خواندنی

معرفی انواع چسب مو + روش استفاده

چسب مو از ضروری ترین لوازم آرایشی است، که به احتمال زیاد افراد زیادی از آن برای حالت دادن به موهایشان استفاده کرده یا به دنبال روش استفاده درست هستند. با ما همراه باشید تا بهترین راهکار را یاد بگیرید.

به گزارش تجارت امروز؛ افرادی که به دنبال حالت دادن موهای خود هستند، از انواع تافت و ژل یا چسب مو استفاده می کنند، باید بگوییم چسب مو از بهترین فیکس کننده و حالت دهنده های مو است که انواع مختلفی دارد.

چسب مو چیست؟

چسب مو یکی از فرآورده‌های شیمیایی است که جهت حالت ‌دهی به مو و نگه ‌داشتن حالت آن استفاده می‌شود. ترکیبات منحصر به ‌فرد آن سبب می‌شود که علاوه‌بر حالت دهندگی، مقداری حالت چسبندگی نیز به موها ببخشد. ایجاد حالت چسبندگی بر روی موها موجب می‌شود تا بتوان اتصالاتی در میان موها ایجاد کرد و مدل موهای بسیار جذاب و زیبایی به‌ وجود آورد.

انواع چسب مو

انواع چسب مو شامل چسب حالت دهنده، چسب کلاه گیس، چسب باندینگ، چسب‌های کراتین برای چسباندن اکستنشن‌های مو می‌شود. چسب مو در دو رنگ روشن و تیره ارائه می‌شود و نحوه انتخاب برای مو، بستگی به رنگ موهای افراد دارد.

۱.چسب کلاه گیس

برای اینکه کلاه گیس دقیقا بر روی خط مو قرار بگیرد، بایستی از چسب مو استفاده نمود. چسب های مو دارای انواع سیلیکونی و اکریلیک هستند و هنگامی که در معرض هوا قرار بگیرند، خشک شده و کلاه گیس را ثابت نگه می‌دارند. ماندگاری چسب‌های کلاه گیس نیمه دائم بوده، به این معنی که تا یک ماه اتصال قوی ایجاد می‌کند. برای جدا کردن کلاه گیس و پروتز مو، بایستی از حلال‌ها و الکل استفاده کرد.

۲.چسب اکستنشن مو

یکی دیگر از انواع چسب مو، چسب‌های اکستنشن مو هستند که برای چسباندن اکستنشن در جای خود، کاربرد دارند. در حالت کلی، اکستنشن‌های مو به دو نوع چسبی و گیره ای تقسیم می‌شوند و به دلایل مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند.

۳.چسب‌های کراتین مو

چسب‌های پلیمری کراتین نیز برای چسباندن تارهای موی مصنوعی (رشته های اکستنشن) کاربرد دارند. چسب‌های کراتین پلیمر، بر پایه پروتئین هستند و به موهای طبیعی وصل می‌شوند. این نوع چسب، در معرض گرما نرم شده و در دمای محیط به حالت جامد در می‌آید.

۴.نوارهای چسب مو

نوار چسب مو برای ثابت نگه داشتن کلاه گیس بر روی سر، مورد استفاده قرار می‌گیرد. نوارهای چسب مو، انواع مختلفی دارند و ماندگاری آنها تا یک ماه است. برخی از انواع چسب مو نواری، به سادگی از موها جدا می‌شود و برخی دیگر، برای جدا شدن نیاز به حلال دارد. بنابراین برای انتخاب چسب نواری مناسب مو، بایستی به نیاز خود توجه نمایید.

۵.چسب مو برای حالت دادن

شناخته شده‌ترین نوع چسب مو، چسب حالت دهنده مو است. در واقع چسب مو حالت دهنده، بر خلاف سایر چسب موها در آب محلول است و به سادگی شسته می‌شود. این نوع از چسب برای خوش حالت کردن موها و ثابت نگه داشتن حالت آنها کاربرد دارد. در صورت نیاز نیز به راحتی با شامپو و آب از روی موها پاک می‌شود.

ویژگی چسب مو

چسب مو به دلیل کاربردهای زیادی که دارد کسانی که در سالن های آرایشی کار می کنند یا در خانه استفاده های زیادی از آن می کنند.

  • طراحی چهره و گریم های بازیگری
  • هنگام استفاده از اکستنشن مو
  • برخی از چسب مو ها قابلیت تغییر موقت رنگ مو را دارند. این رنگ قابل شستشو هستند و دارای رنگ های فانتزی و متنوعی است.

نحوه استفاده از چسب مو

از چسب برای کاهار مختلف می توان استفاده کرد مهم این است که برای اتو کشی یا حالت دهی مو استفاده می شود و بنا بر کابردهای متفاوتش روش های استفاده آن نیز متفاوت است.

کار کردن با چسب مو در شینیون

چسب مو برای شینیون

برای شینیون موها، تنها کافیست مقداری از چسب مو را با انگشتان خود برداشته و به موها بکشید. سپس می توانید به وسیله چسب مو، به موها حالت دلخواه را بدهید. البته از آنجایی که این محصول بلافاصله بر روی موها خشک می شود، برای حالت دادن به موها بایستی سرعت عمل داشته باشید.

برطرف کننده وزی موهای فر

افرادی که موهای فر دارند، اغلب از خشکی و وزی موهای خود می نالند. زیرا وزی موها، مانع از حالت گرفتن و داشتن ظاهر زیبا می شود. از همین رو افرادی که موی فر دارند، می توانند از چسب مو استفاده کرده و فر موهای خود را مرتب کنند. همچنین وزی موها را برطرف کرده و موی خود را آبرسانی کنند.

حالت دهی ظریف با چسب مو

شینیون های خطی، امروزه طرفداران بسیاری دارند و افراد زیادی برای مهمانی و مراسم های خود این مدل مو را می پسندند. به وسیله چسب مو، می توان در بین موها خط ایجاد کرده و زیبایی هایلایت و مش مو را چند برابر کرد.

مضرات چسب مو

مضرات براشینگ

استفاده طولانی مدت و مداوم از آن به شما توصیه نمی‌شود. چرا که الکل به مرور زمان رطوبت طبیعی موجود در ساقه مو را از بین می‌برد و سبب خشکی و شکنندگی ساقه مو می‌شود. اما در صورت استفاده اصولی از این حالت دهنده، موهای شما به هیچ نحو آسیب نمی‌بینند.

نحوه شستن چسب مو

این ماده به راحتی از روی موها پاک نمی‌شود. از سوی دیگر بعد از چند ساعت باید موهایتان نفس بگیرد. بنابراین باید با شستشوی موی سر این ماده را از روی تارهای مو پاک کنید. خیس کردن مو برای شستشو کافی نیست. برای اینکه چسب مو شل شود، ابتدا موها را با آب ولرم خیس کنید. چند دقیقه منتظر بمانید تا چسب شل شود و بعد با کمک شامپو موها را بشویید.

ناگفته نماند برای پاک کردن این ماده از روی موها به شامپوی مخصوصی نیاز ندارید. هر شامپویی که برای شستشوی روزانه موها استفاده می‌کنید، برای پاک کردن چسب مو هم مناسب است.

حرف آخر

به یاد داشته باشید که استفاده مکرر و روزانه از چسب مو برای موهایتان عوارض زیادی دارد، این عوارض از جمه ریزش مو یا کنده شدن موها می شود که در نتیجه کم پشتی مو را به همراه خواهد داشت.

همچنین از چسب مو با کیفیت و برند استفاده کنید زیرا کیفیت و ساختار اهمیت ویژه ای دارد و در سلامت و آبرسانی مو مهم است .

انتهای مطلب/آ.ع

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا