خواندنی

طرز تهیه ته چین مرغ مجلسی + نکات خوشمزه شدن ته چین

ته چین مرغ مجلسی جز پرطرفدارترین غذاهای ایرانی است. برای اینکه در مجالس خود بدرخشید، در ادامه همراه ما باشید، تا با طرز تهیه این غذا آشنا شوید.

به گزارش تجارت امروز؛ اگر می خواهید غذایی درست کنید، که رنگ و شکل آن هوش از سر شما ببرد، ته چین مرغ مجلسی بهترین اتخاب برای این کار است. ته چین مرغ مجلسی را خان مهای کدبانو بر سر سفره ی خود می گذارند، تا هنر و استعداد خود را به رخ بکشند.

معرفی ته چین مرغ مجلسی

شکا تنها با دیدن ته چین مرغ مجلسی، دیوانه این غذا می شوبد، زیرا بسیار رنگ و شکا زیبایی دارد. علاوه بر این ترکیبات این غذا نیز بسیار جذاب است و طعم فوق العاده خوشمزه ای دارد.

مواد لازم برای تهیه ته چین مرغ مجلسی

مواد لازم برای درست کردن ته چین مرغ مقدار مواد
برنج ایرانی ۳ پیمانه
سینه مرغ ۱ عدد کامل
ماست چکیده ۱ پیمانه
پیاز ۱ عدد متوسط
کره ۵۰ گرم
زرشک ۱۰۰ گرم
پودر قند ۱ قاشق چایخوری
زعفران دم کرده ۴ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
دارچین و خلال پسته به مقدار لازم
زردچوبه و روغن به مقدار لازم
زرده تخم مرغ ۲ عدد
گلاب ۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه ته چین مرغ مجلسی

مرحله اول: در مرحله اول ابتدا باید گوشت مرغ را به همراه دو لیوان آب، زردچوبه، دارچین و یک عدد پیاز درون یک قابلمه مناسب ریخته و سپس قابلمه را روی حرارت متوسط قرار داده تا مرغ به خوبی بپزد.

مرحله دوم: اجازه دهید، آب مرغ به خوبی کشیده شود تا طعم ادویه ها به خورد مرغ برود. بعد از اینکه آب مرغ تمام شد و مرغ به خوبی پخته شد، آن را از قابلمه خارج کرده و ریش ریش کنید.

مرحله سوم: پس از ریش ریش کردن مرغ، در تابه کمی روغن ریخته و شروع به تفت دادن مرغ می کنیم. تفت دادن شما باید کوتاه باشد برای چند دقیقه تا رنگ مرغ تغییر کند. سپس کمی، زردچوبه، دارچین و فلفل سیاه اضافه کرده و بعد از چند دقیقه خاموش کنید.

مرحله چهارم: پس از اینکه مرغ را سرخ کردید باید به سراغ آماده کردن زرشک بروید. برای اینکار باید زرشک‌ها را به مدت ۲۰ دقیقه بخیسانید و سپس آبکشی کنید. در مرحله بعد زرشک و پودر قند را با مقداری کره یا روغن مایع درون ماهیتابه ریخته و آنقدر هم بزنید تا رنگ زرشک‌ها درخشان شود.

مرحله پنجم: پس از اینکه مرغ را سرخ کردید باید به سراغ آماده کردن زرشک بروید. برای اینکار باید زرشک‌ها را به مدت ۲۰ دقیقه بخیسانید و سپس آبکشی کنید. در مرحله بعد زرشک و پودر قند را با مقداری کره یا روغن مایع درون ماهیتابه ریخته و آنقدر هم بزنید تا رنگ زرشک‌ها درخشان شود.

مرحله ششم: حالا به سراغ برنج می رویم. شما باید برنج را حدود ۳۰ دقیقه خیس کنید. سپس یک قابلمه مناسب روی حرارت قرار داده و تقریبا نصف آن را با آب پر کنید و اجازه دهید آب به جوش بیاید.

مرحله هفتم: بعد از اینکه آب به جوش آمد، نمک و یک قاقشق غذا خوری در آب بریزید و سپس برنج را اضافه کنید و اجازه دهید تا قد بکشد، تقریبا حدود ۷ تا ۱۰ به آن زمان دهید، سپس برنج را آبکش کنید تا خمیر نشود.

مرحله هشتم: حالا به سراغ تخم مرغ ها می رویم و زرده و سفیده را از هم جدا می کنید و در یک ظرف بزرگ بریزید.

پس از اینکه زرده‌های تخم مرغ را جدا کردید باید آن‌ها را کاملا هم بزنید تا حالت لختگی که دارند از بین برود. پس از اینکار ماست چکیده، گلاب و زعفران دم کرده را باید به کاسه تخم‌ مرغ‌ها اضافه کنید. این مواد را باید آنقدر هم بزنید تا کاملا با هم ترکیب و یکدست شوند.

مرحله نهم: در این مرحبه برنج آبکش شده را داخل کاسه تخم مرغ می ریزیم و با هم مخلوط می کنیم. بعد از یکدست شدن برنج و تخم مرغ، در قابلمه کمی روغن بریزد و حدود نصف مخلوط برنج و تخم مرغ را داخل قابلمه بریزید و با قاشق به خوبی فشرده کنید.

مرحله دهم: پس از این کار مرغ تفت داده شده و زرشک را روی برنج ریخته و صاف کنید. سپس باقیمانده مخلوط برنج را روی مواد بریزید و باز هم فشرده کنید. حالا تکه های کره را به صورت پخش روی برنج بریزید. حدود ۴۵ دقیقه زمان بدهید تا برنج شما به خوبی دم بکشد.

نکات خوشمزه شدن ته چین مرغ

بزای اینکه شما برنج خوش عطر و طعمی داشته باشید، در صورت امکان از برنج ایرانی استفاده کنید. همچنین زغعفران نیز مهم است که حتما زعفران مرغوبی باشد، تا رنگ و بوی بهتری را به شما بده.

نکته مهم تر استفاده از ظرف مناسب است، حتما باید از ظرف چدنی استفاده کنید تا ته چین نسوز و به خوبی دربیاد. می توانید برای اطمینان بیشتر از کاغذ روغنی در کف قابلمه استفاده کنید و نتیجه عالی این کار را ببینید.

انتهای مطلب/آ.ع

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا