گردشگری

مقایسه امکانات و خدمات قطارهای مختلف در مسیر تهران تبریز

تهران و تبریز دو تا از پرجمعیت‌ترین شهرهای کشور هستند و روزانه مسافران زیادی بین آن‌ها تردد می‌کنند. یکی از محبوب‌ترین راه‌ها برای رفت‌وآمد بین این دو شهر، تهیه بلیط قطار تهران تبریز و استفاده از خطوط ریلی است؛ اما سوالی که شاید برای شما نیز پیش آمده باشد، این است که چه قطارهایی در این مسیر فعال هستند و هرکدام از آن‌ها چه خدمات و امکاناتی را به مسافران‌شان ارائه می‌دهند؟

قطارهای مسیر تهران تبریز

قطارهایی که در مسیر تهران تبریز تردد می‌کنند عبارت‌اند از:

خلیج فارس

قطار خلیج فارس از لحاظ رتبه‌بندی در دسته قطارهای ۳ ستاره قرار می‌گیرد. این قطار متعلق به شرکت رجا بوده و سالیانی طولانی است که در مسیرهای ریلی ایران رفت‌وآمد می‌کند که در تمامی این سال‌ها توانسته است تا با ارائه خدماتی رضایت‌بخش، نظر مسافران را به خود جلب کند.

هرکدام از واگن‌های قطار خلیج فارس ۱۱ کوپه دارند که در هر کوپه ۴ مسافر مستقر هستند. بدنه واگن‌های این قطار از دو لایه تشکیل شده‌اند که این موضوع سبب می‌شود تا نفوذ سرما و گرما به داخل کوپه‌ها دشوار باشد؛ به‌همین‌دلیل هم در روزهای سرد سال و هم در روزهای گرم، محیط داخل کوپه‌ها دمای مناسبی خواهد داشت.

هنگام ورود مسافران یک بسته پذیرایی در اختیارشان قرار می‌گیرد که حاوی چند نوع تنقلات است. علاوه‌براین، بسته به این‌که زمان شروع و پایان حرکت قطار چه ساعتی باشد، مسافران می‌توانند از عصرانه رایگان قطار خلیج فارس نیز استفاده کنند؛ همچنین یک رستوران و یک بوفه نیز در این قطار مشغول به‌کار هستند که انواع وعده‌های غذایی و تنقلات را می‌توان از آن‌ها تهیه کرد.

طوس

یکی دیگر از قطارهایی که در پیش فروش قطار برای مسیر تهران تبریز می‌توانید بلیط آن را تهیه کنید، قطار طوس است. این قطار نیز متعلق به شرکت رجا بوده و با این‌که کوپه‌های آن نسبتا قدیمی هستند، اما هنوز هم کیفیت بسیار بالایی دارند.

قطار طوس ابتدا در آلمان شرقی فعالیت می‌کرده است؛ پس از این‌که توسط شرکت رجا خریداری شد، مورد بازسازی قرار گرفت و در خطوط ریلی ایران مشغول به‌کار شد. هرکدام از واگن‌های این قطار ۹ کوپه دارند و هرکدام از کوپه‌ها، دارای ۴ تخت هستند. یکی از نکات مهم دررابطه با قطار طوس، این است که امنیت واگن‌های این قطار بسیار بالا بوده و هیچ نیازی به نگرانی درمورد بروز حوادث وجود ندارد.

مقایسه امکانات و خدمات قطارهای مختلف در مسیر تهران تبریز

با این‌که قطار طوس در دسته قطارهای ۳ ستاره قرار می‌گیرد، اما خدماتی که در این قطار ارائه می‌شوند از سطح خدمات سایر قطارهای ۳ ستاره بالاتر هستند. درطول سفر همواره با مواد غذایی و میان‌وعده‌هایی متنوع از مسافران پذیرایی می‌شود؛ علاوه‌براین، برای تجربه استراحت بهتر مسافران، یک سرویس خواب در نظر گرفته شده است. اگر شما نیز قصد خرید بلیط قطار تهران تبریز را دارید و می‌خواهید سفری راحت، آسوده و اقتصادی را پشت‌سر بگذارید، پیشنهاد می‌‌کنیم که قطار طوس را انتخاب کنید.

سیمرغ نوین

یکی دیگر از گزینه‌هایی که هنگام پیش فروش بلیط قطار برای مسیر تهران تبریز قادر به انتخاب آن خواهید بود، قطار سیمرغ نوین است. این قطار جزو قطارهای ۴ ستاره شرکت رجا بوده و نسبت‌به سایر قطارهایی که تاکنون معرفی شدند، امکانات و خدمات بیشتری را ارائه می‌دهد؛ البته این موضوع را هم در نظر داشته باشید که قیمت بلیط آن از سایر قطارها بالاتر است.

تمامی کوپه‌های این قطار به دستگاه‌های سرمایشی گرمایشی و تهویه مطبوع مجهز هستند و طراحی محیط داخلی آن‌ها نیز به‌نحوی صورت گرفته است تا مسافران بتوانند در فضایی مناسب به استراحت بپردازند. هرکدام از واگن‌های این قطار دارای ۸ کوپه هستند و باتوجه به این موضوع، کوپه‌های قطار سیمرغ نوین در مقایسه با کوپه‌های سایر قطارها فضای بیشتری را دراختیار دارند.

علاوه‌بر خدمات پذیرایی درجه‌یک، قطار سیمرغ نوین خدمات درمانی نیز ارائه می‌کند؛ بدین‌صورت که یک پزشک همواره در قطار حضور دارد و درصورت بروز هرگونه مشکل، می‌توانید مهماندار را احضار کنید تا ایشان به پزشک اطلاع‌رسانی کنند؛ پیشنهاد می‌کنیم که اگر بیماری خاصی دارید، هنگام آغاز پیش فروش قطار جهت خرید بلیط قطار سیمرغ نوین اقدام کنید.

مقایسه امکانات و خدمات قطارهای مختلف در مسیر تهران تبریز

بهترین قطار فعال در مسیر تهران تبریز کدام است؟

احتمالا این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که از بین قطارهایی که معرفی شدند، بهترین قطار کدام است؟ در پاسخ به این پرسش، باید بگوییم که اگر قصد دارید تا سفری اقتصادی را در پیش داشته باشید، بهترین قطاری که می‌توانید بلیط آن را تهیه کنید قطار طوس است، چراکه در بین قطارهای ۳ ستاره، قطار طوس امکانات و خدمات بیشتری را به مسافران خود ارائه می‌دهد.

اگر که محدودیتی در بودجه ندارید، پیشنهاد می‌کنیم که برای خرید بلیط قطار سیمرغ نوین اقدام کنید. این قطار یکی از قطارهای ۴ ستاره شرکت رجا است و قطاری نیمه‌لوکس محسوب می‌شود. امکانات و خدماتی که قطار سیمرغ نوین دراختیار مسافران خود قرار می‌دهد، از استانداردهای معمولی بالاتر بوده و مهمانان می‌توانند مسافرتی پرامکانات و بسیار راحت را با این قطار تجربه کنند.

خرید بلیط قطار تهران تبریز در کوتاه‌ترین زمان ممکن

امروزه، بسیاری از کارهای روزمره از طریق اینترنت انجام می‌شوند. دریافت خدمات مرتبط با گردشگری نیز به ‌همین شکل بوده و این قابلیت فراهم شده است که تمامی کارهای مرتبط با این حوزه را به‌وسیله اینترنت و بدون نیاز به مراجعه حضوری به آژانس‌های گردشگری انجام دهید؛ از شرکت در پیش فروش بلیط قطار گرفته، تا خرید بیمه مسافرتی یا درخواست اخذ ویزا. یکی از سوالات مهمی که در این میان وجود دارد، این است که کدام‌یک از آژانس‌های مسافرتی آنلاین خدمات معتبرتری را نسبت‌به سایر شرکت‌ها ارائه می‌دهد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که اگر شما نیز به‌دنبال دریافت خدماتی درجه‌یک هستید، بهتر است تا به فلای تودی مراجعه کنید.

مقایسه امکانات و خدمات قطارهای مختلف در مسیر تهران تبریز

فلای تودی یکی از بهترین آژانس‌های مسافرتی آنلاین کشور است که تمامی خدمات خود را به‌صورت آنلاین ارائه می‌دهد. یکی از مزایایی که دررابطه با این آژانس وجود دارد، این است که گستره خدمات آن تمامی بخش‌های مرتبط با گردشگری را پوشش می‌دهد؛ به‌طوری‌که، می‌توانید تمامی ملزومات مسافرت را ازطریق فلای تودی تهیه کرده و هیچ نیازی به مراجعه به آژانس‌های متعدد وجود ندارد. علاوه‌براین، قیمت‌هایی که توسط این مجموعه ارائه می‌شوند یک پله از سایر آژانس‌ها پایین‌تر هستند؛ برای تهیه بلیط قطار تهران تبریز با قیمتی به‌صرفه، پیشنهاد می‌کنیم که بدون معطلی از وب‌سایت فلای تودی بازدید کنید.

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا