مسکن

شهرداری تهران نسبت به احتمال ریزش ساختمان معروف پایتخت هشدار داد

یک مقام مسئول در شهرداری تهران اعلام کرد نسبت به مقاوم سازی یکی از معروف ترین ساختمان های تهران هشدار داده شده است و از شهروندان درخواست کرده تا اطلاع ثانوی وارد این ساختمان نشوند.

به گزارش تجارت امروز؛ ملک مورد نظر بدون اتمام ساخت و ساز بدون رعایت تراکم قانونی و احداث پارکینگ و واحد مسکونی به متراژ مشمول رای ماده ۱۰۰ می باشد. به متراژ ۱۶ هزار و ۸۵۴ متر مربع بدون هیچ گونه همکاری به منظور اجرا بدون حق رای

ملک موسوم به خوشخواب به عنوان ملکی ناامن و پرخطر شناسایی شده است. با وجود هشدارهای متعدد در حوزه‌های مختلف، اقدامی در زمینه ایمن سازی این بنا صورت نگرفته است

بر اساس اطلاعات به دست آمده طی یک سال گذشته تذکرات ایمنی زیادی برای این ملک صادر شده است. اکنون نیز با بی توجهی نسبت به بارگزاری جمعیتی در ملک اقدام شده است اما مالکان و هیئت مدیره مساعدت و توجه لازم را در این زمینه ندارند. ملک مورد نظر مشمول رأی ماده ۱۰۰ بدون اتمام کار، عدم رعایت تراکم قانونی و احداث پارکینگ و واحد مسکونی به متراژ ۱۶۸۵۴ متر مربع می باشد که فاقد پشتوانه است.

شهروندان وارد این ساختمان نشوند

تاکنون ملک خوشخواب اخطارهای متعددی را در خصوص عدم رعایت بندهای ۳، ۴، ۱۲ و ۲۰ مقررات ملی ساختمان و جدول ششم مقررات ۲۸۰۰ دریافت کرده است و مالکان هنوز اقدامی برای اجرای مقررات ابلاغی نکرده اند.  این ملک همچنین دارای ۲ تاور کرین و داربست فلزی در نما می باشد که علیرغم اخطارهای متعدد دیگر گواهینامه های لازم برای تاورکرین و استانداردهای ایمنی داربست ارائه نشده است.

عدم صدور گواهی استحکام ساختمان توسط شرکت های مهندسی ناظر، عدم تکمیل نما، عدم تایید آسانسور، عدم ایمن سازی سقف، عدم ایمن سازی پارکینگ ها، عدم ارائه تاییدیه از سازمان آتش نشانی و عدم رعایت ضوابط و مقررات ایمنی در ۱۲. ساختمان ملی. یکی از جدی ترین مسائلی که باید به آن پرداخته شود، ملک معروف به “خوشخواب” است.

احتمال ریزش بنای معروف تهران

در این راستا به مالکان ملک خوشخواب و تعاونی های فعال در آن هشدار جدی داده شده که نیاز فوری به ارائه تشریفات قانونی برای مقاوم سازی، رعایت مقررات ملی ساختمان و سایر موارد دارند. اقدامات ایمنی باید با تایید سازمان آتش نشانی صورت گیرد در غیر این صورت عواقبی در پی خواهد داشت.

در این شرایط به نظر می رسد صاحبان ملک موسوم به خوش خواب در خوابی آرام به سر می برند و فرض بر این است که هیچ حادثه ای در آنجا رخ ندهد در حالی که این روند نشان می دهد که در صورت آتش سوزی ساده یا مشکلات زلزله احتمال محسوسی وجود دارد، حتی احتمال ریزش ساختمان و خسارات مادی و معنوی بسیار و جانی بسیار زیاد است.

مالکان باید تا دیر نشده به فکر جان و مال خود و فرزندان خود باشند و تا دیر نشده وارد مراحل ایمن سازی شوند چرا که شرایط کنونی مسکن امن باعث بروز مشکلات و تحولات جدی شده است.

انتهای مطلب

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا