نفت و پتروشیمی

امضاء قرارداد در زمینه میدان های گازی به ارزش 14 میلیارد دلار

وزیر نفت با تاکید بر اینکه تا پایان امسال خبرهای خوبی در صنعت نفت خواهیم داشت، گفت: چندین پروژه در حوزه نفت، گاز، پتروشیمی و پالایش به زودی افتتاح و هشت قرارداد توسعه نفت منعقد و امضا خواهد شد.

به گزارش تجارت امروز؛ جواد اوجی امروز در مراسم بهره برداری از هفت پروژه نفت و گاز گفت: در این هفت طرح ۲.۲ میلیارد دلار ارز و ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است و با این سرمایه گذاری ها ۱۵۰ هزار بشکه ظرفیت تولید نفت و ۲۸ میلیون مکعب تولید می شود. افزایش ظرفیت تولید گاز در کشور است.

وی تاکید کرد: پس از این سرمایه گذاری ۳ میلیارد دلار با افزایش ۱۵۰ هزار بشکه ای نفت و ۳ میلیارد دلار با افزایش ۲۸ میلیون مترمکعبی گاز برای کشور ایجاد می شود.

وزیر نفت افزود: امروز با بهره برداری از خط لوله دریایی فاز ۱۶ پارس جنوبی که چندین سال نیاز به تعمیرات اساسی داشت و منجر به کاهش تولید شد، خروجی روزانه ۲۸ میلیون مترمکعب گاز از این موقعیت بود. که به شبکه انتقال گاز کشور کمک خواهد کرد

وی با تاکید بر اینکه بعد از انقلاب اسلامی اتفاقات مثبت بزرگی در صنعت نفت رخ داده است، گفت: قبل از انقلاب اسلامی، صنعت نفت کاملا وابسته به شرکت های خارجی بود و هیچ نیروی متخصص ایرانی در این صنعت مشغول نبود، اما امروز به برکت در انقلاب اسلامی مشاور خارجی در این صنعت نه در بالادست و نه پایین دست وجود ندارد.وی ادامه داد: امروز کل صنعت نفت با تلاش ده ها هزار متخصص داخلی در بالادست و پایین دست، در حوزه نفت و گاز، فراساحلی و خشکی توسط نیروهای متخصص داخلی فعال است.

ثبت رکورد ۸۵۶ میلیون متر مکعب گاز برای شبکه سراسری

وزیر نفت به تولید گاز و گازرسانی بسیار محدود قبل از انقلاب اسلامی اشاره کرد و تصریح کرد: امروز با تلاش صنعتگران نفت و گاز در تمامی دولت ها ۲۳ پالایشگاه گاز با خروجی روزانه یک میلیارد مترمکعب داریم که این ظرفیت ها را در اختیار داریم. در این روزهای سرد سال به همت شرکت ملی گاز ایران رکورد تزریق ۸۵۶ میلیون مترمکعب گاز شیرین به شبکه سراسری را به ثبت رساند و با وجود سردی هوا، گازرسانی پایدار داشتیم و نبودیم.

بر اساس بیانیه وزارت نفت، اوجی با بیان اینکه امروز ۷۰ مجتمع پتروشیمی در کشور فعال است، یادآور شد: در دولت سیزدهم مردمی فعالیت ها و فعالیت های جهادی سرعت بیشتری یافته است.

وی با اشاره به بهره برداری از ۱۳۲ پروژه نیمه تمام به ارزش ۲۸.۵ میلیارد دلار از ابتدای دولت سیزدهم با اولویت طرح هایی که ارزش افزوده بیشتری ایجاد می کنند، تصریح کرد: ۵۰ طرح به ارزش ۴۸ میلیارد دلار نیز در این مدت در صنعت نفت آغاز شده است. period.که به صورت دوره ای مورد بهره برداری قرار می گیرند.وزیر نفت تاکید کرد: ثمره این تلاش ها در حوزه صنعت نفت و گاز رشد اقتصادی ۲۵.۶ درصدی در این حوزه است که در هیچ دوره ای سابقه نداشته است.

امضای قرارداد ۱۴ میلیارد دلاری توسعه نفت و گاز

اوجی از امضای هشت قرارداد توسعه میادین نفت و گاز به ارزش ۱۴ میلیارد دلار تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: پس از این همه دستاوردها و سرمایه گذاری های صنعت نفت، رشد تولید، صادرات و درآمدهای ارزی و … گشایش در محل کار محقق خواهد شد.

وی به بازدید امروز خود از پروژه پتروشیمی ابن سینا اندیمشک اشاره و تصریح کرد: این پروژه ۱۴ سال است که به نتیجه نرسیده و تولید کننده اتیلن اکسید یکی از محصولات کلیدی خواهد بود که با تلاش هلدینگ خلیج فارس و با توجه به این موضوع در حال اجراست. به وعده آقای علی عسکری، ۳۶ ماه دیگر تکمیل می شود و از واردات این محصول جلوگیری می شود.

وزیر نفت ادامه داد: طرح پتروشیمی ابن سینا اندیمشک با سرمایه گذاری ۳۰۰ میلیون دلاری در حال اجراست و تکمیل زنجیره تولید این طرح نیز در دستور کار قرار دارد.

اوجی با تاکید بر اینکه تا پایان امسال خبرهای خوبی در صنعت نفت خواهیم داشت، گفت: چندین پروژه در حوزه نفت، گاز، پتروشیمی و پالایش و همچنین چندین پروژه جدید به زودی افتتاح می شود.وی با اشاره به اینکه تاکنون مسئولیت اجتماعی در وزارت نفت تا این حد انجام نشده است، گفت: وزارت نفت دولت سیزدهم در هر منطقه ای که وجود داشته باشد، پروژه های مسئولیت اجتماعی را در حدود ۳۲ هزار میلیارد تومان در سراسر کشور انجام داده است. تاسیسات نفتی است و مردم منطقه نیز از آن بهره مند خواهند شد.

وزیر نفت بیان کرد: یک هزار و ۳۸۰ پروژه به ارزش ۸.۵ هزار میلیارد تومان به عنوان طرح های عام المنفعه در استان خوزستان تعیین شده است که از این تعداد ۳۸۰ طرح به بهره برداری رسیده و امروز بخشی در اندیمشک به بهره برداری رسیده است که هدیه است. صنعت نفت برای مردم منطقه است.

انتهای مطلب

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا