خواندنی

طرز تهیه کمپوت هلو خوشرنگ در خانه با ماندگاری طولانی 

برای اینکه بتوانید کمپوت هلو خوشرنگ د خانه درست کنید، باید تمام نکات تهیه کمپوت را به خوبی اجرا کنید. 

به گزارش تجارت امروز؛ تا فصل تابستان تمام نشده، هر چه سریع تر برای تهیه کمپوت هلو خوشرنگ اقدام کنید. زیرا این کمپوت طعم فوق العاده ای دارد. علاوه بر طعم خوبش، برای کودکان فواید زیادی دارد.

معرفی کمپوت هلو خوشرنگ

تهیه کمپوت هلو، بسیار آسان است. شما تنها با چند تا مواد اولیه ساده و خود هلو می توانید، یک کمپوت فوق العاده با کیفیبت را در خانه تهیه کنید. این کمپوت جایگزین خوبی برای خوراکی کودکان است.

مواد لازم برای تهیه کمپوت هلو خوشرنگ

هلو ۱ کیلو
شکر نیم کیلو
آب به مقدار لازم
آبلیمو به مقدار لازم
وانیل به مقدار لازم

طرز تهیه کمپوت هلو خوشرنگ

 کمپوت هلو خوشرنگ

مرحله اول: در اولین مرحله برای تهیه کمپوت هلو خوش رنگ شما باید، هلوها را خوب بشویید و بعد با چاقوی تیز یا پوست کن، پوست هلو را تمیز بگیرید. سپس از وسط به دو قسمت تقسیم کرده و هسته آن ها را خارج کنید.

مرحله دوم: حالا به مرحله پخت هلو  رسیدیم. شما در یک قابلمه، آب، شکر، آب لیمو، وانیل و نمک را با هم مخلوط کنید تا شکر حل شود سپس هلوهای خرد شده را به مخلوط آب و ادویه اضافه کرده و روی حرارت متوسط بگذارید و اجازه دهید هلوها را به آرامی بپزید تا نرم و لطیف شوند.

 کمپوت هلو خوشرنگ

فقط حواستان باشد حالت ظاهری خود را حفظ کنند. بهترین زمان برای پخت هلو برای تهیه کمپوت حدود ۱۵-۲۰ دقیقه است.

مرحله سوم: حالا شما باید صبر کنید تا کمپوت های آماده، سرد شود. سپس در ظرف های شیشه ای درب دار بریزید و درذ یخچال بگذارید تا خنک شود و بعد نوش جان کنید.

نکات تهیه کمپوت هلو خوشرنگ با ماندگاری طولانی

هلو تازه، می توانید هلوهای یخ زده را جایگزین کنید. از دارچین آسیاب شده استفاده کنید، باعث خوشمزه تر شدن کمپوت هلو می شود.  از عسل به جای شکر قهوه ای برای اضافه کردن طعم شیرین استفاده می کنیم. شربت افرا نیز می تواند جایگزین باشد.

از کپوت هلو در کجا استفاده کنیم؟

می توانید سس هلو را برای صبحانه با رویه وافل، پنکیک یا نان تست فرانسوی سرو کنید. سس کمپوت در واقع همان شیره و ماده ای است که با هلو تهیه کردید.

با یک قاشق بستنی وانیلی سرو کنید یا از کمپوت هلو برای کیک استفاده کنید. کمپوت هلو به دلیل طعم خوبی که دارد، برای انواع صبجانه نیز سرو می شود.

انتهای مطلب/آ.ع

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا