خواندنی

فواید ماساژور سر چیست؟ + نحوه استفاده از ماساژور سر دستی 

اگر برای شما هم سوال شده است، که فواید ملاساژور سر چیست و چگونه کار می کند؟ در ادامه همراه ما باشید. 

به گزارش تجارت امروز؛ همه ما ماساژ را دوس داریم. اما فواید ماساژور سر، بیشتر از چیزی است که شما فکرش را بکنید. در سر ما رگ های زیادی قرار دارد که با ماساژ دادن و ریلکس کردن، کل بدن به آرامش خاصی دست پیدا می کند.

ماساژور سر نوعی دستگاه است که در شکل و اندازه های مختلفی تولید شده است و شما می توانید با هزینه اندکی یکی از این دستگاه ها را تهیه کنید و از فواید ماساژور سر لذت ببرید.

نوشته های مشابه

معرفی فواید ماساژور سر

ماساژ پوست سر برای قرن ها در سراسر شیوه های آیورودا و طب سنتی چینی به دلیل فواید ترمیم کنندگی و آرامش بخش انجام شده است.

در سال های اخیر دستگا ه های جدیدی برای ماساژ کف سر تولید شده است که ماساژور دستی یکی از این دستگاه ها می باشد. در اینجا فواید بسیاری که ماساژور  سر می تواند برای ذهن و موی شما داشته باشد آورده شده است:

۱. افزایش گردش خون

همانطور که شروع به ماساژ ملایم پوست سر خود می کنید، جریان ضربه به پوست سر را تشویق می کند. این کار باعث افزایش گردش خون، اکسیژن و تحریک فولیکول‌های مو می‌شود، پوست سر شما را تغذیه می‌کند و رشد مو را تشویق می‌کند و محیط سالم‌تری برای پوست سر ایجاد می‌کند. این از اولین فواید ماساژور سر سر است.

۲. فواید ماساژور سر؛ تسکین استرس

از جمله فواید ماساژور سر می توان به تسکین استرس اشاره کرد. ماساژور سر همچنین می تواند تنش و استرس ایجاد شده را کاهش دهد زیرا هر گونه تنش ذخیره شده در پوست سر یا صورت شما را آزاد می کند. همانطور که در اطراف پوست سر کار می کنید، احساس آرامش و کاهش سطح استرس خواهید داشت.

۳. فواید ماساژور سر؛ رشد مو

همانطور که رشد موهای ما از پوست سر شروع می شود، با ماساژ فولیکول های مو می توانید اکسیژن و جریان خون را به پوست سر افزایش دهید. اگر با ریزش مو دست و پنجه نرم می کنید، این تمرینی است که می توانید برای رشد مو در زندگی روزمره خود بگنجانید.

۴. کمک به جذب محصولات مراقبتی سر

کمک به جذب محصولات مراقبتی سر 

هنگامی که این روش را با روغن موی مورد علاقه خود ترکیب می کنید، می تواند موهای شما را تشویق کند تا محصولات را بهتر مصرف کنند. این به ویژه اگر به دنبال استفاده از ماسک روغن مو یا نرم کننده مو هستید مفید است زیرا با تحریک پوست سر، فولیکول های مو فواید بیشتری را جذب می کند.

۵. فواید ماساژور سر؛ سم زدایی پوست سر

ماساژ پوست سر همچنین می تواند با کمک به باز کردن منافذ پوست از طریق تحریک ملایم به پاک کردن ناخالصی ها و تجمعات از روی پوست سر کمک کند.

از جمله فواید ماساژور سر که بسیار هم تاثیر گذار است، همین سم زدایی است. شما با استفاده از دستگاه ماساژور سر می توانید به راحتی سم زدایی کنید.

۶. افزایش آرامش و کیفیت خواب

 

آرامش و تنش آزاد که از ماساژ پوست سر دریافت می کنید، میزان آرامش شما را افزایش می دهد و کیفیت خواب شما را بهبود می بخشد. این یک تکنیک آرامش بخش عالی است که می توانید قبل از خواب انجام دهید تا بدن خود را برای خواب آماده کنید.

۷. فواید ماساژور سر؛ درمان میگرن و سردرد

فواید ماساژور سر برای سر درد

تحقیقات نشان داده است که ماساژ می‌تواند به کاهش دفعات، شدت و مدت سردردهای مزمن کمک نماید. سردردهای تنشی باعث ایجاد درد در سر، گردن و پشت چشم می‎شوند و ماساژور سر راهی عالی برای مبارزه با این سردردهای دردناک است.

۸. ترشح اندورفین

انجام منظم ماساژ پوست سر، با ماساژور دستی، بدن شما را تحریک می کند تا اندورفین ترشح کند، که مسکن طبیعی بدن است. این می تواند به کاهش سردرد یا میگرن کمک کند و به احساس کلی سلامت و آرامش بدن شما کمک کند.

۹. تقویت سلامت روان

محققان اعلام کرده اند که ماساژ سر برای افزایش سلامت روان مفید است. ماساژ سر باعث ترشح سروتونین می‌شود و می‌تواند به بهبود خلق و خوی شما کمک نماید. سروتونین هورمون شادی است و در بهبود خلق و خوی شما نقش مهمی دارد. ماساژ پوست سر حتی می‌تواند علائم افسردگی را کاهش دهد و احساس کسالت را از بین ببرد.

شما زمانی که از ماساژور سر استفاده می کنید، متوجه تفاوت آن با انگشتان خود می شوید، بنابراین ماساژور سر فواید زیادی را به همراه خواهد داشت.

نحوه استفاده از ماساژور سر

  • شما از ماساژور سر می تواانید زمانی که در حمام هستید، استفاده کنید. کمی از شامپو را روی سر خود بریزید و سپس با این دستگاه شروع به شست و شو ماساژ کنید.
  • استفاده از ماساژور سر زمانی که می خواهید روغن تراپی کنید، برای این کار کافی است، از روغن و محصول مورد نظر خود بر سر خود بریزید و به آرامی ماشاژ دهید.

 

انتهای مطلب/آ.ع

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا