خواندنی

طرز تهیه مرغ شکم پر طلایی با سبزی معطر

مرغ شکم پر، از جمله غذاهای لذیذ و مجلسی است، که برای یک بار هم شده همه دوست دارند امتحان کنند، تا طعم خوشمزه و وسوه انگیزش را در زیر دندان های خود حس کنند.

به گزارش تجارت امروز؛ مرغ شکم پر، در سفره های ایرانی همیشه جای مخصوص خود را دارد و هیچگاه از سفره های مجلسی کم نمی شود، چرا که غذایی بسیار محبوب است و تمام سنین و سلیقه ها به خوردن آن تمایل دارند.

طرز تهیه مرغ شکم پر طلایی با سبزی معطر

طرز تهیه مرغ شکم پر طلایی با سبزی معطر؛ یکی از دستور پخت های ویژه و خوشمزه برای پخت این غذا است، که شما بدون استرس و نگرانی از طعم لذیذش می توانید در لیست غذای مهمانی های خود قرار دهید.

 مرغ کامل ۱ عدد
 سبزیجات معطر سرخ شده به مقدار لازم
 گردوی پودر شده  ۳ قاشق غذا خوری
 رب انار ۲ قاشق غذا خوری
 رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذا خوری
 انواع آلو و آلوچه های ترش به مقدار لازم
 کشمش نصف قاشق غذاخوری
روغن و نمک و فلفل به مقدار لازم
زردچوبه به مقدار لازم
گلپر به مقدار کم
پیاز ۱ عدد
سیر ۲-۳ حبه

مراحل تهیه مرغ شکم پر

این غذا یک یاز ساده ترین غذاهای ایرانی محسوب می شود و هیچ دردسری برای شما ندارد بریم برای توضیح پخت این مرغ شکم پر.

مرحله اول

برای تهیه مرغ شکم پر خوشمزه در ابتدا، مرغ درسته را حدود دو تا سه ساعت داخل یک کاسه قرار بدهید و روی آن را نمک و آب و سرکه سفید بریزید به قدری که درون محلول شناور شود و بوی بد و تند مرغ از بین برود.

مرحله دوم

سپس با انواع ادویه مانند نمک و پودر سیر و زردچوبه و ادویه های دلخواه خود تمام مرغ را ماساز بدهید تا به خوبی مزه دار شوند. یک تابه عمیق برداشته و با روغن روی حرارت قرار بدهید. همه ی اطراف مرغ را درون روغن داغ سرخ کنید. تا رنگ آن طلایی شود.

مرحله سوم

در حین سرخ کردن مرغ، زرشک و قیسی و کشمش را خیس کنید. پیاز را رنده کنید. داخل تابه ای کمی روغن بریزید و روی حرارت قرار بدهید تا داغ شود. سپس پیازهای رنده شده را به آن اضافه کنید و تفت بدهید. زمانی که پیازها سبک و طلایی شدند، سیر را رنده و به آن اضافه کنید. و تفت بدهید سپس زردچوبه را به آن اضافه کرده و تفت بدهید.

مرحله چهارم

رب گوجه و رب انار به آن اضافه کنید و تفت بدهید. سپس به آن چند قاشق سبزی معطر سرخ شده اضافه کنیم. اگر سبزی ها سرخ نشده بودند بعد از سیر به آن ها اضافه کنید. آلوهای خیس خورده را به آن اضافه کرده و تفت بدهید. از روی حرارت برداشته و بگذارید خنک شود.

مرحله پنجم

پس از آماده شدن سس و سرخ شدن مرغ، آن را با مخلوط سبزی معطر پر کنید. و انتهای آن را بدوزید و ران های آن را با نخ به هم متصل کنید.

مرحله اخر

داخل ظرف پیرکس و یا ظرف مناسب قرار بدهید و روی آن فویل بکشید و چند سوراخ روی آن ایجاد کنید. و داخل فر به مدت ۲ ساعت درون فر با دمای ۲۰۰ درجه سانتیگراد قرار بدهید. بعد از ۲ ساعت داخل آن چنگال بزنید اگر پخته بود، فویل را بردارید و گریل رویی را روشن کنید. تا روی مرغ شما برشته شود.

نکات طلایی برای پخت مرغ شکم پر

در کنار مواردی که در بالا به آن اشاره کردیم باید مواردر دیگری را نیز رعایت کنید تا به طعم دلخواهتان برسید.

استفاده از زعفران برای طعم دار کردن

می توانید یک شب قبل از مصرف با زعفران دم کرده ماساژ دهید، و با نمک و و پیاز تا صبح در مواد بکذارید، تال رنگ و بوی خوبی بگیرد.

قارچ برای مواد د اخلی

هم چنین برای این مرغ خوشمزه و مواد داخلی آن، استفاده از قارچ برای مواد داخلی انتخابی عالی است، زیرا قارچ در هر غذایی که استفاده شود، طعمی متفاوت به آن می دهد.

رب انار خانگی

رب انار خانگی به دلیل آنکه بهداشتی است و  نسبت به شرکتی ها تازه تر است، قطعا به شما بو و طعم ملس تر و خوشمزه تری می دهد.

گذاشتن سیب زمینی و هویج در کنار مرغ

شما در کنار مرغ می توانید از سیب زمینی و هویج استفاده کنید. و با آن ها تزئینی جذاب داشته باشید. همچنین باعث می شود، مرغ به تنهایی سرو نشود و مخلفات همیشه غذا را خوش خوراک تر می کند.

انتهای مطلب/آ.ع

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا