خودرو

مشخصات فنی کی ام سی EJ7 + طراحی

خودرو سازی کرمان موتور در سال 1402 خودرو برقی به نام کی ام سی EJ7 را کنار چند خودرو برقی و هیبریدی دیگر معرفی کرد.

به گزارش تجارت امروز؛ کی ام سی EJ7 نسبت به مدل بنزینی خود متفاوت و از امکانات بیشتری برخوردار است طراحی آن هم ارتقا یافته تر از نسخه بنزینی است.

مشخصات فنی

از نظر مشخصات فنی، J7 برقی مجهز به یک موتور الکتریکی روی محور جلو است که حداکثر قدرت آن معادل ۱۹۲ اسب بخار عنوان شده و گشتاور آن نیز ۳۴۰ نیوتن متر است. با یک بار شارژ کامل، حداکثر مسافت قابل طی شدن توسط این خودرو ۴۰۲ کیلومتر اعلام شده است. EJ7 در مدت زمان ۶.۴ ثانیه می‌تواند به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

با ایستگاه‌های شارژ DC حدود ۴۵ دقیقه زمان لازم است تا ۸۰ درصد ظرفیت باتری‌های جک J7 EV تکمیل شود. طبیعتا شارژ این خ می‌گیرد که EJ7 هم از همین قاعده پیروی می‌کند.

برند کی ام سی
مدل EJ7
کلاس بدنه لیفت بک
سال تولید ۲۰۲۳
حجم موتور برقی
ظرفیت باتری ۵۰ کیلو وات ساعت
تعداد سیلندر
تعداد سوپاپ
فناوری موتور برقی
قدرت ۱۹۲ اسب بخار
گشتاور ۳۴۰ نیوتن متر
شتاب ۰ تا ۱۰۰ ۷.۶ ثانیه
حداکثر سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت
گیربکس تک سرعته اتوماتیک
انتقال قدرت دیفرانسیل جلو
تعلیق جلو مک فرسون
تعلیق عقب مولتی لینک
طول ۴۵۷۰ میلی متر
عرض ۱۸۲۰ میلی متر
ارتفاع ۱۵۱۰ میلی متر
فاصله محوری ۲۷۶۰ میلی متر
وزن ۱۶۷۰ کیلوگرم
حجم باک
مصرف سوخت
پیمایش در حالت برقی ۵۰۰ کیلومتر
ابعاد رینگ و لاستیک ۲۱۵/۵۵R17
شرکت عرضه کننده کرمان موتور
برند نشان مادر جک
کشور سازنده چین

 

امکانات رفاهی کی ام سی EJ7

از لحاظ امکانات رفاهی و ایمنی، خودروی EJ7 مجهز به ۴ یا ۶ عدد کیسه هوا (بسته به سطح اپشن‌های انتخابی)، سیستم کروز کنترل، دوربین دید عقب، سنسورهای پارک جلو و عقب، سقف پانوراما با قابلیت باز شدن، سیستم ورود و استارت بدون کلید، سیستم کنترل پایداری و کشش، سیستم پایش فشار باد لاستیک‌ها، سیستم تهویه هوای اتوماتیک یک منطقه‌ای، صفحه نمایشگر، ترمز پارک الکتریکی، سیستم نگهدارنده خودرو و سایر موارد است.

امکانات ایمنی دو کیسه هوا – سامانه کنترل پایداری الکتریکی – سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی
امکانات رفاهی سنسور نور – سنسور باران – رینگ آلومینیومی – سنسور پارک و دوربین دنده عقب – دسته دنده الکتریکی – کروز کنترل – جلو آمپر دیجیتال – تریم داخلی چرم و پارچه – تهویه اتوماتیک – پاکسازی هوای کابین – فناوری LED چراغ ها – ترمز پارک برقی – اتوهلد – نمایشگر لمسی – استارت دکمه ای – بازیافت انرژی اتوماتیک

 

طراحی ظاهری

قسمت سپر و جلوپنجره این خودرو به دلیل ماهیت الکتریکی‌اش، طراحی متفاوتی نسبت به خودروهای بنزینی دارد و اثری از جلوپنجره‌های مرسوم در خودروهای بنزینی در آن دیده نمی‌شود. با این حال، فرم و شکل کلی بدنه EJ7 دقیقا مشابه J7 است و همانند مدل بنزینی خود، خطوط و شکل بدنه و سقف آن تا حدی یادآور محصولات شرکت کیا و به ویژه کیا اپتیما است.

کی ام سی EJ7

طراحی داخلی

درون کابین کی ام سی EJ7 نسبت به مدل بنزینی خود آنچنان تغییری نکرده است فقط دکمه های پیانویی که قبلا زیر مانیتور قرار داشت حذف شده است و سایر قسمت ها تقریبا مانند کی ام سی J7 بنزینی است البته به علت برقی بودن دیگر اهرم نده در کنسول وسط نیست و جای آنرا یک موس چرخشی، با سه حالت گیربکس R و D و N گرفته است.

کی ام سی EJ7

مزایا و معایب کی ام سی EJ7

مزایا شتاب مناسب – کیفیت مونتاژ خوب – پایداری مناسب – پیمایش قابل قبول
معایب امکانات رفاهی و ایمنی نه چندان زیاد – کمبود جایگاه های فست شارژ DC در جاده ها و شهرها

 

قیمت EJ7

در بازار چین، قیمت گران‌ترین تیپ J7 بنزینی، تقریبا معادل ارزان‌ترین تیپ J7 برقی است! درحالیکه تیپ بنزینی این خودرو، حداکثر ۱۴۶ هزار یوآن قیمت دارد، اما قیمت J7 برقی، از حدود ۱۵۳ هزار یوآن آغاز می‌شود و در فول‌ترین نسخه نیز به حدود ۱۹۰ هزار یوآن می‌رسد. به عبارت دقیق‌تر، قیمت EJ7 در ارزان‌ترین تیپ، حدود ۲۰ هزار دلار و در گران‌ترین تیپ نیز حدود ۲۶ هزار دلار است.

انتهای مطلب/ ی.ر

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا