صنایع معدنی

معجزه کفسابی: احیای سنگ های فرسوده

کفسابی برای احیای سطوحی که براقیت خود را از دست داده است، سیاهی و جرم روی آن را پوشانده است، ناخنک‌ها ظاهر آن را زشت کرده است. بسیار کاربردی است. انجام کفسابی با استفاده از ابزار تیناکس و پولیشر است. که براقیت سنگ را تضمین می‌کند..

کفسابی چیست؟

کفسابی به مجموعه عملیاتی گفته می‌شود که برای، ترمیم، بازسازی، و براق کردن سطوح استفاده می‌شود. هر نوع سنگ، گرانیت و موزاییکی که در طولانی مدت آسیب دیده باشد و براقیت خود را از دست داده است. با کفسابی بازسازی شده و به حالت اول باز می‌گردد.

موارد ضروری مورد نیاز در انجام کفسابی چیست؟

دستگاه کفسابی: مهمترین مسئله در ساب زنی دستگاه ساب است. استفاده از دستگاه کفسابی سالم با دینام پرقدرت(موتوژن) می‌تواند مدت زمان انجام کار را تسریع بخشد، کیفیت کار را به بالاترین شکل ممکن انجام دهد، سر و صدای کمتری دارد، پاشش آب آن صفر است، مجری کفسابی را خسته نمی‌کند.

ابزار کفسابی:  لقمه‌های ساب که به شکل  مربعی، گرد و مستطیلی شکل در زیر صفحه دستگاه بسته می‌شود. انواع مختلفی دارد که بهترین آن‌ها البرز و زانتیا است.
استفاده از ابزار مرغوب و با کیفیت می‌تواند براقیت و صیقلی را در هر نوع  سطوحی تضمین کند.

تجربه سنگ ساب: سومین عامل اصلی در اجرای کفسابی تجربه فرد کف ساب است. تجربه کفساب ربطی به سن و سال آن ندارد. یک شخص در ۲۰ سالگی استاد می‌شود و شخص دیگری در ۶۰ سالگی. اگر فرد تجربه کافی در رابطه با خدمات کفسابی را داشته باشد می‌تواند تمام سطوح سنگ گرانیت موزاییک و… به خوبی آسیب شناسی کند و آن را همانند روز اول براق و صیقلی به کارفرما تحویل دهد.

نحوه اجرای کفسابی چگونه است؟

زمانی که یک شخص تمام سه مورد بالا را در اختیار داشته باشد می‌تواند هر نوع سطوحی را آسیب شناسی کند و ساب‌های مناسب و درست را برای آن اجرا کند تا بتواند یک کیفیت کار بالا را به ارمغان بیاورد.

در اجرای کفسابی قبل از انجام کار ابتدا باید نوع کفپوش و آسیبی که در سطح آن وجود دارد شناسایی شود. سپس با استفاده از لقمه‌های زبر و یا الماس یک لایه کامل از سطح آن تراش داده شود. پس از تراشکاری و از بین بردن ناخنک‌ها و ناهمواری‌ها از سطح سنگ نوبت به بتونه کاری می‌رسد.

در بتونه کاری درزگیری یا رزین کاری سنگ ابتدا باید بندهای آن کامل خشک شود. پس از خشک کردن بندها باید یک لایه از رزین را در سطح اجرا کنیم. بعد از اجرای رزین و خشک شدن آن شروع به پیش پرداخت و پرداخت در سنگ می‌کنیم.برای اینکه پسماند رزین به صورت کامل از سطح سنگ یا گرانیت پاک شود. از لقمه ۲۲۰ یا ۳۲۰ برای جمع کردن پسماند رزین استفاده می‌شود.

پس از انجام این مراحل نوبت به پرداخت کاری یا جلا دادن سنگ می‌رسد. تقریبا ۸۰ درصد کار به پایان رسیده و تنها براق کردن سنگ باقی مانده است.
برای اینکه بتوانیم کیفیت خوبی از براقیت را در سطح اجرا کنیم باید از ابزارهای تیناکس پولیشر یا ایتالیایی استفاده کنیم. تعداد مراحل این ساب‌ها بستگی به جنس سنگ و آهکی یا استخوانی بودن آن دارد. اما حداقل ۵ مرحله و حداکثر ۲۰ مرحله اجرای آن در هر نوع سطحی امکان‌پذیر است. که در هر بار اجرا سنگ براق‌تر و براق‌تر خواهد شد.

معجزه کفسابی: احیای سنگ های فرسوده

سنگسابی چیست؟

کفسابی شاخه اصلی تمام خدمات نظافتی و تراش کاری سطح کف‌پوش است. سنگسابی نیز یکی از زیر شاخه‌های این خدمات است. کفسابی برای تمام سطوح سنگ، گرانیت، موزاییک، بتن، سیمان، سرامیک، پارکت و لمینت… قابل انجام است. اما سنگسابی همانطور برای سنگ گرانیت و موزاییک انجام و اجرا می‌شود.

نحوه کار سنگسابی به این صورت است که ابتدا نوع آسیب در سطح سنگ یا گرانیت شناسایی می‌شود و با توجه به مقدار آسیبی که در عمق سنگ وجود دارد نوع ساب اجرایی انتخاب می‌شود.

سنگسابی قابلیت تراش هر نوع سطحی را دارد. در سنگ‌های آهکی تا ۵ میل و سنگ‌های استخوانی تا ۳ میل قابلیت لایه برداری را خواهد داشت. در گرانیت دو میل و موزاییک تا ۷ میل امکان تراش دارد.سنگسابی می‌تواند هر نوع سطح سنگ، گرانیت و لاشه را براق کند‌.

 سنگسابی چه نوع آسیب‌های را از بین می‌برد؟

ناخنک‌های سطح کف‌پوش: ناخنک یا ناهمواری یکی از مشکلاتی است که از همان ابتدای فرش کردن سنگ در بین بندهای آن به وجود می‌آید. ناخنک‌ها علاوه بر مشکلات ظاهری که برای  سنگ ایجاد می‌کند. در طولانی مدت به بافت آن آسیب می‌زند و سنگ را سیاه می‌کند.

ضرورت اجرای کفسابی چیست؟

یکی از دلایل ضرورت اجرای کفسابی برای  سطوح سنگی ناخنک‌های آن است. مهم است که در همان ابتدای کار که سنگ فرش می‌شود یک بار کفسابی کامل برای آن انجام شود.

در کفسابی کامل ابتدا یک لایه کامل از روی سنگ برداشته می‌شود بندهای آن پر می‌شود و سپس پرداخت کاری اجرا می‌شود. با این تفاوت که دیگر تمام ناخنک‌ها از بین رفته و یک سطح صاف را در اختیار خواهید داشت.

لایه برداری از روی سنگ آسیبی به بافت آن نخواهد زد. قطر آن را کم نخواهد کرد و مجبور به تعویض سنگ‌ها نخواهید بود. اگر ضعیف‌ترین سنگ را هم کار کرده باشید حداقل ۲ سانت قطر دارد که کفسابی اگر به بهترین شکل انجام شود نهایتاً تا ۳ میل را از بین خواهد برد که باز هم ۱۷ میل دیگر باقی می‌ماند.

سیاهی روی سطوح: یکی دیگر از مشکلات عمده‌ای که در سطح تمامی سنگ‌ها دیده می‌شود سیاه شدن آن است. سیاهی گرفتن سنگ می‌تواند دلایل متفاوتی داشته باشد.  به هر دلیلی اگر روی سطوح سنگی سیاه شده و جرم آن با استفاده از روش‌های دستی تمیز نمی‌شود کفسابی تمامی آنها را با استفاده از لایه برداری از بین می‌برد.

ترمیم حفره و شکستگی‌ها: به خاطر جنس طبیعی سنگ‌ها قبل از اینکه به خانه‌ها برسند در کارخانه یک بار به صورت کامل رزین کاری می‌شود. با توجه به کیفیت کم یا زیاد رزینی که برای بندکشی سنگ استفاده می‌شود. ممکن است بعد از گذشت مدت زمان کوتاه یا بلندی بندها و حفره‌های روی سنگ خالی شود.

که باعث جذب سیاهی و زشت شدن ظاهر سنگ می‌شود. در کفسابی مرحله‌ای با عنوان ترمیم و بازسازی حفره‌ها و شکستگی‌های سنگ وجود دارد. ترمیم سنگ با استفاده از مواد رزین و اپوکسی انجام می‌شود. حداقل ماندگاری این نوع ترمیم تا ۱۰ سال است چرا که بعد از اجرای رزین تا ۶ مرحله روی آن کفسابی می‌شود.

خراش‌های روی سنگ: کشیدن اشیا روی سنگ می‌تواند خراش‌هایی را روی آن ایجاد کند. هر چقدر که عمق خراش بیشتر باشد یعنی مقدار بیشتری از سنگ آسیب دیده است. کفسابی با لایه برداری و تراشکاری تمامی این نوع خراش‌ها را از بین می‌برد.

اسید سوختگی و آسیب مواد شوینده: اسید سوختگی یکی از مشکلات عمده و رایج در سطوح سنگی است. که اکثر ما حداقل یک بار با آن مواجه شدیم. زمانی که از مواد شوینده من یا قبیل آن برای تمیز کردن سنگ استفاده می‌کنیم شاید اوایل همه چیز خوب به نظر برسد اما در پشت پرده و در بافت‌های سنگ اتفاقات ناگواری در حال انجام است. پس از ریختن مواد شوینده در سطح سنگ بافت‌های آن کم کم از بین می‌رود و لعاب و براقیت سنگ ناپدید می‌شود.

تمام سیاهی‌هایی که زیر پاهای ما بر اثر رفت و آمد روی آن می‌چسبد داخل عمق سنگ نفوذ می‌کند و از بین بردن آن کار بسیار دشواری خواهد بود. کفسابی تمامی این نوع سیاهی‌ها را کامل برطرف می‌کند و سنگ را به حالت قبلی باز می‌گرداند. تضمین کفسابی برای براق ماندن سنگ حداقل تا ۱۰ سال خواهد بود. اما به شرطی که برای نظافت آن مجدد از مواد شوینده استفاده نشود و حتی از تاید و رختشا هم برای نظافت سنگ استفاده نشود.

معجزه کفسابی: احیای سنگ های فرسوده

کفسابی موزاییک

جزو کف‌پوش‌های سیمانی که خیلی سریع روغن و سیاهی را جذب می‌کند، تراش کاری و ساب موزاییک ۶ مرحله است که تمام آسیب‌های آن را برطرف می‌کند.

کفسابی گرانیت

سخت‌ترین سنگ ساختمانی که برای فضای پارکینگ و راه پله بسیار مناسب است. بیشترین تعداد ساب(۲۲مرحله) در کفسابی را دارد و قیمت آن نسبت به دیگر کف‌پوش‌ها بالاتر است. تراش و ساب گرانیت تماما با ابزار مخصوص است که بیشتر آن الماسه است.

کفسابی در تهران

بیشترین درخواست کفسابی در شهر تهران است که اغلب برای زیبایی است. کفسابی قابلیت براق کردن هر نوع کف‌پوشی را دارد.

احیای سنگ‌های فرسوده با کفسابی

یکی از نکات مهم در حفظ براقیت سنگ، نحوه نگه‌داری از آن است. هرچقدر از مواد مرغوب در نظافت آن استفاده شود عمر آن طولانی‌تر خواهد بود. در صورت عدم نگه‌داری اصولی سنگ پس از مدت زمانی فرسوده شده و از بین خواهد رفت به طوری که به فکر تعویض آن خواهید افتاد. اما دست نگه‌دارید! کف سابی هر نوع سنگ پوسیده و فرسوده‌ای را بازسازی می‌کند و براقیت آن را همانند روز اول با می‌گرداند.

کفسابی در قم

کف سابی در قم اغلب برای شرکت‌های بزرگ و کارخانه‌ها درخواست می‌شود. دلیل آن نیز نظافت روغن‌های ماشین‌ها است که روی سطح می‌ریزد. برای اینکه بتوانیم از تمام ظرفیت کف سابی استفاده کنیم بهتر است که حتما از خدمات تراش کاری و لایه‌برداری آن استفاده کنیم‌

قیمت کفسابی چقدر است؟

محاسبه قیمت کفسابی با توجه به متراژ سطح، نوع کف‌پوش، آسیب آن، است. قیمت کفسابی در تهران از متری ۱۵تا ۸۵ هزار تومان است که با توجه تعداد ساب متغییر است. کف شویی قیمت پایین ترین نسبت به لایه‌برداری و سنگ سابی دارد‌. چرا که در مراحل کم‌تر و مدت زمان کوتاه تری انجام می‌شود.

kafsabinil.ir

۵/۵ - (۲ امتیاز)

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

  1. سلام. بنظرم کفسابی یکی از خدماتی است که برای تمام بخش‌های کف پوش می‌شود از آن استفاده کرد.
    بهتر بود راجب اثراث مواد شوینده و آسیب آن به سنگ هم بیشتر صحبت می‌کردید و آگاهی بیشتری می‌دادید.

  2. در رابطه با بحث کفسابی، برای سنگ های که تازه فرش شده یا جرم گیر روش ریخته خیلی مفیده. اما برای سرامیک کفسابی زیاد تاثیر گذار نیست.
    من از کفسابی برای سنگ های پارکینگ که گرانیت بود استفاده کردم چون روغن ماشین ریخته بود خیلی تمیز کرد. اما سرامیک های واحد ۴۰% تغییر کرد بعد انجام کفساب‌.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا