نساجی

فروش هزاران کفش ایرانی به نام برندهای خارجی

امروزه بخش عمده ای از کالای ایرانی با نام برند خارجی در بازار در حال فروش است. این موضوع در کالاهای مرتبط به کفش ایمنی بسیار به چشم می‌خورد. بخش بسیاری از این کفش های ایمنی نمونه کپی شده از یک کالای خارجی است که با همان عنوان توسط تولیدکنندگان به در بازار به فروش می‌رسد.

علت ساخت یک کپی از برند های خارجی به خاطر علاقه شدید خریداران کفش ایمنی بوده که تولید کنندگان برای فروش محصولاتشان مجبور به انجام این کار شده اند. کارگاه های تولیدی کفش با توجه به سلیقه خریداران محصولاتی را مشابه کالای خارجی طراحی و تولید کرده و آن را در تولیدی های ایرانی با عنوان کالای خارجی به بازار ارائه می‌دهند. وظیفه فروشندگان فروش کالا با نام حقیقی برند کالا هست؛ اما در بسیاری از موارد خلاف این موضوع را می‌بینیم.

در حال حاضر تولیدات داخلی کشور با گذشت زمان در حال افزایش استحکام و زیبایی ظاهری است که می‌تواند با محصولات برند های خارجی برابری کند. به گزارش برخی از رسانه ها اینکه برند های خارجی در کشور شروع به فعالیت قانونی کنند موجب رقابت با تولیدات داخلی خواهد شد. این رقابت می‌تواند به رشد گروه تولیدی کفش ایمنی کشور کمک به سزایی کند.

با توجه به مصاحبه رئیس سابق اتحادیه صنف کفاشی ماشینی؛ تا رقیبی در صنعت تولید کفش نباشد نمی‌توان هیچ رشدی را در این حوزه مشاهده کرد. برای ایجاد این رقابت باید تعدادی محدود از محصولات با برند های خارجی را به کشور وارد کنیم. این واردات اگر به صورت قانونی و مجاز از مرکز رسمی گمرک وارد شود می‌توان زمینه ای برای رقابت را فراهم کرد.

درصورتی که کالا ها به طور قاچاقی وارد کشور شوند، از قیمت پایین تری برخوردارند؛ که این موضوع موجب افت شدید کاری تولید کنندگان ایرانی خواهد بود. به عبارتی دیگر نابرابری قیمت کالا در این حوزه نظر بسیاری از خریداران را تغییر خواهد داد.

امروزه در بازار، کفش ایمنی کاترپیلار یکی از محبوب ترین کفش های ایمنی به حساب می آید که جنس آن از پارچه و چرم طبیعی هست. جنس به کار رفته در کفش ایمنی کاترپیلار موجب فراهم کردن تنفس راحت کفش ها می‌شود.

از اصلی ترین ویژگی این کفش ایمنی می‌توان به مقاومت بالا در برابر اسید، روغن، آب و … اشاره کرد. همچنین از لغزش روی زمین جلوگیری می‌کند. متریال و پوشش رویه این کفش ایمنی طوری است که مناسب کار در فضاهای سخت است. این کفش ایمنی جز دسته کالاهای ایرانی است که با نام برند خارجی در بازار به فروش می‌رود.

کفش ایمنی کاترپیلار ساخت تولیدات کفش ایمنی ایرانی برابری با برند خارجی آن دارد. مواد به کار رفته در این کفش ایمنی کاملاً مناسب با میزان سختی کار بوده و در شرایط مختلف دوام بالایی دارد.

در حال حاضر بازار کفش در ایران با مشکلاتی از جمله اصل نبودن جنس کالا بسیار به چشم می‌خورد. خریداران کفش صنعتی باید به خوبی آگاه باشند که امروزه در بازار کفش هایی که با عنوان کفش طبی هستند الزاماً از جنس چرم طبیعی ساخته نشده اند.

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا