌شود:

  1. عدم بدهی معوق بانکی
  2. عدم چک برگشتی و بد حسابی به بانک
  3. میانگین حساب افراد واجد شرایط
  4. بازپرداخت وام شخصی بلوبانک برای دریافت وام‌‌ ۴۰ میلیونی
  5. مدت‌زمان بازپرداخت وام شخصی حداکثر ۶ ماه تعیین شده است؛ البته شما می‌توانید این مبلغ را در بازه زمانی کمتری هم برگردانید.

اگر وام خود را در یک ماه و قبل از قسط اول تسویه کنید، هیچ سودی پرداخت نخواهید کرد. این وام با نرخ سود ۱۸ درصد و کارمزد حداکثر ۵ درصد محاسبه می‌شود؛ در این میان باید بدانید که نرخ کارمزد وام به میزان فعالیت کاربر بستگی دارد و می‌تواند کاهش پیدا کند، در واقع به کاربران فعال تخفیف داده می‌شود.

نحوه دریافت وام بلو بانکدریافت وام بلو بانک

ثبت و درخواست وام: وارد اپلیکیشن این نئوبانک بشوید. باید چک کنید که واجد شرایط دریافت هستید یا نه. برای این منظور به بخش فروشگاه بروید اگر گزینه‌ی وام فعال باشد و به نمایش در بیاید می‌توانید درخواست خود را ثبت کنید.

مراحل درخواست وام بلو بانک از اپلیکیشن بلو بانک

در این حالت شما دو گزینه دارید که اولی تسهیلات فوری و ضروری بلو سه‌ ماهه با سود سالیانه ۱۶ درصد و دومی تسهیلات شش‌ماهه با سود سالیانه ۱۸ درصد است. برای این‌که بتوانید شرایط وام‌ها را مشاهده کنید باید یکی از گزینه‌های آبی‌رنگ بالای صفحه را انتخاب کنید.

تعیین مبلغ و بازه زمانی بازپرداخت

در صفحه‌ی جدید می‌توانید با یک اسلایدر مبلغ مد نظر خود را یعنی از ۵۰۰ هزار تومان یا ۱۰ میلیون تومان و همچنین مدت‌زمان بازپرداخت یعنی از ۱ تا ۶ ماه را انتخاب کنید.

توجه داشته باشید مبلغ بازپرداخت و کارمزد با ترکیب هر کدام از این گزینه‌ها تغییر می‌کند و تغییرات به نمایش در می‌اید که می‌توانید مشاهده کنید.

انتخاب مدت زمان پرداخت وام بلو بانک

بعد از این‌که مبلغ و بازه زمانی بازپرداخت را مشخص کردید حالا باید گزینه ” درخواست تسهیلات” را انتخاب کنید. درخوتست شما ثبت می‌شود و بانک شروع به بررسی می‌کند. توجه داشته باشید در ظاهر گفته می‌شود که نتیجه‌ی بررسی دریافت وام از سوی بانک طی یک ساعت آینده اطلاع داده می‌شود، اما این فرایند معمولاً به سرعت و در چند دقیقه انجام می‌شود و در نهایت نتیجه‌ از طریق پیامک و درون اپلیکیشن اطلاع داده می‌شود.

تایید و دریافت تسهیلات بلوبانکred cards blue bank

بعد از تایید درخواست در صفحه‌ی مربوط به وام بلو بانک عبارت “در انتظار امضا” در زیر بخش “درحال انجام و نوع وام” به نمایش در می‌آید. در این حالت با رفتن به گزینه‌ی “انتخاب تسهیلات” قرارداد در اختیارتان قرار می‌گیرد که باید این قرارداد را تایید کنید.

بعد از انجام این مراحل باید به صفحه‌ای بروید که خبر از دریافت تسهیلات می‌دهد. در این صفحه زمان پرداخت مبلغ وام تا ۲۴ ساعت آینده درج شده است، در حالی که معمولاً مبلغ وام شما در چند دقیقه به حساب بلوبانک شما واریز می‌شود.

پس از ارسال درخواست وام توسط شما به سامانه سمات (سامانه متمرکز اطلاعات تسهیلات و تعهدات) بانک مرکزی ارسال می‌شود و با تأیید این سامانه است که پول به حساب بلو بانک شما واریز خواهد شد.

شرط دریافت وام ۴۰ میلیون تومانی بلوبانک

این وام که از زمستان سال گذشته به خدمات بلوبانک اضافه شده است با نام “برتر و آسان” مبلغ ۱۰ میلیون تا سقف ۴۰ میلیون را ارائه می‌‌دهد و بازپرداخت ۱۸ ماهه دارد. شرط دریافت وام بلو بانک به این‌که شما وام پیشین خود را در زمان معین و به موقع بازپرداخت و تسویه کرده‌اید یا خیر برمی‌گردد.

مدارک برای دریافت وام بلو بانک سازمانی

وام سازمانی سرویس وام بلوبانک تنها به سازمان‌ها و صاحبان کسب‌وکارها و همچنین شرکت‌های مختلف تعلق می‌گیرد. در واقع سازمان‌ها و شرکت‌ها می‌توانند بر اساس اعتبار هر کدام از کارمندان خود به صورت کاملا اینترنتی و بدون ضامن و وثیقه مبلغ وام بلو بانکرا بگیرند و در اختیار کارمندان قرار بدهند.‌ برای این منظور هم باید شرایط زیر را مهیا کنند.

  • افتتاح حساب حقوقی توسط سازمان (شریک تجاری)
  • ارائه‌ی چک ضمانت توسط سازمان یا شرکت به بلوبانک
  • ارائه‌ی گواهی کسر از حقوق
  • واریز حقوق ماهانه پرسنل به حساب بلوبانک کارمندان

نحوه دریافت وام سازمانی بلو بانک

با داشتن شرایط برای دریافت وام بلو بانک توسط سازمان یا شرکت درخواست‌کننده در ادامه گزینه‌ی ” وام برای کارمندان” فعال خواهد شد. به این ترتیب کارمندان با مراجعه با مراجعه به منوی فروشگاه اپلیکیشن بلوبانک به راحتی می‌توانند در قدم اول گزینه‌‌ی وام را انتخاب کنند تا در ادامه میزان تسهیلات و زمان بازپرداخت به نمایش در بیاید.

مراحل دریافت این وام هم مانند وام شخصی است با این تفاوت که مقدار وام و مدت‌زمان بازپرداخت آن توسط سازمان یا شرکت برای هر کارمند مشخص شده است و قابل تغییر نیست.

مبلغ بازپرداخت وام بلوبانک سازمانی

در حال حاضر حداقل مبلغ وام سازمانی بلوبانک یک میلیون و حداکثر آن ۲۰۰ میلیون تومان است. بازپرداخت این وام از ۶ تا ۲۴ ماه است که دریافت‌کننده‌ی وام می‌تواند بازه‌ زمانی مد نظر خود را تعیین کند.

نرخ کارمزد وام سازمانی بلوبانک

وام سازمانی با سود ۱۸ درصد با کارمزد حداکثر ۵ درصد تعیین می‌شود. این وام به صورت متغیر است و طبق بازه زمانی بازپرداخت و همچنین درصد اعلام‌ شده محاسبه و دریافت می‌شود که به شکل زیر است:

  • بازپرداخت ۶ ماهه: کارمزد ۲ درصد
  • بازپرداخت ۱۲ ماهه: کارمزد ۳ درصد
  • بازپرداخت ۱۸ ماهه: کارمزد ۴ درصد
  • بازپرداخت ۲۴ ماهه: کارمزد ۵ درصد

قابل ذکر است که اگر قبل از موعود بتوانید کل وام‌تان را تسویه کنید ۹۰ درصد از سود تعیین شده برای اقساط باقی‌‌مانده بخشیده خواهد شد. به طور مثال اگر شما یک وام با بازپرداخت ۱۲ ماهه دریافت کرده باشید و بخواهید زودتر از موعود مثلا در ماه ششم کل مبلغ را تسویه کنید، ۹۰ درصد از سود ۶ ماه باقی‌مانده بخشیده می‌شود و شما فقط ۱۰ درصد سود از شما دریافت خواهد شد.

آیا وام بلوبانک قابل انتقال است؟صفرتاصد دریافت کارت و وام بلو بانک سامان

این مبلغ در وام بلو بانک بر خلاف وام‌های اعتباری محدودیت خاصی ندارد و قابل انتقال به حساب دیگر است. در صورتی که وام‌های خردی مثل قسط کارت یا لندو کارت به راحتی قابل نقد کردن نیست و برای جابه‌جایی مبلغ این وام‌ها می‌توانید از طریق لینک نقد کردن وام اقدام کنید.

وام B2B2C بلو بانک

وام B2B2C بلوبانک از آن دسته خدمات بانکی است که برای وام‌های اعتباری خرید کالا مورد استفاده قرار می‌گیرد، یعنی کسب‌وکارهایی که می‌خواهند محصولات و خدمات خود را از طریق وام اعتباری و به صورت اقساطی بفروشند، می‌توانند با بلوبانک به عنوان شریک قرارداد ببندند تا به این ترتیب برای تضمین و تسویه‌ی حساب‌ها بتوانند یک حساب حقوقی ایجاد کنند. در واقع افرادی که به دنبال وام اعتباری برای خرید کالا از این کسب‌وکارها هستند برای دریافت وام به بلوبانک انتقال داده می‌شوند.

باید بدانید که مبلغ وام و زمان بازپرداخت اقساط توسط کسب‌وکارها و فروشگاه‌های شریک مشخص می‌شود و با توجه به نوع کسب‌‌وکار و خدمات ارائه شده شرایط بازپرداخت وام B2B2C بلوبانک هم متفاوت خواهد بود. در این حالت ممکن است پول به شکل مستقیم به بلو بانک منتقل شود یا به پلتفرم همکار واریز گردد.

مبلغ و باز پرداخت وام B2B2C  بلو بانک

مبلغ این وام بین یک میلیون تا ۱۰۰میلیون است که بازه زمانی بازپرداخت آن به صورت ۱۸ ماهه تعیین شده است.

نرخ سود وام B2B2C  بلو بانک

نرخ سود این وام ۶، ۱۲ و ۱۸ درصد است و با توجه به انتخاب مقدار مبلغ و بازه زمانی، نرخ کارمزد متغیر خواهد بود.

پایان مطلب/س.آ

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا